Proč se u nás nehraje tolik SR jako jiné hry?

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 16. 2. 2006, 15:10

maxidag píše:
Bifi píše:a) co vie priemerny Cech alebo Slovak o Seattle
1.a)no nevím co ví čech nebo slovík o zemi ve které hraješ fantasy.. myslím, že 100x méně než o seattlu kde si docela živě představíš jak vypadá sídliště, centrum - hromada mrakodrapů a paneláku... :)
Myslím, že toto prostředí je velice jednoduché na předstatu... a pokud chceš fotky z dnešního seattlu tak si je stahni z netu udělej z toho jen černobílou fotku a rozmlať okna u jednoho mrakodralu vyměň trochu pozatí a máš celkem reálnou fotku.
Dovolim si zacitovat Tvoje vlastne prispevky z CzechDnD fora:

"Zajímalo by mě z čaho čerpáte pro popis světa. Něco málo se dá vyčíst z pravidel a snad i z grimoaru, dále z "ztráta krve" a "Hymalájská pomsta" ovšem moc mi to nestačí.
Je s tím potíž těžko se to popisuje a docela by se hodila propracovaná čtvrť nebo alespoň heslovitě na odstavec popsaný celý Seatl. neví někdo o něčem?
...
Jinak svět si vytvářet nechci a myslím že na to nikdo z hráčů nemá takémoc času. Je to hodně práce za málo muziky...
...
Problém spočívá v tom, že tvorba světa je vždy velmi podepsána tvůrcem a ostatní se těžko vžívají do fungování světa (a to i toho co je oficiálně podáván FASA [...]
...
Jde o to že hráč pokud nezná SR svět (kterej může být konečně jakej koliv) si jej bude tvořit ku prospěchu sebe a to co vyhocuje jeho situaci (nevšichni a ne vždy a často) Proto je třeba mít obecnou představu o Seatlu a fungování měst korporací..."


Z uvedeneho mam pocit, ze to s tym prostredim a jeho znalostou nie je az take jednoduche, hm?
maxidag píše:
Bifi píše:b) ked das dohromady Indianov, elfov, magiu, samurajov, bigfootov a Neuromancera tak Ti podla mna nevznikne kul prostredie, ale skor zle pyre
c) kyberpunk v tej podobe, v akej bol v RPG rozvijany na konci 80. rokov je uz pase, napriklad aj preto lebo sa ukazalo ze vyvoj nepojde cestou dehumanizujucich chromovych implantatov a matrixu (ci VR) a rockove hviezdy ci reporteri nie su asi hrdinami, akych chce kazdy hrat - podobny osud postihol napriklad aj CP2020 od R. Talsorian Games a GURPS Cyberpunk a Technomancer
b) SR má i inovace SR3 tok 63 a SR4 rok 70.. které jak jsem slyšel kopírují novinky dnešního světa... mě se hold stará doba a třeba Johny memonic, líbí a ten svět je skvělej, teda jako prostředí pro hraní.
Stale si stojim za tym, ze to prostredie je mismas (aj ked su tam pre mna lakave elementy, najma ten filing industrialneho fantasy). To, ze sa mne nepaci a Tebe hej je cisto subjektivna zalezitost. Ale ak sa nepaci velkemu mnozstvu ludi, tak sa nediv, ze ho nehraju. Rockove hviezdy a reporteri? Hm.
maxidag píše:
Bifi píše:d) ako uz Jerson poukazal, nie je velmi vnutorne konzistentne (co ale nie je ani priemerne fantasy)
c) konzistence jak jsi sám poznamenal není skoro nikde a v SR je vymyšlený skvělý univerzální a vpodstatě 2 dimenzionální mechanismus hodů :) což považuji za jeho velký klad... to že jsou 15letí magoři (omlouvím se jim) kteří si během 10 hraní udělají psotavy s vlastnostam o hodnocení 10-15 a dovednostma taky, tak to se není čemu divit.. ale to si uděláš kdekoliv... je to v lidech...
Hovorim o vnutornej konzistencii prostredia. O tom, ze napriklad neexistuju niektore technologie (ktore su bud dnes bezne alebo vyvoj k nim smeruje), kvoli ktorym by shadowrunneri robili runy a zostali v utajeni len velmi problematicky (pozri nizsie). O tom, ze so zavedenim magie do svetov DnD tak, ako to pravidla umoznuju, by ta radoby feudalna spolocnost vyzerala uplne inak (hospodarstvo, architektura, komunikacia, mocenske usporiadanie) - a magia je aj v SR, co takto magicky posilnene vozidlo alebo spionazny satelit? magiou navadzana riadena strela? magicky jadrovy reaktor? Problemom je aj to, ze ak je magia potencialne silna, tak je to rovnako mocensky zdroj ako peniaze a "vlastnili" by ju len elitne skupiny. Predstav si povinne skenovacie procedury na zistenie magickeho potencialu v ranom veku, sustredenie do korporacnych "taborov" na trening a vymyvanie mozgov, jednotky zmanipulovanych a kontrolovanych adeptov, ktori vyhladavaju magicky nadanych jedincov a maju specialne vyvinute metody boja a vybavenie na ich detekciu a likvidaciu, manazerov ovesanych amuletmi s telesnou strazou v podobe elementalov...
maxidag píše:
Bifi píše:e) velmi tazko sa vytvarala vierohodna zapletka
e) tomu nerozumím já mám tak 4-5 zápletek načrtnutejch dopředu a každá z nich je dost slušná... asi to je tím, že u nás si každej dělá životopis, takže se dost jednoduše vymýšlí co se může dít. Ještě jsem neměl nevěrohodnou zápletku, zkus uvést nějakej příklad... nerozumím co by to tak mohlo být.
Suvisi to po prve s tymi technologiami a usporiadanim spolocnosti a op druhe s tym, ze sa nam v tom prostredi len tazko vytvarali prvky, ktore by hracov zaujimali a boli motorom deja. (Aby si pochopil, klasicky sposob "niekto za vam pride a da vam kontrakt" je v principe to iste ako "sedite v hospode a potom idete do dungeonu" a velmi nas to nebavilo. Ale bolo to davno a suvisi to aj so schopnostami GM.)
maxidag píše:
Bifi píše:f) je dost tazke zohladnit vplyv modernej technologie na moznosti postav a herne prostredie, napr. zdroje jednej korporacie su obrovske - co to znamena v hre? spionazne satelity, subdermalny tracking, genesniffery, tailored virusy?
f) a co chceš zohledňovat? satelity.. no zapoměl jsi, že v SR2 žádné nejsou :) civilizace se vyvynula jinak než ta naše :) je to podobnej svět ale není stejný.
A co cheš si dle veliké otevřenosti klidně doděláš ale kčemu by ti byli satelity. (subdermalny tracking, genesniffery, tailored virusy - nerozumím nebo neznám... ) ale když tamchceš nové věci z dnešního světa.. které tam nejsou tak je tma dej.. a nebo si vem nejnovější pravidla...
Problem s technologiou je ten, poskytuje obrovske moznosti (predovsetkym tomu, kto ma prostriedky, teda v SR korporaciam) a vyvija sa velmi rychlo a niekedy nepredvidatelnymi smermi. Ked chces hrat uz len v sucasnom prostredi uveritelnu konspiracnu hru, tak postavy v podstate nemaju sancu, pokial sa im nepodari balancovat na hranici "som pre vsetky zucastnene strany dolezity". V SR je navyse dostupna technologia len predlzenim a zlepsenim technologii sucasnych, bez nejakych radikalnych vynalezov, ktore by hru mohli komplikovat (pripadne s vynalezmi, ktore ju ulahcuju, ako napr. Doc Wagon). Takze napr. spionazne satelity nie su, lebo keby taky nejaka korporacia mala tak nema problem to runnerom vratit... Cize runneri su prakticky zahadne neviditelni, ale ked im ma niekto dat job, tak ich zahadne vzdy najde.
Pri troche technologickeho vyvoja by korporacie tiez runnerov mozno uz ani nepotrebovali, pretoze mozu mat trebars dialkovo riadene mikrosondy, moze byt povinna implantovana identifikacia, dalej prachove ciastocky, ktore su rozprasene v strazenom priestore a sledovatelne na dialku, monitorovacie zariadenia, ktore "lovia" geny (genesniffery) a napriklad sa na ich zaklade da jednoducho vyrobit virus, ktoreho su vsetci nosicmi okrem tej DNA, na ktoru bol "nasadeny" a toho cloveka zabije (tailored virus), mozno osobne ochranne silove polia. Precitaj si trebars poviedku Taklamakan od Bruce Sterlinga, kde je cosi ako samovyvijajuca sa technika a zistis, ze jednoducho si moznosti postav v takom prostredi ani nevieme predstavit. Vieme byt fascinovani ked o tom citame, ale boli by sme v takom svete rovnako strateni ako clovek zo stredoveku u nas (aj keby si precital sto knih zo sucasnosti).

Len tolko k prostrediu. PROSIM TA, pouzivaj menej smajlikov.

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 16. 2. 2006, 17:56

Bifi píše:Rockove hviezdy a reporteri? Hm.
Toto asi skor plati pre postavy v Cyberpunk 2020, som si spatne pozrel SR. "Cyberpunk" v SR ma mierne odlisnu podobu, ale suhlasim s tym, co niekto napisal na forum.annun.sk: SR je 15% sci-fi a 85% fantasy.

Ku krivke hodnot:
Maxidag píše:
Bifi píše:b) krivka poctu uspechov pri istom pocte kociek prudko klesa nad cielovym cislom 6 a nie je preto elegantna, resp. spojita - podla mna sa d6 na takyto system nehodia
b) nemusílím si, že se nehodí je to o zkušenosti GM jak volit CČ: nenarazil jsem na nějké nelogické problémy nebo něco by bylo nerealné
Problem je v tom, ze s rastom cieloveho cisla (TN) medzi 2 a 6 pravdepodobnost uspechu jednou kockou klesa linearne (t.j. od 5/6 ku 1/6, resp. od 30/36 ku 6/36). Potom nastava (prvy) silny bod nespojitosti, pretoze (ak sa nehra tak, ze ak Ti aj po 6 padne jedna je to automaticky neuspech) TN 7 je identicke s TN 6. Dalej, medzi TN 7 a 12 krivka klesa opat linearne, ale sestnasobne pomalsie nez predtym (t.j. od 6/36 ku 1/36). Dalsi bod nespojitosti nastava medzi TN 12 a TN 13 a potom opat krivka klesa sestnasobne menej strmo ako predtym (aj ked o tychto cislach sa uz bavit nemusime).

Da sa to zobrazit aj takto (cislo dole je TN, stlpec je pravdepodobnost uspechu jednou kockou, "O" zodpoveda 2/36 a "o" 1/36):

Kód: Vybrat vše

O
O
O
O   O
O   O
O   O
O   O   O
O   O   O
O   O   O
O   O   O   O
O   O   O   O
O   O   O   O
O   O   O   O   O   O   o
O   O   O   O   O   O   O   O   o
O   O   O   O   O   O   O   O   O   O   o
------------------------------------------
2    3   4    5    6    7   8    9  10  11 12
Mozes si vsimnut, ze ak urobis spojnicu medzi hornym "O" pri TN 2 a pri TN 6, mas jasnu strmo klesajucu linearnu krivku. Dalsia krivka je medzi hornym "O" TN 7 a "o" TN 12, tiez je linearna ale so 6-nasobne menej strmym sklonom. A medzi 6 a 7 sa nic nedeje.

Problem s nespojitou krivkou je ten, ze napr. modifikator +2 moze byt v roznych situaciach rozne "silny" a nema preto absolutnu hodnotu (vyznam):
Ked mas TN 3 a uplatni sa mod. +2, sance sa Ti zmenia zo 67% na 33% (teda klesnu o 33% a zaroven na polovicu povodnej sance).
Ked mas TN 4, zmenia sa z 50% na 17% (teda o 33% a zaroven na tretinu).
Ked vsak mas 5, zmenia sa z 33% na 17% (teda o 17% a zaroven na polovicu).
Ked mas 6, zo 17% na 14% (len o 3% a zaroven na 5/6 povodnej hodnoty, cize len o sestinu!)
Ked mas 7, zo 17% na 11% (o 6% a zaroven na 2/3 povodnej hodnoty, cize len o tretinu)

Vsimni si ciselny rad pravdepodobnosti (vyjadreny v x/36): 30, 24, 18, 12, 6, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 1, ...
Vsimni si tiez o kolko Ti klesaju sance pri posune k vyssim TN o +2, ciselny rad: -33, -33, -17, -3, -6, ...
Divne, nie? Nehovorim, ze sa SR neda hrat, len ze nema elegantnu resolution krivku.
Elegantnejsie by napr. bolo, ak by hranicny ubytok pravdepodobnosti pri rastucom TN postupne klesal, napriklad ciselny rad pravdepobnosti:
30, 23, 17, 12, 8, 5, 3, 2 alebo 28, 21, 15, 10, 6, 3, 1

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 16. 2. 2006, 19:41

Bifi píše:Z uvedeneho mam pocit, ze to s tym prostredim a jeho znalostou nie je az take jednoduche, hm?
Jo tak k tomu mohu říct že jsem se již v představě a informacích dost poposunul.
A moc informací jsem nesehnal. Další můj problém je že neumím Anglicky (A psaní mi taky nejde ).. takže v tom je potíž. Ale dnes už to vidím trochu jinak než jsem psal tak před rokem Hlavní práci udělalo přemýšlení o tom jak to vlastně vypadá.. a také moje dotazy plynuly z mojí osobní nespokojenosti (jsem trochu perfekcionalista).
Dnes se snažím trochu přeložit SeattleBook … část jsem někde stáhl, teda tu podstatnou a část tu malou nesnažím nějak přeložit.

Dnes sic nemám moc nových věcí ale vím toho o dost víc..
Bifi píše:Stale si stojim za tym, ze to prostredie je mismas (aj ked su tam pre mna lakave elementy, najma ten filing industrialneho fantasy). To, ze sa mne nepaci a Tebe hej je cisto subjektivna zalezitost. Ale ak sa nepaci velkemu mnozstvu ludi, tak sa nediv, ze ho nehraju. Rockove hviezdy a reporteri? Hm.
Jj máš pravdu … jen si myslím že se k tomu zaujímá zbytečně negativní postoj  A Johny nemonic, Egulibrum jsou pro me velmi příjemné záležitosti  stejně jako „nepřítele vybírejte opatrně“ … není jich mnoho.. ale ta doba se mi líbí…  Je to subjektivní… Pořád se ale nemohu zbavit pocitu… když mluvím s lidmi o SR že tam je jakási blokáda, nějaké odsouzení .. a to něčeho co může být dobré…
Bifi píše:Hovorim o vnutornej konzistencii prostredia. O tom, ze napriklad neexistuju niektore technologie (ktore su bud dnes bezne alebo vyvoj k nim smeruje), kvoli ktorym by shadowrunneri robili runy a zostali v utajeni len velmi problematicky (pozri nizsie). O tom, ze so zavedenim magie do svetov DnD tak, ako to pravidla umoznuju, by ta radoby feudalna spolocnost vyzerala uplne inak (hospodarstvo, architektura, komunikacia, mocenske usporiadanie) - a magia je aj v SR, co takto magicky posilnene vozidlo alebo spionazny satelit? magiou navadzana riadena strela? magicky jadrovy reaktor? Problemom je aj to, ze ak je magia potencialne silna, tak je to rovnako mocensky zdroj ako peniaze a "vlastnili" by ju len elitne skupiny. Predstav si povinne skenovacie procedury na zistenie magickeho potencialu v ranom veku, sustredenie do korporacnych "taborov" na trening a vymyvanie mozgov, jednotky zmanipulovanych a kontrolovanych adeptov, ktori vyhladavaju magicky nadanych jedincov a maju specialne vyvinute metody boja a vybavenie na ich detekciu a likvidaciu, manazerov ovesanych amuletmi s telesnou strazou v podobe elementalov...
Tak to je zcela mimo obraz.. protože pokud by jsi znal historii SR tak by jsi zjistil že

To co říkáš o tom jak by se to dalo všechno mohutněji použít a zneužít chamtivým světem, mi moc nesedí protože:
1: teprve v roce 2050-2053 dochází v světě SR k jakémusi uklidnění situace.. ještě 10 let předtím mají státy problém udržet pozice… natož aby měli prostředky na tak složitý výcvik … a je možné že v malém množství někde probíhá… ale jen ty jako runer o něm prostě nevíš.. ale je to dobrej námět na takovej megalomanském RUN (dík-uvidím zda se to dá nějak použít).
2: To co popisuješ se dá v daleko větší míře aplikovat i na jakýkoliv jiný svět včetně Fsy světů … je to prostě to nastavení … toho světa.. a už jsem to myslím říkal, SR není náš svět zcela.. dá se mu připodobnit, ale není to stejné.

Bifi píše:Suvisi to po prve s tymi technologiami a usporiadanim spolocnosti a op druhe s tym, ze sa nam v tom prostredi len tazko vytvarali prvky, ktore by hracov zaujimali a boli motorom deja. (Aby si pochopil, klasicky sposob "niekto za vam pride a da vam kontrakt" je v principe to iste ako "sedite v hospode a potom idete do dungeonu" a velmi nas to nebavilo. Ale bolo to davno a suvisi to aj so schopnostami GM.)
Jj u nás to snad bylo na začátku taky.. ale už mají skoro všichni životopisy, a také něco prožily .. takže příběh se točí kolem nich a jejich věcí… byl run kde:
*Se hledal kontakt na OIČ pro jednoho hráče.
*kde se získávaly informace o hermetické knihovně.
*kde se hráč setkal s možností pomstít se za křivdu v minulosti.. ale to ještě potrvá.. než toho dotičného co zabil jeho rodinu a známe,chytne a asi popraví…
Pravda občas je to práce.. .. prostě jdete a získejte to ale jak říkám dnes už to máme slušně rozjeté A hlavně u nás všichni i Vedou příběh.. takže začínají být zkušení jak Gm tak i hráči.. dost to pomáhá v kvalitě hry . Aspoň si to myslím.
Bifi píše:Problem s technologiou je ten, poskytuje obrovske moznosti (predovsetkym tomu, kto ma prostriedky, teda v SR korporaciam) a vyvija sa velmi rychlo a niekedy nepredvidatelnymi smermi. Ked chces hrat uz len v sucasnom prostredi uveritelnu konspiracnu hru, tak postavy v podstate nemaju sancu, pokial sa im nepodari balancovat na hranici "som pre vsetky zucastnene strany dolezity". V SR je navyse dostupna technologia len predlzenim a zlepsenim technologii sucasnych, bez nejakych radikalnych vynalezov, ktore by hru mohli komplikovat (pripadne s vynalezmi, ktore ju ulahcuju, ako napr. Doc Wagon). Takze napr. spionazne satelity nie su, lebo keby taky nejaka korporacia mala tak nema problem to runnerom vratit... Cize runneri su prakticky zahadne neviditelni, ale ked im ma niekto dat job, tak ich zahadne vzdy najde.
Pri troche technologickeho vyvoja by korporacie tiez runnerov mozno uz ani nepotrebovali, pretoze mozu mat trebars dialkovo riadene mikrosondy, moze byt povinna implantovana identifikacia, dalej prachove ciastocky, ktore su rozprasene v strazenom priestore a sledovatelne na dialku, monitorovacie zariadenia, ktore "lovia" geny (genesniffery) a napriklad sa na ich zaklade da jednoducho vyrobit virus, ktoreho su vsetci nosicmi okrem tej DNA, na ktoru bol "nasadeny" a toho cloveka zabije (tailored virus), mozno osobne ochranne silove polia. Precitaj si trebars poviedku Taklamakan od Bruce Sterlinga, kde je cosi ako samovyvijajuca sa technika a zistis, ze jednoducho si moznosti postav v takom prostredi ani nevieme predstavit. Vieme byt fascinovani ked o tom citame, ale boli by sme v takom svete rovnako strateni ako clovek zo stredoveku u nas (aj keby si precital sto knih zo sucasnosti).

Len tolko k prostrediu. PROSIM TA, pouzivaj menej smajlikov.
Korporace jsou tak silné jak si je uděláš A hlavně to není náš svět… takže bych se moc nedíval na dnešní techniku… protože v něčem SR překračuje dnešní možnosti a v něčem je tak 50 let pozadu… vysvětlit to mužeš různě… Ale je to trochu jiný svět než náš… a toho je třeba se držet..
Zapomínáš, že takových runerů je docela dost to chceš říct že každého podezřelého týpka hned zavřou, zastřelej nebo mu vymyjí mozek a použijí? To asi né … A hlavně svět SR je nastaveném tak, že Runer v něm má šanci… (nebylo li to u vás takto, pak něco bylo špatně .. připadalo li vám že je to trapné či nereálné .. měli jste si vytvořit příběhy které vám vyhovují… a pokud jste neměli inspiraci tak to je hold blbél…). Stejně jako v našem světě existují bandy, organizovaný zločin… proč tedy v našem světě nevyužijí možností, které popisuješ a neskoncují se všem?.. Odpovím protože zločin … a hra na více stran je na dosti místech i u těchto mocných prostředků.. a určitě nemají čas likvidovat nějaké zlodějíčky…

Je blbost, že by pomocí nějakých satelitů mohly najít ty co něco ukradly.. a navíc proč by to dělaly když danou věc už má stejně někdo jiný né? Teda většinou… A pořád nechceš akceptovat myšlenku 30% kriminality 80% chudobou tedy pod hranicí chudoby… svět je tam dost jiný… a satelitní bezpodmínečně nevyličuji.. ale na vesmírný program musejí být peníze.. . a nějaká i mega korporace která si hrabe pechy asi těžko bude mít tolik prachů na poslání něčeho do vesmíru… dnes si to dovolí jen ty nejbohatší státy a to díky jejich ekonomice… USA, ČINA, Rusko a ještě pár dalších .. korporace může mít takové zdroje jako ČESKÁ republika..ale věcí které se dají zkoumat je daleko víc než jen vesmírný program takže asi nehrozí že na to bude mít nějaká společnost prostředky

A jak říkám Svět je nastaven tak jak je… ale nikomu se nevnucuje… pokud chce může tam mít cokoliv i vetřelce…

Jak víš daleko jednodušší je vymyslet jak ochranný mechanismus obejít, než to vymýšlet nový univerzálnější obranný mechanismus.. (stejně je to s Antivirem a virem). Takže pokud oni vymyslí cokoliv tak sena to dá najít proti opatření… a tak dál… Ovšem tom SR není.. svět je tam nastaven tak jak je.. pokud někdo chce může si ho upravit .. ovšem nevím koho by bavilo hrát v takovém světě.. a to i kdyby byl reálný.
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 16. 2. 2006, 19:58

Bifi píše:Elegantnejsie by napr. bolo, ak by hranicny ubytok pravdepodobnosti pri rastucom TN postupne klesal, napriklad ciselny rad pravdepobnosti:
30, 23, 17, 12, 8, 5, 3, 2 alebo 28, 21, 15, 10, 6, 3, 1

M
chci se zeptat znáš systém který má tebou definovanou spojitou křivku? potom ji ještě zařaď do celého mechanismu sytému, a řekni mi zda je v tom szstému použit tak abz pravděpodobnost rovnoměrně a reálně klesala?

Samoyřejmě musím souhlasit že jsem ovlivněn.. ale narozdíl od DrD které jeko jediné známjako profík... mi připadá daleko efaktivnějšá.. a ještě jsi pri svých výpočtech zapoměl zahrnout (i když je to nijak nevyvrací) měchanismus více úspěchů - neboli prahové číslo... které je v testu v SR dost často potřebné.. to dává dobrou možnost Gm určit náročnost dané akce a vůbec se nemusí pochybovat v číslech někde kolem 10... protože to jsou skoro nemožné činnosti pokdu si řekně že je to docela možné ale není to snadní tak test bude muset mít 2 úspěchy s hodnotou 6 aby bylo dosaženo úspěchu... a všimni si dává ti to možnost docela dobře nastavit i situaci kdy dojde jen k čístečnému uspěchu... tedy jen při jednom úspěchu

Ale pravdou je, že křivka pravděpodobnosti není spojiná a má tam nespojitý bod... to nemohu popřít, ale v praksi mi to vůbec nevadí
pořád se (i když zaujatě a subjektivně) nezbavím dojmu že je to jeden z nejzajímavějších mechanismů který jsem viděl

Možná by jsi mi mohl říc kde je dobrý¨mechanismus podle tebe.. něco k tomu načtu .... a třeba se poučím... byl bych rád to enní jakonějaká výtka.. opravdu mě to zajímá:)

PS: jo a máš slušné znalosti z matematiky... :) Já už to všechno zapoměl :)
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 16. 2. 2006, 23:05

Tvoje komentare k prostrediu prijimam a aj som zazival miernu nostalgiu ked som sa prehrabaval SR zdrojmi. Pravda je vsak ta, ze som to GM-oval kedysi v r. 1993-95 (hned ako tie ceske pravidla vysli), bol som este dost neskuseny GM a naviac sme aj rychlo striedali rozne systemy a na malo si pamatam. Omnoho dlhsie sme hrali fantasy Earthdawn od FASA, to sme hrali myslim vyse roka, mozno aj dva. Urcite ma aj tato diskusia k niecomu inspirovala, lebo prave vo mne zreje nejaky dalsi GM-projekt. Rozmyslam ze pripravim kampan v Sorcererovi, ktory by bol z post-apokalyptickeho prostredia, kde zaroven funguje magia... V strednej Europe bojujuce mestske staty, v ktorych vladnu upiri ap.

Ak Ta inac zaujimaju kombinacie cyberpunku a fantasy, vrelo odporucam knihu od Michaela Swanwicka "Iron Dragon's Daughter" (Dcera zelezneho draka), nie som si vsak isty, ci vysla v cestine. Je to prostredie, ktore je technologicky priblizne ako neskore 80. roky 20. storocia, so zuriacim globalnym kapitalizmom - vo fantasy svete. Elfovia v oblekoch od Armaniho a snupajuci kokain, vily a goblini pracujuce prakticky v otroctve v tovarnach na vyrobu bojovych drakov, nakupne centra, v ktorych magicky stoji cas - svojou temnou atmosferou a silnymi socio-ekonomickymi rozdielmi tato kniha velmi zarezonovala v Rusku. A este je dobra edicia new weird (ed. Martin Sust), kde po cesky sa najviac tomuto zanru blizia China Mieville a Ian McLeod.

Co sa tyka systemu: Viem, ze existuju skupiny, ktore SR hraju v inych systemoch. Urcite je robota s prerabanim, osobne si viem najlahsie SR predstavit v systeme FUDGE (ktory sa da zdarma stiahnut, link najdes na http://castle.fantastika.sk v sekcii Rolove hry a v threade Linky na RPG zdroje), GURPS (ktory sa na to hodi uplne bajecne s priruckami ako Biotech, Cyberpunk, Magic, Fantasy Folks, Technomancer) alebo d20 Modern a Urban Fantasy (nejaka takato prirucka vysla, ale vsak d20 produktov je spusta). Dobre krivky maju prve dva, vo FUDGE sa hadze 4dF (4 seststenne kocky, kde dve strany maju "+", dve nic a dve "-") a krivka je velmi silne gaussovska s hodom od -4 do +4 na modifikovatelnom rebriku obtaznosti ale da sa hrat aj s d100, GURPS je z tohto hladiska uplne vzorovy system s 3d6 a dodnes zasnem nad tym, aky je elegantny a v jadre jednoduchy. d20 sa zase da velmi lahko prerobit na 2d10 (vrelo odporucam), cim dostanes lomenu krivku ktora vyzera ako strecha, akurat odporucat prerobit hranice kritikalov (na 2-3 a 19-20).

M
Naposledy upravil(a) Bifi dne 17. 2. 2006, 10:24, celkem upraveno 1 x.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 17. 2. 2006, 10:21

Bifi píše:... d20 Modern a Urban Fantasy (nejaka takato prirucka vysla, ale vsak d20 produktov je spusta).
WotC vydali d20 Modern (core prirucka), d20 Apocalypse, d20 Cyberscape, d20 Future a Future Tech, a ta "Urban Fantasy" sa v skutocnosti vola Urban Arcana. Do d20 existuju stovky pdf produktov, pozri napr. DriveThroughRPG (http://www.dtrpg.com).

Okrem toho samozrejme uz existuju pokusy o fan konverzie SR do d20, napriklad na:
http://www.geocities.com/grinningkat/
http://www.jacobsma.net/etwilight/srd20.html
Yahoo Group http://games.groups.yahoo.com/group/d20shadowrun/
potom vraj existuje nejaka konverzia stiahnutelna cez p2p

No a k tomu GURPSu este existuje seria priruciek Ultra Tech, hodi sa aj Special Ops, mozno Covert Ops (nepoznam) alebo Illuminati, seria Magic Items a samozrejme uplne bombasticka edicia Transhuman Space.

Mozno by bolo tiez jednoduche prerobit SR na iny typ dice-poolu, napriklad sa nechat inspirovat nWoD a zaviest d10, kde kazda kocka je uspech na 8 a viac, pripadne 10 su dva a 1 minus jeden uspech, a vsetky modifikatory ovplyvnuju tvoj pool. Cize ak mas pool 14 kociek a TN mod. je +6 (teda povodne TN 10), hadzes 14 - 6 = 8 kockami (stale na TN 8 ). Ak chces presnejsie pripodobnit pravdepodobnosti tak si jednotlive hodnoty uz musis rozbehat sam. Velmi inovativne mechaniky na d10 dice pooly zaviedol RPG Godlike (podrobnosti trebars na http://www.tccorp.com/godlike/about.html a v recenziach na http://www.revolutionsf.com/article.html?id=1937, http://www.rpg.net/reviews/archive/9/9187.phtml, http://www.rpg.net/news+reviews/reviews/rev_7236.html a inde).

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 17. 2. 2006, 12:34

Jsem rád, že naše debata k něčemu bude, i mě to hodilo pár myšlenek které budu muset vyřešit .. a nebo je budu realizovat. :)

Jo post-apokalypsa je dost zajímavé téma a myslím (aspoň del mého soudu) není ani tak zpopularizované. Takže mě osobně více inspiruje a jednodušeji se mi sním pracuje.

Knihy sice moc nečtu (málo času a i jiné zájmy), ale pokusím se najít si na ně čas.. snad to vyjde každopádně upřímně děkuji za informace o knihách.. V angličtině budu číst snad tak za rok.. :) ale moc tomu nevěřím..

Jinak také děkuji za objasnění jiných systémů... pravda je, že se kostky v SR mechanismu nechovají úplně rovnoměrně, ale jak říkám zvykl jsem si to používat a nevidím v tom problém. Každopádně něco nového moc začínat v naší situaci nemá smysl.. hráčů ubývá (věk, povinnosti, a jiné zájmy...) a sil taky ...studovat něco nového je zbytečné chci se především zaměřit na RPG a systém používat jen tak okrajově.. i když někdy se to nedá.
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
Shark
Příspěvky: 13
Registrován: 26. 7. 2006, 07:38
Kontaktovat uživatele:

Shadowrun 3.02 CZ

Příspěvek od Shark » 20. 5. 2006, 17:41

Na www.shadowrun.de je ke stažení můj kompletní překlad pravidel SR3. Jedná se o zazipovanýsoubor o velikosti cca 7 MB, obsahující 20 pdf souborů (jednotlivých kapitol). Pro stažení ale potřebujete jiný prohlížeč než Explorer.

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 20. 5. 2006, 18:38

Zřejmě i jiný prohlížeč než je Opera, protože to hází Error 404. :(
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3257
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun 3.02 CZ

Příspěvek od crowen » 21. 5. 2006, 00:46

Shark píše:Na www.shadowrun.de je ke stažení můj kompletní překlad pravidel SR3. Jedná se o zazipovanýsoubor o velikosti cca 7 MB, obsahující 20 pdf souborů (jednotlivých kapitol). Pro stažení ale potřebujete jiný prohlížeč než Explorer.
co keby si poskytol linku? neviem to najst, moja nemcina je biedna :-(

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5765
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 » 21. 5. 2006, 14:22


Tardubal

Příspěvek od Tardubal » 16. 8. 2006, 16:07

Ja som DMoval Cyberpunk niekolko rokov (nebol to SR, ale podla mna sa to da zovseobecnit) a nakoniec som ho opustil. Podla mna dovody, preco to hracov nebavi su:
Cyberpunk je dost neznamy zaner - hraci len zriedka poznaju viac ako 1-2 knihy o cyberpunku a videli mozno 1-2 filmy. Vacsina ludi na otazku "Co je to cyberpunk?" dava velmi nesurode a hmliste odpovede. Samotna podpora textami literaturou z prostredia SR je slaba. To je dost malo v porovnani s fantasy alebo WoD, kde je mnozstvo knih a dokumentov. Hraci si tak nevedia v SR urobit realnu predstavu o svete, o svojej postave v danom svete a o tom, ake je to "kul" v takom svete existovat.
Cyberpunk je strasne komplikovany zaner - Kazde tazenie, ktore som rozbiehal po urcitom case narazilo na hranicu komplexnosti. Pokial boli postavy male ryby, pohybujuce sa v relativne low-tech oblasti a robili len male runy, tak to slo. V momente, ked sa co len pokusili o nieco vacsie, komplexnost nasledkov a moznych reakcii prevalcovala mna ako DM a ich ako postavy. Vo svete, kde existuju temer vsetky sucasne informacne technologie, plus je tam xy technologii dalsich je nemozne urobit vacsi run bez toho, aby o tom druha strana ziskala informacie a nezariadila sa podla toho. Cely model osamelych runnerov iducich proti niekomu so zdrojmi je v dobe policajnych databaz, scannerov, automatov vyhladavajucich urcitu informaciu a neuronovych sieti nepredstavitelny. Vzdy postavy pred, pocas alebo po akcii nechaju stopu, ktora odhali ich totoznost a potom je to len otazka spravnej sumy, aby ich niekto vyriesil. Ked som sa snazil ako DM potlacit tuto komplexnost (postavam som nechal beztrestnejsie prejst urcite "chyby"), tak to uplne stracalo stavu a pocit napatia.
Cyberpunk potlaca tvorbu hrdinov - cyberpunk je kapitalizmus a kapitalizmus nema rad individualnych hrdinov, kapitalizmus ma rad manazerov. Vsetko je o peniazoch - za tie si kupis co chces. A ked mas raz zdroje, tak si nakupis potrebne "skilly" v podobe najatia si inych na vykonanie nejakej prace. SR je stavany na filozofii "urob si sam" - postavy sa snazia vykonat co najviac svojpomocne. To je podla mna jeden zo zakladnych nkonfliktov s logikou sveta v SR. Skor ci neskor tento konflikt bude tak vypukly a hra prestava byt zabavnou. Uvediem priklad - u mna hraci ked ziskali ake/take zdroje (vyhrabali sa z plienok) tak zistili, ze je efektivnejsie si najimat niekoho na robotu, ako ju sam robit. A tam som kapal ako DM na komplexnosti sveta - bod 2.

Zaverom - kvoli horeuvedenym dovodom som ako DM nezvladal Cyberpunk a hraci sa v nom nebavili. Preto som to zabalil, vratil sa k fantasy. Casom som zacal DMovat Fallout PnP a to my vyhovuje - je to postapokalypticka buducnost s modernymi technologiami, no s mentalitou, logikou a komplexnostou stredoveku (niekedy priam prvotnopospolnej spolocnosti)

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 6. 10. 2006, 12:06

Toto téma bylo převedeno z bývalého fóra na adrese forum.rpg.sk.

S

Příspěvek od S » 6. 10. 2006, 17:23

Tardubal píše:Cyberpunk potlaca tvorbu hrdinov - cyberpunk je kapitalizmus a kapitalizmus nema rad individualnych hrdinov, kapitalizmus ma rad manazerov. Vsetko je o peniazoch - za tie si kupis co chces.
Já myslim, že to záleží na DM + hráčích. I v kapitalismu je široká paleta charakterů a to, že nám připadá, že to tak není, je jenom stereotyp a taková jakoby lenost skusit něco novýho. Ostatně, žijeme v kapitalismu a jsme snad všichni neindividualní stroje ženoucí se za mamonem?

Uživatelský avatar
defic
Příspěvky: 59
Registrován: 11. 3. 2004, 10:09
Bydliště: Svidnice(daleko od HK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od defic » 6. 10. 2006, 18:24

Me teda spise pripada ze Shadowrun je hlavni individualismus..to co tu psal Tardubal zavani hodne globalizaci...
ano technologie je na vysi....chyby jsou a meli by se trestat...je pravda ze korporace ma obrovske zdroje ale nejni nahodou fakt ze i ti shadowruneri pracuji take pro spolecnost? vetsinou je to podnikova bezpecnost proti shdowrunerum nebo jeden shadowruner proti jinemu.

Samozrejme zalezi co je za zapletku...Za vetsi zisk je i vetsi riziko...zalezi na hracich a gm kam se pohnou....
Kenchi, nejsem Čínan jsem Japonec
A na tu tvář se mě taky neptejte

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host