To uz nikdo nehraje

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Uživatelský avatar
Bobby
Příspěvky: 350
Registrován: 8. 9. 2006, 12:24
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bobby » 3. 10. 2006, 21:05

Sirien píše:Bobby: Lituju, to Ti neprojde.
a) mám pochybnost o možnosti tak exaktního tvarování tak hrubé magie jako jsou bariéry.
b) manová bariéra nepůsobí na fyzický svět, tudíž Ti nezabrání dýchat (leda bys tak slysoval hrudník. Ale to Ti taky neprojde, protože aura přesahuje tělo až o 5cm, což je 10 cm prostoru (zepředu 5 a zezadu 5) a zatímco aura zabrání vystavení bariéry, tak bariéra zastaví až tělo, protože bych řekl, že aura bude tak trochu "prožná"
c) by to možná šlo fyzickou bariérou, ale opět bod A. Zacpat nos a pusu ani omyle, protože F bariéra propouští plyny.
No prave ja myslel udelat tak tesnou barieru ze se nenadechnes.

Uživatelský avatar
defic
Příspěvky: 59
Registrován: 11. 3. 2004, 10:09
Bydliště: Svidnice(daleko od HK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od defic » 3. 10. 2006, 22:19

No ja bych take videl problem vytvarovat nejak tu barieru..kdy bych vzal ze mi staci "plocha deska" tak potrebuju dve.jednu ze zadu druhou ze predu. Pak bych to mohl splacnout...ale zase pohybovani s barierou trochu problem rekl bych..clovek moc nepostoji kdyz se zasekne o neco neviditelneho. Kazdopadne udusit nepujde protoze manova bariera nepropousti zivou tkan(vseobecne ji receno). coz znamena ze kdyz bys ho do necoho uzavrel tak ho muzes akorat tak ochranit pred viri a temahle serepetickama.:)

a nakonec bych rekl ze je to dost neprakticky, pomaly a neefektivni..cloveku chvilicku trva nez se udusi ...a pritom muze rvat o pomoc ci strilet..a delat bordel
Kenchi, nejsem Čínan jsem Japonec
A na tu tvář se mě taky neptejte

Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 16:03
Bydliště: Marzipan

Příspěvek od Trevenorboven » 3. 10. 2006, 23:46

Tak Vám rovnou řeknu, že bariéry ve 4kách jsou o MOC slabší, než bariéry v dřívějších edicích.

Kromě toho jestli chcete mít co číst, pravda asi se do toho jen tak nezapojíte, tak Vám doporučuji (ze začátku zmatené, ale postupně to začne dávat smysl) : Leontijův deník. Tohle je hra čistě v SR4 pravidlech. Bystřejší pozná, že jde o fantasy svět ?

Pořádně jsem totiž vlastně svět SR nikdy nepoznal. Kdysi jsem hrál riggera. Moc jsem tehdy ještě nerozuměl RPG. Pak jsem hrál nesmrtelného podle jedněch takových pravidel...

V pravidlech SR3 jsem pak hrál jednu roční a pak celou sáhodlouhou čtyřletou ságu ve fantasy a teď hraju vlastně druhou (24 sezení asi neni moc málo, řekl bych).

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 4. 10. 2006, 10:25

takze k barierammm...bariera kyslik prepusti aj hocijaky iny plyn takze sa tam nikto neudusi...

berierou sa neda nikoho rozmackat pretoze... bariera sa kuzli na dane miesto a je nepohibliva... a kedze je nepohibliva z toho vypliva ze nikoho nemozete rozmackat.... ale samozrejme da sa ho tam drzat ako vo vazeni....
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
Bobby
Příspěvky: 350
Registrován: 8. 9. 2006, 12:24
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bobby » 4. 10. 2006, 12:07

Shadowman píše:takze k barierammm...bariera kyslik prepusti aj hocijaky iny plyn takze sa tam nikto neudusi...

berierou sa neda nikoho rozmackat pretoze... bariera sa kuzli na dane miesto a je nepohibliva... a kedze je nepohibliva z toho vypliva ze nikoho nemozete rozmackat.... ale samozrejme da sa ho tam drzat ako vo vazeni....
No moje idea neni vymacknout z nej vzduch - pockat az vydechne pak kolem nej udelat tu barieru. Bariera nepropusti jeho telo a tudiz se nemuze nadechnout.
Bobby

Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 16:03
Bydliště: Marzipan

Příspěvek od Trevenorboven » 4. 10. 2006, 14:21

defic : netvrdil bych, že jsem offtopic. Přispěl jsem do diskuze v odpovědi na otázku, zda ještě někdo hraje SR...
Naopak bych řekl, že OT je rozebírání pravidel. Ale možná jsem tohle téma špatně pochopil. Ale škatulkování nemám rád, takže si budu psát co budu chtít, kam chci. Oni to moderátoři rozkouskují a rozposílají po správných tématech, když se jim to nebude líbit. Tolik k tomu.

Ono totiž zakládat pro každou otázku nové téma, když se stará témata mažou, mi přijde poněkud zbytečné. Proč vlastně nějaké nové téma zakládat, když ho někdo za 1/2 roku smaže, namísto využití místa při starém tématu, které díky tomu nezanikne a nováček si může počíst a poučit se ze starší diskuze ? Něco jiného je, když jde o plané tlachání. Ale je-li řeč o pravidlech či o pohledech na svět, myslím, že by měl existovat nějaký prezervační systém.

A tudíž bych v OT rád pokračoval otázkou :
Dovolujete nemagickým postavám stát se magickými ? Za jakou cenu ?

Jelikož autoři v SR4 ustoupili od prioritního systému, jsou zde v bodovém systému obsaženy také výhody a nevýhody a má tu tvorba postavy (pouze ta, vylepšování postavy za karmu dává starý dobrý feeling předchozích SR) podobný feeling jako GURPS. Je tu také pro nakupování výhod již během hry převodní systém (prostě jen body tvorby = body karmy), který slouží i pro vykupování nevýhod. Některé výhody, jako například magická aktivita, jsou ale omezené na "pouze při tvorbě," ačkoli by se podle zmíněného systému daly zakoupit i při hře. Osobně jsem pro variantu, ve které když hráč podloží svou dobrou hrou postup k magii, využít tohohle zakoupení magické aktivity i mimo tvorbu postavy. A taky to samozřejmě nejde přes jednu session, ale raději spíše celou kampaň, která je vlastně jen o tom, jak skupina pomáhá svému příteli se stát magicky aktivním... Co si o tom myslíte ? Vím, že SR3- neměly na tohle podpůrnou mechaniku, tak jestli nehrajete 4ed, tak je to asi stejně zbytečný dotaz, ale stejně :)

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 4. 10. 2006, 14:51

Bobby píše:No moje idea neni vymacknout z nej vzduch - pockat az vydechne pak kolem nej udelat tu barieru. Bariera nepropusti jeho telo a tudiz se nemuze nadechnout.
Bobby
ma to jednu chybu... clovek nikdy s pluc nevydychne vsetok vzduch... takze aj keby sa ti nahodou podarilo prave v tej stotine sekundy presne zakuzlit tu stenu tak blizko ze by ho "stlacila" aj tak by mal vzdy dost priestoru a kysliku na to aby mohol dychat...

proste je to nemozne.....

2trev... podla mna je to blbost... nemagicky "ludia" sa stali magickymi len raz a to pri prebudeni magie...
dalej sa "magovia" uz len museli narodit... ziaden clovek nenadobudne magiu len tak ziadnym hranim nicim.... proste to nejde...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
defic
Příspěvky: 59
Registrován: 11. 3. 2004, 10:09
Bydliště: Svidnice(daleko od HK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od defic » 4. 10. 2006, 14:59

Trevenorboven píše:defic : netvrdil bych, že jsem offtopic. Přispěl jsem do diskuze v odpovědi na otázku, zda ještě někdo hraje SR...
Naopak bych řekl, že OT je rozebírání pravidel. Ale možná jsem tohle téma špatně pochopil. Ale škatulkování nemám rád, takže si budu psát co budu chtít, kam chci. Oni to moderátoři rozkouskují a rozposílají po správných tématech, když se jim to nebude líbit. Tolik k tomu.
no take nazor...ja to tu zamyslel jinak...ale pravda proc to sem nedat at se stim poperou..vlastne to tu melo byt takovy katalizator aby se zaclo diskutovat!.) povedlo se asi:)
Trevenorboven píše: Ono totiž zakládat pro každou otázku nové téma, když se stará témata mažou, mi přijde poněkud zbytečné. Proč vlastně nějaké nové téma zakládat, když ho někdo za 1/2 roku smaže, namísto využití místa při starém tématu, které díky tomu nezanikne a nováček si může počíst a poučit se ze starší diskuze ? Něco jiného je, když jde o plané tlachání. Ale je-li řeč o pravidlech či o pohledech na svět, myslím, že by měl existovat nějaký prezervační systém.
nevim kdyz neco hledas je lepsi vic temat:) jednou jsem procital snad 20 strankovou diskuzi abych se mohl zapojit a je to vopruz.
Trevenorboven píše: A tudíž bych v OT rád pokračoval otázkou :
Dovolujete nemagickým postavám stát se magickými ? Za jakou cenu ?

Jelikož autoři v SR4 ustoupili od prioritního systému, jsou zde v bodovém systému obsaženy také výhody a nevýhody a má tu tvorba postavy (pouze ta, vylepšování postavy za karmu dává starý dobrý feeling předchozích SR) podobný feeling jako GURPS. Je tu také pro nakupování výhod již během hry převodní systém (prostě jen body tvorby = body karmy), který slouží i pro vykupování nevýhod. Některé výhody, jako například magická aktivita, jsou ale omezené na "pouze při tvorbě," ačkoli by se podle zmíněného systému daly zakoupit i při hře. Osobně jsem pro variantu, ve které když hráč podloží svou dobrou hrou postup k magii, využít tohohle zakoupení magické aktivity i mimo tvorbu postavy. A taky to samozřejmě nejde přes jednu session, ale raději spíše celou kampaň, která je vlastně jen o tom, jak skupina pomáhá svému příteli se stát magicky aktivním... Co si o tom myslíte ? Vím, že SR3- neměly na tohle podpůrnou mechaniku, tak jestli nehrajete 4ed, tak je to asi stejně zbytečný dotaz, ale stejně :)
hmmm toz to je zajimavy dotaz. Musim priznatze me nto nikdy nenapadlo. Ale uplne bych to nezahazoval..vlastne magicky aktivni osubka take muze prijit o magii..tak proc ne obracene? ritualem nebo tak neco..Vlastne se to da trochu prirovnat k (ne)oblibene kybermancii :)
ja tohle vidim pozitivne, ale vetsina postav si vybira na zacatku bud magii nebo cestu waru, takze je trochu problem(ztrata?) se preorientovavat...mixi vetsinou nejsou nic moc

neco podobneho je v ne moc kvalitni(ale pekne) knizce Nezacinejte si s drakem edice shadowrun...clovek dostal datajack a nakonec z nej je saman..
Kenchi, nejsem Čínan jsem Japonec
A na tu tvář se mě taky neptejte

Uživatelský avatar
defic
Příspěvky: 59
Registrován: 11. 3. 2004, 10:09
Bydliště: Svidnice(daleko od HK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od defic » 4. 10. 2006, 15:00

Shadowman píše:
Bobby píše:No moje idea neni vymacknout z nej vzduch - pockat az vydechne pak kolem nej udelat tu barieru. Bariera nepropusti jeho telo a tudiz se nemuze nadechnout.
Bobby
ma to jednu chybu... clovek nikdy s pluc nevydychne vsetok vzduch... takze aj keby sa ti nahodou podarilo prave v tej stotine sekundy presne zakuzlit tu stenu tak blizko ze by ho "stlacila" aj tak by mal vzdy dost priestoru a kysliku na to aby mohol dychat...

proste je to nemozne.....

2trev... podla mna je to blbost... nemagicky "ludia" sa stali magickymi len raz a to pri prebudeni magie...
dalej sa "magovia" uz len museli narodit... ziaden clovek nenadobudne magiu len tak ziadnym hranim nicim.... proste to nejde...
ehm ehm ehm jak zacala magie v shadowrunu..nerika se tam ze nekteri z nas procitly??
Kenchi, nejsem Čínan jsem Japonec
A na tu tvář se mě taky neptejte

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 4. 10. 2006, 15:59

defic píše:ehm ehm ehm jak zacala magie v shadowrunu..nerika se tam ze nekteri z nas procitly??
ano ale to bolo pri goblinizacii ked sa svet prebudil...

aj vtedy ty ludia boli amgicky aktivny len magia bola tak slaba ze ju nemohli vyuzivat...
a pri prebudeni sa ich magicke schopnosti rozvinuli....

magia nie je ako chripka s tym sa musis narodit....
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
defic
Příspěvky: 59
Registrován: 11. 3. 2004, 10:09
Bydliště: Svidnice(daleko od HK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od defic » 4. 10. 2006, 16:05

Shadowman píše:
aj vtedy ty ludia boli amgicky aktivny len magia bola tak slaba ze ju nemohli vyuzivat...
a pri prebudeni sa ich magicke schopnosti rozvinuli....

magia nie je ako chripka s tym sa musis narodit....
neříkám, že je to chřipka, ale určitě se může stát, že magie se projeví později ..třeba šamani ti take nemaji hnedka totem...
Kenchi, nejsem Čínan jsem Japonec
A na tu tvář se mě taky neptejte

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 4. 10. 2006, 16:22

defic píše:neříkám, že je to chřipka, ale určitě se může stát, že magie se projeví později ..třeba šamani ti take nemaji hnedka totem...
ale saman si svoj totem najde podla jeho povahy... ale to nema s magickou aktivitou nic spolocne...
on sa magicky aktivny uz narodil... nikaj k tomu neprisiel proste...

prave preto je svetovej populacie len 2% magicky aktivnych... to ze v shadowrune to tak nevyzera a niekedy je to aj 75% je vec ina ale proste aj prave preto je to podla mna nemozne pretoze potom by sa mohol magom stat kazdy a to je hlupost...

proste ked chce byt magom nech si to zaplati na zaciatku... da sa hrat aj mag ktory nevie o tom ze je mag a prichadza na to pocas hry... ale proste nato tu tie pravidla su aby si to zaplatil...
hra nema byt o tom mat co najvacsie vyhody ale sa bavit... tak ked ho bavi hrat maga nech si ho proste spravi...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 16:03
Bydliště: Marzipan

Příspěvek od Trevenorboven » 4. 10. 2006, 16:32

To nemusí být jen o co největších výhodách, jak říkáš. Př.: Někdo hraje třeba medika a postupně zjistí, že mu něco chybí. Požádá GM, zdali by nešlo nějak zařídit, aby jeho postava zjistila, že je magicky aktivní dodatečně. GM mu sdělí příslušné podmínky a začne do hry vkládat tu a tam nějaké clues & hints tomuhle medikovi a ve chvíli, kdy už se s ním dějí opravdu divné věci, už si třeba ta postava sama řekne, že takhle to dál nejde a požádá své přátele o pomoc. Ti sami nemají s takovými věcmi zkušenosti (a šaman si nejprve myslí, že je medik haunted). Postupem času hledají moudra a nakonec zjistí, že kdesi v Arizoně žije orčí prorok a blablabla...

...poctivá hra, která přináší zábavu, ne nějaké výhody...

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 4. 10. 2006, 19:40

Trevenorboven píše:........
takato hra sa da bez problemov zahrat s tym ze si tu magiu na zaciatku "kupis"
dotatocne je to len cisto davanie vyhod...

ked chce hrat kuzelnika healera tak nech si taku postavu aj spravi je uplna blbost ze si spravis postavu nemagicku a mas vela skilov a atributov pretoze nepotrebujes horne priority do magie... a potom po par mesiacoch ked tie vyhody zacnu stracat tak chces byt kuzelnik...
je to proste hlupost....

aj keby neviem co robil tak by som mu to ako gm nedovolil... proste postava sa s tym narodila ze neovlada magiu... a postava s tym aj zije to ze hracovi sa to nepaci a radsej by nieco ine tak ako vravim nech tuto polozi k ladu a zacne inu...
mozno ho tato zacne bavit o pol roka ked zisti ze mag pre neho nie je to prave...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
defic
Příspěvky: 59
Registrován: 11. 3. 2004, 10:09
Bydliště: Svidnice(daleko od HK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od defic » 5. 10. 2006, 07:52

eee jak zacit..
no ja bych to nezahazoval tim ze magii musis mit od zacatku...da se za to zaplatit karmnou, hrac musi vymyslet neco zajimaveho/nefadniho jak se k ni dostal...

saman si totem nevybira totem si vybira samana!!!!(tak by to melo bejt!) to ze je to pri tvorbe obracene je neco jineho!!

magie se muze ukryvat nemusi se hend projevit.jak jsi rikal magicky aktivnich lidi/metalidi je asi 2% takze nejni vlastne zname co magii zpusobuje..proc ji nekdo ovlada nekdo ne...
Kenchi, nejsem Čínan jsem Japonec
A na tu tvář se mě taky neptejte

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host