Co si myslíte o 4. Edici?!

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Uživatelský avatar
SEB
Příspěvky: 588
Registrován: 14. 6. 2005, 14:21
Bydliště: Praha

Co si myslíte o 4. Edici?!

Příspěvek od SEB »

Rád bych slyšel vaše názory na 4. edici SR...
---
Servant of my own vice.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Libi se mi. prijde mi jako vyrazne vylepseni -- mechaniky jsou rychlejsi a setting je zajimavejsi.
But nobody came.
Uživatelský avatar
SEB
Příspěvky: 588
Registrován: 14. 6. 2005, 14:21
Bydliště: Praha

Příspěvek od SEB »

Hezká rychlá odpověď...

Co jsem zatím četl kritiku, setting je prý ta nejhorší změna. Sám to tak necítím, protože nejsem nijak citově fixován na minulé edice (hrál jsem shadowrun dvakrát, z toho pokaždé v podstatě bez magie a metalidí...).

Lidé také dští (je to správně?!) síru na mechaniku, že prý je to vykrádačka Storytelling systému. Ten znám jako vlastní dlaň (pravou) a myslím, že těch podobností tam není tolik, aby se SR dal považovat za vykrádačku...

Slyšeli jste další argumenty proti 4. edici?
---
Servant of my own vice.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Pokud jde o obšleh ST, tak říká se že když vykradete dílo jednoho člověka, je to plagiát, ale když vykradete dílo více lidí, je to inspirace.

Pokud jde o setting, nevím. Původní setting je jak vystřižený z neuromancera a jiných cyberpunkových zdrojů (s pár "drobnostmi" navíc), ale některé věci jsou prostě zastaralé. V dnešní době Wifi je celá myšlenka hackerů co si si musí připojit kabel do hlavy dost zvláštní, a kultura (i ta punková) taky vypadá trochu jinak. Osobně se mi to líbí, prostě ten setting potřeboval upgrade. Elektronika ve všem je současný trend, a proč toho nevyužít?

Mechanika mi přijde rychlejší, a vůbec. Pevná CČ jsou rozhodně snažší na použití, a myslím že i takový systém střelby dávkou, a matrixu byl v mnohém vylepšen. Všechny hody nyní sledují jeden systém. Díky pevným cč se taky systém chová trochu náhodněji, a ač postavy málokdy vyloženě selžou, tak se jim jen těžko podaří stát se naprosto ultimátními, a to i kdyžjsou třeba troll v těžké zbroji nebo tak něco.
But nobody came.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

No... já mám postoj dost negativní. No... ne dost, ale prostě negativní.

ad 1) Považuji systém za vykradený. Tobě se to možná nezdá, ale mně ano, zcela opustil původní mechaniky a přešel na White Wolfí. No ale dobrá, to má i pár výhod (ale i nevýhod).

ad 2) Zvláště u magie se projevuje že autoři si o čtenáři myslej, že má IQ amíka. Změny v settingu, které se mohou jevit triviální, ale jasně ukazují buď nepochopení původního settingu nebo jeho záměrné znetvoření ve jménu jednoduchosti.

ad 3) Technomanceři. Nevím, kolik víš o předchozí edici, ale předchozí generace jsou otaku, deckeři schopní deckovat bez decku, jen s drátem mezi hlavou a systémem. >>Ti obyčejní otaku dělali věci, které byly na kraji možností těch nejlepších z nejlepších deckerů. To, co dělali ti dobří otaku... o tom mohli deckeři leda tak snít<<
Technomanceři mají být druhou vlnou této techno revoluce. Jenže je přímo vložili do hry, je možné za ně hrát, takže teorie settingu tvrdí jedno a pravidla druhé (technomanceři nejsou ani zdaleka tak mocní, jako byly předtím otaku), ztratila se původní cena, kterou za své možnosti otaku platili (asociálnost)

ad 4) SR IV je už jiná hra než předchozí SR. Ve starech edicích byl Šestý svět cizí, neznámé a mnohdy nepochopitelné místo, lidé v něm žili, ale předstírali, že neexistuje. Bylo to i tím, že se narodili a nebo byli vychováni lidmi, co se narodili před Probuzením a do Šestého světa nepatřili. Ne úplně.
SR IV se odehrává 60 let po Probuzení. Ti, kteří v něm žijí a vedou ho, se do něj narodili, vyrostli jím obklopeni, patří do něj, je to jejich svět a minulost už znají jen z nezajímavých historek od prarodičů. Nejsou jím překvapeni ani se v něm necítí nejistí, vše je pro ně známé a předpokladatelné. Když potkají upíra, neztuhnou šokem, že něco takového existuje, zato vytáhnou slzák. Když nějakej mág sejme toho upíra lightningem, nepadnou před ním na hubu jako před bohem, ale prostě mu poděkujou, jako by poděkovali někomu, kdo ho prostě jen odstřelil.
Neříkám, že to je tím horší. Ale už to není ten původní Shadowrun.


Takhle... celkovej dojem je kladnej, hra je to IMO dobrá, dobře provedená a dobře hratelná. Ale prostě to už není původní SR, a nemůžeš osd něj čekat stejnou atmosféru. Ten svět je prostě o dvacet let jinde...

EDIT: Jinak souhlas se Sosovim poslednim příspěvkem
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Tuk-Enek píše:ad 2) Zvláště u magie se projevuje že autoři si o čtenáři myslej, že má IQ amíka. Změny v settingu, které se mohou jevit triviální, ale jasně ukazují buď nepochopení původního settingu nebo jeho záměrné znetvoření ve jménu jednoduchosti.
Mas na mysli neco konkretniho? IQ Amika mi prijde dost divne, vzhledem k tomu ze ten system delali nemcouri 8)

Ale mechanika je u SR4 vubec posunuta mimo stred deni a misto superuzasnych mechanik na vsechno se drzi jednotneho modelu a je IMHO snazsi na pouzivani. Ale tohle je trend v RPG obecne, staci se podivat na oWoD a nWoD.

Jinak mas nejake konkretni poznatky proc je system vykradeny? To ze pouziva pevne CC a hazi se atribut+dovednost jeste neni vykradanim WoD.
But nobody came.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Nejdřív k té magii - třeba skutečnost, že všechna útočná kouzla teď spadá pod bojová, a tím je zcela ignorován settingový (původní) rozdíl mezi bojovou a manipulační magií ohledně způsobu působení.
Ale to je jedno...

Co se vkrádání týče - ano, začneme tím, že se hází atribut+dovednost proti pevnému CČ, které má překvapivě třetinovou šanci uspět (nWoD 30% kostka, SR IV 33% kostka).
Obtížnost se vyjadřuje modifikací dice poolu.
Zmizela karma. Nahrazena byla atributem Edge, který je až překvapivě podobný WhiteWolfímu Willpower, je ho zhruba stejně, nakládá se s ním podle velmi, až podezřele velmi, podobných pravidel a principů.

Neni to přímo WoD. Ale vzali nápady a principy, na nichž WoD systém stojí, a prostě se "inspirovali", jak to Ty nazýváš
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Tuk-Enek píše:Nejdřív k té magii - třeba skutečnost, že všechna útočná kouzla teď spadá pod bojová, a tím je zcela ignorován settingový (původní) rozdíl mezi bojovou a manipulační magií ohledně způsobu působení.
Ale to je jedno...
To mi pripada normalni a konzistentni. Kouzla urcena k zabijeni lidi spadaji do jedne kategorie.
Co se vkrádání týče - ano, začneme tím, že se hází atribut+dovednost proti pevnému CČ, které má překvapivě třetinovou šanci uspět (nWoD 30% kostka, SR IV 33% kostka).
Obtížnost se vyjadřuje modifikací dice poolu.
Zmizela karma. Nahrazena byla atributem Edge, který je až překvapivě podobný WhiteWolfímu Willpower, je ho zhruba stejně, nakládá se s ním podle velmi, až podezřele velmi, podobných pravidel a principů.

Neni to přímo WoD. Ale vzali nápady a principy, na nichž WoD systém stojí, a prostě se "inspirovali", jak to Ty nazýváš
No a?

Treba v The Riddle of Steel se taky hazi desetistenkama, pomoci atributu + dovednosti (+ spiritualni atribut, to je narativni mechanika, to je ted jedno), a neoznacil bych to za plagiat. Willpower se pouziva uplne jinak nez Edge -- vzdycky pridava stejny pocet kostek, kdezto edge pridava svoji maximalni hodnostu kostek. Edge je popsano jako hrdinske stesti kdezto willpower je popsana jako odhodlani postavy. Edge se doplnuje pokud postava odpociva, willpower se doplnuje pokud postava dela neco co se ji libi (pri odpocinku taky, ale to je marginalni).

Jak jinak by sis predstavoval u pooloveho systemu s pevnym CC nastaveni obtiznosti?
But nobody came.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

To máš jedno... někomu, kdo neměl nějak zvlášť rád původní SR jako celek se tohle asi moc vysvětlit nedá...

Prostě IMO pro fandy původního SR je čtyřka ve spoustě věcí nic moc, pro ostatní je to docela dobrá věc.

Ad magie - no právě že ne. To, že kouzla zabíjejí není směrodatné, zabít Tě můžu i reprobedničkou, a stejně jí obecně neoznačíš jako zbraň, ne? Stejně jako laser, i když Tě zabije, neoznačíš za střelnou zbraň.

Rozdíl je ve způsobu působení - bojová kouzla, VŠECHNA kouzla až na manipulační, jsou vyslána mágem, prochází čistě a pouze astrálním prostorem, dorazí k cíli a na ten působí z astrálu. Netýkají se jich fyzické překážky (až na viditelnost, pancíře, třeba).

Manipulační kouzla se od ostatních odlišují právě tím, jak působí. od mága se přímo promítnou do fyzického světa, prostorem pronikají zároveň ve fyzičnu i astrálu a na cíl nepůsobí z astrálu skrze auru, tedy zevnitř, ale z venčí.

Příklad - mág vyšle ohnivý blesk, ten projde astrálem, narazí do cíle, pronikne do jeho aury a zevnitř mu způsobí zranění, případné vzplanutí také bude zažehnuto z aury, nikoliv z fyzična.
Mág sešle plamenomet - přímo na heho rukou se zhmotní zcela fyzický oheň a pronikne fyzickou rovinou, kde hmotně narazí do cíle.

Ten rozdíl je pro hru v důsledku nepodstatnej (až na to, že některá ohniska docela zesílila), jak říkám, ty rozdíly jsou hlavně pro fanoušky původního SR
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Tak to ale porad funguje, porad je tam rozdil v tom jestli to kouzlo je manove nebo fyzicke, ale je to sjednoceno pro ucely ruznych specializaci. Myslim ze to vychazi z predpokladu ze kdyz se nekdo chce ucit obranu proti bojovym kouzlum (ani nevim jestli specializace v puvodnim systemu byly) tak se nejspis bude ucit i obranu proti fireballu.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman »

obrana proti kuzlam???? a to je co???

to je ako keby si sa ucil obranu proti gulke z MP5... proste debilita...

a prave v tom je obrovsky rozdiel a nejde o rozdiel manovy/fyzicky lebo obidve vymenovane kuzla su fyzicke ale rozdiel je rpave v jeho posobnosti...

sr4 som len trosku cital pacil sa mi tam skilovy system ten je tam robeny podla mna lepsie ako v starych prave to +/- dice je lepsi seting ako povodny ale napriklad ta magia je o dost horsia ako bola....
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Shadow: Sos myslí protimagickou dovednost (dostupná jen magicky aktivním, oc), která tam supluje zaklínací obranu, která byla oddělena od čarodejnictví.

Sos: Jenže o to právě de. Nešlo se jednou specializací vymezit vůči ohnivýmu blesku i plamenometu, protože ta kouzla prostě, bez ohledu na velmi podobné následky, fungují/fungovala úplně jinak.
Když Tě někdo zastřelí, umřeš. Když Tě někdo ubodá nožem, umřeš. Výsledek je stejnej, prostředek podobnej (kovový objekt), ale způsob je úplně jinej.
Ale amíci to asi chápali moc složitě, tak jim to na úkor settingu němci usnadnili, no :-?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Tak jsem si to tu přečel a zatím jsem to moc nepochopil. Můžete my vysvětlit základy v rozdílech systému a settingu 3e a 4e? Tedy jak to asi v které edici vypadalo a v čem jsou základní rozdíly.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

No... základní rozdíl je... ty hraješ WoD, co?

Tak si to představ takhle (přibližně, ne doslova) - v SR II a III byly lidi něco jako dost znalý hunteři ve WoD... věděli že to tam je, tušili... ale nebyli si jistí, všechno okolo bylo cizí a v principu neznámé...
EXISTOVALY světské zdroje o magii, ale normálnímu člověku asi tak blízké, jako ty o quantové mechanice a teorii hyperstrun.
Ti lidé a dost metalidí v tom světě bylo vychováno lidmi, kteří se narodili nebo byly vychováni lidmi co se narodili a nikdy neopustily "Starý svět", svět před Probuzením. Nepatřili do něj, resp. patřili ale měli pocit že nepatří. Nebyl to "jejich" svět, byl temný a neznámý.

SR IV je o generaci dál. Ti, kteří v něm žijí se do něj narodili, vyrostli jím obklopeni. Magie je pro ně přítomnost a skutečnost, ne něco tajemného odjinud. Publikace o ní se přemístily z odborných žvástů do populárně naučné podoby... najednou se v tom světě pohybují lidé, které bych znalostmi přirovnal k mágovi s Occult *****+specializace + streetwice.
Ten svět je najednou "jejich" není v něm nic moc cizího, lidé z "minulé edice" sice stále jsou, ale ta nová generace na ně kouká jako na přežitek, jakésy vykopávky.
Starý svět jim neříká o nic víc, než nám druhá světová válka a První republika.

Rozdíly v settingu z hlediska pravidela tak moc zásadní nejsou, to jenom já sem vůči nim citlivej...

...je to jasnější??

EDIT: Jo a samozřejmě v SR IV je technika i magie zase o trochu dál... kouzelnejm se zpřístupnila pátá metarovina (ducha) a v technologii... no, Matrix je bezdrátovej, existuje tzv. ascended reality, což je něco jako virtuální realita v realitě. Jdeš po ulici (fyzický) a pokud máš kyberware nebo brejle na příjmání AR nebo jsi technomancer, tak kolem sebe vidíš počítačově vytvořené objekty - podíváš se na obchod a interaktivně vidíš jeho ceník a nabídku, podíváš se na restauraci a totéž, podíváš se na jiného člověka a můžeš si otevřít jeho osobní profil (pokud ho má nastavenej) nebo mu poslat zprávu... jen tak, nepotřebuješ číslo, to si najdeš v jeho vizitce v AR... atd.
Všechny platby jsou přímými převody, už žádné hůlky, všechny telefony jsou obvykle přes AR... tedy video... atd.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Až se to nějak blíží Cyberpunku, nebo je to přád Cyberfantasy s příměsí moderních technologií? Jde mi o obě tato slova: Cyber i Punk a i o to, co by mělo vyjít, když se to spojí.
Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti