Jak je to v pravidlech - co zbylo

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 2. 11. 2004, 16:26

No my to řešíme tak, že za 20 bodů karmy dostaneš 1 bod pro fyzad schopnosti. Ale ta karma se neutrácí. Prostě máš 100 bodů karmy, tu rozdělíš na volnou a dobrou (a týmovou) a k tomu 5 fyzadbodů.

Nedávno sem musel řešit, když sem předělával shadowrun na fantasy, jak toho adepta vyřešit. Kyberware tam není a např. zvýšená iniciativa je dovednost, za kterou se platí (a hodně) karmou. Tam sem došel k závěru, že nevratným utracením 15 bodů karmy dostane adept jeden bod.

Ono se to nezdá, ale když dáte zvýšenou iniciativu 3 třeba za 140 bodů karmy, pak si vemte adepta. Kdyby měl 1 Abod za 20 neutracený karmy, pak si dá iniciativu úplně stejně a navíc třeba zabíjecí ruce. Nikdo by už nehrál za neadeptího bruťáka.

Prostě, jinak je to, když máte kyberware, jinak, když za ty schopnosti platíte karmou.
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 2. 11. 2004, 17:32

Pete píše:No my to řešíme tak, že za 20 bodů karmy dostaneš 1 bod pro fyzad schopnosti. Ale ta karma se neutrácí. Prostě máš 100 bodů karmy, tu rozdělíš na volnou a dobrou (a týmovou) a k tomu 5 fyzadbodů.

Nedávno sem musel řešit, když sem předělával shadowrun na fantasy, jak toho adepta vyřešit. Kyberware tam není a např. zvýšená iniciativa je dovednost, za kterou se platí (a hodně) karmou. Tam sem došel k závěru, že nevratným utracením 15 bodů karmy dostane adept jeden bod.

Ono se to nezdá, ale když dáte zvýšenou iniciativu 3 třeba za 140 bodů karmy, pak si vemte adepta. Kdyby měl 1 Abod za 20 neutracený karmy, pak si dá iniciativu úplně stejně a navíc třeba zabíjecí ruce. Nikdo by už nehrál za neadeptího bruťáka.

Prostě, jinak je to, když máte kyberware, jinak, když za ty schopnosti platíte karmou.
Ahoj
no zaprvé stím jak jste to hráli vy bych nesouhlasil je to docela drsní koupím si dovednosti a ještě k tomu další schopnosti... a čím za toplatíš? na začátku tím že dáš prioritu na B nebo C.. no je to vaše věc to by u nás snad neprošlo...
Stou karmou 15 bych také nesouhlasil ale hlavně protože 20 je docela průměr toho co vyplívá z iniciace...
Jak jsem psal už jsem to rozlouskly a dá se hrát na obě pravidla... nijak si neprotiřečí a tak má hráč možnost vést svoji postavu směrem který mu vyhoduje :)

Jinak jsi to byl ty co na Stínoběhu říkal něco o tom že přepsal pravidla do Fantasy? Docela bych se na to mrknul kdyby to šlo....
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 4. 11. 2004, 23:47

Ještě s tou karmou na nákup Abodů. Nevim jak je to v SRIII, tam je, že se 20 bodů utratí?

K tomu OGu (tak se to oficiálně jměnuje), je to fantasy patch napravidla SR. Teď pro to dělám stránky, samo tam bude hlavně download a fórum. Bez kvalitní podpory to nespustim, protože hned od začátku je dobrý sbírat připomínky a nápady.

(Old Game = jako že vychází ze Shadowrunu, proto OG)
(možná taky Our Game = že sme jí upravili a udělali)

Jo i v OGu je samo fyzad, tam sme mu dali 1 bod za útratu 15 karmy. Není kybáč, takže všichni maj na začátku esenci 6, přesto fyzad dostane na začátku jen 1 bod na fyzadovy schopnosti.

Některý kybáčový výhody (iniciativa, odolnost proti bolesti aj.) jsou řešený přes tzv. pasivní dovednosti. To jsou dovednosti, který uplatníš vždycky, když dojde k daný situaci. Zvýšenou iniciativu v boji, Boj se zvířaty při boji se zvířetem, Zvýšený dostřel při střelbě atd. Jak je vidět, nenahradili jen kybáč.

Pasivní dovednosti nemaj klasický hodnocení. Mají stupně 0, 1, 2 a 3.
0 znamená, že to neumíš. Takže třeba zvyšování iniciativy je přes stupně - stupeň 3 = iniciativa 6+3k6...

Pasivní dovednosti rozlišujeme na lehký, střední a těžký - podle ceny za stupeň. Pro představu, Zvýšená iniciativa je těžká, může se jí naučit kdokoliv, kdo dá za 1. stupeň 20 bodů, za 2. stupeň 40 bodů a za 3. stupeň 80 bodů karmy...

Ještě Vás to zajímá? Přijímám jakýkoliv otázky... Dobře, založím v Shadowrunu sekci OG - fantasy shadowrun.

-------------------

K fyzadovi - taky souhlasím, že iniciaceje dobrej způsob získávání adeptbodů, zvlášť při nižších stupních iniciace, kdy je to levnější než 20 bodů karmy.

-------------------

2MaxiDag: Jo, na stínoběhu, jak vidíš, sem to byl já...
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 16. 11. 2004, 11:51

u nas vyzera fyz ad asi tak ze za 15 bodov karmy s kupi jeden magicky bod
zvysi sa mu magia o 1 a ma 1 bod na rozdelenie do svojich schopnosti

podla mna je to dobre riesene akurat ked s fyzad namaka trosku atributy a skily potom uz sa len inicuje a vznika z toho strasny zabijak ktoreho v podstate ne je mozne na blizko zabit (nehovorim o sniperoch a kuzelnikmi z dalekohladom ale aj to sa da prezt z dobre navolenymi schopnostami a troskou toho kyberwaru)

ale zase taky normalny kuzelnik s tolkou karmou je podla mna ovela slnejsi

inak fyzad a deker su podla mna najzabavnejsie chary
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 16. 11. 2004, 13:09

To asi nepoužíváte iniciace z Grioaru co?
Jelikož by to bylo pro Fyzarda docela výhodné, tech 20 BK za 1MB je z SR3 pokud se nemílim a myslím že to tam zapadá, hlavně protože na začátku (0 inicice) nezískáš nic teprve na prvním stupni iniciace máš jeden BK. Takto je to pro něj nevýhodné a asi do toho nikdo moc nepůjde. :)
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 16. 11. 2004, 15:04

2MaxiDag:
V tom případě nechápu, proč zmiňuješ Grimoár a SRIII. Grimoár je pro pravidla SR2, pro SR3 tady je Magic in Shadows.

Je fakt, že v pravidlech SR2 není pravidlo o udělování nových adeptbodů, je to řešený až v grimoáru. A tam je to 1 za 20. V grimoáru je první stupeň iniciace stupeň 0. V SR3 je prvním stupněm stupeň 1. To by nám mohl říct Mac, expert na SR3... Je to tak?
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Etiketa

Příspěvek od MaxiDag » 16. 11. 2004, 16:37

Jak je to u dovednosti etiketa.. v SR2 se píše že je to zvláštní dovednost protože je pokaždé koncentrací...
Neví někdo jak se to má brát při učení? Podle mě by se to mělo brát jako koncentrace a tudíž za karmu naučí jeden stupeň za 1,5 bodů hodnocenní né?
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 16. 11. 2004, 16:40

Pete píše:2MaxiDag:
V tom případě nechápu, proč zmiňuješ Grimoár a SRIII. Grimoár je pro pravidla SR2, pro SR3 tady je Magic in Shadows.

Je fakt, že v pravidlech SR2 není pravidlo o udělování nových adeptbodů, je to řešený až v grimoáru. A tam je to 1 za 20. V grimoáru je první stupeň iniciace stupeň 0. V SR3 je prvním stupněm stupeň 1. To by nám mohl říct Mac, expert na SR3... Je to tak?
Tak moc toho o SRIII nevím jen vím že tamje to že fyzard má za 20 jeden bod...
S tou iniciaci a Magic in Shadows opravdu nevím... Já myslel, že grimoar platí jak pro SR3 tak pro SR2.
Ale každopáen jsem nikde v grimoaru neneašl to že by to bylo 1 za 20. To je až v SR3 :)
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 16. 11. 2004, 17:01

No nevysvětlí mi někdo jak se to dá chápat a zda postupuji správně?

Jedná se o Riggera. O jím ovládané zařízení. Dejme tomu sonda.
Na začátku se Provede poziční test. Podle toho pak víme, co sonda smí za kolo dělat. Postup je takový, že pokud rigger věnuje akci na řízení tak v téno fázi může tuto sondu řídit (střílet prachat).
To je asi jasné. Ovšem teď jde tot (uvedu to v číslech):
Rigger má na iniciativu 21 (pojede v 3 fázích).
V první (21) se věnuje řízení stroje, podle předešlého pozičního testu měl 4 úspěchy. a jelikož nahlásil boj bude bojovat... Takže může 4 krát vystřelit... Vystřelí a pak jede ve fázi 11 tam dělá něco jiného atd..

Problém je v tom, že sonda se kterou střílel, vystřelila 4 krát... to je docela drsné (sice se sčítají modifikátory za zpětný ráz) ale i tak docela dost drsné. Další věcí kromě toho, že je to drsné, je to že sonda vlasně jela jen ve fázi 21, no ale v dalších fázích už nejede... takže se pokud se nahýbá vlastně vnáší ve zvduchu? To ji pak každej rozstřílí pokud má právo jednat ve více fázích... :)
Umí mi to někdo objasnit?

Další dotaz:Co se sondou která bojuje proti nepohyblivých cílům a sama stoji na zemi... jak se psotupuje provádí se poziční test??? připadá mi to divné...
a jak se bude postupovat pokud se nebude používat Poziční test?
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 16. 11. 2004, 18:35

No ten poziční test SR2 je pakáž. My to řešíme (celkově v boji), že rozdělíme ten pohyb na fáze. Celkem máš třeba pohyb 30 metrů za kolo, 3 akce, takže se každou akci MUSÍŠ pohybovat 10 metrů za kolo, abys překonal těch 30 metrů. Nebo se můžeš hejbat 20 metrů a jednu fázi stát. Prostě to určení, jestli se hejbeš nebo ne slouží jen k určení, zda se ti bude počítat CČ za běh nebo chůzi.

Podobně je to u nás s dopr. prostřekama. Jakmile se hejbe, má + k CČ. Ta tvoje sonda by u nás musela jet všechny tři fáze.

Poziční test znamená podle nás to, že i když máš inc 21 a řídíš sondu jen v inc 1, sonda letí pořád, ty seš ale tak rychlej, že k tomu, abys ji korigoval, stačí jenom zlomek tvojí iniciativy. Sonda letí podle posledních údajů, ve své jedné fázi ji jen zkoriguješ (změň směr, leť pořád dál).

S výjimkou, že v určitých případech jí nemusíš řídit - dáš povel - sleduj tohle auto ve vzdálenosti 100m, vyhýbej se překážkám, tomu porozumí i "docela blbá" sonda.

Nepohyblivá sonda proti nepohyblivým cílům - jo, pořád poziční test. Co kdyby chtěl nepohyblivej cíl najednou v jedné z fází zdrhat a sonda by měla v jedné z tvých fází letět za ním?

-----------

Máš pravdu, v Grimoáru to není (myslim). Už nevim, kde sem to viděl, možná Adept Handybook nebo tak, možná až výtah SR3 od Toasta...
Při tom Mac sem myslel Mac, ne MaxiDag (ale to je jedno, když to bude někdo vědět...)

Etiketa: v SR3 je to plnohodnotná dovednost, která může mít koncentrace (pouliční, podniková, matrixová...). Je dobré to převzít i do SR2. V SR2 je psáno, že se musíš automaticky koncentrovat. V tom případě máš koncentrovanou etiketu na vyšší hodnocení než ostatní, ty máš na nižší. Učíš se to jako koncentraci (1,5 x h.), obecnou dovednost si nezlepšuješ (ta vlastně není).

Pozn: v SR3 nejsou specializace, zlepšování atributů stojí základně 2x požadované hodnocení (ne 1x), obecné dovednosti stejně jako koncentrace (pokud vím) stojí 1x požadované hodnocení (ne 2x). Je to kvůli tomu, že cena dovedností závisí na atributech a těch je málo, proto jsou dražší. Dovedností je proti tomu o dost víc (rozděleny jsou i střelné zbraně na nové dovednosti pistole, ÚPéčka apod.), proto jsou levnější.
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 17. 11. 2004, 01:11

etiketa v SR2 je uplne na ako pisete vy tu

je to tam tak ze ziadna koncentracia ne je z hlavnej proste mas bud
poulicnu alebo matrixovu alebo podnkovu atd a pokial mas jednu nemas druhu pokial si ju nezaplatis

a je to dost logicke ze clovek co vyrastal na ulici cely zvot ma etiku poulicnu na 6 ale o takej matrixovej vie hovno takze by ju mat nemal a pokial ju chce mat tak si ju zaplati

----------------
inak k tomu rigovaniu no pokial ma riger 3 akcie jednu venuje na riadenie potom moze dalsie 2 robit co chce tj aj so sondou moze strelat dalsie kolo

btw ten test na riadenie pokial viem sa prevadza iba ak on soferuje auto a chce robit aj nieco ine
pokial iba ovlada sondu ziadnu akciu nemui davat na riadenie

a este jedna vec to ze ma 4 rany za kolo (pokial ma sonda 2 zbrane) to je v pohode lebo sonda sa nedostane vsade a signal ma tiez len nejaky dosah a sem tam pride run kde musi aj riger vyliezt z auta a potom je to o niecom inom
a ked ovlada sondu nikde ne je napisane ze nepride k jeho autu prave v tej chvli manik a bude mu ho chciet ukradnut takze riger bude must rozmyslat ci sa necha zabit alebo nebude strielat zo sondy :)
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 17. 11. 2004, 13:57

MaxiDag píše:
Pete píše:2MaxiDag:
V tom případě nechápu, proč zmiňuješ Grimoár a SRIII. Grimoár je pro pravidla SR2, pro SR3 tady je Magic in Shadows.

Je fakt, že v pravidlech SR2 není pravidlo o udělování nových adeptbodů, je to řešený až v grimoáru. A tam je to 1 za 20. V grimoáru je první stupeň iniciace stupeň 0. V SR3 je prvním stupněm stupeň 1. To by nám mohl říct Mac... Je to tak?
Tak moc toho o SRIII nevím jen vím že tamje to že fyzard má za 20 jeden bod...
S tou iniciaci a Magic in Shadows opravdu nevím... Já myslel, že grimoar platí jak pro SR3 tak pro SR2.
Ale každopáen jsem nikde v grimoaru neneašl to že by to bylo 1 za 20. To je až v SR3 :)
V SR2 neni popsan rozvoj adepta.
V Grimoire (rozsireni magie pro SR2) je zavedena iniciace (mimo jine 1.iniciace = 0.stupen).
V SR3 je navrzen system 1powerpoint vymenou za 20bodu karmy.
V Magic in the Shadows (rozsireni magie pro SR3) je opet zavedena upravena iniciace (mimo jine i 1.iniciace = 1.stupen) a nove metamagicke techniky.


Resili jsme to uz o dve stranky zpet:
Mac píše:
MaxiDag píše: jo tak jsem si to tam nějak špatně přečet... jasné silové se mi ale stějně nelíbilo. :)

K bodu 1 připadá mi moc stagnující a konstantní...
Přitom množsvtí schopnosti které Fyzadept umí se kumulují a jeho moc roste... tudíž mi logicky vyplívá, že by měl za další získání platit víc.
Proto spíše preferuji tu dvoju.
Dovolim si nesouhlasit, ten system se doplnuje a ma to svou logiku.
Pokud chci pouze schopnost (power point), jeho cena musi byt konstantni - kouzelnik se uci dalsi kouzla take stale za stejnou cenu.
Pokud vsak chci zvysit magii, pak to musi byt stale drazsi, nebot jde o hodnoceni atributu. Pocatecni iniciace sice vychazi levneji nez 20b. karmy, ale iniciace neni zrovna vsedni zalezitost a navic je riziko, ze se nepovede, atd.
Naposledy upravil(a) Mac dne 7. 12. 2004, 04:29, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 17. 11. 2004, 14:13

Co se tyce Etikety, tak u nas jsme se dohodli na tom, ze obecna aktivni dovednost Etiketa je o tom, jak dokaze postava aplikovat sve vedomosti nabyte diky KnowledgeSkill s nutnou specializaci.

Napr:
aktivni skill:
Etiketa 4 (charisma)
-neexistuje zadna specializace aktivniho skillu typu Etiketa:Poulicni

know.skill:
Etiketa: Poulicni 3 (inteligence)
Etiketa: Matrixova 6 (inteligence)
-neexistuje zadny obecny knowledge skill typu Etiketa
-je mozne mit takovou specializaci v KnowSoftu bez potreby aktivnich vlaken (SkillWires)


Takova postava je schopna ziskavat potrebne informace (ci vedomosti jak se chovat) dle vedomosti, ale zda je dokaze aplikovat ukaze az test aktivni dovednosti...

Sosacek
Příspěvky: 21798
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 6. 12. 2004, 22:24

K cemu se daji pouzit Astralni rezervy? podle Magic in the shadows k jakymukoli testu v astralu, v astralnim souboji a k astralnimu vnimani. nekdo mi tvrdi ze to znamena ze je muzu pouzit JENOM v astralu, ale proc by tam potom to vnimani a combat bylo napsany zvlast?
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 7. 12. 2004, 06:00

Sosacek píše:K cemu se daji pouzit Astralni rezervy? podle Magic in the shadows k jakymukoli testu v astralu, v astralnim souboji a k astralnimu vnimani. nekdo mi tvrdi ze to znamena ze je muzu pouzit JENOM v astralu, ale proc by tam potom to vnimani a combat bylo napsany zvlast?
Rekl bych, ze smesujes dve veci:
Astral Combat Pool (podle SR3) - lze pouzit pouze pri astralni projekci. Dualni bytosti a astralne vnimnuti jsou spojeni s fyzickym svetem a proto mohou vyuzivat jen Combat Pool...
Astral Pool (podle MitS) - dalsi rezervy, ktere ziskaji navic iniciovani (Astral Pool = Initiation Grade), lze je puzit pro vsechny testy v astralu (tedy i vnimani) s vyjimkou pouziti magickych skillu (tam se pouzije Astral Combat Pool)...

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host