Chování pod palbou - sebevražedné all to atack?

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Chování pod palbou - sebevražedné all to atack?

Příspěvek od MaxiDag »

hele zajímalo by mě zda někakej GM, donutil skupinu aby utekla z boje.. ještě před tím než jich 1/2 leží na zemi a ostaní mají V-čka...

nejde o to že by měli umřít, ale aby prostě cítili pud sebezáchovy a radějise stáhly...

už to někdo dokázal :)

Nejedná s emi o bezvýchodnou situaci jako že přijeli dvě plný auta SWAT a vrtulník a ještě pár agentů... ale prostě přestřelka.. .kde zatím nikdo nevyhrává a postavy si řeknou že jim to nestojí za to a zdrhnou....

Tak co kdo a jak se mu to podařilo? Pokdu možno příklad, popis situace nebo jak vyložil děj.
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Souboje kde se postavy krčí za překážkamy a utíkají pryč

Příspěvek od MaxiDag »

žeby nikdo nic takového nezahrál?
Nebo to u všech vypadá tak, že po chvilce jsou na jedné straně všichni na zemi ...? nikdo nezahrál nějaká patový souboj? nebo něco podobného?

jde mi o to probrat jako GM zda se vám to podařilo? Nebo většinou postavy jedou na doraz, bez toho že by hledaly jiné řešení?

Jak to podat hráčům, aby se dobře vžili do situace ve které se nachází ... normálně by jednaly asi jinak ale když hrají tak to prostě vyřeší akcí...
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman »

hrac musis sam vediet na co ma a naco nie...

takze z 99% sa ide do akcie len ked na to mas a potom je to ajsne ze neprinutis aby sa vzdali...

my sme sa vzdali raz 7mim vrtulnikom apache ...(najprv sice ich 4 vybuchlo ale to je jedno)
hrac sa ti nikdy nevzda pokial je tam aspon nejaka sanca na uspech...

ked na danu situaciu nema tak ani tam nejde a nepokusi sa o nic... hracov dostat do takej situacie kde sa musia vzdat je chyba hracov ze to dopustili a nepripravili sa na to dostatocne...
a za dalsie vzdat sa v tomto jobe znamena bud skoncis vo vazeni (ked sa vzdas policii) alebo povacsinou mrtvy (ked nejakym nepriatelom)
takze aj to musis brat v ohlad preco sa nevzdat...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Shadowman: zajímavé asi máte drsnou hru... u nás hrajem trochu níže... připadá nám to lepší... zato se méně vydělává .. :)

no mluvím o utíkání, ne o vzdávání, vidím v tom totiž rozdíl..protože vzdát se je pro ranera co udělal 20-50 běhů jsité vězení nebo smrt... takže tam bych také bojoval.. až dokonce..

Napadá mě že by šlo nějak šikovně hráče při přestřelce upozornit že okno na druhí straně vede do malého klidného dvora... nebo někam kde budou mít šanci utéci..

uděla si na tu situaci něco jako adrenalivový popis.. a ten hráčům přečít až se začne schylovat k boji nebo až budou mít po prvních výstřelech.
Shadowman píše:hrac sa ti nikdy nevzda pokial je tam aspon nejaka sanca na uspech...
No pokud to vztáhnu na útěk tak ze zkušeností je situace podobná....

a v tom právě vidím problém... a hledám jak se to dá udělat... nebo jak to kdo dělá.. jemožné že se někdo bojí to zdělit kvůli hráčům... aby jim neprozradil taktiku.. ale snad se najdou odvážlivci...
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Sorry za zásah do názvu, Dagu, ale vzhledem k (viz níže) mi to přišlo takové přesnější a přitom to zachovává i to Tvoje. Aby lidem bylo jasný, co se tu řeší...


CHOVÁNÍ POD PALBOU - KLID VS REFLEX SE SKRÝT
Hm... poslyšte, napadla mě jedna věc ohledně reality soubojů... nebylo by reálný, aby neskrytý lidi, ve chvíli, kdy se začne střílet, házeli na Willpower, jestli nepudou k zemi, neskočej za slou nebo tak? Třeba (Třeba, návrh, ne absolutní pravidlo) Vůle+boj rezervy, CČ 5 - 0 úsp - skáčí k nejbližšímu úkrytu, 1úsp - skáčí do úkrytu, 2 úsp - alespoň se přikrčí, 3 úsp - volné jednání?

Protože si představte, kolik vůle musí mít někdo, kdo si v klidu stojí nekrytej uprostřed místnosti, když se všude okolo naplno střílí... a když je to profík, tak o to víc si bude hledat ideální místo spojující dobrej kryt s palebnou pozicí.

Berserkři v SR nežijí o nic dýl, než hrdinové
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Tuk-Enek píše:Sorry za zásah do názvu, Dagu, ale vzhledem k (viz níže) mi to přišlo takové přesnější a přitom to zachovává i to Tvoje. Aby lidem bylo jasný, co se tu řeší...


CHOVÁNÍ POD PALBOU - KLID VS REFLEX SE SKRÝT
Hm... poslyšte, napadla mě jedna věc ohledně reality soubojů... nebylo by reálný, aby neskrytý lidi, ve chvíli, kdy se začne střílet, házeli na Willpower, jestli nepudou k zemi, neskočej za slou nebo tak? Třeba (Třeba, návrh, ne absolutní pravidlo) Vůle+boj rezervy, CČ 5 - 0 úsp - skáčí k nejbližšímu úkrytu, 1úsp - skáčí do úkrytu, 2 úsp - alespoň se přikrčí, 3 úsp - volné jednání?

Protože si představte, kolik vůle musí mít někdo, kdo si v klidu stojí nekrytej uprostřed místnosti, když se všude okolo naplno střílí... a když je to profík, tak o to víc si bude hledat ideální místo spojující dobrej kryt s palebnou pozicí.

Berserkři v SR nežijí o nic dýl, než hrdinové
nevadí myslel sjem to asi ještě i jinak ale je to dobrý...

K tvojemu návrhu: nejde o pravidla, ale o to jak navrhnout akci při které hráči pochopí, že je dobré utéci nebo souboj by nemusel dopadnout zrovna dobře. Jde mi spíše o tvorbu situace ne o pravidlo...
A také mi nejde mi o to že váš donutí situace se vzdát, ale o to jak Gm udělá, navodí takovou situaci.. kdy hráči ustoupí... utečou atp...
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman »

postavy(hraci) ustupia iba vtedy ak je fakt jasne z umru respektive to nerozchodia nejak zvlast dobre...

a to musi byt superov vela (necakali to) alebo musia mat nieco v zalohe cim ich prekvapia a donutia aby ustupili (bazuka,tazky kulomet,sniper atd..)

inak postavy fakt nemas ako prinutit pretoze z 99% vedia presne do coho idu,co ich caka a su na to patricne pripraveny...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Dag: Ale nový název tématu tyhle otázky zachovává taky... jen zasazené do trochu širšího okruhu :lol:

Naopak... jde o to pravidlo. Ne o to, aby se na něj FAKT házelo pokaždý, když se střílí, ale existence toho pravidla přiměje hráče, aby se zamysleli nad tim, zda by se fakt neměli radši občas krejt. A NE, nestačí, když se na tom jen všichni dohodnou. Pokud se na tom všichni dohodnou, časem se na to každej vys*** zatimco pokud se dohodnou a ZAVEDOU pravidlo, pak, i když ho nebudou házet, s tim pravidlem budou všichni počítat... a GM může přinejhoršim říct: Hele, to fakt ne. Hoď si...

Co se týče tvorby situace... stačí hráčům dát pod nos tabulku s +CČ ke střelbě na krytej cíl a nejlíp jim to párkrát exemplárně předvést na několika krejících se NPC...
Konkrétních situací může v tomhle směru nastat nepočítaně, ALE pomatuj si, že runneři se vzdávaj jen neradi a když, tak radši policii. Protože corpy je budou vyslíchat = mučit = pak zabijou. Většina jich skusí využít únikovku s malou šancí na úspěch (25%, 20% zajetí, zbytek smrt, třeba) než aby zkoušela tohle... konec konců, velká většina runnerů jsou tak trochu hazardéři nebo adrenalinový závisláci...

nicméně to, Shadowmane, neznamená, že by:
postavy(hraci) ustupia iba vtedy ak je fakt jasne z umru respektive to nerozchodia nejak zvlast dobre...
Neber si to osobně, runneři prostě nejsou sebevrazi. Když zjistěj, že něco podcenili/že něco neklape apod., tak nepudou jen kvůli penězům do něčeho, kde je šance na přežití 20%. Život obecně sice ve stínech moc velkou hodnotu nemá... ale TVÙJ život má hodnotu SAKRA velkou...

Navíc, zdaleka ne všechny akce se podaří naplánovat bezchybně, zdaleka ne vždy jsou k dispozici všechny potřebné nebo podstatné informace. Pokud v 99% případů hráči vědí, do čeho dou... no, řek bych, že je na tom něco špatně, ale Sosan by mě spražil, takže jen řeknu, že taková hra by mě asi moc nebavila (Dovědět se info, naplánovat, odházet, skásnout prachy...)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 84
Registrován: 14. 9. 2003, 13:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování pod palbou - sebevražedné all to atack?

Příspěvek od Pete »

MaxiDag píše:hele zajímalo by mě zda někakej GM, donutil skupinu aby utekla z boje.. ještě před tím než jich 1/2 leží na zemi a ostaní mají V-čka...

nejde o to že by měli umřít, ale aby prostě cítili pud sebezáchovy a radějise stáhly...

Nejedná s emi o bezvýchodnou situaci jako že přijeli dvě plný auta SWAT a vrtulník a ještě pár agentů... ale prostě přestřelka.. .kde zatím nikdo nevyhrává a postavy si řeknou že jim to nestojí za to a zdrhnou....

Tak co kdo a jak se mu to podařilo? Pokdu možno příklad, popis situace nebo jak vyložil děj.
U nás se to daří GM docela pravidelně. Raději utíkáme ještě než boj začne, pokud nemáme šanci - příklad: 3 pekelní psi v lese, největší (a jedinej) válečník se z jejich vytí podělal, tak sme museli zdrhat.

Naproti tomu moc nezdrháme, pokud je protivníkem lidský nepřítel - 3 auta swat, dva apache... U nás do toho nechodíme pohlavě, ale protože sme lepší jako jednotlivci (prostě runeři, jasný, ne?), pěkně skupinku rozdělíme na kousíčky a pak ty jednotlivce taky rozdělíme (rozsekáme) taky na kouksíčky... ;-)
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."
Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 84
Registrován: 14. 9. 2003, 13:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete »

Shadowman píše: my sme sa vzdali raz 7mi vrtulnikom apache... (najprv sice ich 4 vybuchlo ale to je jedno)
... to mi silně něco připomíná. U nás 3 apache, naštěstí jsme se jim nemuseli vzdávat. Člověk by neřekl, co dokáže militech brokovnice s APF ze tří vrtulníků...
Shadowman píše: hrac sa ti nikdy nevzda pokial je tam aspon nejaka sanca na uspech...
... přesně! Nikdy! Alespoň u nás ne. A to sme pak vždycky nasr...!
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."
Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman »

2Tuk ano prave o to ide pokail nie je naplanovana akcia 100%ne tak sa mozu stiahnut alebo na nic fakt vybehne nieco necakane co ich zastrasi inak sa nevzdaju nikdy...

2pete no po nas strielali z 12,7 rakiet co davaju 7S kumulativne vystrelil prvy vrtulnik a auto bolo v haji tak sme uz len vyskakali a cakali...
tie kulomety tiez robia svoje ;o)
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

tuky tvoje vymysleni uzasnych a naprosto zbytecnych praivdel mi pripomina Trevena. co kdyz budu chtit hrat nekoho kdo nevi kdy prestat a prosta obcas zapomene utect z boje? budes se se mnou hadat, budu si muset porad hazet a nakonec budu oznacenej za munchkina protoze moje postava ma obcas sebevrazedny sklony.

no uz se tesim. samy krasy a socialni jistoty $D
But nobody came.
Trooper
Příspěvky: 3
Registrován: 25. 3. 2008, 08:42

Příspěvek od Trooper »

asi před půl rokem sme hráli shadowrun (to bylo u mě poprvé) nám tam GM dal upíra. Celkem dobře to vymáknul a pár temných setkání v nás vyvolalo menší obavy. Potom sme po něm šli sami dva. Po tom, co sme ho rozstříleli a vezli v dodávce do korporace, se rozplynule a odletěl pryč. Dojeli sme do korporace, tam se zabednili a čekali. Po chvíli nám vybuchla dodávka a blížila se temná postava.... kdo asi O-) měli sme s kámošem celkem nahnáno. Po malých zápasech v korporaci jsme utíkali za město. Jakožto Riggeři jsme si ukradli nějaký auto a ujížděli. Sejmul nás fireballama, stihli sme ale vyskočit. Schovali sme se v trávě a až se přiblížil znova sme ho rozstříleli a oddělili hlavu od těla. Bylo po něm... a na to jen tak nezapomenu
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Ak je to pointless prestrelka, tak sa postavy stiahnu hned.

Ak su nepriatelia medzi nimi a niecim, co po com z nejakeho dovodu zufalo tuzia, tak ich nedonuti stiahnut sa ani 15 vrtulnikov a styri dementne pravidla.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Hezke moudro.

Co zkusit rozumny hrace? Co zkusit hrace kteri dokazi ustoupit a zkusit to jinak kdyz to nejak nejde?

Tam jde taky o to, ze GM casto ma jen dva mozne vysledky - vyhrali jste, nebo jste mrtvi. To myslim nestaci.
But nobody came.
Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 6 hostů