Karma, věc hrdinů či odpad na dohazování kravin?

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Sosacek
Příspěvky: 21798
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 26. 2. 2006, 23:01

OneIceOne píše:To si vymyslel :>:o/
Uz jsem si vzpomel! Rikal ze je to z companionu :-)= $D
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 26. 2. 2006, 23:09, celkem upraveno 1 x.
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
OneIceOne
Příspěvky: 71
Registrován: 3. 3. 2004, 10:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneIceOne » 26. 2. 2006, 23:08

Sosacek píše:
OneIceOne píše:To si vymyslel :>:o/
Uz jsem si vzpomel! Rikal ze je to z compationu :-)= $D
jojo strana 82, zajímavá myšlenka

Uživatelský avatar
Shadowalker
Příspěvky: 26
Registrován: 26. 2. 2006, 16:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowalker » 26. 2. 2006, 23:37

OneIceOne píše:
Sosacek píše: Uz jsem si vzpomel! Rikal ze je to z compationu :-)= $D
jojo strana 82, zajímavá myšlenka
Sorry, ale je naprosto nepoužitelná.
Myslim že postavy maj dost těžkej život už takhle a karmy nemá žádná postava moc.Kupříkladu Nataniel má cca 70 bodů a v minulym běhu ani nemohl dohazovat protože neměl ani bod volný karmy.
Po zavedení tohoto pravidla by neměli postavy vůbec šanci přežít... :>:o/

Sosacek
Příspěvky: 21798
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 26. 2. 2006, 23:44

Osobne s tim omezenim karmy souhlasim. postavy potom musi premyslet nez zacnou neco delat a musi si uvedomit na co maji a na co ne. A nemuzou neustale spolehat na to ze jsou hrdinove a ze je z toho dostane stesti. Na stesti proste spolehat nemuzes :>;o)
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Shadowalker
Příspěvky: 26
Registrován: 26. 2. 2006, 16:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowalker » 26. 2. 2006, 23:50

Sosacek píše:Osobne s tim omezenim karmy souhlasim. postavy potom musi premyslet nez zacnou neco delat a musi si uvedomit na co maji a na co ne. A nemuzou neustale spolehat na to ze jsou hrdinove a ze je z toho dostane stesti. Na stesti proste spolehat nemuzes :>;o)

No a to je právě ten rozdíl světů.V našem pojetí je to fakt nepoužitelný.
Úmrtnost postav by se rapidně zvýšila.Já myslim že jak IOI psal že naše úmrtnost není tak velká tak s nim nemohu tak úplně souhlasit.Často se stává že aspoň jedna postava končí na S.Proto v zájmu zachování postav který odehráli víc běhů bych toto restriktivní opatření nezaváděl... :roll:

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 27. 2. 2006, 10:50

Sosacek píše:Faktem je ze kdyz mas po dvou mesicich hrani treti postavu, jenom proto ze jsi mel smulu na kostky a proste ti to nepadlo, tak to neni moc velka zabava. Kdyz udelas chyby za kterou si muzes tak to nastve, ale kdyz ti umre postava protoze jsi mel proste smulu tak to nastve skutecne hodne, zvlast kdyz se ke svoji postave chovas jako k necemu vic nez k par cislum napsanym na papire. K cemu je ti piplat se s postavou, rozvijet jeji vztahy s ostatnima postavama, vypracovat se na nejaky misto v nejaky organizaci, konecne si koupit ten barak a mit tam velkej krb, kdyz ti potom ta postava umre protoze jsi mel zkratka smulu?

Nemam rad hry toho typu kdy si GM rekne "tak a ted tady nekdo umre" a jde vyrobit superhustyho zaporaka. vyvolava to ten dojem ze GM stoji proti hracum, coz je nesmysl.
Mám úplně stejnej názor Sosi... proto když vedu já a někdo jen prostě na kostkách nemá co jsem si určil, tak to změním nebo ho jen, zraním vyřadím z boje .. atp... umírání postav není nutné pokud se někdo nechová jako prase.. vztahy, prožitky a tak dál se vytváří pozvolna.
Není dobré, aby se vytvářeli velice nebezpečná hra ... vyjímky jsou povoleny, ale to tak jednou za rok hraní :)

Také se u nás snažíme hrát nizkou úroveň .. nepracujeme pro korporace a když tak jen takový malý běhy... snad časem se objeví něco za co jsou velký prachy a je tam velké riziko :)
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 27. 2. 2006, 11:00

Shadowalker píše:
Sosacek píše:Osobne s tim omezenim karmy souhlasim. postavy potom musi premyslet nez zacnou neco delat a musi si uvedomit na co maji a na co ne. A nemuzou neustale spolehat na to ze jsou hrdinove a ze je z toho dostane stesti. Na stesti proste spolehat nemuzes :>;o)

No a to je právě ten rozdíl světů.V našem pojetí je to fakt nepoužitelný.
Úmrtnost postav by se rapidně zvýšila.Já myslim že jak IOI psal že naše úmrtnost není tak velká tak s nim nemohu tak úplně souhlasit.Často se stává že aspoň jedna postava končí na S.Proto v zájmu zachování postav který odehráli víc běhů bych toto restriktivní opatření nezaváděl... :roll:
No ale to že je v S to přece neumřel :) magik to docela rychle spraví a když tak DOCWAGON :)
A souhlasím stím že je to o světě, ale myslím že GM nutí to že hráči mají příliš volné karmy k tomu aby hru vytvářel nebezpečnější...

je to takový začarovaný kruh...
GM udělá nepřítele
Hráči je vpohodě zmasakrují.
GM připraví oněco silnější
Hráči je zase zmasakrují a moc nic se jim nestane..

po nějakém čase se to zvrhne že GM prostě dělá příběhy vyhrocený... a hráči mají co dělat...

Tímto jsem nepopisoval vaši situaci ale svoji situaci kteoru jsem osobně prožil ... nebyl to SR ale DrD.. ale u tohoto pojetí nejde o systém ale o problém někde jinde.

Dobrý je to zcela úmyslně střídat... a prostě dělat běhy kde se prostavy vyřádi ajsou na koni a jinde kde musejí utíkat a jsou v ohrožení...
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
Shadowalker
Příspěvky: 26
Registrován: 26. 2. 2006, 16:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowalker » 27. 2. 2006, 20:08

MaxiDag píše:
Shadowalker píše:
No a to je právě ten rozdíl světů.V našem pojetí je to fakt nepoužitelný.
Úmrtnost postav by se rapidně zvýšila.Já myslim že jak IOI psal že naše úmrtnost není tak velká tak s nim nemohu tak úplně souhlasit.Často se stává že aspoň jedna postava končí na S.Proto v zájmu zachování postav který odehráli víc běhů bych toto restriktivní opatření nezaváděl... :roll:
No ale to že je v S to přece neumřel :) magik to docela rychle spraví a když tak DOCWAGON :)
A souhlasím stím že je to o světě, ale myslím že GM nutí to že hráči mají příliš volné karmy k tomu aby hru vytvářel nebezpečnější...



A co myslíš že je moje postava šéfe?
Je to iniciovanej čaroděj...Ale proti jedenáctce se to dá léčit fakt těžko a když člověk nemůže dohodit za karmu,tak je to blbý...
No a o tom právě mluvim že je to špatný zakázat karmu na tyhle hody. :doh:

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 27. 2. 2006, 21:59

nemusis ho hned vyliecit...

staci ked mu das derm a ono ho to stabilizuje... dojde docwagon a ty ho daju dokopy....

ale samozrejme kuzlit bez karmy je hlupost... niekedy sa to da ale v potrebnych situaciach je karma strasne potrebna...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7072
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 27. 2. 2006, 22:37

Ad 1 - MaxiDag a jiní: SR NENI a NEMÁ bejt setting milýho světa. Je to svět dost drsnej a občas v něm prostě někdo umře. Je to smutný, ale SR neni Matrix a runneři nejsou Neo, aby uhybali kulkám. To, jestli je někdo dostane občas nezáleží na jejich schopnostech, ale na schopnostech jejich protivníků. Tak to prostě JE a pokud postavy nebudou ve skutečném ohrožení (hráči poznají, že GM nenechal někoho zemřít, i když měl...) tak začnou dělat věci, který by nedělali...

Co se týče používání karmy - u nás to Arfi omezil jen na boje. Mě to přijde přiškrcený až moc, podle mě by měla bejt karma jen na adrenalinový (vypjatý) situace bez ohledu na jejich druh. K učení apod. bych je dovolil jen, pokud by se natvrdo a nenávratně pálili...

A jinak to přibejvání karmy by mělio bejt pomalejší s tim, jak moc jí máte. Hrál jsem postavu, která měla k dispozici SPOUSTU karmy a... bavilo mě to víc, když jsem se musel rozmejšlet, kdy jí použít, než když jsem moh vzít jednu nebo tři karmy a beze strachu, že mi budou chybět, si jednou nebo dvakrát hodit znovu...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Shadowalker
Příspěvky: 26
Registrován: 26. 2. 2006, 16:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowalker » 27. 2. 2006, 23:56

Shadowman píše:nemusis ho hned vyliecit...

staci ked mu das derm a ono ho to stabilizuje... dojde docwagon a ty ho daju dokopy....

ale samozrejme kuzlit bez karmy je hlupost... niekedy sa to da ale v potrebnych situaciach je karma strasne potrebna...

My hrajeme podle trojek,takže tam jsi tuhej během asi 10 minut,ne během 5 hodin jako ve dvojkách.

A když dostane někdo 2xV tak toho má plný brejle...
No ale přežil to i tak,ale kdybych mohl užít karmu tak je třeba na 3V a mohl by v běhu pokračovat... :-)=

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 28. 2. 2006, 09:21

Souhasím že SR není žádná procházka zahrádkou strýčka Příhody... ale i tak u nás budem hrát hru kdy postava neumře, když si blbě hodí... umře jen pokdu:
1) nehrála svůj charakter a tím se dostala do této situace
2) hrála charakter a byla zcela vědoma toho že umře... lépe řečeno objetovala....
3) pokud hráč dělá hovadiny a spoléhá na to, že u nás se neumírá :)

Ovšem neplatí to jako pravidla ale řeší se to citem.

Prostě zábavu vidím v tom, že postava hraje ne v tom, že umírá i kdyby bylo sebe nesmyslný něco přežít... na druhou stranu na některé věci, které tě stoprocentně zabijí si i odmýtám házet... jako výbuch 5kg plastiky kterou jsi si sám vědomě odpálil :) Jseš prostě mrtvola.

Ovšem to neznamená, že vy to co se ti stalo nemělo na tvou piostavu nijaký vliv...

kldině můžeš přijít o ruku a pár měsíců hrát s nějakou náhradní která tě stála spoustu prachů a ještě nefunguje na 100% může být zajímavé spestření...
Nebo se při S zranění stane, že přijdeš o atribut nebo esenci či něco jiného ..
Já osobně si to vysvětluiji že runeři nejsou nějaké loutky a něco přežijí... i když je to samozřejmě subjektivní a zcela to nekoresponduje s pravidly.
Tomu komu se zdá že jeho postava bez nohy už není to co by chtěl hrát může si vzít novou.

Hraní s desítkay postavami za párlet mi přijde dost opruz... a pokud někdo hraje skvěle charakter, postavu nevede směrem maximalizace ničících schopností a má ji prostě lidskou, tak u mě jako GM má zaručeně velké plus... ten co jen hází kostkama a snaží se všechno logicko matematicko přeházet pomocí svých mocných schopností .. ten u mě prostě neuspěje... i když zase mám slitování i s těmi :)

No u nás je to taky docela rychly umřít.. i když jedem podle 2e :)
Tvoje 2xV je 12 čtverců a pak už mě osobně zbývá jen 10 minut :) mám tělo 3 :) nevím jaký je rozdíl v 3e.. ale myslím že moc velkej né? :)
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 28. 2. 2006, 11:47

2shadowalker no u vas je to 10 minut u nas tak 10 sekund ;o)

my hrame tak ze za kazde kolo(3 sekundy) dostavas dalsiu kocku zranenia a umieras ked mas viac nadmierneho poskodenia ako je tvoje telo..

normalny clovek s telom 3 moze dostat 3 nadmierne a potom umrie...

pri 7 kockach zranenia si vyradeny z boja a akurat si zbieras svoje vnutornosti...

my to hrame dost drsne co sa tyka tohto a nemozem povedat zeby postavy umierali nejak brutalne casto...

my hrame s rozumom a vacsinou to rozchodime a ked je proti nam super na ktoreho vieme ze nemame ani vo vacsom pocte a s lepsi equipom tak tam proste nejdeme...

ale samozrejme bez karmy by sme pri tomto systeme umierali o dost castejsie....

ale za karmu nemusis len kupovat uspechy (za ktore stracas karmu nastalo)...mozes si zobrat aj kocky z karmy (maximalne vyska dovednosti) a tato karma sa ti normalne obnovi tak ako ked opakujes hod...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 28. 2. 2006, 12:33

Tuk-Enek píše:Ad 1 - MaxiDag a jiní: SR NENI a NEMÁ bejt setting milýho světa. Je to svět dost drsnej a občas v něm prostě někdo umře. Je to smutný, ale SR neni Matrix a runneři nejsou Neo, aby uhybali kulkám. To, jestli je někdo dostane občas nezáleží na jejich schopnostech, ale na schopnostech jejich protivníků. Tak to prostě JE a pokud postavy nebudou ve skutečném ohrožení (hráči poznají, že GM nenechal někoho zemřít, i když měl...) tak začnou dělat věci, který by nedělali...
No musíš to brát tak že pokud někdo hraje jednou za 1,5 měsíce a po 1/2 roce teda 2-3 hraních mu zase umře postava tak se mu to asi nebude líbit...
hráli bychom-li tak dvakrát týdně nebo alespoň jednou tak by se snad o nějaké drsnosti a "realitě" dalo hovořit.. ale v takévé situaci je hra směřována spíše na závavu... :) Ale jinde to asi mohou dělat jinak.. :)
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 28. 2. 2006, 13:19

Shadowman píše:2shadowalker no u vas je to 10 minut u nas tak 10 sekund ;o)

my hrame tak ze za kazde kolo(3 sekundy) dostavas dalsiu kocku zranenia a umieras ked mas viac nadmierneho poskodenia ako je tvoje telo..

normalny clovek s telom 3 moze dostat 3 nadmierne a potom umrie...

pri 7 kockach zranenia si vyradeny z boja a akurat si zbieras svoje vnutornosti...

my to hrame dost drsne co sa tyka tohto a nemozem povedat zeby postavy umierali nejak brutalne casto...

my hrame s rozumom a vacsinou to rozchodime a ked je proti nam super na ktoreho vieme ze nemame ani vo vacsom pocte a s lepsi equipom tak tam proste nejdeme...

ale samozrejme bez karmy by sme pri tomto systeme umierali o dost castejsie....

ale za karmu nemusis len kupovat uspechy (za ktore stracas karmu nastalo)...mozes si zobrat aj kocky z karmy (maximalne vyska dovednosti) a tato karma sa ti normalne obnovi tak ako ked opakujes hod...
to máte teda drsný sytém... :) ovšem asi u vás potkáváte adekvátní nepřátele....
Zdraví Dag

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host