Život postav a jejich možné směry!

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 8. 2. 2006, 21:38

OIO: jj souhlasím, že pravidla jsou potřeba, ale jak na co :) My bychom se bez nich neobešli :) Pravidla na to jak získávat skill jsou podle mě docela nepotřebná a jen to budou komplikovat.. a navíc my všechno řešíme společně.

Já neříkal, že pravidla nejsou potřeba, ale že si je člověk má ošahat a pak se podle nich přibližně držet... SR je docel jednoduchý(základ), když ho pochopíš (teda doufám):) Ale to bych odbočoval...

Pravidla jsou zavazující a asi je nikdy neuděláš ke spokojenosti všech. U nás, to máme volný, koho nebaví (nebo nechce) investovat do toho skillu snahu, a řešit to jak ho získá, tak se to nedělá.. :) Nutit někoho, už mě přestalo bavit :) a je to spíše kontraproduktivní :)

Pravidla SR používám tak, že se jich držím a občas se do knihy kouknem, ale jen pro věci spojené s postavami... pokud se jedná o nepřátele, tak já osobně volím raději intuici a odhad... :)
Navíc by ně asi ukamenovali (kdybych chtěl hrát bez pravidel), protože styl bez pravidel si může asi dovolit jen zkušený tým hráčů kteří všichni chtějí to stejné :) u nás tomu tak není... jak se ukazuje, někteří svoji postavu a věci okolo ní stále řeší jen číselně, ale ne charakterově :) Co naděláš :)

a asi nejsem koho myslíš :) Tipoval bych Jersona ale on nehraje SR.. ale má to zajímavý :) Myslím že má co říct :)
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
OneIceOne
Příspěvky: 71
Registrován: 3. 3. 2004, 10:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneIceOne » 8. 2. 2006, 21:54

Tuk-Enek píše:OIO: pokud deš tak daleko, že jste v gangu (btw. to je poněkud níž, než klasičtí runneři...), pak by jste se asi měli zamýšlet i nad dovednostmi 6, hodnocení 5 by mělo bejt jen u toho, v čem opravdu vynikáte (čarodějnictví u čistýho mága apod.). Ono šest je už fakt hodně, znamená to dosažení mistrovství. Osm už je hodně kritickej extrém...

Pravidlama bych to moc neřešil. Spolehnul bych se na hráče a počet dodávané karmy(dávat 1-3/run místo 1-5/run...).
Pokud někdo bude chtít hodnocení 5, nebránil bych mu, jen bych se ho zeptal, jestli má opravdu dojem, že je jeho postava v danym směru fakt HODNÌ dobrá a jestli se o to FAKT tak zajímá...
Pokud by chtěl hodnocení 6, pak bych se opravdu zamyslel nad tím, zda
a) má už dostatečně dlouho hodnocení 5 (nikdo se nezlepšuje bleskem)
b)jestli ji aktivně používá, jestli se o ni zajímá (např. se někdy zmíní: a odpoledne du dělat TOHLE)
c) jestli to sedí k charakteru jeho postavy (citlivá deckerka s Wrestlingem... no...)
a pak teprve bych mu to kdyžtak dovolil
S dovednostmi 7+ totéž, ale ještě bych za ně chtěl o 50 - 150% víc karmy...

No... takhle nějak si představuju low-level pod shadowrunem...


Špatně se to vysvětluje, v našem světě jsou takové podivně rozvinuté fenomeny, které kdybys viděl nepřišlo by ti to tak divné. Ono už asi definice low ve světě gangů je taková napul špatná. Ale myslím, že pohled na run braný za low a pohled nemožnosti vyskytu nějakých dovedností 7+ je mylná. Pokusím se to osvětlit. Beru teď fenomén boje a bojových umění. Jeden náš Gm rozvinul myšlenku původních Pouličních samurajů, lidi bojovníků ovládajících čast města, nebo spíše původně blok domů, kde je předchází pověst lovců plexu, protože jsou to šílenci naplnění chromem či podobně, možná uznávaní bojovníci. V našem světe nebo spíše městě je hodně častí města ovládáno gangy. Ty vznikly různě po válce (máme jakosi vlastní historii Prahy). A ty větší gangy či politkluby, ktere jsou většinou propojené s korporacemi a organizovaným zločinem, které je sponzorují, mají ve svém středu svoje šampiony. Dá se řici lidi, naplněné warem či ovládající magii, dají se přirovnat k břitvákům gangu nebo tak. No a těmhle lidem jsme vložili filozofii jako malebnost našeho světa. Sám jinejsem schopen moc dobře vyložit, protože jsem povahou techník :oops: , ale v celku jde o zámýšlení se nad světem a chtění dosahnout něčeho jako svícení, je to jaká si teorie hermetismu, zjednodušeně řečeno cesta k osvícení a slávě u těhle lidi vede cestou válečnictví. Jsou to lide kteří jsou čestní atd. Takže tihle lidé jsou vlastně celý svůj život válečníci a snaží se rozvijet jak filizofickou cestou tak i cestou těla a dokonalosti v boji. Často trenují, trochu se to dá přiblížit japonským samurajum, ale né příliš. A když postava pochází zrovna z této oblasti, pak není vůbec podivné, že umí poměrně dobře bojovat, ale na druhou stranu je tu něco jak kodex, který hráč hraje jinak se jeho postava dostavá do fám v této uzavřené společnosti a jeho pověst vázne.

Omlouvám se za možná trochu zmetené vysvětlení, ale museli by jste si to zahrát aby jste to asi pochopili.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 8. 2. 2006, 22:04

OIO: Ale jo, chápu. I tak si ale musíš uvědomit, že 6 je FAKT HODNÌ. Skill sedm na software mají ti nejlepší hackři od rozvědek... průměr hackerů, těch dobrejch, je tak 5. Skill 8 mají ti nejlepší z nejlepších, které v matrixovém undergroundu znají buď všichni, nebo nikdo.
Jasně, můžeš setting posunout tak, jak jsme to udělali my, kde ti nejlepší z těch nejlepších mezi nejlepšími nemají 8 nebo 9, ale tak 11, možná 12 a 6 není zas až taková vyjímka, i když 8 už rozhodně není běžné. Jenže to se už posouváš na trochu jinej level hry, jak jsem řekl, trochu víc high level, a tomu by pak mělo odpovídat i prostředí, zakázky, protivníci a platy...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
OneIceOne
Příspěvky: 71
Registrován: 3. 3. 2004, 10:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneIceOne » 8. 2. 2006, 22:15

Tuk-Enek píše:OIO: Ale jo, chápu. I tak si ale musíš uvědomit, že 6 je FAKT HODNÌ. Skill sedm na software mají ti nejlepší hackři od rozvědek... průměr hackerů, těch dobrejch, je tak 5. Skill 8 mají ti nejlepší z nejlepších, které v matrixovém undergroundu znají buď všichni, nebo nikdo.
Jasně, můžeš setting posunout tak, jak jsme to udělali my, kde ti nejlepší z těch nejlepších mezi nejlepšími nemají 8 nebo 9, ale tak 11, možná 12 a 6 není zas až taková vyjímka, i když 8 už rozhodně není běžné. Jenže to se už posouváš na trochu jinej level hry, jak jsem řekl, trochu víc high level, a tomu by pak mělo odpovídat i prostředí, zakázky, protivníci a platy...
U nás není běžný, že se pohybují postavy s vyšší dovedností než 6, já hovořím o případech zvláštních lidi, speciálistů a původně jsem se jen volně ptal na způsob jakým jsou takto vysoké dovednosti zpřístupněni ve vašich světech, zda vůbec jsou.

Pokud se dotýkáš levlu hry, myslím že není pravda, že by obecně musela platit pravidla low hra/postavy s malými dovednostmi/malé peněžní odměny/atd./atd. a přepínat na vyšší lev. by znamenalo zvednutí všech aspektu nahoru. Myslím, že se muže ve hře setkávat víc aspektů z různých levelů hry. Jde jen o pojetí hry.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 8. 2. 2006, 22:26

OIO: To máš sice pravdu, ale obecně to platí tak, jak jsem napsal. SR neni svět, ve kterém by vládl socialismus. SR je džungle. A v džungli přežívají ti nejsilnější.
Pokud je někdo velmi schopný, tak se nebude patlat na nějaký ulici. Časem si ho minimálně všimne někdo, kdo bude mít kontakty a živí se hledánim a zprostředkováváním lidí... Dá mu nějakej těžší úkol na ozkoušení... a pak ho nabídnwe Johnsonovi, kterej bude mít nějakej VELKEJ problém...
Prostě postavy s velkými schopnostmi se časem chtě nechtě dostanou nahoru, většinou i když se tomu sami brání, protože je prostě někdo bude k něčemu potřebovat.
A na vyšší úrovni jsou i vyšší platy. A rizika a mocnější protivníci...

Jasně, můžete to hrát jinak, samozřejmě. Ale pak to chce vysvětlit, proč se tohle nestane
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
OneIceOne
Příspěvky: 71
Registrován: 3. 3. 2004, 10:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneIceOne » 9. 2. 2006, 09:44

Jen tak na okraj by mě zajímala definice low světa, pokud už jí někdo někde použil nebo tak, nebo jak ji vidiš ty. Mohl bych tak porovnat náš svět.

Ano mohu to vysvětlit, dost tam zasahuje fenomém hraní životní linie postav. Abych to dal za příklad, jedna postava je koncopovaná jako chmovanej břitvák, příběhem si hráč vytvořil žoldnéřskou skupinu. Skupina má zvyky, zkoušky aby bojovník dostal status bojovníka. Je to takové bratrstvo. Abych se nezdržoval s podrobnostmi, postavu cvičil její otec a má proto poměrně dobré opoctatnění vysokého hodnocení boje s meči atd. Splnil zkoušky a nějakou dobu bojoval v bratrstvu, získal si nějakou pověst. Při jedné akci uzavřel pokrevní bratrství s kamarádem. Ten se ztratil při jedné akci a naší postavě se začali zdát podivné sny, spojené se znamením bratrstva atd. Vydává se tedy do stínů hledat bratra a navazát kontakty, které by mu pomohly ho naleznou. Ja jako GM jsem vymyslel pokračování příběhu, teda kde, jak, proč se ztratil jeho bratr. Tady máš třeba příklad, jak se poměrně tvrdá postava dostává do cca low světa. Samozřejmě občas máme běh z hightech společnosti, jako když nás najmul vůdce podsvětí, kdy jeho syna zabásli a jasně v tom byl nějaký cheat, protože mafián byl mocnej, měl zaplaceno atd. Jenže v té době jsme měli poměrně dobře fungující tým s deckerem, čarodějem, právníkem $P , kterej mi tam skoro umřel a dvěma chromobřitvama. Takže jsme měli nějakou pověst, ale jinak postavy tak nějak odcházejí a příchazejí a než vznikne nějaký hodnotný tym, trochu to trvá a myslim že hightech bossové se raději obraci na zavedené firmy.

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 9. 2. 2006, 12:22

OIO: dost dobrý příběh :)

a jak často vám někdo umírá.. u nás se tomu snažíme vyvarovat a pokud někdo jen špatně hodil a nedělal hlouposti či něco takového tak to většinou přežije.

Takže vaše skupina je složnane jen z bojovníku? tedy bez deckeru, riggru, magu, šamanu, fyzadu?

mol by jsi mi poslat pro představu (není li to tajné) info o kodexu skupiny, popřípadě i nějakých postav :)
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
OneIceOne
Příspěvky: 71
Registrován: 3. 3. 2004, 10:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneIceOne » 9. 2. 2006, 12:35

MaxiDag píše:OIO: dost dobrý příběh :)

a jak často vám někdo umírá.. u nás se tomu snažíme vyvarovat a pokud někdo jen špatně hodil a nedělal hlouposti či něco takového tak to většinou přežije.

Takže vaše skupina je složnane jen z bojovníku? tedy bez deckeru, riggru, magu, šamanu, fyzadu?

mol by jsi mi poslat pro představu (není li to tajné) info o kodexu skupiny, popřípadě i nějakých postav :)
Spíš hráci mění často postavy, prostě dlouho hledají,co je baví.

Úmrtnost máme jakou máme viz našich posledních 10 běhů:
19.Září 2055 (skutečný herní čas 20.11.2005 – 7 hod.)
63. Osvobození Valerie
Gamemaster: Martin T
Hráli: Čenda (Muflon), Marion (Zuzka), Nataniel (Filip), Wolf (Libor)
20.Září 2055 (skutečný herní čas 28.11.2005 – 4 hod.)
64. Pan Wolf hlídá Valerii
Gamemaster: Petr
Hráli: Wolf (Libor)
25.Září 2055 (skutečný herní čas 1.12.2005 – 6 hod.)
65. Únos
Gamemaster: Petr
Hráli: Wolf (Libor), Nataniel (Filip), Stín (Mates), Baron Pepe (Jura), Marv (Viktor)
22.Září 2055 (skutečný herní čas 11.12.2005 – 10 hod.)
66. Řešení vzrůstající krize Příbramské kmenové rady
Gamemaster: Petr
Hráli: Žlutý šakal (Gras), Vlčí krev (Martin T.), Jana – Rosa v trávě (Standa), Lucius (Martin Š.)
30.Září 2055 (skutečný herní čas 20.12.2005 – 5 hod.)
67. Zúčtování s Nathanem
Gamemaster: Petr
Hráli: Leo a Ali (Martin Š.), Baron Pepe (Jura), Nathan (Filip)
1.Října 2055 (skutečný herní čas 28+30.12.2005 – 20 hod.)
68. Herní čipy Vuxingu
Gamemaster: Martin T.
Hráli: Lucius (Martin Š.), Dan – Padlý stín (Filip), Double B (Petr), Jana – Rosa v trávě (Standa), Mrtvič (Pepa)
Zemřeli: Dan – Padlý stín, Mrtvič
25.Září 2055 (skutečný herní čas 12.1.2006 – 6 hod.)
69. Pátrání Vlčí krve
Gamemaster: Petr
Hráli: Vertiga (Martin Š.), Dráp (Filip), Ice Face (Jura), Vlčí Krev (Martin T.)
Zemřeli: Dráp
3.Října 2055 (skutečný herní čas 19.1.2006 – 4 hod.)
70. Eliminace uprchlého zboží
Gamemaster: Martin Š.
Hráli: Icebreaker (Petr), ?Nájemný vrah? (Filip), Baron Pepe (Jura)
Zemřeli: Baron Pepe
5.Října 2055 (skutečný herní čas 24.1.2006 – 10 hod.)
71. Velký Mukun
Gamemaster: Standa
Hráli: Icebreaker (Petr), Ismaiel (Martin T.), Žlutý šakal (Gras), Marv (Viktor)
3.Října 2055 (skutečný herní čas 1.2.2006 – 8 hod.)
72. Separace ze Škody
Gamemaster: Petr
Hráli: Vlčí krev (Martin T.), Vertiga (Martin Š.), Ice Face (Jura), Saša (Standa)
14.Října 2055 (skutečný herní čas 4.2.2006 – 7,5 hod.)
73. Prokletí gangu Lebkounů
Gamemaster: Martin T.
Hráli: Icebreaker (Petr), Vertiga (Martin Š.), JC (Filip), NPC Bezdomovec (Standa)

Ne naše skupina je poměrně různorodá, pokud se dotýkáš příkladu s bojovníkem a debaty ohledně low hry a postav s vysokým hodnocením dovedností a nebo tvou otazku teď nechápu :lol:

Mojí představu o kodexu skupiny, myslíš z pohledu mého jako GM, jak by se hráči měli chovat či??? Trochu to přibliž prosím

Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 13:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag » 9. 2. 2006, 13:54

OIO: jj chápeš ji dobře:) asi mi něco uniklo :)

Takže asi žádný kodex skupiny či postav nehrozí co? :)

také mě zarazilo, jak krátký čas máte na hraní runů... jak dlouho trvá u vás boj (uveď i počet nepřátel a tak). Nebo u těch kratších runů (4-5 hodin) je maximálně jedna potyčka.. a konec?
Asi pokaždé dohrajete daný run co? To už zvládáme také :)
Zdraví Dag

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 9. 2. 2006, 18:57

OIO: Low level jsem jen odhad, z žádný definice nevycházim.
Popsal bych ho pravděpodobně ani ne tak tim, jaký maj postavy skilly, jako spíš tim, jak moc se bojí toho nasrat si někoho důležitýho - Yakuzu, Mafii, nějakej corp atd... pokud se pohybuješ v gangu, tak asi o l level půjde...
To je sice hezké vysvětlení, proč postava dělá, co dělá, ale nevydrží věčně... i když... pak už se asi najdou jiné důvody, že...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Sosacek
Příspěvky: 20704
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 9. 2. 2006, 19:02

takze lidi co se neboji NIKOHO jsou ultrahighlevel? $D
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 9. 2. 2006, 19:03

Sosan: Ne, těm se v SR řiká mrtvoly :lol:
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Sosacek
Příspěvky: 20704
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 9. 2. 2006, 19:05

ty nevis co jsou kyberzombie, co?
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 9. 2. 2006, 19:11

Sosan: Těch se to netýká. Čistočitá zkušenost mě v SR naučila, že za mrtvolu lze považovat pouze to, co splňuje následující body:
a) Nemá to dech, mozkovou činnost a tep
b) Nehejbe se to jakýmkoliv způsobem, který by nezpůsobyly vnější vlivy (odhození výbuchem, nakopnutí)

To se týče těla, které naleznete. Konkrétní bytost lze pak považovat za mrtvou pouze, pokud jste byly osobně u její smrti a VIDÌLI jste ji zemřít, ZKONTROLOVALI jste si její mrtvolnost a ZBYLO po ní tělo. Pak máte 90 - 95% šanci, že je dotyčná osoba mrtvá, a že to není jen nějaký trik

Kyberzombie nesplňují bod b) a proto je nepovažuje me za mrtvé, na druhou stranu musíš mluvit pouze o bytostech s určitou inteligencí, protože jinak bys moh říct, že žralok se taky nikoho nebojí...

$D $D $D $D $D $D $D $D $D $D $D $D $D $D $D $D $D
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
OneIceOne
Příspěvky: 71
Registrován: 3. 3. 2004, 10:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneIceOne » 10. 2. 2006, 12:15

MaxiDag píše:OIO: jj chápeš ji dobře:) asi mi něco uniklo :)

Takže asi žádný kodex skupiny či postav nehrozí co? :)

také mě zarazilo, jak krátký čas máte na hraní runů... jak dlouho trvá u vás boj (uveď i počet nepřátel a tak). Nebo u těch kratších runů (4-5 hodin) je maximálně jedna potyčka.. a konec?
Asi pokaždé dohrajete daný run co? To už zvládáme také :)
Kodex skupiny? Promiň stale nechápu :>:o/ Máme u postav charaktery, či některé postavy mají něco jako kodex, podle kterého se chovají v určitých situacích, jako že nenapadá protivníka pokud je k němu zády, nebo ze zálohy, ale to je spíše charakter asi. Nedokázu odpovědět, protože nechápu co myslíš kodexem skupiny.

Krátké běhy: Někdy se sejdeme a máme čas jen večer, tak 7-12. Lidi choděj do prace, do školy a ráno nechtěj být jak mrtvoly, proto se domlouváme že spacháme jednoduší příběh a i ty jsou hezké. 95% příběhů se s snažíme dohrát. Problém uvězněných postav v mezi běhu je dost ošemetný a jelikož máme poměrně dost hráčů, kteří se už zas nemouhou učastnit pravidelně a nebo hrají občas, tak nechceme blokovat postavy. Jinak krátké běhy jsou i z toho, že nepočítam kdy se osazenstvo sejde, pokecá a než se začne. To je tak +-3 hodiny na víc. Navíc se snažíme eliminovat fenomén zevlování. Stavalo se, že hráči vymýšleli plán třeba na přepad továrny 6 hodin herního času a přitom vlastně k ničemu nedospěli. Prakticky si říkali asi by jsme mohli, možná, já se bojím vojáků :>;o) atd. Snažíme se tomuhle vyhnout. Taky poslední dobou hrajeme časově omezené příběhy, zakázky.

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host