Stránka 40 z 128
[5e] D&D 5e - obecná diskuze
Napsal: 9. 1. 2012, 15:36
od RPG Fórum
Re: DnD 5E
Napsal: 10. 3. 2015, 17:26
od Pieta
ShadoWWW píše:Toto kouzlo asi nikdo nepoužije na určení, kde najít Waterdeep. Na to podle mě nikdo 100 zlatých a pozici kouzla 6. úrovně neobětuje. Proč toto kouzlo vyžaduje soustředění? Nevím.* Osobně bych si ho ani nevzal, protože za to imho nestojí. Odpověď ti musí dát někdo, kdo by si toto kouzlo vzal. 8)
Takže jsem sice měl pravdu (že tam takové kouzlo je, a že to funguje tak, jak říkám), ale za ty kecy, že vařím z vody a plácám hlouposti, se mi předpokládám nikdo neomluví, co?
ShadoWWW píše:Od kdy je mezi chirurgem a pacientem zákaznický vztah? Když jsem se díval naposledy do zákoníku, tak tam o tom nic takového nepsali, ale možná to na tvůj popud změnili, co já vím. :-)=
Jestli to teda chápu, tak o tom, jestli má pravdu spíš profesionál nebo amatér, rozhoduje to, co je o jejich vztahu napsané v českém zákoníku?
Re: DnD 5E
Napsal: 10. 3. 2015, 17:39
od ShadoWWW
Re: DnD 5E
Napsal: 10. 3. 2015, 17:40
od ShadoWWW
Re: DnD 5E
Napsal: 10. 3. 2015, 17:48
od ShadoWWW
Re: DnD 5E
Napsal: 10. 3. 2015, 18:19
od Pieta
ShadoWWW píše:Jo, u tohoto kouzla jsem to přehlédl, protože mi to taky nezní jako buffovací kouzlo. Takže pokud se cítíš poškozený, tak se omlouvám.
Dík.
ShadoWWW píše:Smysl té mechaniky je ale pro nekupení buffovacích kouzel.
Tohle myslím autorům trochu ujelo. V Basic Rules je víc jak jedno kouzlo, jejichž použití v boji je extrémně omezené nebo dost pochybné, a jsou concentration. Arcane eye, Dancing Lights, Detect Magic, už zmínený Find the Path, Guidance, Locate Creature.
Celkem chápu, že autoři nechtějí povolit, aby čaroděj zároveň udržoval, co já vím, Haste, Fly a Invisibility, ale omezují i spoustu dost nevinných kouzel, a nechávají zase jiná drsná bez koncentrace (Sleep, strašlivý zabiják nízkoúrovňových nepřátel - okamžitý spánek na minutu bez možnosti save).
ShadoWWW píše:Pokud budu profesionální pianista a budu říkat: moje skladby jsou technicky mnohem těžší než tamhle toho Jarka Nohavici, kupujte moje CDčka, tak bude stejně mimo jako ti "profi designéři, co mají pravdu". Fanoušci Nohavici mu ty CDčka kupovat nebudou, i kdyby měl stokrát pravdu.
Nebo když budu profesionální interiérový designér, tak mohu být profík jaký chci, ale o vnitřním návrhu bude rozhodovat zákazník, já budu jen poradce. Pokud se mu budu snažit vecpat svůj názor, který bude s jeho v rozporu, tak tvrdě narazím.
Ale nemusíme chodit daleko. DrD2 se netrefilo do zájmu takového množství hráčů, co DrD1, a to přesto, že autoři DrD2 mohli být většími profíky, než autoři DrD1.
To mluvíš ale spíš o popularitě, ne o kvalitě. Nemám problém uznat, že popularita je hlavně záležitostí vkusu zákazníka (a marketingové masáže).
Beyond Good and Evil prodal jen zlomek toho, co Call of Duty 10. Který z nich je lepší, v tom mám ale jasno.
Re: DnD 5E
Napsal: 10. 3. 2015, 19:54
od ShadoWWW
Re: DnD 5E
Napsal: 10. 3. 2015, 23:26
od Aljen
Hej tiez mi tie divnosti ohladom koncentracie a cien pri kuzlach padli do oka.
Dost sa cudujem ze tam vobec materialne ceny (tie za 0g) nechali. Ako je to mozno chvilu a vynimocne pekny color, ale zabit to prenosnou cinskou lekarnou v minivrecku sa mi zdalo kravinou uz o dve edicie skor. Bud lekaren po ruke mas a nijak to neriesis alebo nemas a kurna rychlo sa ju snazis zohnat (ak to trva dlho je to zase opruz, kedze si zvyknuty ze ju mas a ze vacsinu svojich schopnosti mas odobratu)
Re: DnD 5E
Napsal: 10. 3. 2015, 23:33
od Pieta
ShadoWWW píše:U těch nebojových kouzel to má zas jiný význam. Stejně jako vrstvení buffovacích kouzel v boji dělá OP postavu v boji, tak navrstvení těchto kouzel by udělalo OP postavu v průzkumu a sociální interakci. A 5E těmto dvěma pilířům přisuzuje stejný význam jako boji. Po navrstvení těchto kouzel by kouzlící postava kompletně nahradila tuláka, hraničáře, barda, druida i klerika, jejichž značná část schopností stojí mimo boj. Např. Na co by bylo hraničáři jeho stopování, když by kouzelník vždy věděl, kudy kam? Na co by bardovi či tulákovi byla jeho zlepšená sociální interakce, kdyby kouzelník byl nejlepší vyjednavač a vlastně by o většině věcí ani vyjednávat nemusel?
Když už jsme u toho obviňování se z toho, kdo co četl, četl jsi ta kouzla vůbec?
Např. Na co by bylo hraničáři jeho stopování, když by kouzelník vždy věděl, kudy kam? - Například na stopování někoho, kdo už se vzdálil nad 1000 stop, nebo na stopování někoho, komu nebyl v životě blíž než 10 metrů, nebo na stopování někoho, u koho neví, o koho se jedná? Nebo na stopování bez toho, aby ho to stálo slot 4. úrovně?
Na co by bardovi či tulákovi byla jeho zlepšená sociální interakce, kdyby kouzelník byl nejlepší vyjednavač a vlastně by o většině věcí ani vyjednávat nemusel? - Jediné z těch kouzel, která jsem jmenoval, která by s tímhle mohla souviset, je guidance, které dává +1d4 na jeden ability check. To z něj nejlepšího vyjednavače neudělá.
Když na sebe čaroděj navěsí všechna ta kouzla, která jsem jmenoval, současně, tak typicky má darkvision a umí se velmi dobře dívat za roh, svítí, pozná magii ve své blízkosti, zná nejpřímější cestu k nějakému určitému místu, má bonus 1d4 na jeden attr check a ví lokaci jednoho stvoření, které zná, pokud je do tisíce stop. Spálil na to sloty 1+4+4+6. To je šest kouzel najednou, vzhledem k tomu, že normálně nesmí kombinovat žádné dvě, mělo by to být strašlivé ultimátní kombo. Přijde ti to jako strašlivé ultimátní kombo?
Příliš se orientuješ na svůj vlastní pohled. Mnoho jiných hráčů zase jako nejlepší vidí CoD 10.
V tom případě je jejich vkus tragický, jejich úsudek pomýlený a jejich názory mě nezajímají. (-;
Re: DnD 5E
Napsal: 11. 3. 2015, 21:19
od ShadoWWW
Re: DnD 5E
Napsal: 12. 3. 2015, 14:03
od Sparkle
ShadoWWW píše:
Krásně je to vidět třeba na 13th Age nebo Numeneře. Obě jsou perfektně udělané hry. A přece je mezi nimi velký rozdíl: 13th Age je na D20 jedno velké téma a v Mephitu se prodává velmi dobře. A přesto v USA se ta hra vůbec nechytla. Oproti tomu Numenera je v USA velký hit, a u nás po ní téměř nikdo ani neštěkne. A to je to, o čem píšu.
Tu tě musím poopravit, 13th Age se u nás uchytla jen protože jsme ji aktivně tlačili, Vojta dělal opengamingy a tak, zatímco Numenéru nikdo na krámě neumí a přesto se prodává tak nějak samovolně (a kupujou si ji lidi, co nechodí na žádné RPGčkové internety).
Re: DnD 5E
Napsal: 12. 3. 2015, 16:13
od Aljen
ShadoWWW píše:Mohl bych sice vznést další argumenty, ale přišel jsem na to, že vlastně nemám proč.
to je skoda
Pretoze to co Pieta naznacil je problem ktory bude vidiet x ludi. Mne prislo pri x veciach Concentration zbytocne a inde by som ho zase dal. Jasne nic mi nebrani to hrat homemade, ale neexistuje nejaky alternativny pristup ci uz oficialny alebo fanmade ku Concentration?
Re: DnD 5E
Napsal: 12. 3. 2015, 16:31
od ShadoWWW
Re: DnD 5E
Napsal: 13. 3. 2015, 14:24
od eerieBaatezu
Oficiální náhrada neexistuje, protože Mike Mearl kdesi řekl, že zrušení Concentration by rozbilo hru. (
Citation needed, já vím.) Takže tady máte ukázku, jak houserulovatelné to je.
Nejrozumnější by imo bylo nějaké pravidlo o tom, jak se vícero kouzel chová na jednom cíli. Stejně jako to třeba udělali s magickými předměty. Člověk by pak alespoň mohl někoho boostovat, zároveň třeba zakouzlit Wall of Whatever a Hold nebo Charm Monster, nebo tak.
Nebo kdyby šlo alespoň vyrábět předměty, udělat potiony na boostování a wandy na kouzla. Vlastně by tedy šlo nechat pravidla pro Concentration jak jsou a přihodit tam pravidla pro výrobu předmětů z předchozích edic. Hohó, takové spojení kouzelníka a alchymisty z dračáku.
Re: DnD 5E
Napsal: 24. 3. 2015, 11:34
od ShadoWWW
Re: DnD 5E
Napsal: 26. 3. 2015, 00:02
od ShadoWWW