[5e] DnD 5E - obecná diskuze

Diskuze o rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti. Včetně d20 a old school renesance.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 53
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum » 9. 1. 2012, 15:36

Obrázek
(anotace)

Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.

Sosacek
Příspěvky: 22389
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek » 6. 4. 2012, 15:10

ShadoWWW píše:Tak mi řekni, ty matematiku, jak se vypočítá pravděpodobnost.
Teorii pravdepodobnosti existuje mnoho a samotna otazka "co je to pravepodobnost" neni trivialni. V soucasne dobe se nejcasteji pouziva pravdepodobnost jako mira, coz je uzitecne pro spojite i diskretni pripady, ale celkove se da rict ze tahle kategorie neni zcela uzavrena.

EDIT: mel bys take brat v uvahu kdy se ta pravdepodobnost testuje. Napriklad tabulka nahodnych monster by podle vseho mela byt budto Poissonuv proces, pokud to beres pres cas, nebo ji testovat napriklad v kazde mistnosti dungeonu, ale potom musis kontrolovat jak bude vypadat cdf a jak budou vypadat konvergence pravdepodobnosti, abys nedospel do stavu kdy dobrodruzi potkavaji nahodna monstra dost casto. Mohlo by pomoct udelat si markovsky retezec (ktery bude znamenat dost zjednoduseny model, protoze napriklad nebere v uvahu stav dobrodruhu) abys zkontrolovat ty pravdepodobnosti "v celku".

EDIT2: tohle byl obsahly zpusob jak rict STFU na tema pravdepodobnost.
The future is already here – it's just not evenly distributed.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DnD 5E

Příspěvek od eerieBaatezu » 8. 4. 2012, 15:20

[NEW 5 APRIL] Healing: "First, I don’t think that clerics being the sole healers is something I’d consider a common trait of D&D throughout the ages; the bard and the druid classes were both capable healers in previous editions. Though the cleric was arguably the best healer in certain editions, others could fill that role; 4E just went further and standardized healing mechanisms between all healing classes. As I mentioned in the first question above, we also think there should be some self-healing or non-magical healing."
Tak to konečně vypadá, že budou takové formy doplňování HP, které umožní HP chápat obšírněji (ne pouze jako absorbování fyzického poškození) i pravidlově, ne jen narativně (což někdy vyžaduje dost kejklí s pravidly).

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3279
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 2. 5. 2012, 00:00

:D
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:25, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Aljen » 2. 5. 2012, 13:18

I když kouzelník sešle na bojovníka každé své dostupné kouzlo, bojovník to unese, setřese ze sebe účinky, a bojuje dál.
What?
...
Takze kuzelnik dokaze vyhladit armadu ale jedneho bojovnika nezvladne. Ts Ts
Plati to az na maximalnych leveloch alebo su Ultraepic postavy bezne od prveho levelu (o com pochybujem lebo 1e, 2e, 3e)?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7543
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Quentin » 2. 5. 2012, 13:32

Zní to jakoby měl fighter scalovat stejně šíleně jako mage.
lvl 1 fighter bude vesničan s cepem a lvl 18 fighter bude jako Jet Li v Hrdinovi :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Aljen » 2. 5. 2012, 13:56

mal som taky divny dojem z toho popisu.
Nie ako to byva ... bojovnik vs kuzelnik moze dopadnut smrtou jedneho z nich bez ohladu na level
ale: bojovnik vs kuzelnik na lubovolnom leveli ten druhy neumrie nech je snaha akakolvek (bojovnik polame o kuzelnika vsetky zbrane a ten to rozchodi vs kuzelnik vypali vsetky kuzla vratane mind altering, timespaceshifting a bojovnik to rozchodi)

Mno asi zase len nejaky pohlad na koncept : "Takto volako by sme to chceli"
co zadefinuju v pravidlach sa ukaze.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Aljen » 29. 1. 2013, 14:44

Toz som zvedavy ako to nakoniec bude s tymi rulebookmi.
Ziadna lahka uloha vymyslat Basic, Standart, Advanced booky ktore sa maju doplnat a spatne prepisovat pravidla, classes a pod.

Ked rovnako vydaju upravy pre settingy ako je FR, Ravenloft a Darksun tak tych knih uz bude dost. Nehovoriac o celkovej cene. 5$ za PDF by som este uvazoval, ale isto budu chciet 20$+ a za hardcore skoda sa zamyslat.

Verim ze rulebooky sa tak koncipovat daju, ale ci to bude pouzitelne pri hre ... mno ukaze prax.
Som ale skeptik co sa tyka WotC a ich playtesty ma moc neoslovili
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3279
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 29. 1. 2013, 14:55

:D
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:25, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DnD 5E

Příspěvek od eerieBaatezu » 7. 10. 2013, 22:39

Parafráze oficiálního playtestu:

Co chceš dělat?

Útočím.

Trefil ses.

Má to za třicet.

Koukám, že sami tvůrci mají dost retro mindset.

(Což neznamená, že to nakonec nemůže být zábava.Obrázek)

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sammael » 20. 1. 2014, 16:30

Nemozem si pomoct, ale ako tak pozeram na material DnD next tak tam vidim DIABLO 3. Je pravda, ze uz MMO golden age z pred 5tich rokov je definitivne prec, taktiez trebalo nahradit MMO like DnD 4th ediciu. Neviem co si mam otom zatial mysliet... ci je to dobry krok alebo nie. V introduction videjkach sa priznavaju, ze sa chceli posunut od MMO/combat based 4ky po nieco co je viac role play. Hrali ste to uz niekto? Podarilo sa to Wizardom?

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13698
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pieta » 20. 1. 2014, 16:55

Sammael píše:Nemozem si pomoct, ale ako tak pozeram na material DnD next tak tam vidim DIABLO 3.
To by tak odpovídalo, třetí edice byla kritizovaná, že je Diablo. (-:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DnD 5E

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 3. 2014, 22:25

Našel jsem jednoduché shrnutí DnD Next:
CHARACTER CREATION

- It is a traditional class-based system, with the important addition of subclasses (exact name varies for each class) as a tool to create significantly different characters of the same class. Your class determines your general features and a large number of benefits at different levels. A subclass is something you choose at a level between 1st and 3rd (depends on the class) and determines a series of specific features/benefits at various levels later on. All classes have no "dead levels": if you don't get a class benefit or subclass benefit at a certain level, then you get the choice of either an ability score boost or a feat.

- The second-most important character choice is your background. This is the main delivery method for skills proficiencies. Essentially, by encapsulating most of your PC's skills, backgrounds make your (overall) skill choices indipendent from class.

- Races follow the tradition of one-time packages of bonuses, but many of them need to also choose a subrace.

- Proficiencies follow a new unified approach that covers weapons, armors, skills, tools, languages and saving throws using the same rules. You are either proficient in something or not. If you are proficient, you apply your proficiency bonus to all applicable rolls (armor and languages don't require roll, and work differently). The key point is that the proficiency bonus is always the same for all your proficiencies, and depends only on your total character level but does not depend on your class.

- Alignment has largely no mechanical consequences.

- Feats are as large as 2-3 feats of previous editions, but otherwise are still simple additions to represent any kind of extra character feature. Feats can be used to control the complexity of your PC, since some of them grant one simple passive but large benefit, while others may grant multiple benefits, situational benefits, proactive abilities and even a complete subsystem (e.g. fighting maneuvers). Furthermore, you are never required to take feats, and can take ability score bumps instead. This new feats system is mostly motivated by the purpose of allowing simple and complex PC coexist at the same table, leaving the choice to each player, but being balanced against each other.

- Multiclassing largely follows the 3e level-based mechanic, but the major difference is that spellcasting classes get their spell slots "merged", i.e. a multiclass spellcaster uses the same spells per day table (there is only one table for all full spellcasting classes anyway) and can use it to cast spells from either class.


PLAYING THE GAME

- Bounded Accuracy is the general concept of keeping number inflation limited, when it comes to bonuses to d20 rolls (including attack rolls, saving throws, skill checks etc.). The difference between two characters (or between the same character at 1st and 20th level) in terms of those bonuses is much lower than in the previous 2 editions of the game. Reducing the differences was done mainly to increase the level range at which the same monsters or challenges can be used, and to reduce situations where the difference between the best and worst characters means a challenge is insta-win for some and insta-lose for others.

- There is a turn-based system of exploration rules, so that during dungeon/wilderness explorations you can assign tasks to each PC, and put all checks into a time frame.

- There is a system of interaction rules based on defining character attitudes/motivations/etc. to handle conversations with NPC without putting too much stakes on single dice rolls.

- Advantage/disadvantage is the common rule for handling favorable/unfavorable situation, and it means "roll twice and take the best/worst". Bonuses to rolls are much less common than in previous editions, to largely reduce the number of calculations needed during the game.


COMBAT

- Very light action economy. One action and one move. Everything significant (attack, spell, using an item) takes your action, minor things are free (e.g. changing weapons).

- Movement in combat is very loose. Essentially you are free to split your max moved distance the way you want. There are still "opportunity attacks" but limited only to prevent running away from or past the enemies with impunity. There are no penalties for casting spells or using ranged weapons in melee.


MAGIC

- Spellcasting rules are not vancian anymore. Casters normally have a chart of daily slots based on spells level, but instead prepare spells indipendently on that chart. You simply prepare a total number of spells (depending on your class level) of any level you can cast. You choose which one to cast on the fly, and it will "use up" an appropriate daily slot.

- Cantrips are at-will. Some spells can be cast as Rituals which also means at-will but take a longer time to cast (hence, not in combat).

- Everyone can cast spells in armor, but only if you are proficient with such armor (no difference between arcane and divine casters here).

- A lot of buffing spells require concentration which doesn't prevent any other action, but simply means that casting another spell also requiring concetration will make the previous spell ends. This is to largely prevent stacking buffs.

- On the other hand, all spells effects and magic items effects stack (except presumably with themselves).

- There is no assumption on the equipment value a character should have at any level. Hence magic items are not assumed, and could in theory be freely decided by each gaming group.

- Polymorph, wildshape and similar spells generally work by completely superseding the target's stats, and disappear after a certain amount of damage is taken (in a sense working like temporary hit points).
Osobně se mi to líbí hodně. Jde to pryč od 3e a 4e rules heavy stylu k 1e a 2e, což je imo super.
A hodně se mi líbí, že i +1 zbraně jsou považovány za mocné, mají vlastní jméno, historii a nějakou tu zajímavou nevýhodu.
Magie má pořád DnD feeling a cantripy a rituály jsou přesně to, co to potřebovalo. A pomalý nárůst bonusů je taky skvělá věc. Jenom to pořád má HP a AC, což je pro mě rozporuplný fakt, na druhou stranu, když se to člověk naučí interpretovat, tak to do toho DnD stylu hraní asi prostě sedí.

* http://www.enworld.org/forum/showthread ... ost6275927

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DnD 5E

Příspěvek od eerieBaatezu » 14. 3. 2014, 18:53

Bardi dostali full-spellcasting, tzn. mají stejně slotů jako mágové, klerici, atd. Obrázek
Bard co umí devítková kouzla? Dost to šramotí feeling dedikovaných, mocných mágů. Sice má zaměření na očarování a iluze, ale co potom enchanteři a iluzionisté? Divné rozhodnutí...

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DnD 5E

Příspěvek od eerieBaatezu » 12. 4. 2014, 09:57

Obrázek

Mnohem lepší, než Pathfinder, 4e nebo 3e, imo.

Sosacek
Příspěvky: 22389
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek » 13. 4. 2014, 17:00

To vypadá docela dobře. Taková tradiční, ale dobře udelaná hra. To je myslím dobrá pozice pro dnd.
The future is already here – it's just not evenly distributed.

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons, d20 a OSR“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti