DnD 5E

Diskuze o rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti. Včetně old school renesance.
Odpovědět
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 29. 10. 2019, 14:34

No a vzhledem k tomu, že ty jako protikouzlící nevíš co protivník sesílá, je to dost risk.

Je to tak?

Pracující logaritmus
Příspěvky: 695
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus » 29. 10. 2019, 14:47

To je spíš otázka otevřené/zavřené hry. My si třeba říkali, co kdo na jakém levelu sesílá. A vlastně mi přijde minimálně dobré říct, jaké se sesílá kouzlo (aby člověk mohl nějak reagovat, vybrat si, jestli radši counterspellovat Hapnotický vzor nebo ohnivou kouli).
Ale pokud to někdo chce hrát uzavřeně, jeho věc. Jen to bude o to větší risk. To už je volba.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Sosacek
Příspěvky: 21819
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek » 22. 3. 2020, 17:59

Truchlím nad DnD5.

Warlock a Sorcerer jsou fikčně mnohem mnohem zajímavější nez Wizard. Jsou zároveň mechanicky mnohem slabší a nudnější na hraní.

Warlock a Sorcerer by byli perfektní na hraní postavy, co je obdařená schopnostmi, kterým ne zcela rozumí a bojí se jich a neví, jestli vlastně není hrozba pro své blízké a pro svět ...

... ale to je nahouby, když takovouhle "crazy cosmic power" strčí do kapsy kdokoli kdo studoval magii z knih.

Škoda, nekonečná škoda. Já vím, že DnD se soustředí na boje a dungeony a preclíky a křupky a ne na takovéhle příbehy.

Stejně je to škoda.
'I never thought leopards would eat MY face,' sobs woman who voted for the Leopards Eating People's Faces Party.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1072
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 22. 3. 2020, 18:34

Jsou zároveň mechanicky mnohem slabší a nudnější na hraní.
No, jestli tě fakt baví probírat se bambilionem spellů...

Osobně mi to tak ani nepřijde. Jako jo, kouzelník je univerzálnější, ale že by byl silnější mi ani nepřijde.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Sosacek
Příspěvky: 21819
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek » 22. 3. 2020, 18:49

Mozna spatne chapu, co umi Warlock a ma ty huste veci schovane nekde jinde, ale

Fireball
Teleport
Meteor Swarm
Ice Storm
Time Stop
Chain Lightning

Sorcerer to ma teda lepsi, teda.
'I never thought leopards would eat MY face,' sobs woman who voted for the Leopards Eating People's Faces Party.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1072
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 22. 3. 2020, 19:24

No, černokněžník nemá tolik mocných kouzel (i když pár špeků má taky), ale hlavně má spoustu věcí, co může dělat furt.
Ono se to totiž nezdá, ale když máš at-will najdi magii a vidíš skrz magikou tmu jako ve dne, tak procházíš dungeonem plným magických pastí jako nůž máslem. Nebo takové věci, jako 6. level souboj s baziliškem v podstatě 1 na 1, který si můžeš dát několikrát za den.
Věř mi, že tyhle věci jsou sakra husté.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7395
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Quentin » 22. 3. 2020, 19:58

Já jsem si Warlocka nerozehrál specificky proto, že je vybalancovaný na těch šest encounterů denně, zatímco v rozumně atmosférické "příběhové" hře sotva dáváš dva denně. Wizard, který má spelly na den (místo na encounter), není silnější jen v síle kouzel, ale v tom, že se víc hodí do toho formátu hry, co si soska představuje. Tipuju.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1072
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 22. 3. 2020, 20:08

Tak do tohohle formátu se short resty musí propašovávat ještě snáz než do vymlacování dungeonů, ne?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Pracující logaritmus
Příspěvky: 695
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus » 23. 3. 2020, 08:36

Btw, ještě jedna věc. Pokud někdo chce hrát jiným stylem, než je deflaut, tak je myslím docela fér říct, že by měl použít jedno z těch volitelných pravidel v zadní části PPJ, od toho tam jsou.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Sosacek
Příspěvky: 21819
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek » 23. 3. 2020, 08:51

Dokazal bys nam dat rychly prehled, co to je?

EDIT: jinak ja myslim, ze Quenin spis myslel, ze Wizard je jeste mocnejsi, kdyz mas mezi kazdym boje long rest.
'I never thought leopards would eat MY face,' sobs woman who voted for the Leopards Eating People's Faces Party.

Pracující logaritmus
Příspěvky: 695
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus » 23. 3. 2020, 09:58

Změna defince krátkého a dlouhého odpočinku.
Pokud máte za den 1-2 boje, nebo podobně mechanicky hutné scény (pasti, vloupačky), dává smysl říci, že krátký odpočinek = spánek a dlouhý odpočinek = den volna (což neznamená "nebojuje se" ale "postava odpočívá" tj. ani soudní přelíčení, důležitá audience atp. přečíst si papíry může).
Metaforou řečeno:
Deflaut je krátký odpočinek pauza na oběd a dlouhý když jdeš z práce domů.
Varianta je krátký odpočinek když jdeš z práce domů a dlouhý je víkend.
Můžeš to i tak formalizovat, že den volna si můžou postavy vzít až sedmý den po předešlém, ale to už trochu hrozí, že budou čarodějové a kouzelníci naopak slabí (ale třeba vám to bude sedět, co já vím).
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7395
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Quentin » 23. 3. 2020, 10:21

Ten houserule, co udělá
short rest = nocleh
long rest = downtime mezi dobrodružstvími
určitě pomůže warlockům a fighterům, ale možná krapet vyšuká do ucha ostatní. To se asi musí vyzkoušet.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Pracující logaritmus
Příspěvky: 695
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus » 23. 3. 2020, 10:26

Tak předpokládám, že dobrodružství tohoto typu může i ten den volna překlenout, ale to už fakt není zodpověditelné na dálku.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7395
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Quentin » 23. 3. 2020, 10:31

Každopádně warlock je cool, protože je na něj nejvíc 1d10 memes :)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Pracující logaritmus
Příspěvky: 695
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus » 23. 3. 2020, 10:44

1d10 cantrip je i ohnivá střela, kterou má kde kdo.
1d10+vlastnost silového zranění cantrip, který se škáluje přes dodatečné útoky a má dosah jak kráva (a může mít ještě víc) to je jiná.
Quentin píše:
23. 3. 2020, 10:31
Obrázek
Už jsem hrál všechny :)
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a OSR“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host