DnD 5E

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Jezus
Příspěvky: 241
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jezus » 26. 7. 2019, 15:52

Ještě abych to nezamluvil... Ono by bylo asi vážně lepší udělat jen malý výřez světa, šest povolání pro "slovanské bohatýry" a zaplnit to reáliemi, frakcemi a lidmi a k tomu přidat nějaká ta bájná stvoření.

Případní skrytí Keltové a připluvší Vikingové (nebo spíš Varjagové) by se dali dodělat později :-)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11892
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DnD 5E

Příspěvek od York » 26. 7. 2019, 16:00

Taky tam nemusej bejt rasy vůbec. Postavy se mohou lišit backgroundem (keltskej, slovanskej atd.).

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul » 26. 7. 2019, 17:34

určitě bych nerozděloval domény jen mezi dva hlavní bohy (i když klidně mohou být v daném místě výrazně více uctíváni), ale hráči by měli mít možnost hrát taky za kněze alespoň Peruna a Mokoš (Živy), ne-li i Velese a možná Svaroga (pokud to teda není Jarovít :-) ).
Jarovít je Jarovít. Nejsem kamarád teze "všichni jsou Perun, jen se tak nejmenují".

Triglava a Jarovíta jsem vzal, protože oba měli svatyně ve Wolinu, Štětínu a Volgostu. Na řadě jsou Svarožic (Radegast) z Retry, arkonský Svatovít, Živa, vágerský Prove, rujánský Rujevít a další.
Jakože úplně vyškrtnout nelidské rasy?
Je to můj záměr pro defaultní setting. Kdo chce, může je tam přidat. Řešíme, jak to udělat, aby se svět nezbořil.
Co se týká počtu panteonů a "kultur" je to otázka rozsahu díla a máš pravdu, že nějaký takový setting, by se měl držet při zemi, pokud to má reálně někdo napsat.
No, máme to jednoduché. V Pomoří tuším Keltové nežili (ale nejsem si jistý, mám pocit, že až k Baltu zasahovali Lužičané a karty míchání i Venedi). Takže starost o Eponu a Taranise odpadá.

Na severu žili Normané, dost podobní Sasům na západě, kteří sice byli oficiálně křesťany, ale ještě ve dvanáctém století o nich Helmold píše jako o nejhorších pohanech.

Takže ke slovenskému pantheonu stačí dodělat ten germánský.
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 26. 7. 2019, 21:22

Ohledně těch ras: všichni by byli lidé. Ale ne v tom DnD smyslu, ale historickém. Základní DnD rasy jsou jen extrapolované lidské kultury.

Těmi rasovými rysy jsem myslel herní termíny z DnD 5E. Tedy konkrétně, například ten Kelt by vypadal takto:

Kelt
Velikost. Tvá třída velikosti je Střední.
Rychlost. Tvá základní rychlost chůze je 6 sáhů.
Vidění ve tmě. Jsi zvyklý na šeré hvozdy a noční oblohu, mimořádně dobře vidíš za tmy a v šeru. V šeru vidíš 12 sáhů tak, jako by bylo jasno, a ve tmě, jako by bylo šero. Ve tmě nerozeznáš barvy, pouze odstíny šedi.
Bystré smysly. Jsi zdatný v dovednosti Vnímání.
Laténský původ. Máš výhodu k záchranným hodům proti zmámení a magie tě nemůže uspat.
Meditace. Keltové nepotřebují spát. Místo toho hluboce meditují, kdy zůstávají zpola při vědomí, 4 hodiny denně. (Taková meditace se v obecné řeči nazývá „trans“.) Během meditace můžeš dle potřeby snít; takové sny jsou ve skutečnosti mentální cvičení, která se stala během let výcviku zpětným promítáním. Toto odpočívání je stejně prospěšné jako 8 hodin spánku pro lidi.

Lesní kelt
Zvýšení hodnot vlastností. Tvoje hodnota Moudrosti se zvýší o 1.
Keltský výcvik se zbraněmi. Jsi zdatný s dlouhým mečem, krátkým mečem, dlouhým lukem a krátkým lukem.
Rychlonohý. Tvá základní rychlost chůze se zvýší na 7 sáhů.
Maska divočiny. Můžeš se pokusit schovat, i když jsi jen slabě zahalený listím, hustým deštěm, padajícím sněhem, mlhou nebo jiným přírodním jevem.

Vznešený kelt
Zvýšení hodnot vlastností. Tvoje hodnota Inteligence se zvýší o 1.
Keltský výcvik se zbraněmi. Jsi zdatný s dlouhým mečem, krátkým mečem, dlouhým lukem a krátkým lukem.
Trik. Znáš jeden trik dle své volby ze seznamu kouzelnických kouzel. Tvá sesílací vlastnost pro tento trik je Inteligence.

Zkrátka prostě jen přefluffování současných rasových schopností do tehdejších kultur.

Ještě k tomuto:
[*] Dáme na historii. Slované nekovali tak dobré zbraně jako Frankové a nestavěli dlouhé domy. Prostě se budeme muset obejít bez nich.
Toto by šlo jednoduše aplikovat tak, že DnD obyčejné zbraně jsou ze špatné oceli a DnD kouzelné předměty jsou ala z kvalitní oceli. Mechanicky zůstává vše zachováno, fluffově a pocitově je to věrné slovanským reáliím.
:think:

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16845
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jerson » 27. 7. 2019, 10:32

Pokud má být ten setting alespoň trochu "realistický", bylo by dobré vyhodit všechno "vidění ve tmě". V "noci" ano, to se dá, třeba za svitu hvězd, ale vidění ve tmě, tedy bez přítomnosti jakéhokoliv zdroje světla, je blbost.

Druhá věc - barvy jsou vlastností světla, nikoliv vlastností předmětů. V šeru jsou barvy špatně rozeznatelné pro kohokoliv, v noci, nebo dokonce ve tmě žádné barvy neexistují.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: DnD 5E

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 7. 2019, 10:35

Jerson píše:
27. 7. 2019, 10:32
Druhá věc - barvy jsou vlastností světla, nikoliv vlastností předmětů. V šeru jsou barvy špatně rozeznatelné pro kohokoliv, v noci, nebo dokonce ve tmě žádné barvy neexistují.
Jak vlastností světla? Něco na předmětu musí mít vliv na to, jakou má barvu, ne?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16845
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jerson » 27. 7. 2019, 11:01

Ano, předmět ma určitý parametr, který jeho barvu určuje, totis spektrum barev světla (záření o určitě frekvenci), které odráží, a spektrum berev světla, které pohlcuje.

Tedy pokud předmět odráží třeba zelené dopadající světlo a ostatní pohlcuje, tak v bílém světle (což je mix všech barev) odrazí zelenou složku a my ho vidíme jako zelený. V červeném světle nemá co odrazit, protože červené světlo pohlcuje, takže bude černý. Bez dopadajícího světla bude taky černý.
K tu se přidává fakt, že lidé vidí dvěma druhy vidění, barevným, které je hodně citlivé na světlo (ptozoze vyžaduje jen určitá spektra barev na fungování), a černobílým, kuere reaguje na jakékoliv světlo, nejsilněji na modré, nejslaběji na červené (ale výsledný vjem je pořád jen bílý). Ve slabém světle se barevné vidění neuplatní, a vidíme jen černobíle. A stejně tak vidí i všechna ostatní zvířata, která vidí v šeru.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 27. 7. 2019, 11:44

Jerson: Však se tam píše Ve tmě nerozeznáš barvy, pouze odstíny šedi..
:think:

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 318
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: DnD 5E

Příspěvek od Vito » 27. 7. 2019, 13:14

Jezus píše:
26. 7. 2019, 15:47
...
Tak svět, setting a podobě se dá probrat v Paulově tématu o slovanském settingu. Zde řešíme spíš aplikaci pravidel DnD 5e pro takové prostředí. Třeba na toho druida jsi poukázal velice správně. Ten asi nějakou přeměnou schopností, nebo názvosloví asi bude muset projít.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16845
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jerson » 27. 7. 2019, 13:29

ShadoWWW píše:
27. 7. 2019, 11:44
Jerson: Však se tam píše Ve tmě nerozeznáš barvy, pouze odstíny šedi..
Ano, a právě tahle formulace budu dojem, že ve tmě barvy jsou, jen je zrovna ty nerozeznáš, a možná že by to někdo jiný zvládl. Je to popsané jako vlastnost postavy. A dává to podobný smysl, jako by u člověka bylo napsáno "nedokážeš plavat v pevné hmotě, jen ve vodě." Myšlenka je, že nikdo nedokáže vidět barvy ve tmě, takže to je třeba napsat do odstavce obecných pravidel nočního vidění, nikoliv k popisu jednotlivých "ras".

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11892
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DnD 5E

Příspěvek od York » 27. 7. 2019, 13:36

Jerson píše:
27. 7. 2019, 11:01
Tedy pokud předmět odráží třeba zelené dopadající světlo a ostatní pohlcuje, tak v bílém světle (což je mix všech barev) odrazí zelenou složku a my ho vidíme jako zelený. V červeném světle nemá co odrazit, protože červené světlo pohlcuje, takže bude černý. Bez dopadajícího světla bude taky černý.
To je všechno pravda, ale abys viděl aspoň něco, tak tam nějaký světlo musí být. A světlo, byť by to byl jen jeden foton, má vždycky nějakou vlnovou délku, tedy barvu. Takže plácáš nesmysly.

MarkyParky
Příspěvky: 8362
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: DnD 5E

Příspěvek od MarkyParky » 27. 7. 2019, 14:21

York:
Tvoje barva = vlnová délka fotonu a Jersonova barva =nervový vzruch vyvolaný svetločidnou buňkou jsou tak trochu koza a vůz.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11892
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DnD 5E

Příspěvek od York » 27. 7. 2019, 14:25

MarkyParky píše:
27. 7. 2019, 14:21
Tvoje barva = vlnová délka fotonu a Jersonova barva =nervový vzruch vyvolaný svetločidnou buňkou jsou tak trochu koza a vůz.
No však, o tom je právě řeč. Jerson tvrdí, že v šeru barvy vůbec neexistujou a není to tedy vlastnost toho, kdo je (ne)vnímá. A to prostě není pravda. Barvu má i jeden jedinej foton, člověk ho ale neumí detekovat a vnímat.

edit: Dokonce je to přesně naopak - jeden foton nemůže bejt bílej, černej ani šedej :-)

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 318
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: DnD 5E

Příspěvek od Vito » 30. 7. 2019, 13:55

A jo, já minul ten nástřel od ShadoWWWa. Ale mě taky strašně trhá oči to vidění ve tmě. Ale ještě víc meditace.
Vidění za svitu hvězd... jo dejme tomu, ale nepotřebují spát? 4 hodiny meditují? Proč zrovna v tomhle nemůžeme být blíže té realitě?
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Jezus
Příspěvky: 241
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jezus » 30. 7. 2019, 14:17

ShadoWWW píše:
26. 7. 2019, 21:22

Těmi rasovými rysy jsem myslel herní termíny z DnD 5E. Tedy konkrétně, například ten Kelt by vypadal takto:

Kelt
Velikost. Tvá třída velikosti je Střední.
Rychlost. Tvá základní rychlost chůze je 6 sáhů.
Vidění ve tmě. Jsi zvyklý na šeré hvozdy a noční oblohu, mimořádně dobře vidíš za tmy a v šeru. V šeru vidíš 12 sáhů tak, jako by bylo jasno, a ve tmě, jako by bylo šero. Ve tmě nerozeznáš barvy, pouze odstíny šedi.
Bystré smysly. Jsi zdatný v dovednosti Vnímání.
Laténský původ. Máš výhodu k záchranným hodům proti zmámení a magie tě nemůže uspat.
Meditace. Keltové nepotřebují spát. Místo toho hluboce meditují, kdy zůstávají zpola při vědomí, 4 hodiny denně. (Taková meditace se v obecné řeči nazývá „trans“.) Během meditace můžeš dle potřeby snít; takové sny jsou ve skutečnosti mentální cvičení, která se stala během let výcviku zpětným promítáním. Toto odpočívání je stejně prospěšné jako 8 hodin spánku pro lidi.

Lesní kelt
Zvýšení hodnot vlastností. Tvoje hodnota Moudrosti se zvýší o 1.
Keltský výcvik se zbraněmi. Jsi zdatný s dlouhým mečem, krátkým mečem, dlouhým lukem a krátkým lukem.
Rychlonohý. Tvá základní rychlost chůze se zvýší na 7 sáhů.
Maska divočiny. Můžeš se pokusit schovat, i když jsi jen slabě zahalený listím, hustým deštěm, padajícím sněhem, mlhou nebo jiným přírodním jevem.

Vznešený kelt
Zvýšení hodnot vlastností. Tvoje hodnota Inteligence se zvýší o 1.
Keltský výcvik se zbraněmi. Jsi zdatný s dlouhým mečem, krátkým mečem, dlouhým lukem a krátkým lukem.
Trik. Znáš jeden trik dle své volby ze seznamu kouzelnických kouzel. Tvá sesílací vlastnost pro tento trik je Inteligence.

Zkrátka prostě jen přefluffování současných rasových schopností do tehdejších kultur.
Jen čistým přefluffováním získáš docela paskvil. Jako nástřel dobrý, ale Jerson má pravdu s tím, že by se muselo škrtat v takových těch high-magic" věcech, jako je vidění ve tmě. (Upřímně nevím, proč ho všichni elfové v DnD mají. Z jaké "tradice" to vychází?)
Každopádně "Keltové" jsou pořád "lidé", takže žádné vidění ve tmě. Navíc když nebudou skřeti a další jim podobní, co žijí pod zemí, nebude ani potřeba.

Bystré smysly
bych klidně nechal. Naši hypotetičtí settingové "Keltové" jsou zbytky původní kultury, co je zalezlá sice v opidech, ale asi hluboko v nedostupných místech, takže s tou přírodou je víc sepjatá, je všímavější etc.

Laténský původ bych si taky spíš odpustil, pokud teda nechceš z nějakého důvodu dávat Kelty do souvislosti s magií (mámení).

Meditace pro tu už není důvod vůbec žádný. Možná, že tolkienští elfové nespí (nebo odkud se to vzalo?), ale Keltové určitě ano.

Asi bych zvolil variantu "lesní Kelt" (dále jen "Kelt"), protože to sice není úplně historicky věrné, ale bavíme se o "ztracené" kultuře, takže to sepětí s přírodou je logický důsledek. Navíc "druidi" a tak. Feelingově teda cajk.

Žádný "vznešený Kelt" neexistuje a není k němu důvod. Keltové nejsou Atlantýďané. Pokud bys potřeboval nějakou "vznešenou" vyspělou kulturu, co je v úpadku, mohla by to být Byzanc (se severem obchoduje skrze jantarovou stezku, takže v poho. Navíc ji Slované i zatápěly spolu s Avary, takže ještě větší legrace :-) )

Samozřejmě Řekové, Makedonci a co já vím kdo jsou vlastně Byzantinci nejsou s Kelty nijak příbuzní, ale to by snad nevadilo. Základní elfské vlastnosti jsou více méně lidské (po seškrtání DnD "cool stuffs") a vyšší inteligenci u pokračovatelů Říma beru.
Dokonce bych si dokázal představit zachovat ten magický Trik. Hold je to fragment staré magie, který ses někde naučil/vyčetl nebo lépe ti ho dává nějaký antický "artefakt", který ale reaguje jen na antickou krev).

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host