DnD 5E

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul » 25. 7. 2019, 18:41

Paul: You are the boss, man!
No jasně. A pak mě ukamenují za sólování. :D
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 318
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: DnD 5E

Příspěvek od Vito » 25. 7. 2019, 19:15

Paul píše:
25. 7. 2019, 08:15
...100 tomu, kdo vymyslí, jak to obejít).
Normálně náhrdelník s vyřezávanýma modlama a malýma totemama. Kouzla se nepřepisují, ale "obřezávají" a nenosí se v knize, ale na oblečení/krku/magické šnúře upletené z já nevím čeho. Většinou by se musel pro vyřezání najít i ten správný materiál, třeba pro každou školu magie nějaký druh stromu (třeba věštění - bríza atd.).
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul » 25. 7. 2019, 19:18

Pro 5e by se hodilo mít aplikace pro kleriky. A ty vyžadují přiřazení domén, s čímž si nevím moc rady.

Pro hru v ústí Odry jsou potřeba dva hlavní bohové. Jsou jimi Triglav a Jarovít.

Triglav má tři hlavy, každou hledí do jiného světa. Jedna je pro svět smrtelníků, druhá pro svět bohů a třetí pro zásvětí. Je mu zasvěcen černý kůň, jehož prostřednictvím se konají věštby, zda jít, či nejít do války. Pokud bůh rozhodne příznivě, berou jeho modlu do boje, kde pomáhá porazit nepřítele. Dřevěná podobizna má jednu zvláštnost: zlaté pásky zakrývající její oči, aby Triglav nemusel hledět na hříchy svých lidí.

Jarovítovo jméno znamená silný nebo divoký pán. Dává přírodě sílu po zimě a lidem vítězství ve válce. Knížata nosí do boje jeho štít pokrytý zlatem a kopí, jehož hlavice se na slunci leskne a zahání běsy.

Co myslíte?
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul » 25. 7. 2019, 19:19

Normálně náhrdelník s vyřezávanýma modlama a malýma totemama. Kouzla se nepřepisují, ale "obřezávají" a nenosí se v knize, ale na oblečení/krku/magické šnúře upletené z já nevím čeho.
Já se snad urozdávám. Dobré nápady mi tady píšete. :clap:
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 26. 7. 2019, 05:25

V PPH jsou tyto domény:
  • Bouře
  • Příroda
  • Světlo
  • Šalba
  • Válka
  • Znalost
  • Život
V PPJ je pak doména pro zlé kleriky:
  • Smrt
V Xanatharově průvodci vším jsou pak navíc tyto domény:
  • Hrob
  • Kovárna
Rozdělil bych domény takto:

Triglav
  • Šalba (protože nejisté věštby, navíc je ho možné šálit hříchy, protože má pásku přes oči)
  • Válka
  • Znalost (protože z pohledu Slovanů ví, jestli jít do války)
  • Smrt (protože zásvětí)
Jarovít
  • Bouře (protože divokost, příroda)
  • Příroda (tady je to jasné)
  • Kovárna (jsou s ním spjaté mistrovsky vykované zlaté zbraně)
  • Světlo (protože zlatý štít, co se leskne široko daleko)
  • Válka
  • Život (díky jaru, kdy všechno pučí)
  • Hrob (protože boj proti běsům)
Že je válka u obou si myslím, že není problém, právě naopak - jsou s ní spjatí oba. Hráč Klerika s doménou Válka si může vybrat, kterému z nich bude sloužit. Přijde mi taky cool, že jeden bůh má Smrt a druhý Hrob.

Tak, rozděleno. Zajímavé. Původně jsem myslel, že toho připadne víc Triglavovi. Ale po důkladné úvaze mi toho naopak připadlo víc Jarovítovi.
:think:

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 26. 7. 2019, 05:35

Ještě mě napadlo, z pohledu feelingu je lepší ve fluffové příručce mluvit o reálných národech a v aplikacích říct např.: "Pro Kelta použij rasu elfa," než naopak: "Místo Kelta použij v DnD 5E elfa."

Hráči tak budou hrát za Slovany, Kelty, Vikingy apod., místo lidi, elfy, trpaslíky apod. Což mi z hlediska atmosféry přijde cool.
:think:

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 470
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: DnD 5E

Příspěvek od Elric » 26. 7. 2019, 06:53

A to víte, že na Gameconu už pár let frčí slovanský setting? ;)
Např.:tady...

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul » 26. 7. 2019, 07:07

Vím. 8)


S autorem jsem se tady před pár dny bavil.
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Jezus
Příspěvky: 241
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jezus » 26. 7. 2019, 11:30

A nemělo by tam být těch bohů trochu víc? :-)

Ne že bych chtěl znovu zabředávat do rozsáhlých debat zde , kde se později o "doménách" a střídání významu božstev namluvilo dost, ale pokud byste to s tím settingem mysleli vážně, určitě bych nerozděloval domény jen mezi dva hlavní bohy (i když klidně mohou být v daném místě výrazně více uctíváni), ale hráči by měli mít možnost hrát taky za kněze alespoň Peruna a Mokoš (Živy), ne-li i Velese a možná Svaroga (pokud to teda není Jarovít :-) ).

Není to v téhle fázi nic zásadního (kteří přesně bozi to budou), ale je dobré si uvědomit, že by neměli být jen dva.

Jezus
Příspěvky: 241
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jezus » 26. 7. 2019, 11:35

ShadoWWW píše:
26. 7. 2019, 05:35
Hráči tak budou hrát za Slovany, Kelty, Vikingy apod., místo lidi, elfy, trpaslíky apod. Což mi z hlediska atmosféry přijde cool.
Jakože úplně vyškrtnout nelidské rasy? A lidské "pranárody" pak jen odlišit nějakými těmi + a - ke statistikám plus nějakou tou "rasovkou"?
Docela radikální (přihlédnu-li k tomu, že se tu bavíme o jakési předělávce DnD :-) ). Na druhé straně by to pak bylo asi líp hratelné i ve výrazně více "low magic" systémech...

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 26. 7. 2019, 13:39

Myslel jsem to tak, že v tomto settingu si vezmeš např. elfího válečníka a budeš mu říkat keltský válečník (stejné rasové rysy, jiný název). Pokud jde o vidění ve tmě, šlo by ho u hráčských ras/národů buď vyměnit za vidění za šera, nebo zcela zrušit bez náhrady.
:think:

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 318
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: DnD 5E

Příspěvek od Vito » 26. 7. 2019, 14:03

ShadoWWW píše:
26. 7. 2019, 05:25
V PPH jsou tyto domény:
  • Bouře
  • Příroda
  • Světlo
  • Šalba
  • Válka
  • Znalost
  • Život
V PPJ je pak doména pro zlé kleriky:
  • Smrt
V Xanatharově průvodci vším jsou pak navíc tyto domény:
  • Hrob
  • Kovárna
Rozdělil bych domény takto:

Triglav
  • Šalba (protože nejisté věštby, navíc je ho možné šálit hříchy, protože má pásku přes oči)
  • Válka
  • Znalost (protože z pohledu Slovanů ví, jestli jít do války)
  • Smrt (protože zásvětí)
Jarovít
  • Bouře (protože divokost, příroda)
  • Příroda (tady je to jasné)
  • Kovárna (jsou s ním spjaté mistrovsky vykované zlaté zbraně)
  • Světlo (protože zlatý štít, co se leskne široko daleko)
  • Válka
  • Život (díky jaru, kdy všechno pučí)
  • Hrob (protože boj proti běsům)
Za mě výborně. Sám by jsem to rozdělil dost podobně, ale spíš by jsem ubral ty domény. Ovšem s tím, že by jsem to udělal jako sandbox a nechal hráče se v určitých bodech/chrámech/svatých místech dozvědět o jiných doménách, které mnou zvolený bůh múže obsáhnout a on by měl možnost se rozhodnout pro jinou kariéru. Ale to už je spíš ten old-school přístup. Já většinou dávám pouze jednu-dvě schopnosti do začátku, s tím že pokud se postavy chtějí naučit něco víc, musejí se to opravdu naučit během hry.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Jezus
Příspěvky: 241
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jezus » 26. 7. 2019, 14:04

Jaké rasové rysy? Bude mít špičaté uši nebo ne? :-) Prostě bude to "elf", co se mu neříká elf, nebo to bude "kelt" = subtilnější člověk, co má nějaké jiné talenty než "slovan"?

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 318
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: DnD 5E

Příspěvek od Vito » 26. 7. 2019, 15:10

Jezus píše:
26. 7. 2019, 14:04
Jaké rasové rysy? Bude mít špičaté uši nebo ne? :-) Prostě bude to "elf", co se mu neříká elf, nebo to bude "kelt" = subtilnější člověk, co má nějaké jiné talenty než "slovan"?
To je imho blbost. Jako já vím, není to příliš konstruktivní. Ale příjde mi nešťastné přidávat jiné rasy jako etnika. Páč ti keltové třeba jsou ok, ale představa keltského žrece/klerika/kněze uctívajícího pouze jednoho z dvou slovanských bohů mi příjde jako nešťastná. To by pak museli, nebo měli by mít své vlastní božstva. A příliš velký pantheon je zase na obtíž hře. Už tak si hráči budou muset uvědomovat mnoho omezení daná settingem, a nepřipadá mi jako správné k tomu přidat velké pantheony.

Já bych to třeba viděl na jemější rozdělení typu: kmeny z hor jsou silnější a houževnatější, lidé při řekách obratnější a vědí plavat a třeba ti z nižin jsou šikovnější a inteligentnější. Nebo rovnou na tvrdo říct že při tvorbě postavy si můžeš dát +2 ke dvěma vlastnostem, a -2 k jedné (nebo různé podobné kombinace). A pak to trochu na základě příběhu a zázemí obkecat.

špicaté uši, trpaslíky a liliputy by jsem si radši odložil do bestiáře.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Jezus
Příspěvky: 241
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jezus » 26. 7. 2019, 15:47

Vito: Já v podstatě souhlasím, a vlastně jsem se chtěl k něčemu takovému dostat :-)

Ovšem do teď nevím, jestli opravdu chtěl ShadoWWW vyškrtnout hráčské "rasy" a nahradit je jen jinými typy lidí (prostě by nešlo hrát nikoho se špičatýma ušima) nebo jak to myslel, protože mi to na DnD styl přijde dost radikální.

Co se týká počtu panteonů a "kultur" je to otázka rozsahu díla a máš pravdu, že nějaký takový setting, by se měl držet při zemi, pokud to má reálně někdo napsat.

Za mě byly fantasy rasy vždycky víc o "kultuře" než o tom, kolik centimetrů měří trpaslík. Kromě jmen trpasličích bohů mě zajímalo, jestli má teda nějaký kodex cti či tak. To samé u elfů. Pokud je elf jen člověk, co vidí ve tmě (vynalezeno DnD) a žije déle, pak je to jen zajímavost, ale není to skutečná "rasa". Tolkienští elfové se přece od lidí liší taky více věcmi než jen "nesmrtelností".

Na druhou stranu hodně rpg her si vystačí s čistě povrchním popisem trpaslíků a elfů (více než 1 A4 stejně nikdo nečte), ale nejedná se - pravda - přímo o nějaké příručky "světů". V nich bych čekal alespoň jednu kapitolu.

Hlavní otázkou je, co má být výstupem. Jestli jen "slovanský setting" s nějakým tím fluffem, pak si s nálepkou "keltové" klidně vystačíme (ostatně měli přece druidy, tak jakcípak bohové :-D) . Podívej se do základní příručky DnD. Kolik se tam toho doopravdy dozvíš o elfech a jejich bozích?

Jestli to má bát už víc "svět", jako třeba nějaké moduly typu Asterion, pak by to chtělo buď Kelty vyhodit, nebo najít někoho, kdo o nich tu kapitolu napíše. Ovšem pochybuji, že si tohle někdo představoval, když tu začaly padat návrhy na "slovanský setting a konverzi jádra DnD) :-)

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host