Stránka 100 z 110

[5e] DnD 5E - obecná diskuze

Napsal: 9. 1. 2012, 15:36
od RPG Fórum
Obrázek
(anotace)

Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.

Re: DnD 5E

Napsal: 13. 7. 2019, 20:16
od ShadoWWW
Není to úplně pravda.

Tu volnou ruku musí mít u kouzel s pohybovou (P) složkou. Viz část Pohybové (P) v Příručce hráče na str. 203. Jediná možnost, jak mít Čepel uřknutí a používat současně zbraň i štít a u toho kouzlit, je vzít si odbornost Válečný sesilatel. Ideálně jako variantního člověka s odborností na 1. úrovni.

Re: DnD 5E

Napsal: 13. 7. 2019, 20:19
od Grunt
Díky za odpověď.

No protože většina kouzel má pohybovou složku a k
tomu je potřeba volná ruka.

Re: DnD 5E

Napsal: 13. 7. 2019, 20:40
od Log 1=0
ShadoWWWe, já nesouhlasím.

U surovinové složky (kterou ohniskový předmět nahrazuje) je uvedeno, že
Sesilatel musí mít volnou ruku pro manipulaci s těmito surovinami, ale může to být ta stejná ruka, kterou používá na provádění pohybových složek.
Tudíž mám jednu ruku, ve které držím ohniskový předmět a tou provádím gesta.

Správnost tohoto výkladu usuzuji z toho že:
-jinak by byl ohniskový předmět oproti brašničce dost nevýhodnou volbou, což mi nedává smysl.
-schopnosti (a magické předměty) umožňující používat jako ohniskový předmět zbraň nebo štít by byly naprosto k ničemu.

Re: DnD 5E

Napsal: 13. 7. 2019, 20:58
od ShadoWWW
Máš pravdu, Logu.

Tu tebou citovanou formulaci tam dali v jedné z errat a má odpověď vycházela ještě z dob před těmi erraty. Takže správně je tvá formulace, tedy že ohniskový předmět (jakýkoliv) přebíjí nutnost mít volnou ruku pro pohybovou složku. (V novějších překladech je už ta nová formulace.)

Re: DnD 5E

Napsal: 13. 7. 2019, 21:33
od Log 1=0
Teď jen doufejme, že si to přečte i Grunt.

Re: DnD 5E

Napsal: 14. 7. 2019, 00:36
od Grunt
Tak teď jsem z toho trochu zmatený. A jak to je se surovinami, které se zničí během sesílání.. Ty mám mít teda kde? :)

Re: DnD 5E

Napsal: 14. 7. 2019, 08:47
od Log 1=0
To je v téhle situaci v pořádku.
Závěr je, že když držíš v jedné ruce ohniskový předmět, druhou ke kouzlení nepotřebuješ. Minimálně pro většinu kouzel.
Ale bojím se, že ty suroviny, co se zničí, do toho hodí vidle. Ale radši počkej, co napíše ShadoWWW.

Re: DnD 5E

Napsal: 24. 7. 2019, 16:51
od Paul
ShadoWWW píše:Pokud mainstream, udělat něco ve stylu slovanské předělávky DnD 5e ... ?
Postaral by ses mi o ta pravidla?

Edit: a co si pod těmi pŕedělávkami přesněji představuješ?

Re: DnD 5E

Napsal: 25. 7. 2019, 08:53
od ShadoWWW
Vypůjčím si citát od Markyho z vlákna Připravované příručky.
MarkyParky píše:Úplně jinou cestou je vykašlat se na systémové pojetí a řešit jen obsahové. Vzít hotové jádro nějakého specifického systém a říct "Tohle je Dračák ve Fate" nebo "Tohle je Dračák v PbtA" nebo "Tohle je Dračák v GUMSHOE" nebo "Tohle je Dračák v Chuubo".
Obdobně bych to viděl tady. To by obnášelo:
  • Udělat mapu (mapa je základem všeho už od Tolkienova Hobita. 8) ).
  • Zasadit do zmapovaného kraje "slovanský herní svět" formou fluffové příručky s popisy bohů, vesnic, významných postav, organizací, zvyků apod. Udělat to čistě fluffově, nezávisle na systému s tím, že kdo by chtěl, napsal by si pro to aplikace pro konkrétní fantasy RPG (DnD 5E, DrD 1.6, DrD II, DH, DrD World).
  • Pokud se mohu přimluvit za DnD 5E, aby tam šlo napasovat rasy a povolání ze Základních pravidel (člověk, elf, hobit, trpaslík; bojovník, klerik, kouzelník, tulák) a zbraně/zbroje (případnou změnou názvu nebo re-fluffováním). Za 5E by taky pomohlo, kdyby tam byly nějaké návrhy na zázemí spjaté se slovanským prostředím (zázemí je v 5E podání nějaká záliba nebo dřívější civilní povolání, které dává dovednosti, jazyky či zdatnosti s pomůckami a nějakou schopnost nevyjádřenou herními mechanismy; viz zázemí v překladu PHB 5E).

Re: DnD 5E

Napsal: 25. 7. 2019, 09:15
od Paul
Pokud se mohu přimluvit za DnD 5E, aby tam šlo napasovat rasy a povolání ze Základních pravidel (člověk, elf, hobit, trpaslík; bojovník, klerik, kouzelník, tulák)
Trpaslík by ještě šel, elf možná, ale hobity si nedovedu představit (leda něco jako DrD II hordu).

Bojovník je v pohodě (snad bez čaroknechta), klerik je vyžadován, tulák by potřeboval úpravu na svět bez zámků a kouzelník se bude muset obejít bez knihy (10 bodů tomu, kdo uhodne proč a 100 tomu, kdo vymyslí, jak to obejít).

Možná bych šel do toho AiME pojetí. Prostě udělat nová povolání. :think:
Udělat mapu (mapa je základem všeho už od Tolkienova Hobita. 8) ).
Vynasnažím se.

Re: DnD 5E

Napsal: 25. 7. 2019, 09:34
od ShadoWWW
Základní pravidla Čaroknechta neobsahují (obsahují jen jeden obor na povolání).

Co přefluffovat hobita jako permoníka či jiný druh trpaslíků (nějakého lesního/zahradního trpaslíka)? Zkrátka ho totálně přefluffovat, jen mu nechat ty schopnosti rasy. Kdyby nic, tak nic, feeling má přednost před pravidly.
tulák by potřeboval úpravu na svět bez zámků
Wow. To jsem si neuvědomil, ale to je fakt zásadní změna. Jedině z něj použít jiný jeho obor (Vraha? nebo Šviháka z Xanathara?).
kouzelník se bude muset obejít bez knihy (10 bodů tomu, kdo uhodne proč a 100 tomu, kdo vymyslí, jak to obejít).
Že by neměli ani pergameny? Ale obejít by to šlo. Mechanicky by to fungovalo podobně, ale fluffově jinak. Třeba že by byl víc náboženský. Nová kouzla/zázraky by vléval při meditaci/modlení do kamene/přívěšku (či jiného slovansky vhodného předmětu), který by musel nosit u sebe. Z něj by pak každé ráno vybíral, jaká kouzla/zázraky mu kámen/přívěšek daný den poskytne.
Možná bych šel do toho AiME pojetí. Prostě udělat nová povolání.
Co použít přímo povolání z AiME? Tam sice není žádné magické povolání, ale je tam Poustevník, co umí léčit, a mohl by být šamanem/klerikem.

Re: DnD 5E

Napsal: 25. 7. 2019, 09:42
od Paul
Čaroknechta neobsahují (obsahují jen jeden obor na povolání).
Budu se na to muset podívat. Dlouho jsem je neotevřel.
Co přefluffovat hobita jako permoníka či jiný druh trpaslíků (nějakého lesního/zahradního trpaslíka)? Zkrátka ho totálně přefluffovat, jen mu nechat ty schopnosti rasy. Kdyby nic, tak nic, feeling má přednost před pravidly.
Trpaslík: žijí daleko na severu a na dračích lodích vozí své výrobky (což sice dost nabourává francké meče, ale to nějak vyřešíme).
Hobit: malý národ lovců a kočovníků?
Elf: co je nechat jako ty původní lidi z mohyl?
Jedině z něj použít jiný jeho obor (Vraha? nebo Šviháka z Xanathara?).
Šlo by, je už přeložený?
Že by neměli ani pergameny?
Těsně. Zkus ještě. :wink:
Třeba že by byl víc náboženský. Nová kouzla/zázraky by vléval při meditaci/modlení do kamene/přívěšku (či jiného slovansky vhodného předmětu), který by musel nosit u sebe. Z něj by pak každé ráno vybíral, jaká kouzla/zázraky mu kámen/přívěšek daný den poskytne.
Tak to je za sto rovných. :clap:
Co použít přímo povolání z AiME?
To by bylo úplně nejlepší.

Re: DnD 5E

Napsal: 25. 7. 2019, 13:19
od ShadoWWW
Ty tvoje návrhy ras se mi líbí.

Xanathar ještě není celý přeložený, ale povolání už jsou.

Re: DnD 5E

Napsal: 25. 7. 2019, 17:09
od Jezus
Když už jsem sem náhodou zbloudil...
Paul píše:
25. 7. 2019, 09:42
Trpaslík: žijí daleko na severu a na dračích lodích vozí své výrobky (což sice dost nabourává francké meče, ale to nějak vyřešíme).
Hobit: malý národ lovců a kočovníků?
Elf: co je nechat jako ty původní lidi z mohyl?
Co třeba:
Trpaslíci - zbraně neprodávají nikomu jinému než jinému trpaslíkovi (zakazuje to jejich tradice). Pouze výjimečně darují nějakou zbraň výjimečnému spojenci a ta se pak stane legendární... (historicky je to teda nesmysl, vikingské meče se ohýbali a kvalitní spíš dováželi, ale je to fantasy :-) ).

Hobiti - na Cikány je ještě brzy, což? ale jako mrštní jezdci a kočovníci by byli taky moc fajn. Ostatně hlavním atributem bývá obratnost, k usedlím hobitům z Pána prstenů už mívá leckteré fantasy pojetí docela daleko...

Elfové - já bych loboval za nějaké lesní pojetí zbytku keltů.
Těsně. Zkus ještě. :wink:
S tou absencí písma se nějak pořád nedokážu srovnat. Mluvíme o době, kdy už byl několik set let napsán Nový zákon, že? To fakt nebyly ani nějaký klínový značky nebo runy? (Čaroděj by taky mohl používat "trpasličí" runy. Případně nějaké "zjevené" čáry, které nemají význam slov, ale opravdu jen kouzel - případně "záznamů" gest rukou a formování magické energie...

Edit: V Johnatan Strange a pan Norel je magie "psána kmeny stromů oproti podzimní obloze", případně v Alchymistovi je na kameni mudrců jen několik tečkovaných linii - odpovídá to přímému "vhledu" do okolního světa, ekvivalent věštění z drah letu ptáků... Co zaznamenávat na březovou kůru tyto linie a pak je při kouzlení pálit?

Re: DnD 5E

Napsal: 25. 7. 2019, 17:27
od Paul
Pouze výjimečně darují nějakou zbraň výjimečnému spojenci a ta se pak stane legendární...
Pojídači mrtvých. :-)=

Jo, to by šlo. Akorát pak budou dost OP.
Hobiti - na Cikány je ještě brzy, což? ale jako mrštní jezdci a kočovníci by byli taky moc fajn.
Teoreticky by se jim mohlo říkat lesovici a byli by to hlavně lovci.
Elfové - já bych loboval za nějaké lesní pojetí zbytku keltů.
A co ti praví Keltové?
S tou absencí písma se nějak pořád nedokážu srovnat.
Deset bodů pro Nebelvír.

Slované před křtem patrně nic jako písmo, jak jej známe my, neměli. Žádné: křížek jako "a" a kolečko jako "b".

Nicméně se na keramice značky našly a zbývá otázka, co to vlastně je. Buď to jsou značky řemeslníků, nebo nějaké "talismany" (nevím, jak to lépe nazvat).

Slované na západě (které bych jako vzor bral, abych se vyhl všelijakým analogiím) se s písmem setkat museli. I přesto nic nenapsali.

Takže buď bude kouzelníkova kniha soubor svastik, křížků, koleček a dlaní, nebo se bez ní bude muset obejít.