DnD 5E

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 967
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 14. 7. 2019, 07:47

To je v téhle situaci v pořádku.
Závěr je, že když držíš v jedné ruce ohniskový předmět, druhou ke kouzlení nepotřebuješ. Minimálně pro většinu kouzel.
Ale bojím se, že ty suroviny, co se zničí, do toho hodí vidle. Ale radši počkej, co napíše ShadoWWW.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul » 24. 7. 2019, 15:51

ShadoWWW píše:Pokud mainstream, udělat něco ve stylu slovanské předělávky DnD 5e ... ?
Postaral by ses mi o ta pravidla?

Edit: a co si pod těmi pŕedělávkami přesněji představuješ?
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 25. 7. 2019, 07:53

Vypůjčím si citát od Markyho z vlákna Připravované příručky.
MarkyParky píše:Úplně jinou cestou je vykašlat se na systémové pojetí a řešit jen obsahové. Vzít hotové jádro nějakého specifického systém a říct "Tohle je Dračák ve Fate" nebo "Tohle je Dračák v PbtA" nebo "Tohle je Dračák v GUMSHOE" nebo "Tohle je Dračák v Chuubo".
Obdobně bych to viděl tady. To by obnášelo:
  • Udělat mapu (mapa je základem všeho už od Tolkienova Hobita. 8) ).
  • Zasadit do zmapovaného kraje "slovanský herní svět" formou fluffové příručky s popisy bohů, vesnic, významných postav, organizací, zvyků apod. Udělat to čistě fluffově, nezávisle na systému s tím, že kdo by chtěl, napsal by si pro to aplikace pro konkrétní fantasy RPG (DnD 5E, DrD 1.6, DrD II, DH, DrD World).
  • Pokud se mohu přimluvit za DnD 5E, aby tam šlo napasovat rasy a povolání ze Základních pravidel (člověk, elf, hobit, trpaslík; bojovník, klerik, kouzelník, tulák) a zbraně/zbroje (případnou změnou názvu nebo re-fluffováním). Za 5E by taky pomohlo, kdyby tam byly nějaké návrhy na zázemí spjaté se slovanským prostředím (zázemí je v 5E podání nějaká záliba nebo dřívější civilní povolání, které dává dovednosti, jazyky či zdatnosti s pomůckami a nějakou schopnost nevyjádřenou herními mechanismy; viz zázemí v překladu PHB 5E).
:think:

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul » 25. 7. 2019, 08:15

Pokud se mohu přimluvit za DnD 5E, aby tam šlo napasovat rasy a povolání ze Základních pravidel (člověk, elf, hobit, trpaslík; bojovník, klerik, kouzelník, tulák)
Trpaslík by ještě šel, elf možná, ale hobity si nedovedu představit (leda něco jako DrD II hordu).

Bojovník je v pohodě (snad bez čaroknechta), klerik je vyžadován, tulák by potřeboval úpravu na svět bez zámků a kouzelník se bude muset obejít bez knihy (10 bodů tomu, kdo uhodne proč a 100 tomu, kdo vymyslí, jak to obejít).

Možná bych šel do toho AiME pojetí. Prostě udělat nová povolání. :think:
Udělat mapu (mapa je základem všeho už od Tolkienova Hobita. 8) ).
Vynasnažím se.
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 25. 7. 2019, 08:34

Základní pravidla Čaroknechta neobsahují (obsahují jen jeden obor na povolání).

Co přefluffovat hobita jako permoníka či jiný druh trpaslíků (nějakého lesního/zahradního trpaslíka)? Zkrátka ho totálně přefluffovat, jen mu nechat ty schopnosti rasy. Kdyby nic, tak nic, feeling má přednost před pravidly.
tulák by potřeboval úpravu na svět bez zámků
Wow. To jsem si neuvědomil, ale to je fakt zásadní změna. Jedině z něj použít jiný jeho obor (Vraha? nebo Šviháka z Xanathara?).
kouzelník se bude muset obejít bez knihy (10 bodů tomu, kdo uhodne proč a 100 tomu, kdo vymyslí, jak to obejít).
Že by neměli ani pergameny? Ale obejít by to šlo. Mechanicky by to fungovalo podobně, ale fluffově jinak. Třeba že by byl víc náboženský. Nová kouzla/zázraky by vléval při meditaci/modlení do kamene/přívěšku (či jiného slovansky vhodného předmětu), který by musel nosit u sebe. Z něj by pak každé ráno vybíral, jaká kouzla/zázraky mu kámen/přívěšek daný den poskytne.
Možná bych šel do toho AiME pojetí. Prostě udělat nová povolání.
Co použít přímo povolání z AiME? Tam sice není žádné magické povolání, ale je tam Poustevník, co umí léčit, a mohl by být šamanem/klerikem.
:think:

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul » 25. 7. 2019, 08:42

Čaroknechta neobsahují (obsahují jen jeden obor na povolání).
Budu se na to muset podívat. Dlouho jsem je neotevřel.
Co přefluffovat hobita jako permoníka či jiný druh trpaslíků (nějakého lesního/zahradního trpaslíka)? Zkrátka ho totálně přefluffovat, jen mu nechat ty schopnosti rasy. Kdyby nic, tak nic, feeling má přednost před pravidly.
Trpaslík: žijí daleko na severu a na dračích lodích vozí své výrobky (což sice dost nabourává francké meče, ale to nějak vyřešíme).
Hobit: malý národ lovců a kočovníků?
Elf: co je nechat jako ty původní lidi z mohyl?
Jedině z něj použít jiný jeho obor (Vraha? nebo Šviháka z Xanathara?).
Šlo by, je už přeložený?
Že by neměli ani pergameny?
Těsně. Zkus ještě. :wink:
Třeba že by byl víc náboženský. Nová kouzla/zázraky by vléval při meditaci/modlení do kamene/přívěšku (či jiného slovansky vhodného předmětu), který by musel nosit u sebe. Z něj by pak každé ráno vybíral, jaká kouzla/zázraky mu kámen/přívěšek daný den poskytne.
Tak to je za sto rovných. :clap:
Co použít přímo povolání z AiME?
To by bylo úplně nejlepší.
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 25. 7. 2019, 12:19

Ty tvoje návrhy ras se mi líbí.

Xanathar ještě není celý přeložený, ale povolání už jsou.
:think:

Jezus
Příspěvky: 241
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jezus » 25. 7. 2019, 16:09

Když už jsem sem náhodou zbloudil...
Paul píše:
25. 7. 2019, 08:42
Trpaslík: žijí daleko na severu a na dračích lodích vozí své výrobky (což sice dost nabourává francké meče, ale to nějak vyřešíme).
Hobit: malý národ lovců a kočovníků?
Elf: co je nechat jako ty původní lidi z mohyl?
Co třeba:
Trpaslíci - zbraně neprodávají nikomu jinému než jinému trpaslíkovi (zakazuje to jejich tradice). Pouze výjimečně darují nějakou zbraň výjimečnému spojenci a ta se pak stane legendární... (historicky je to teda nesmysl, vikingské meče se ohýbali a kvalitní spíš dováželi, ale je to fantasy :-) ).

Hobiti - na Cikány je ještě brzy, což? ale jako mrštní jezdci a kočovníci by byli taky moc fajn. Ostatně hlavním atributem bývá obratnost, k usedlím hobitům z Pána prstenů už mívá leckteré fantasy pojetí docela daleko...

Elfové - já bych loboval za nějaké lesní pojetí zbytku keltů.
Těsně. Zkus ještě. :wink:
S tou absencí písma se nějak pořád nedokážu srovnat. Mluvíme o době, kdy už byl několik set let napsán Nový zákon, že? To fakt nebyly ani nějaký klínový značky nebo runy? (Čaroděj by taky mohl používat "trpasličí" runy. Případně nějaké "zjevené" čáry, které nemají význam slov, ale opravdu jen kouzel - případně "záznamů" gest rukou a formování magické energie...

Edit: V Johnatan Strange a pan Norel je magie "psána kmeny stromů oproti podzimní obloze", případně v Alchymistovi je na kameni mudrců jen několik tečkovaných linii - odpovídá to přímému "vhledu" do okolního světa, ekvivalent věštění z drah letu ptáků... Co zaznamenávat na březovou kůru tyto linie a pak je při kouzlení pálit?

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul » 25. 7. 2019, 16:27

Pouze výjimečně darují nějakou zbraň výjimečnému spojenci a ta se pak stane legendární...
Pojídači mrtvých. :-)=

Jo, to by šlo. Akorát pak budou dost OP.
Hobiti - na Cikány je ještě brzy, což? ale jako mrštní jezdci a kočovníci by byli taky moc fajn.
Teoreticky by se jim mohlo říkat lesovici a byli by to hlavně lovci.
Elfové - já bych loboval za nějaké lesní pojetí zbytku keltů.
A co ti praví Keltové?
S tou absencí písma se nějak pořád nedokážu srovnat.
Deset bodů pro Nebelvír.

Slované před křtem patrně nic jako písmo, jak jej známe my, neměli. Žádné: křížek jako "a" a kolečko jako "b".

Nicméně se na keramice značky našly a zbývá otázka, co to vlastně je. Buď to jsou značky řemeslníků, nebo nějaké "talismany" (nevím, jak to lépe nazvat).

Slované na západě (které bych jako vzor bral, abych se vyhl všelijakým analogiím) se s písmem setkat museli. I přesto nic nenapsali.

Takže buď bude kouzelníkova kniha soubor svastik, křížků, koleček a dlaní, nebo se bez ní bude muset obejít.
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5436
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od boubaque » 25. 7. 2019, 17:53

Paul píše:
25. 7. 2019, 16:27
Takže buď bude kouzelníkova kniha soubor svastik, křížků, koleček a dlaní, nebo se bez ní bude muset obejít.
Přiznám se, že moc nemám přehled o DnD wizardovi, ale co třeba nějaký váček s kostěnými destičkami (losy pro věštby) s vyrytými značkami (typické slovanské značky se dají dohledat, takové ty hvězdičky, svastiky apod. – je otázka, jestli je potřeba pro každé kouzlo nějaká značka), ze kterého vybírá jako z knihy?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 470
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: DnD 5E

Příspěvek od Elric » 25. 7. 2019, 18:03

Trpaslíci jako vikingové...proč ne.
Elfové jako zbytky keltů...žijící...nebo spíš živořící v nějakých utajených komunitách skrytých kouzly, částečně odtržení od světa lidí, postupně vymírající, protože se nedokážou dost rychle adaptovat. Nebo elfové jako římani/byzantinci? ;-) Stará, mocná a pokročilá říše, která má svůj vrchol slávy za sebou, ale dosud přežívá, občas se odtud do kraje dostanou obchodníci nebo jiní divní poutníci...
Hobiti jako...avaři? Nebo by avaři byli skřeti? Cikáni jsou taky fajn nápad, ale je na ně brzy, no.

Absence písma - co kdyby se to abstrahovalo ještě víc? Co kdyby místo knihy kouzel byl kouzelný amulet (nebo pás, nebo šňůra obtočená kolem hole), na který kouzelník navléká různé korálky, kamínky a hexbagy, které by znamenaly totéž, co "zapsané kouzlo".

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 25. 7. 2019, 18:12

Elric píše:Absence písma - co kdyby se to abstrahovalo ještě víc? Co kdyby místo knihy kouzel byl kouzelný amulet (nebo pás, nebo šňůra obtočená kolem hole), na který kouzelník navléká různé korálky, kamínky a hexbagy, které by znamenaly totéž, co "zapsané kouzlo".
Mně se tato abstraktní forma taky líbí víc. Lépe mi pasuje na tehdejší dobu na toto místo.

Elfové by se sice jako Římané hodili, ale pro naše území se mi víc líbí to nalinkování na Kelty. (Římani by mohli být teoreticky třeba eladrini.)

Zaujala mě i tato mapa (funguje i jako link):
Obrázek
:think:

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 25. 7. 2019, 18:27

Skřeti mohou být Avarové. ;)
:think:

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul » 25. 7. 2019, 18:37

Co všichni mají s Keltové=elfové? :D

Sice od nich pocházejí, ale Keltové nebyli lesní lidé. A luk na lidi brali jen v největších problémech.

Jako místo bych zvolil ústí Odry a okolí (jo, správně: Zlato Arkony) okolo roku 900. Oblast má na chvíli od Karolingerů pokoj a saská dynastie si ještě nechodí pro tribut na placení Maďarům.*

*kdybyste něčemu nerozuměli, tak mě zastavte, vysvětlím vše

V zálivu jsou tři hradiště: Štětín, Wolin a Wolgast. Bohatnou z obchodu a po jejich bohatství touží pomořanský kníže. Před východní hrozbou se přístavy orientují na západ, kde jim svaz Vlčanů může poskytnout ochranu... otázkou je, za jakou cenu.

Co myslíte?
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 25. 7. 2019, 18:40

Paul: You are the boss, man!
:think:

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host