DnD 5E

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 24. 6. 2019, 14:42

Jako vždy, děkuji za rychlou a skvělou odpověď.

Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 26. 6. 2019, 13:10

Zdravím,
měl bych dotaz. Jak je to s Černokněžníkovým vzýváním "Ďábelský zrak" (V magické i nemagické tmě vidíš normálně na vzdálenost 24 sáhů.) Vidí černokněžník skrz kouzlo Tma?

díky

Pracující logaritmus
Příspěvky: 621
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus » 26. 6. 2019, 13:14

Ano, vidí.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 1. 7. 2019, 10:01

Zdravím,
jeden z posledních dotazů :)
Dá se s kouzelným žezlem bojovat jako se zbraní? :)

Díky.

Pracující logaritmus
Příspěvky: 621
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus » 1. 7. 2019, 10:48

To bych považoval za klasickou improvizovanou zbraň (je to klacek, můžeš s tím někoho praštit-ale k boji to určeno není). A na takové použití bych určitě neuplatňoval magické prospěchy.

Btw klasická improvizovaná zbraň: 1k4 zranění, žádné vlastnosti zbraně, vyžaduje speciální zdatnost (pokud vím, dává ji jedna odbornost), podrobněji to je v kapitolce o zbraních.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 6. 7. 2019, 09:35

Ahoj,
měl bych další dva dotazy :)
1. Když se naučím feat Zasvěcenec magie, který mi dává možnost naučit se dva triky. Zvedá se zranění triku s mou úrovní, nebo zůstává pořád stejné?
2. Může bard dávat inspirační kostku sám sobě?

Díky za odpovědi.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 967
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 6. 7. 2019, 10:15

1. Zvedá.
2. Ne.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 13. 7. 2019, 18:44

Zdravím,
Mohu mít dotaz jak to je s warlocem hexblade, co má zbraň jako ohniskový předmět? Může mít při sesílání v jedné ruce zbraň (ohniskový předmět) a v druhé štít? Nebo musí vždy štít schovat?

Díky :)

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 967
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 13. 7. 2019, 18:56

Nemusí ho schovávat.

Popravdě (neber špatně, každý občas něco neví), jak vás napadlo, že by ho měl schovávat?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 13. 7. 2019, 19:16

Není to úplně pravda.

Tu volnou ruku musí mít u kouzel s pohybovou (P) složkou. Viz část Pohybové (P) v Příručce hráče na str. 203. Jediná možnost, jak mít Čepel uřknutí a používat současně zbraň i štít a u toho kouzlit, je vzít si odbornost Válečný sesilatel. Ideálně jako variantního člověka s odborností na 1. úrovni.
:think:

Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 13. 7. 2019, 19:19

Díky za odpověď.

No protože většina kouzel má pohybovou složku a k
tomu je potřeba volná ruka.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 967
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 13. 7. 2019, 19:40

ShadoWWWe, já nesouhlasím.

U surovinové složky (kterou ohniskový předmět nahrazuje) je uvedeno, že
Sesilatel musí mít volnou ruku pro manipulaci s těmito surovinami, ale může to být ta stejná ruka, kterou používá na provádění pohybových složek.
Tudíž mám jednu ruku, ve které držím ohniskový předmět a tou provádím gesta.

Správnost tohoto výkladu usuzuji z toho že:
-jinak by byl ohniskový předmět oproti brašničce dost nevýhodnou volbou, což mi nedává smysl.
-schopnosti (a magické předměty) umožňující používat jako ohniskový předmět zbraň nebo štít by byly naprosto k ničemu.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3109
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 13. 7. 2019, 19:58

Máš pravdu, Logu.

Tu tebou citovanou formulaci tam dali v jedné z errat a má odpověď vycházela ještě z dob před těmi erraty. Takže správně je tvá formulace, tedy že ohniskový předmět (jakýkoliv) přebíjí nutnost mít volnou ruku pro pohybovou složku. (V novějších překladech je už ta nová formulace.)
:think:

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 967
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 13. 7. 2019, 20:33

Teď jen doufejme, že si to přečte i Grunt.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 13. 7. 2019, 23:36

Tak teď jsem z toho trochu zmatený. A jak to je se surovinami, které se zničí během sesílání.. Ty mám mít teda kde? :)

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host