[5e] D&D 5e - obecná diskuze
[5e] D&D 5e - obecná diskuze
Anotace v databázi
Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)
Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Re: DnD 5E
Když nedávno postavy v dungeonu zjistily, že je nemrtvá gobliní královna paralyzuje dotykem svého žezla, sebrali jí ho celkem svižně (byla to teda chvíli docela pěkná přetahovaná)
Na dřevárnách jsem odzbrojoval docela s oblibou. Není to až takovej problém, když to protivník nečeká.
Ty ses ale původně ptal, jak to je v reálném boji chladnými zbraněmi, kde je cílem protivníka zabít - to ti nejspíš nikdo neřekne, pokud nemá stroj času.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DnD 5E
Thank you captain, proto jsem napsal většinou.York píše:Když nedávno postavy v dungeonu zjistily, že je nemrtvá gobliní královna paralyzuje dotykem svého žezla, sebrali jí ho celkem svižně (byla to teda chvíli docela pěkná přetahovaná)
Jak?Na dřevárnách jsem odzbrojoval docela s oblibou. Není to až takovej problém, když to protivník nečeká.
Dovedu si představit nějakou crazy vazbu při half-swording, kde soupěři vykroutíš zbraň z ruky, ale to asi nebude něco na larp Takže co? Jen jim mlátíš do zbraně? Do ruky?
(poslední post, už s tím OT přestanu )
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: DnD 5E
Myslel jsem to spíš jako příklad, proč chceš v DnD-like hře mechaniku na odzbrojování.
To je poněkud tricky popsat. Například mu sjedeš zbraní po jeho zbrani tak, abys měl dostatečnou páku, uděláš krouživej pohyb a zbraň odletí. Nebo do nej vrazíš ramenem a když ztratí rovnováhu, zbraň mu přišlápneš. Nebo mu ji při tom sebereš druhou rukou.
Samozřejmě to funguje, jen když se bojuje dost těžkejma zbraněma (aspoň kilo). Násadu od hokejky nechytíš.
edit: Takhle to zní, jako když se vydávám za nějakýho mastera - to samozřejmě nejsem. Taková věc se povede jednou z mnoha pokusů. Ale když vyjde, výraz ve tváři protivníka stojí za to
Re: DnD 5E
Došel jsem ke stejnému závěru.Quentin píše:Odzbrojit někoho je tak strašně obtížné, že musíš prakticky být mistr šermíř. A mistrem šermířem bys pravděpodobně nebyl dlouho, pokud bys v bojích na život a na smrt spoléhal na složitosti jako je odzbrojování.
Když totiž uděláš z odzbrojování běžnou věc, tedy dostupnou akci pro všechny, tak tím paradoxně nahraješ nestvůrám a jiným protivníkům družiny. Začne se odzbrojovat jak na běžícím páse a rapidně se zvyšuje šance na TPK. Když začneš kouzlícím postavám vytrhávat z ruky kouzlící předměty, a ony tak nebudou moci kouzlit, budou tě za to milovat.
Proto jsem shledal, že to opravdu patří jen do rukou šermířských mistrů. V DnD 5E je na to přesně takový nástroj. Bojovník-Taktik má na to v rámci svých schopností povolání manévr Odzbrojující útok.
To je IMHO ideál. Není to běžně dostupná akce pro všechny (tedy i nestvůry) a je to unikátní věc bojovníka, kterých, přiznejme si, není moc, v 5E hlavně Akční vlna. Kdo chce vyrážet zbraně, vezme si bojovníka s tímto manévrem. Fluffově to pak působí jako ve filmu První rytíř, kde to měl Lancelot jako svou speciální bojovou techniku.Odzbrojující útok. Když zasáhneš tvora útokem zbraní, můžeš utratit jednu převahovou kostku k pokusu o odzbrojení cíle; donutit ho upustit jeden předmět dle tvé volby, co drží. K hodu na zranění útoku přičti převahovou kostku a cíl si musí hodit záchranný hod na Sílu. Když neuspěje, upustí předmět dle tvé volby. Předmět dopadne k jeho nohám.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: DnD 5E
To by nemělo bejt tak složitý, ne? Všechno stojí akci, leda by to bylo složený z víc akcí (rozeběh + skok = dvě akce). Když si za feat pořídíš zvláštní akce, může to vypadat jinak, ale featy vždycky přidávaly divný výjimky. Kouzla jsou jednotný, kromě těch, co nejsou, a to kouzla taky vždycky dělaly.eerieBaatezu píše: ↑3. 11. 2018, 21:12Mně se moc nelíbí nutnost učit se která akce stojí kolik a takové ty věci okolo, ale líbí se mi zase ta jasnost a přehlednost.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: DnD 5E
Teď nevím, jak to myslíš. Ale k tomu jsem právě došel přes ověření u herního stolu. Je tam totiž hned několik faktorů, které na první pohled nemusí být vidět:Občas prý není od věci si věci vyzkoušet v praxi, než je začneš prohlašovat za fakta...
1) Mnoha nestvůrám zbraň nevyrazíš (drápy, kousnutí apod.)
2) I slabší nestvůry se zbraněmi často útočí v přesile (např. hordy skřetů). A tam hraje statistika silně proti tobě. (Stačí, aby postava jednou z těch několika pokusů hodila něco nízkého, řekněme 3-, a už je bez zbraně.) Když odzbrojíš jednoho skřeta, pořád ti jich tam běhá hafo se zbraní.
3) Jak jsem psal, kryž se ti skřeti zaměří na kouzlící postavy, odzbrojí je o sesílací předměty, a v tu chvíli musí sesilatelé pálit i ty surovinové složky, které běžně zanedbávají a které u sebe často ani nemají (právě kvůli tomu, že používají ten předmět). Když družina příjde o kouzlící postavy, přichází tím často o léčení a plošné útoky a dostává se na spirálu smrti.
Kdo nevěří, ať tam běží (zkusí si to).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Co? Kde?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DnD 5E
Jsem se jednou doslechl, že někdy za Václava I. se na meči používala naplno i záštita - právě na obzbrojování a tyhlety finty. Nezkoušel jsem to, ale tehdejší boj je trošku něco jiného než D&D boj.
Re: DnD 5E
Log: Proběhlo to před pár týdny na Twitteru. Mike Mearls položil otázku: "Opět si pohrávám s bojem se dvěma zbraněmi. Chci zjistit, co si lidé myslí, že je správně. Takže: souhlasíte s tím, že postava, která používá dvě zbraně, by měla způsobovat zranění, které je zhruba v polovině mezi průměrem útočníka s jednoruční zbraní a útočníka s obouruční zbraní?" 66% lidí hlasovalo "Sohlasím".
Poté tweetnul variantu:
"Když použiješ boj se dvěma zbraněmi, vyber si jeden z následujících módů:
1) Obrana. +1 k OČ, útok normálně jednou zbraní.
2) Smršť. Proveď jeden útok navíc, ale s postihem.
3) Soustředěný útok. Zaútoč jako normálně, ale u všech útoků si ke zranění hravního útoku přičti kostku zranění vedlejší zbraně."
Toto přišlo dost lidem komplikované.
Před týdnem ještě tweetoval na toto téma:
"Pár lidí se ptalo na nejnovější variantu boje se dvěma zbraněmi:
* Nepoužívá bonusovou akci, vedlejší zbraň dostává plný bonus zranění
* Když útočíš, zvol jednu z následujících možností:
1) Získáš jeden útok navíc s vedlejší zbraní, ale všechny útoky mají nevýhodu.
2) Ke každému útoku si přičti kostku zranění vedlejší zbraně."
V komentáři pak ještě k té druhé variantě doplnil:
"Máš-li schopnost Útok navíc, díky kterému máš v základu dva útoky, máš nevýhodu jen k útoku s vedlejší zbraní. Máš-li schopnost Útok navíc, díky kterému máš v základu tři útoky, nemáš nevýhodu ani k útoku s vedlejší zbraní."
Zatím to má dost rozporuplné ohlasy, právě kvůli složitosti. Jinak jestli/až to vyjde jako finální oficiální pravidlo, tak to má být jen jako variantní pravidlo k tomu dnes běžnému.
Poté tweetnul variantu:
"Když použiješ boj se dvěma zbraněmi, vyber si jeden z následujících módů:
1) Obrana. +1 k OČ, útok normálně jednou zbraní.
2) Smršť. Proveď jeden útok navíc, ale s postihem.
3) Soustředěný útok. Zaútoč jako normálně, ale u všech útoků si ke zranění hravního útoku přičti kostku zranění vedlejší zbraně."
Toto přišlo dost lidem komplikované.
Před týdnem ještě tweetoval na toto téma:
"Pár lidí se ptalo na nejnovější variantu boje se dvěma zbraněmi:
* Nepoužívá bonusovou akci, vedlejší zbraň dostává plný bonus zranění
* Když útočíš, zvol jednu z následujících možností:
1) Získáš jeden útok navíc s vedlejší zbraní, ale všechny útoky mají nevýhodu.
2) Ke každému útoku si přičti kostku zranění vedlejší zbraně."
V komentáři pak ještě k té druhé variantě doplnil:
"Máš-li schopnost Útok navíc, díky kterému máš v základu dva útoky, máš nevýhodu jen k útoku s vedlejší zbraní. Máš-li schopnost Útok navíc, díky kterému máš v základu tři útoky, nemáš nevýhodu ani k útoku s vedlejší zbraní."
Zatím to má dost rozporuplné ohlasy, právě kvůli složitosti. Jinak jestli/až to vyjde jako finální oficiální pravidlo, tak to má být jen jako variantní pravidlo k tomu dnes běžnému.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Koho baví jeskyně (dungeony), ten se vyřádí v Dungeon of the Mad Mage. Když vidím jeho rozsáhlost, tak odehrání toho megadungeonu zabere roky reálného času. Původní Undermountain je proti tomu tintítko.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Zdravím pánové a dámy,
měl bych dva další dotazy pokud mohu.
1) Dá se akce útok s vicenásobnými útoky prokládat bonusovými akcemi? Například tedy že bojovník udělá jede útok, pak použije bonusovou akci a pak druhý útok? Já si myslím že ne, ale ptám se na popud hráčů.
2) Další dotaz je, jak je to s kouzly a kritickými zásahy? Jedná li se o kouzlo, kde se hází na útok a 20, jedná se normálně o kritický zásah?
Děkuji za odpovědi.
měl bych dva další dotazy pokud mohu.
1) Dá se akce útok s vicenásobnými útoky prokládat bonusovými akcemi? Například tedy že bojovník udělá jede útok, pak použije bonusovou akci a pak druhý útok? Já si myslím že ne, ale ptám se na popud hráčů.
2) Další dotaz je, jak je to s kouzly a kritickými zásahy? Jedná li se o kouzlo, kde se hází na útok a 20, jedná se normálně o kritický zásah?
Děkuji za odpovědi.
Re: DnD 5E
1) Vícenásobný útok se nedá prokládat bonusovou akcí. Vícenásobný útok je akce Útok. Bonusovou akci musíš provést před akcí, nebo po ní (tedy před vícenásobným útokem, nebo až po něm). Vícenásobný útok se dá prokládat pohybem, který v páté edici není akcí.
2) Ano, pro kouzla, která fungují jako útok, platí i pravidlo o kritickém zásahu. To je záměr. Proto také DnD 5E má dva druhy útoků - útok zbraní a útok kouzlem*. Obojí je útok a obojí může být buď útok na blízko (zbraní/kouzlem), nebo útok na dálku (zbraní/kouzlem). Opět to funguje podobně, ať jde o útok zbraní, nebo kouzlem.
Co je útok, se dá lehce rozlišit - házíš si na útok? Pak jde o útok. Tj. například magická střela není útok.
-----
* Pak ještě existuje třetí typ - útok beze zbraně (toho využívá hlavně mnich), což je ale samostatná kategorie.
2) Ano, pro kouzla, která fungují jako útok, platí i pravidlo o kritickém zásahu. To je záměr. Proto také DnD 5E má dva druhy útoků - útok zbraní a útok kouzlem*. Obojí je útok a obojí může být buď útok na blízko (zbraní/kouzlem), nebo útok na dálku (zbraní/kouzlem). Opět to funguje podobně, ať jde o útok zbraní, nebo kouzlem.
Co je útok, se dá lehce rozlišit - házíš si na útok? Pak jde o útok. Tj. například magická střela není útok.
-----
* Pak ještě existuje třetí typ - útok beze zbraně (toho využívá hlavně mnich), což je ale samostatná kategorie.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Díky za super odpověď
// A ještě jeden malý dotaz kritickému zásahu.
Pokud například útočí tulák dýkou se zákeřným útokem a jeho zranění je běžně 1d4 (dýka)+1d4 (ohnivé zrnění co mu dává jeho kouzelná dýka) + 2d6 (hromový úder, tulák je i paladin na 2lv) + 2d6 (zákeřný útok) + 3 (bonus za obratnost)-.
Tak jeho zranění normálně je:
2d4+4d6+3
A v případě kritického zásahu bude:
4d4+8d6+3
Díky za případnou opravu.
// A ještě jeden malý dotaz kritickému zásahu.
Pokud například útočí tulák dýkou se zákeřným útokem a jeho zranění je běžně 1d4 (dýka)+1d4 (ohnivé zrnění co mu dává jeho kouzelná dýka) + 2d6 (hromový úder, tulák je i paladin na 2lv) + 2d6 (zákeřný útok) + 3 (bonus za obratnost)-.
Tak jeho zranění normálně je:
2d4+4d6+3
A v případě kritického zásahu bude:
4d4+8d6+3
Díky za případnou opravu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti