[5e] D&D 5e - obecná diskuze
[5e] D&D 5e - obecná diskuze
Anotace v databázi
Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)
Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22578
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DnD 5E
Rillae - ti lidé psali o tom, že víc než 45 km nedají koně, nikoliv jezdci.
Těm tvým číslům jako 160 km za šest a půl hodiny věřit můžu, ale má smysl se tím zabývat asi stejně, jako lidmi, kteří uběhnou v kuse 110 km. Vím že takoví jsou, viděl jsem je na vlastní oči, ale pro účely vytrvalosti a výdrže dálkových běžců je zcela zbytečné se těmito vzdálenostmi a časy zabývat, protože 999 z tisíce se k nim ani nepřiblíží. Stejně jako nemá smysl se zabývat tím, kolik dokážou ujít lidé na jeden zátah, běžná pochodová vzdálenost naložených vojáků, turistů, civilistů na poutích v různých obvyklých podmínkách po celém světě se po tisíce let pohybuje okolo 30 km denně. S koňmi je to přibližně stejně nebo až o čtvrtinu dál, jen lidé jsou méně unavení. A je tím myšlen pochod den za dnem, po dva týdny a víc, žádné extrémní přesuny.
Těm tvým číslům jako 160 km za šest a půl hodiny věřit můžu, ale má smysl se tím zabývat asi stejně, jako lidmi, kteří uběhnou v kuse 110 km. Vím že takoví jsou, viděl jsem je na vlastní oči, ale pro účely vytrvalosti a výdrže dálkových běžců je zcela zbytečné se těmito vzdálenostmi a časy zabývat, protože 999 z tisíce se k nim ani nepřiblíží. Stejně jako nemá smysl se zabývat tím, kolik dokážou ujít lidé na jeden zátah, běžná pochodová vzdálenost naložených vojáků, turistů, civilistů na poutích v různých obvyklých podmínkách po celém světě se po tisíce let pohybuje okolo 30 km denně. S koňmi je to přibližně stejně nebo až o čtvrtinu dál, jen lidé jsou méně unavení. A je tím myšlen pochod den za dnem, po dva týdny a víc, žádné extrémní přesuny.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DnD 5E
koně v DnD 5e se řešily už skoro přesně před 4 lety: TADY (v reakci na ShadoWWWa kterému přišli koně nějak divně pomalí) a... 3 moje další posty v té diskusi kde sem to ještě trochu dorozvinul.
TLDR: koně nefungujou jak ve filmech. DnD 5e je popsalo víc realisticky než filmově. Proč se neptejte mě, ale autorů. Pro filmové koně si jejich rychlost/výdrž o něco zvedněte.
TLDR: koně nefungujou jak ve filmech. DnD 5e je popsalo víc realisticky než filmově. Proč se neptejte mě, ale autorů. Pro filmové koně si jejich rychlost/výdrž o něco zvedněte.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Wizardi rozběhli velkou anketu o D&D.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Hlubinský zákoník pro dobrodružství Waterdeep: Dragon Heist.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Dobrodružství vyšlo teď v září. Naše skupina ho hrála včera poprvé. Druhá brněnská skupina ho hraje od příštího týdne.
Je to městské dobrodružství, na poměry D&D i DrD netradiční.
Je to městské dobrodružství, na poměry D&D i DrD netradiční.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Zdravím pánové a dámy.
Mám dotaz ke kouzlu "Charm person"
A humanoid you can see must succeed on a Wisdom saving throw, with advantage if you are currently fighting it, or it becomes charmed by you until the spell ends or someone in your party harms it. It will know it has been charmed when the spell ends.
Uvedu příklad. Družina bojuje se skupinou lapků a čaroděj se rozhodne seslat toto kouzlo na jednoho z loupežníků ostřelující družinu lukem, na kterého nikdo neútočí. Znamená to, že daný loupežník má výhodu k hodu, protože obecně bojuje s družinou čaroděje (i když na něj momentálně nikdo neútočí) a pokud neuspěje klidně na příkaz čaroděje obrátí luk vůči svým zlotřilým kamarádům?
Díky za odpověď.
Mám dotaz ke kouzlu "Charm person"
A humanoid you can see must succeed on a Wisdom saving throw, with advantage if you are currently fighting it, or it becomes charmed by you until the spell ends or someone in your party harms it. It will know it has been charmed when the spell ends.
Uvedu příklad. Družina bojuje se skupinou lapků a čaroděj se rozhodne seslat toto kouzlo na jednoho z loupežníků ostřelující družinu lukem, na kterého nikdo neútočí. Znamená to, že daný loupežník má výhodu k hodu, protože obecně bojuje s družinou čaroděje (i když na něj momentálně nikdo neútočí) a pokud neuspěje klidně na příkaz čaroděje obrátí luk vůči svým zlotřilým kamarádům?
Díky za odpověď.
Re: DnD 5E
Grunt: Ano, má výhodu k hodu, protože je součástí strany, která s družinou bojuje. To, že na něj dosud nikdo nezaútočil, může mít různé důvody, například i to, že ten lapka má (nej)vyšší iniciativu (než zbytek družiny), že zatím družina vyhodnocovala jiné cíle jako důležitější, ale obecně i tento lapka je pro ni v daném souboji nepřítel, takže s ním bojuje a on má výhodu.
Když lapka v záchraně neuspěje, tak bude považovat sesilatele kouzla za svého přátelského známého a bude pod účinkem stavu "charmed" (zmámený), čili:
Když lapka v záchraně neuspěje, tak bude považovat sesilatele kouzla za svého přátelského známého a bude pod účinkem stavu "charmed" (zmámený), čili:
- A charmed creature can't attack the charmer or target the charmer with harmful abilities or magical effects.
- The charmer has advantage on any ability check to interact socially with the creature.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
To, co možná hledáš, je kouzlo dominate. Tam skutečně zmámený cíl poslouchá sesilatele na slovo. To už je ale kouzlo vyšší úrovně. U charmed má cíl stále svou vůli, akorát nesmí zaútočit na sesilatele.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Wizardi berou letošní podzim jako rafičku, kam mají DnD 5E dále směrovat. Nenechte si ujít nový průzkum, zejména pokud vám jde o spokojenost/vyváženost současných hráčských možností, zejména povolání a oborů povolání, ale i ostatních možností.
Toto je za velmi dlouhou dobu nejdůležitější průzkum.
Toto je za velmi dlouhou dobu nejdůležitější průzkum.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Pánové a dámy,
mohu mít ještě jeden dotaz?
Jak správně zahrát následující situaci:
Skupina tří dobrodruhů stojí v chodbě, u dveří do místnosti kde jsou nepřátelé. Dobrodruhům padne iniciativa tak, že první jede ten poslední, druhý uprostřed a poslední ten ve předu. Dá se nějakým způsobem zaonačit situace, aby Ti vzadu nepřišli o své akce? Pokud ano, jak?
Díky za odpověď.
mohu mít ještě jeden dotaz?
Jak správně zahrát následující situaci:
Skupina tří dobrodruhů stojí v chodbě, u dveří do místnosti kde jsou nepřátelé. Dobrodruhům padne iniciativa tak, že první jede ten poslední, druhý uprostřed a poslední ten ve předu. Dá se nějakým způsobem zaonačit situace, aby Ti vzadu nepřišli o své akce? Pokud ano, jak?
Díky za odpověď.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: DnD 5E
To dost záleží na situaci.
Pokud mají hrdinové vlítnout na nepřítele, jednoduše bych začal počítat iniciativu od chvíle, kdy tam vlítnou, ne když stojí v chodbě.
Pokud boj už de facto probíhá, tak bych povolil v rámci připravené akce provést i pohyb. Není to sice as writen, ale "naběhnu tam a zaútočím je dost smysluplná akce.
Záleží samozřejmě na herním stylu. V drsném realismu (fikčně dává smysl, že někdo nic neudělá, protože mu kamarádi překáží) nebo gamismu, kde mají být podobné situace výzva (co mám dělat, když mi překáží) dává smysl i nechat akce propadnout, ale to by ses takhle neptal. Jinde to je dle mého zbytečné bazírování na pravidlech, nehrajete deskovku.
Pokud mají hrdinové vlítnout na nepřítele, jednoduše bych začal počítat iniciativu od chvíle, kdy tam vlítnou, ne když stojí v chodbě.
Pokud boj už de facto probíhá, tak bych povolil v rámci připravené akce provést i pohyb. Není to sice as writen, ale "naběhnu tam a zaútočím je dost smysluplná akce.
Záleží samozřejmě na herním stylu. V drsném realismu (fikčně dává smysl, že někdo nic neudělá, protože mu kamarádi překáží) nebo gamismu, kde mají být podobné situace výzva (co mám dělat, když mi překáží) dává smysl i nechat akce propadnout, ale to by ses takhle neptal. Jinde to je dle mého zbytečné bazírování na pravidlech, nehrajete deskovku.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: DnD 5E
Dobré je hodit na iniciativu až ve chvíli, kdy se otevřou dveře. Pak nikdo z nich o své akce nepřijde ani v tomto případě.
Ti vzadu mohou nakráčet do místnosti jako první přes své přátele, jen zkrátka půjdou přes těžký terén (protože místo - pole na herním plánu - s přátelským tvorem se bere jako těžký terén). Ten druhý možná dokonce bude mít dost pohybu, aby vešel do místnosti, zaútočil a vrátil se zpět na své původní místo. Pokud budou střílet nebo kouzlit kouzla s útokem na dálku přes své přátele, tak nepřátelé budou mít kryt. (Proto se v takové situaci obvykle vyplatí sesílat spíš kouzlo se záchranným hodem.)
Prot ty, co chodí zpravidla vzadu a používají střelné zbraně, je užitečná odbornost Ostrostřelec (ignoruje kryt).
Ti vzadu mohou nakráčet do místnosti jako první přes své přátele, jen zkrátka půjdou přes těžký terén (protože místo - pole na herním plánu - s přátelským tvorem se bere jako těžký terén). Ten druhý možná dokonce bude mít dost pohybu, aby vešel do místnosti, zaútočil a vrátil se zpět na své původní místo. Pokud budou střílet nebo kouzlit kouzla s útokem na dálku přes své přátele, tak nepřátelé budou mít kryt. (Proto se v takové situaci obvykle vyplatí sesílat spíš kouzlo se záchranným hodem.)
Prot ty, co chodí zpravidla vzadu a používají střelné zbraně, je užitečná odbornost Ostrostřelec (ignoruje kryt).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti