[5e] D&D 5e - obecná diskuze

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[5e] D&D 5e - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace v databázi

:arrow? Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)

Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.

Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Jerson »

Rillae - ti lidé psali o tom, že víc než 45 km nedají koně, nikoliv jezdci.
Těm tvým číslům jako 160 km za šest a půl hodiny věřit můžu, ale má smysl se tím zabývat asi stejně, jako lidmi, kteří uběhnou v kuse 110 km. Vím že takoví jsou, viděl jsem je na vlastní oči, ale pro účely vytrvalosti a výdrže dálkových běžců je zcela zbytečné se těmito vzdálenostmi a časy zabývat, protože 999 z tisíce se k nim ani nepřiblíží. Stejně jako nemá smysl se zabývat tím, kolik dokážou ujít lidé na jeden zátah, běžná pochodová vzdálenost naložených vojáků, turistů, civilistů na poutích v různých obvyklých podmínkách po celém světě se po tisíce let pohybuje okolo 30 km denně. S koňmi je to přibližně stejně nebo až o čtvrtinu dál, jen lidé jsou méně unavení. A je tím myšlen pochod den za dnem, po dva týdny a víc, žádné extrémní přesuny.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od sirien »

koně v DnD 5e se řešily už skoro přesně před 4 lety: TADY (v reakci na ShadoWWWa kterému přišli koně nějak divně pomalí) a... 3 moje další posty v té diskusi kde sem to ještě trochu dorozvinul.

TLDR: koně nefungujou jak ve filmech. DnD 5e je popsalo víc realisticky než filmově. Proč se neptejte mě, ale autorů. Pro filmové koně si jejich rychlost/výdrž o něco zvedněte.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Wizardi rozběhli velkou anketu o D&D.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

Vyplněno. Se budou divit. $D
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Hlubinský zákoník pro dobrodružství Waterdeep: Dragon Heist.
zákoník
zákoník
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

:clap:

Jak dlouho je to na světě?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Dobrodružství vyšlo teď v září. Naše skupina ho hrála včera poprvé. Druhá brněnská skupina ho hraje od příštího týdne.

Je to městské dobrodružství, na poměry D&D i DrD netradiční.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

Zdravím pánové a dámy.
Mám dotaz ke kouzlu "Charm person"

A humanoid you can see must succeed on a Wisdom saving throw, with advantage if you are currently fighting it, or it becomes charmed by you until the spell ends or someone in your party harms it. It will know it has been charmed when the spell ends.

Uvedu příklad. Družina bojuje se skupinou lapků a čaroděj se rozhodne seslat toto kouzlo na jednoho z loupežníků ostřelující družinu lukem, na kterého nikdo neútočí. Znamená to, že daný loupežník má výhodu k hodu, protože obecně bojuje s družinou čaroděje (i když na něj momentálně nikdo neútočí) a pokud neuspěje klidně na příkaz čaroděje obrátí luk vůči svým zlotřilým kamarádům?

Díky za odpověď.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Grunt: Ano, má výhodu k hodu, protože je součástí strany, která s družinou bojuje. To, že na něj dosud nikdo nezaútočil, může mít různé důvody, například i to, že ten lapka má (nej)vyšší iniciativu (než zbytek družiny), že zatím družina vyhodnocovala jiné cíle jako důležitější, ale obecně i tento lapka je pro ni v daném souboji nepřítel, takže s ním bojuje a on má výhodu.

Když lapka v záchraně neuspěje, tak bude považovat sesilatele kouzla za svého přátelského známého a bude pod účinkem stavu "charmed" (zmámený), čili:
  • A charmed creature can't attack the charmer or target the charmer with harmful abilities or magical effects.
  • The charmer has advantage on any ability check to interact socially with the creature.
To ale neznamená, že by ostatní lapky přestal považovat za své přátele. Jen se sesilatel stal jedním z nich. Je pak otázkou, jak sesilatel svůj vliv na lapku využije. Lapka na sesilatele ani na ostatní lapky určitě nezaútočí. Pokud je tento lapka vůdce lapků, může ho kouzelník přesvědčit, aby lapkové přestali na družinu útočit (možná se to povede i u normálního lapky, ale tam bych řekl, že hlavní slovo bude mít spíš vůdce lapků). Na přesvědčování zmámeného lapky má sesilatel výhodu. Nebo sesilatel může lapku přesvědčit, až se stáhne z boje, že "tu družinu už se zbytkem lapků zvládnou sami". Možností je spousta. Obecně je to ale situace, jako by v tu chvíli (neúspěšné záchraně) lapka poznal v sesilateli svého dobrého známého (a do té doby si ho asi pořádně neprohlédl, možná kvůli tomu šeru v lese).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

To, co možná hledáš, je kouzlo dominate. Tam skutečně zmámený cíl poslouchá sesilatele na slovo. To už je ale kouzlo vyšší úrovně. U charmed má cíl stále svou vůli, akorát nesmí zaútočit na sesilatele.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

Díky moc :)
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Wizardi berou letošní podzim jako rafičku, kam mají DnD 5E dále směrovat. Nenechte si ujít nový průzkum, zejména pokud vám jde o spokojenost/vyváženost současných hráčských možností, zejména povolání a oborů povolání, ale i ostatních možností.

Toto je za velmi dlouhou dobu nejdůležitější průzkum.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

Pánové a dámy,
mohu mít ještě jeden dotaz?
Jak správně zahrát následující situaci:
Skupina tří dobrodruhů stojí v chodbě, u dveří do místnosti kde jsou nepřátelé. Dobrodruhům padne iniciativa tak, že první jede ten poslední, druhý uprostřed a poslední ten ve předu. Dá se nějakým způsobem zaonačit situace, aby Ti vzadu nepřišli o své akce? Pokud ano, jak?

Díky za odpověď.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus »

To dost záleží na situaci.
Pokud mají hrdinové vlítnout na nepřítele, jednoduše bych začal počítat iniciativu od chvíle, kdy tam vlítnou, ne když stojí v chodbě.
Pokud boj už de facto probíhá, tak bych povolil v rámci připravené akce provést i pohyb. Není to sice as writen, ale "naběhnu tam a zaútočím je dost smysluplná akce.
Záleží samozřejmě na herním stylu. V drsném realismu (fikčně dává smysl, že někdo nic neudělá, protože mu kamarádi překáží) nebo gamismu, kde mají být podobné situace výzva (co mám dělat, když mi překáží) dává smysl i nechat akce propadnout, ale to by ses takhle neptal. Jinde to je dle mého zbytečné bazírování na pravidlech, nehrajete deskovku.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Dobré je hodit na iniciativu až ve chvíli, kdy se otevřou dveře. Pak nikdo z nich o své akce nepřijde ani v tomto případě.

Ti vzadu mohou nakráčet do místnosti jako první přes své přátele, jen zkrátka půjdou přes těžký terén (protože místo - pole na herním plánu - s přátelským tvorem se bere jako těžký terén). Ten druhý možná dokonce bude mít dost pohybu, aby vešel do místnosti, zaútočil a vrátil se zpět na své původní místo. Pokud budou střílet nebo kouzlit kouzla s útokem na dálku přes své přátele, tak nepřátelé budou mít kryt. (Proto se v takové situaci obvykle vyplatí sesílat spíš kouzlo se záchranným hodem.)

Prot ty, co chodí zpravidla vzadu a používají střelné zbraně, je užitečná odbornost Ostrostřelec (ignoruje kryt).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti