[5e] D&D 5e - obecná diskuze

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[5e] D&D 5e - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace v databázi

:arrow? Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)

Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.

Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

Dobrý den pánové,
měl bych jeden dotaz k pravidlům DnD 5e. Při držení obouruční zbraně se do způsobeného zranění také počítá normálně bonus za sílu? Nikoli třeba dvojnásobek bonusu, nebo 1,5 násobek?

Díky za odpověď, Přijdou mu obouruční zbraně pěkně slabé.. :D
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Quentin »

Jop, Síla jen jednou.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek »

Jakou mate zkusenost s tim, jak nove funguji sloty u wizardu a sorcereru? Jakoze, jak to ovlivnuje hru v porovani s tim predchozim? Na nizsuch a vyssich levelech?
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Quentin »

Hrál jsem jen kněze (light domain) a bylo to takové ... nic moc. Přišlo mi, že vždycky používám jen spelly z nejvyššího spell levelu, a teprve když dojdou tak jdu postupně dolu. Nakonec menší hloubka, než jsem čekal.

(hrál jsem mezi 3. a 7. lvlem; počítám, že na větším lvlu to s tou variabilitou bude lepší)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek »

Nojo, klerik ma vsechny. Tam to ma nejvetsi dopad. Me teda klerici velmi nebavi, takze to moc neresim.

U Wizarda to myslim funguje o dost lip nez predtim - na mensich levelech ma o dost vic flexibility a zabavy, a na vyssich levelech nema 478 kouzel, ktera musi zonglovat. Furt mas spellbook s hromadou cool kouzel, furt vybiras podle situace, ale je to o dost zajimavejsi.

(a jako bonus se to da snadno prenest do DW wizarda a udelat o vyrazne lepsiho)

U sorcerera samozrejme zadna zmena.

A koukam do SRD, ale nemuzu najit, ze by nekde byly extra sloty za vysoky stat. To je zrusene, nebo jsem to minul?
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 4. 8. 2018, 15:51, celkem upraveno 1 x.
But nobody came.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DnD 5E

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jako vždy, názory se různí.

Je to teď pro Wizardy mnohem víc flexibilnější, když nemáš konkrétní kouzla v konkrétních slotech, ale kouzlíš si to volně skrze prázdné sloty.

Na druhou stranu to nevede ke kreativním řešením, kdy musíš kouzlit to, co máš namemorované, měnit podle toho taktiku boje, situace mimo boj a tak. Prostě omezení může taky vést k zábavě a být leckdy zajímavější. Navíc ve starších edicích DnD si Kouzelníci uměli defaultně dělat magické předměty, čili chodili se svitkama, prstenama, hůlkama, prostě si vyrobili věci do foroty.
Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek »

Pockej, sorcerer ma hodne malo kouzel. Hrali jste to nekdo?
But nobody came.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Na druhou stranu to nevede ke kreativním řešením, kdy musíš kouzlit to, co máš namemorované, měnit podle toho taktiku boje, situace mimo boj a tak.
V 3.5E a dříve to časlo vedlo k tomu, že hráč měl svůj univerzální seznam nejpoužitelnějších (nejuniverzálnějších) kouzel a jel pořád to stejné. Teď je naopak výhoda, že kouzlíš i taková kouzla, která by sis třeba jinak nememoroval v daný den do slotu. A rituály to v 5E ještě umocnily.

Přišlo mi, že vždycky používám jen spelly z nejvyššího spell levelu, a teprve když dojdou tak jdu postupně dolu.
Kouzlíš kouzla se stejnou úrovní jako je slot, nebo sesíláš kouzla nižší úrovně přes pozice kouzel vyšší úrovně? Pokud to první, tak bys to nejspíš tak dělal i u starších edic.
Pockej, sorcerer ma hodne malo kouzel.
To je tím, že čaroděj je velký specialista. Kouzelník sice skrz své školy kouzel taky, ale čaroděj větší. Navíc čaroděj je většinou tématický specialista. Hlavní silou čaroděje je, že si dokáže svá kouzla upravovat. A pak ta tématická specializace. Je fakt, že čaroděj nejvíc vynikne a nejvíc si ho užiješ s doplňkovými příručkami (Elemental Evil Player's Companion a Xanathar's Guide To Everything).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek »

ShadoWWW píše: 4. 8. 2018, 17:18
Pockej, sorcerer ma hodne malo kouzel.
To je tím, že čaroděj je velký specialista. Kouzelník sice skrz své školy kouzel taky, ale čaroděj větší. Navíc čaroděj je většinou tématický specialista. Hlavní silou čaroděje je, že si dokáže svá kouzla upravovat. A pak ta tématická specializace. Je fakt, že čaroděj nejvíc vynikne a nejvíc si ho užiješ s doplňkovými příručkami (Elemental Evil Player's Companion a Xanathar's Guide To Everything).
Hm, na to jsem koukal. To taky znamena, ze ten jeho origin bude o dost dulezitejsi, neni to zadna bonusova blbost.

Neni nekde nejaky velky seznam tech ... jak tomu rict, rozsireni? Jakoze, backgroundy, ty wizardske skoly, carodejne originy a tak?

EDIT: ted koukam, ze Warlock ma taky zajimavy zpusob kouzleni. Hral to nekdo?

Abych to shrnul:

klerik a druid - znaji vsechny kouzla, pripravuji wis+level kouzel, pocet seslani podle tabulky

wizard - zna aspon 6+2*level kouzel + co vylootuje, pripravuje int+level kouzel, pocet seslani podle tabulky

sorcerer - zna 1+level kouzel (plus minus - na vyssich levelech min), nepripravuje, pocet seslani podle tabulky

bard - zna 3+level kouzel (plus minus - na vyssich levelech min), nepripravuje, pocet seslani podle tabulky

warlock - zna 1+level kouzel (plus minus - na vyssich levelech min), nepripravuje, pocet seslani je fixni 2

A samozrejme vsichni maji trochu jina kouzla.

Je zajimavy videl tolik variability s jednou mechanikou - hadal bych treba, ze pro barda nejsou kouzla big deal, protoze jich umi hodne a ma hodne seslani. Sorcerer je specialista, ale ma vzdycky k dispozici cely repertoar. Wizard ma netusenou variabilitu, ale muze se stat, ze si pripravi blbe. Warlock je zajimavy - ma jenom dve seslani na den, ale vzdycky nejvyssiho levelu, takze se mu upgraduji kouzla.

Taky se mi libi, ze ty nejsilenejsi kouzla ma clovek jenom jedno. Je jasny, ze kdyz clovek vytahle dizintegrate nebo ice storm nebo meteor swarm, tak je to big deal.
But nobody came.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DnD 5E

Příspěvek od eerieBaatezu »

ShadoWWW píše: 4. 8. 2018, 17:18V 3.5E a dříve to časlo vedlo k tomu, že hráč měl svůj univerzální seznam nejpoužitelnějších (nejuniverzálnějších) kouzel a jel pořád to stejné.
Tak pokud ty družiny hrály furt to samý dokola, tak asi jo. Si pamatuju, že my jsme memorování docela promejšleli, páč jsme měli dost rozmanitá dobrodružství.

A ono taky jak to kdo GMuje. Pokud vám od fireballu nechytne les, tak je jasný, že to každej bude hrát jako Baldurs Gate.
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Černokněžník je zajímavý ještě v tom, že se mu obnovují sloty po každém (krátkém i důkladném) odpočinku.

Ono nejen každé povolání je dost jiné, ale i obory, zejména ty čarodějovy a černokněžníkovy působí hodně odlišně.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek »

ShadoWWW píše: 4. 8. 2018, 20:58 Černokněžník je zajímavý ještě v tom, že se mu obnovují sloty po každém (krátkém i důkladném) odpočinku.

Ono nejen každé povolání je dost jiné, ale i obory, zejména ty čarodějovy a černokněžníkovy působí hodně odlišně.
Vidis, toho jsem si nevsiml. Cernokneznik ma taky kus kdy je lepsi jak wizard - univerzalni tabulka slotu ma nejsilnejsi kouzlo jedno, a cernokneznik ma v jednu chvili 2 seslani kouzla nejvyssiho levelu. Ale pak uz nedostane kouzla vyssich levelu.

U cernokneznika me trochu mrzi, ze je dark - dal by se z nej udelat takovy prijemny swordmage. Nekde urcite existuje good styled warlock, ale bude to slozite hledat.
But nobody came.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Dobrý warlock je Celestial v Xanatharovi.

Archetyp dobrého (jako přesvědčení) swordmage je paladin. U něj zas 5E nevyžaduje přesvědčení ZkD, jen ho doporučuje. Ale jdou udělat buildy i na jiné.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 »

Řekl tady někdo černokněžník? K vašim službám, pánové.

Černokněžník má i kouzla vyšších levelů. Sice jen jedno denně za každý vyšší level (to není o moc míň jak ostatní), a jen jedno naučené za každý vyšší level (to už je dost omezující, ale on to černokněžník nabere jinde). Jmenuje se to mystický taj.

Good styled warlock může být i s patronem arcivíly v Příručce hráče. Sosáčku, ty čteš SRD, kde je jen Field (běs)? Ten je nejvíc dark ze všech patronů. Great old one (prastarý) už trochu méně (s tímhle patronem jsi vlastně padouch z call of Cthulhu), sice taky sloužíš někomu, kdo zničí svět, ale je to míň explicitní. Hexblade (čepel uřknutí) z Xanathara má pouto k válce, smrti a stínu, ale zkažení světa vůbec nemusí být na pořadu dne. Arcivíla už může být stejně dobře dobrá i zlá. A celestial (nebešťan) už tlačí k tomu být dobrý a světlý.

Co se swordmage týče, tak černokněžník je v tomhle dost stylový. Takových je tam sice víc, s bardem se v tomhle dá vyhrát, paladin jasnačka, rytíř požehnaný bohy, ale nechat si v ruce zhmotnit libovolou zbraň, no jestli tohle není swordmage, tak už nic. A kdybys chtěl nad tím swordmage i munchkinovat, tak je hexblade warlock nejlepší volba.

Na černokněžníkovi jsou v součtu nejzajímavější 3 věci.

1) Patron. Což je z pohledu vypravěče NPC, ke kterému má hráčská postava vztah, a to velmi osobní a mnohdy komplikovaný. Klerika a jeho bohy strčí s přehledem do kapsy. Samozřejmě, projeví se to hlavně, pokud staví vypravěč dobrodružství postavám na míru. Ale dostat do hry se to může i bez toho.

2) Flexibilita. Černokněžník má triky a kouzla (ty si vybírá), schopnosti od patrona (toho si vybírá), pakt (ten si vybírá) a vzývání (ta si vybírá). Dva černokněžníci nemusí mít jedinou schopnost společnou. Tedy krom té z 20 levelu, ale ta se nepočítá, protože je na prd.

3) Dynamika. Tím, že má kouzla navázaná na krátký odpočinek, tak to vnáší nový prvek do fungování skupiny (ve fikci i u stolu). Hráč černokněžníka si musí umět vykomunikovat více krátkých odpočinků. A ve fikci to je vlastně stejné. Klidně jděte, já si dám svačinu.

K seznamům věcí http://engl393-dnd5th.wikia.com/wiki/D% ... ition_Wiki by mohlo být docela dobrý začátek.

Pokud někomu připadá tento komentář jako hrozně zamilovaný do jednoho DnD povolání, tak to docela sedí :)

A Sosáček píše hezky o DnD? Jaké to příjemné překvapení.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek »

Tak kdyz jste me prudili, ze tomu nerozumim, tak si to musim precist, ne.
But nobody came.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti