[5e] D&D 5e - obecná diskuze
[5e] D&D 5e - obecná diskuze
Anotace v databázi
Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)
Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Re: DnD 5E
No to teda dik, spal jsem dve hodinyLog 1=0 píše: ↑5. 8. 2018, 01:41 K seznamům věcí http://engl393-dnd5th.wikia.com/wiki/D% ... ition_Wiki by mohlo být docela dobrý začátek.
Eh, furt to neni uplne muj salek caje - na me je to furt moc tradicni a heavy.
A je to dobra inspirace pro jine hry.
A je zajimavy sledovat, jak ten "defaultni dnd setting" je uplne jinej nez "defaultni fantasy v moji hlave" - trancujici elfove, metafyzika s vazne branymi alignmenty, takove veci.
....
Chybi mi jediny kousek do skladacky - jakou mate zkusenost s vlastni tvorbou backgroundu, arcane tradic, sorcerer originu a takovych veci?
Prijde mi, ze jsou na takove divne pozici mezi pribehovou a mechanickou veci, ze maji dost mechanik, aby je clovek nemohl jen tak vyrabet, ale zaroven je to skoda, protoze vlastne u skoro kazde classy (i kdyz u warlocka a sorcerera asi nejvic) tvori to zajimave "maso".
Bylo by cool kdyyb nekde byly guidelines na to, jak si delat svoje, ale zaroven chapu ze neco v tech rozsirujicich priruckach byt musi
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: DnD 5E
Na to je největší profík ShadoWWW.
Já jsem to jednou zkoušel, prostě protože jsem si to chtěl zkusit, a pak jsem to ani netestoval, takže to je na houby. Ale tak bylo to mnohem lehčí, než jsem čekal. I když, trochu systémový vhled by se asi měl mít.
Btw, na backgroundy je docela dobrý návod v PPJ, ale k subclassám jsou tam spíše jen obecné kydy.
P. S. K tématu možná zejímavé toto: https://www.youtube.com/watch?v=-552hVebgPk
(ale nekoukal jsem to, je to na mě moc dlouhé).
Já jsem to jednou zkoušel, prostě protože jsem si to chtěl zkusit, a pak jsem to ani netestoval, takže to je na houby. Ale tak bylo to mnohem lehčí, než jsem čekal. I když, trochu systémový vhled by se asi měl mít.
Btw, na backgroundy je docela dobrý návod v PPJ, ale k subclassám jsou tam spíše jen obecné kydy.
P. S. K tématu možná zejímavé toto: https://www.youtube.com/watch?v=-552hVebgPk
(ale nekoukal jsem to, je to na mě moc dlouhé).
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DnD 5E
Jo, teď už mám docela dost zkušeností.Chybi mi jediny kousek do skladacky - jakou mate zkusenost s vlastni tvorbou backgroundu, arcane tradic, sorcerer originu a takovych veci?
Backgrounds (zázemí): Toto je docela jednoduché a taky je to udělané tak, aby po pár hrách si dokázal každý hráč buď upravit nějaké existující zázemí na míru, nebo si vytvořit úplně nové. Na zázemí je hlavní ta příběhová složka, ze které se všechno odvíjí, a celkově je to spíš příběhový prvek než mechanický, který kromě pár zdatnostní (hlavně dovedností) a jazyků přidává jen (ale také hlavně) výhodu z hlediska příběhu/herního světa (zvanou schopnost zázemí). Krátký článek o nich je tady a trochu podrobněji to rozpracovávají zde. Taky můžeš mrknout na template v DMG na str. 289.
PHB obsahuje takové ty "obecné" backgroundy. Dá se k nim ale přistoupit i jinak. Backgroundy mohou totiž sloužit i jako vstupní háčky do dobrodružství a herního světa. Můžeš si vytvořit takovou tu klasickou minulost postavy, ve které mimo jiné popíšeš i svůj vztah k blízkým osobám a organizacím (PJ ti s tím může pomoci) a pak na to navážeš několik dovedností, jazyků a případně zdatnostní třeba i z některého backgroundu z PHB (nebo podle sebe) a vymyslíš si jednu unikátní příběhovou věc. To má výhodu oproti obecným zázemím v tom, že během dobrodružství bude tvá postava lépe zasazena do herního světa.
arcane tradice, sercerer origin, obecně obory (sub-class) povolání: Toto už je těžší a vyžaduje to větší vhled do fungování pravidel. Rozdělil bych to na dvě části: 1) Když si to vytváříš pro sebe, 2) Když vytváříš veřejně publikované.
1) Pro sebe to máš značně jednodušší. Prostě si jako volný návod či šablonu vezmeš nějaké existující a upravíš si ho podle sebe. Přefluffuješ a upravíš schopnosti/kouzla. Největší výhodou je, že přesně víš, co chceš vytvořit. Když ti někde ujede ruka a přesílíš to, tak to systém vydrží. Systém 5E je dělaný tak, že vydrží poměrně kde co. I sami autoři říkají, že v 5E je hlavní to, aby daný prvek pravidel dával hráči příběhový smysl, ať už jde o zázemí, rasu, povolání, kouzla nebo obor povolání. Až na druhém místě je vyladěnost z hlediska matematické rovnováhy (která naopak v 4E hrála prim). A funguje to dobře.
2) Pro publikovanou verzi je naopak nejtěžší to, co je pro první případ nejlehčí: jak udělat obor, který budou chtít hráči hrát, který je nadchne. Zdá se to triviální, ale je to skutečně to nejtěžší (těžší než vyladění). Ostatně vidíš to i na sobě, že to, co je publikované v knížkách, ti nemusí úplně sednout. Dostat nápad, který je originální a zaujme ostatní, to je to nejtěžší.
Jsou i podrobnější návody. Můžeš se inspirovat články Unearthed Arcana, kde testují své koncepty Wizardi. Některé z těch konceptů se pak dostanou/dostaly do knih. Hodně jich naopak pro nezájem umře. Druhou možností (a možná ještě lepší) je série Happy Hour, kde Mike Mearls předvádí vytváření konceptů v přímém přenosu (a ty nejlepší se pak dostávají do UA a pak případně do produktů).
Ještě bych k tomu dodal, že existují čtyři obšírnější povolání - bojovník, klerik, kouzelník a tulák - kteří se snaží být "obecní", aby když si je vezmeš, tak na jejich mechaniky jsi dokázal během hraní napasovat co nejvíc z daného základního archetypu. Pokud toužíš po co nejvolnějším příběhovém hraní (co nejvíc free-formovém), pak by hráčské postavy měly být z těchto povolání. Ostatní povolání jsou spíš jistou specializací těchto čtyř povolání a i jejich obory jsou hodně témeticky i mechanicky specializované. Takže když ti sedne dané téma (jako Logovi), tak ti přijdou mnohem lepší než jiná. Může být ale těžké najít konkrétní téma, které ti sedne. Z hlediska příběhu a dobrodružství může být specializované povolání buď definující, nebo omezující, záleží, jak to uchopíš.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Technická. Ne kilometrů, ale mil. Za 8 hodin. Takže tady se pravidla do reality trefujou naprosto přesně.
P.S. jestli v tomhle duchu už někdo reagoval, tak sorry
Re: DnD 5E
Paul píše: ↑28. 10. 2017, 18:42
Jako jo, možná. Jen na dobrých cestách a za dobrého počasí. K tomu připočti občas špatné počasí, kroužkovka, štít a meč na zádech, jídlo na celou dobu pochodu, tábornické vybavení, random encountery a podél prudké paraboly se zakřivující únava a sem tam nějaký ten puchýř, viz cesty džunglí z přístavu do Kokody, ty trvaly vyškoleným nosičům až 8 dní. O tréninku postav by se polemizovat dalo, ale na druhou stranu je tady jedno zlaté pravidlo: kolona se řídí pohybem nejpomalejšího.
Takže jinak. Fan Dance, slyšels o tom někdy? 20 kilo v ruksaku, 15 mil v horách ve walesu. 17 ti letá holka to dala za 4 a půl hodiny. Při základním výcviku královský námořní pěchoty (a k mariňákovi má náš standartní DnD hrdina pčeci jen asi blíž než k nám) máš něco, čemu se říká 30 miler. 30 mil, v plný polní, v kopcích a mokřadech v Darthmooru (takže žádná procházka po krásný hladký silnici). S limitem 8 hodin pro vojíny, 7 hodin pro důstojníky.
Ne, na poměry hrdinský fantasy typu DnD 24 mil za 8 hodin rozhodně není přehnaný
Re: DnD 5E
Na tohle téma jsme s Paulem flejmovali dlouho. Myslím, že je zbytečné to vytahovat. Ve své hře si to bude dělat jak chce a má na to právo. A veřejné rýpance na tohle téma už od té doby nedělá. Žij a nechej žít.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DnD 5E
Tak hodně štěstí, hrdino. Pak mi napiš, kolik to bylo celkem, jak dlouho a kolik na zádech. A kolik lidí to tak nějak dá. Howgh.
Re: DnD 5E
OK, tak to vememe jinak. Na těch 24 mil/8 hodin nám pravidla počítaj s ne obtížnym terénem, a (s použitím logiky) ne nadměrnym nákladem. Celkem v možnostech normálních lidí (pokud za normální nepovažuješ trávit celý dny na gauči u kompu nebo tv). Pokud se přesouváš jinudy než po cestě, nebo sebou taháš nadměrnej náklad, máš tři možnosti.
1) pouřiješ pravidlo pro difficult terrain z PHB. (plus upravíš podle rasy a podle naložení s využitím pravidla o snížení base speed na straně 176. Sice strávíš trochu času počítáním, ale dostaneš se k například k hodnotám (při výchozím předpokladu člověk/elf/kdokoli s base speed 30 dělá 24 mil za 8 hodin): naloženej trpaslík v těžkym terénu 8 mil za 8 hodin, těžce naloženej elf v lehkym terénu 8 mil za 8 hodin, naloženej hobit v lehkym terénu 16 mil za 8 hodin. Nevim jak ty, ale já sem s tim co mi PHB nabízí celkem spokojená.
2) nastřelíš si podle tebe odpovídající hodnotu sám od boku.
3) poušiješ jako vodítko některou ze starších edic (nebo jejich kombinaci, krásný doplňkový pravidlo může bejt třeba celodenní odpočinek po každejch 6 dnech pochodu ze starejch expert rules).
Re: DnD 5E
Zdravím pánové a dámy,
mám dotaz ohledně pohybu a cestovních prostředků.
v PHB je tabulka kolik mil ujde postava pěšky v závislosti na tempu, chápu správně, že pokud jede koňmo ujde stejně, jen jako by jela o hodinu déle, protože kůň dokáže být hodinu 2x rychlejší? To jsou koně jen na tahání nákladu?
Vozy pak jsou v podstatě jen na tahání nákladu, poněvadž ty vždy jedou normálním tempem?
Jak je to s jízdou na koni? Předpokládá se, že to umí každý a jen ve vypjatých situacích (obtížný manévr, splašení koně) si postava hází na ovládání zvířat?
Díky za odpovědi.
mám dotaz ohledně pohybu a cestovních prostředků.
v PHB je tabulka kolik mil ujde postava pěšky v závislosti na tempu, chápu správně, že pokud jede koňmo ujde stejně, jen jako by jela o hodinu déle, protože kůň dokáže být hodinu 2x rychlejší? To jsou koně jen na tahání nákladu?
Vozy pak jsou v podstatě jen na tahání nákladu, poněvadž ty vždy jedou normálním tempem?
Jak je to s jízdou na koni? Předpokládá se, že to umí každý a jen ve vypjatých situacích (obtížný manévr, splašení koně) si postava hází na ovládání zvířat?
Díky za odpovědi.
Re: DnD 5E
asi takhle, alespoň u mě: kůň má base speed 60, takže 600 stop za minutu, 6 mil za hodinu, nebo 48 mil za den (což i odpovídá 3E). Nenaloženej. Vem si postroj, jezdce, dostaneš se na 4 míle za hodinu (32 mil za den)(což odpovídá mým reálným zkušenostem). krokem. Hodinu můžeš cválat, takže v ideálním případě (terén, náklad, podnebí, počasí) se koňmo přepravíš 36 mil. Kdybys měl šanci každou hodinu měnit koně za čerstvýho (pony express style) dostaneš se na 64 mil za den.
Co se dovednosti týče, tady dost chybí Ride skill. Osobně bych na víc než poklidnou vyjíždku po okolí na mírnym valachovi vyžadovala Animal Handling, a v případě vypjatejch situací hody na STR nebo DEX (místo WIS ke kterýmu animal handling patří)
Co se dovednosti týče, tady dost chybí Ride skill. Osobně bych na víc než poklidnou vyjíždku po okolí na mírnym valachovi vyžadovala Animal Handling, a v případě vypjatejch situací hody na STR nebo DEX (místo WIS ke kterýmu animal handling patří)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DnD 5E
36 mil je 58 km, to je na naloženého koně strašně moc. Lidé (ženy, tedy v průměru lehčí lidé) udávají, že na cvičeném a nenaloženém koni jsou schopni jet maximálně 40 - 45 km za den, po dvou dnech takové jízdy den potřebují den odpočinku. Lepší je držet se okolo 30 km,tedy asi tolik jako člověk. Nevím jaké jsou tvé zkušenosti, já na koni nejezdím, ale když jsem se o to pro potřeby fantasy zajímal, dostal jsem takováto čísla. 64 mil (100 km) za den na jednoho člověka a výměnu koní po hodinu už je použitelná (a historická hodnota).
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DnD 5E
Což je daný spíš tím, že pokud nejezdíš fakt hodně (a tim myslím HODNĚ), nevydržíš sedět osm hodin denně v sedle (a budeš dělat přestávky), a už vůbec ne několik dní v kuse. Velkej vliv má i terén, je rozdíl mezi lesní pěšinou, horkem a suchem na kámen ztvrdlou polní cestou, několikadenním deštěm rozblácenou polní cestou.... rovina, kopce, hory... A na koni (plemeno, tréning) taky hodně záleží. US kavalérie AFAIK dělala kolem 40 mil za den. Několikadenní vytrvalostní závody maj stanovený minimální denní vzdálenosti až 72 mil, jednoddení pak až 100 mil (a věř nebo ne, ale v emirátech (The President of United Arab Emirates Endurance Cup) těch 100 mil vítězové jezděj pod 6 a půl hodiny. ale to už je fakt extrém)
A shodnem se na tom, že je třeba brát v úvahu naložení, taková mongolská barbarská horda na tom bude trchu jinak než západoevropská plechovka
Re: DnD 5E
To jsem se toho moc nedozvěděl Ale díky za nátory.
Každopádně jsem se s družinkou dostali na druhý level Děkuji za potlesk a teď řešíme jak je řešen přestup na další úroveň JE třeba nějaký učitel? Jak dlouho to trvá?
díky
Každopádně jsem se s družinkou dostali na druhý level Děkuji za potlesk a teď řešíme jak je řešen přestup na další úroveň JE třeba nějaký učitel? Jak dlouho to trvá?
díky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů