[5e] D&D 5e - obecná diskuze
[5e] D&D 5e - obecná diskuze
Anotace v databázi
Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)
Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Re: DnD 5E
eerie: Background ale přece nemusí znamenat, že to pořád ještě děláš:
I have a background in computer science but now I'm a politician.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: DnD 5E
To je jistě legitimní způsob, jak používat slovo bacground, a eerie ho tak právě chápe, a fungování zázemí mu nedává smysl. Já ho chápu jinak, a celkově dává větší smysl. Citovaným textem se se mnou eerie nejspíš snaží polemizovat, jen ta námitka moc nedává smysl.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DnD 5E
Nejde o Meč +2, jde o to, že když je všechno v konání postav binární Výhoda/Nevýhoda, tak ti třeba schopnost povolání dá Výhodu a ty jako hráč už nemusíš nic vymýšlet, protože to není jak zohlednit, přestože se ti třeba naskytla situace udělal něco, co tvému soupeři ještě víc znesnadní život. Nebo "chci, aby byl oslepenej, a ještě ho schodíme na zem a ještě se na něj vrhnem všichni." Na to nepotřebuješ tabulku, stačí, že můžeš gradovat postih.Vito píše: ↑10. 5. 2018, 06:52Nope. Kdo tvrdí že všechno? Meč +2 by měl pořád dávat bonus +2. Akorát situačně můžeš získat výhodu/nevýhodu. IMHO pořád lepší než kdyby si DM cucal bonusy z prstu, nebo nějaké složité tabulky. Ale to už by zase bylo záhodno vrátit do diskuze o Hraní podle staré školy. Podle mě v tomhle ušel nejdelší cestu Red box, a u nás Quentin. Jeho pravidla by jsem rád viděl vydané...
Ale neargumentuji proti elegantnosti Výhody/Nevýhody, jako mechanika je to fakt super. Má spoustu... výhod. Ale i nějakou tu... nevýhodu, sakra.
Koukal jsem, jak se chová 3d20 vyber nejlepší/nejhorší a taky by se to asi dalo použít, když by bylo potřeba mít to víc detailní. Víc stupňů už nejspíš netřeba.
Co udělali Red Box a Quentin?
Ale z hlediska pravidel ti furt roste bonus za ty background skilly, žejo...
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: DnD 5E
Takových zas tolik není.tak ti třeba schopnost povolání dá Výhodu
Stav slepýchci, aby byl oslepenej
Stav ležící.ještě ho schodíme na zem
Hafo útoků.ještě se na něj vrhnem všichni
(A ano, ty stavy dávají ne/výhody. Ale taky jiné věci.)
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: DnD 5E
Systém pohybu na arény, naložení, triky při namemorované magii a hlavně minimalismus s elegancí.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
―Clone trooper rallying call
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DnD 5E
Ovšem ne ve fikci...
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
―Clone trooper rallying call
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DnD 5E
Ještě nikdy jsem se nesetkal s tažením - ani jako hráč, ani jako PJ - kde by postava nevyužila všechny své dovednosti. Dovednosti v 5E jsou schválně navrženy tak, aby je hráči používali všedchny. Nenajdeš tu rybaření, svádění nebo vaření, tedy velmi specifické činnosti, které ne každý nutně používá.Tak hlavně ono to nedává smysl ani mechanicky. Vezmeš si Zázemí, co ti dá profi do skillu, kterej se ti bude neustále zvyšovat, přestože už nikdy v životě to, co jsi dělal dřív, dělat nebudeš.
A když využíváš všechny, tak je chceš mít trénované všechny. Což nejde, tak musíš pečlivě volit, co si vybereš a natrénuješ. Povolání ti dává jen omezenou množinu, někdy velmi omezenou. Dovednosti v zázemí jsou tak příležitost, jak si vzít i dovednosti, které má jiné povolání než to tvoje. Když navíc vezmeš, že zázemí jsou tak volná, že si můžeš vzít jakékoliv (tj. v podstatě je to dovednostní multiclass), nebo si doslova vytvořit zcela vlastní a nové s dovednostní množinou psanou tobě na míru, takže v něm nebudeš mít dovednosti, které nechceš mít trénované.
Zázemí je ale hlavně příběhový háček a možnost, jak zasadit svou postavu do herního světa a dát jí role-playingové vlastnosti. Každý PJ se někdy setkal s hráčem, co měl vytvořenou postavu ve stylu: "Jsem nemluvný, tichý samotář, co nemá žádnou rodinu ani přátele, mám neutrální přesvědčení a starám se jen o své vlastní zájmy." A při prvním setkání postav v hospodě, kde všichni sedí u jednoho stolu a baví se, postava tohoto hráče sedí tiše v temném koutě a jen pozoruje. Z toho ještě nikdy nevzešlo nic dobrého. Zázemí se snaží postavu se světem, ostatními členy družiny i samotným dobrodružstvím zaháčkovat tak, aby hráč i postava měli motivaci i ostatní měli motivaci interagovat s hráčovou postavou a ten nebyl jen kůl v plotě.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: DnD 5E
Já se prostě odmítám bavit s někým, kdo si k reakci vybere co chce, aby mohl zopakovat argument, se kterým je v původní tezi počítáno a je na něj explicitně reagováno. Jestli chceš trollit, tak si k tomu laskavě najdi někoho jiného.Pracující logaritmus 10. 5. 2018, 18:04 píše:(A ano, ty stavy dávají ne/výhody. Ale taky jiné věci.)
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DnD 5E
Asi nechápeš problém. Ten je v tom, že oba dávají Ne/Výhody, jenže ty jsou binární, jednostupňové, tudíž je jedno, že postava je v obou stavech, protože Ne/Výhoda se projeví jen jednou. Tak nezačínej hned s obviňováním z trollení.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DnD 5E
Odpověď 3 odstavce na pointu, která je úplně o nečem jiném. To je fuk...ShadoWWW píše: ↑11. 5. 2018, 06:31Ještě nikdy jsem se nesetkal s tažením - ani jako hráč, ani jako PJ - kde by postava nevyužila všechny své dovednosti. Dovednosti v 5E jsou schválně navrženy tak, aby je hráči používali všedchny. Nenajdeš tu rybaření, svádění nebo vaření, tedy velmi specifické činnosti, které ne každý nutně používá.
A když využíváš všechny, tak je chceš mít trénované všechny. Což nejde, tak musíš pečlivě volit, co si vybereš a natrénuješ. Povolání ti dává jen omezenou množinu, někdy velmi omezenou. Dovednosti v zázemí jsou tak příležitost, jak si vzít i dovednosti, které má jiné povolání než to tvoje. Když navíc vezmeš, že zázemí jsou tak volná, že si můžeš vzít jakékoliv (tj. v podstatě je to dovednostní multiclass), nebo si doslova vytvořit zcela vlastní a nové s dovednostní množinou psanou tobě na míru, takže v něm nebudeš mít dovednosti, které nechceš mít trénované.
Zázemí je ale hlavně příběhový háček a možnost, jak zasadit svou postavu do herního světa a dát jí role-playingové vlastnosti. Každý PJ se někdy setkal s hráčem, co měl vytvořenou postavu ve stylu: "Jsem nemluvný, tichý samotář, co nemá žádnou rodinu ani přátele, mám neutrální přesvědčení a starám se jen o své vlastní zájmy." A při prvním setkání postav v hospodě, kde všichni sedí u jednoho stolu a baví se, postava tohoto hráče sedí tiše v temném koutě a jen pozoruje. Z toho ještě nikdy nevzešlo nic dobrého. Zázemí se snaží postavu se světem, ostatními členy družiny i samotným dobrodružstvím zaháčkovat tak, aby hráč i postava měli motivaci i ostatní měli motivaci interagovat s hráčovou postavou a ten nebyl jen kůl v plotě.
Re: DnD 5E
Log se ti snažil vysvětlit, že:
1) Když tvora srazíš k zemi, tak mu způsobíš nevýhodu k hodům na útok a hody na útok proti němu mají výhodu, když útočník stojí u něj, nebo nevýhodu, když útočník stojí dál. Navíc dokud se sražený nepostaví (což ho stojí polovinu pohybu), tak může jen lozit (což je poloviční rychlost pohybu).
2) Když ho navíc oslepíš, tak mu to zhoršíš, protože oslepený ležící tvor navíc automaticky neuspěje v ověření vlastnostní, které vyžadují zrak a hody na útok vzdálenějších tvorů nebudou s nevýhodou, takže to není o žádné binární ne/výhodě, ale o tom, že se mu jeho stav zhorší fikčně i mechanicky. A o to jde.
1) Když tvora srazíš k zemi, tak mu způsobíš nevýhodu k hodům na útok a hody na útok proti němu mají výhodu, když útočník stojí u něj, nebo nevýhodu, když útočník stojí dál. Navíc dokud se sražený nepostaví (což ho stojí polovinu pohybu), tak může jen lozit (což je poloviční rychlost pohybu).
2) Když ho navíc oslepíš, tak mu to zhoršíš, protože oslepený ležící tvor navíc automaticky neuspěje v ověření vlastnostní, které vyžadují zrak a hody na útok vzdálenějších tvorů nebudou s nevýhodou, takže to není o žádné binární ne/výhodě, ale o tom, že se mu jeho stav zhorší fikčně i mechanicky. A o to jde.
Máš pravdu, nepochopil jsem tvou pointu. V čem konkrétně tedy spočívá?Odpověď 3 odstavce na pointu, která je úplně o nečem jiném.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Díky Shadowwwe.
Ještě přidám to, že oslepený sesilatel nemůže sesílat některá kouzla (cíl který vidíš v dosahu), a nemožnost se efektivně pohybovat mu znemožní (nebo alespoň zkomplikuje) taktizovat s plošnými efekty kouzel. Nevýhoda k útokům, komplikace pro plošné kouzlení a de facto vyzaření spousty kouzel, co nutí jednoho (či víc) vybraného nepřítele hodit si záchranu. Jako kdybych si měl vybrat mezi přidáním třetí kostky do hodu na útok, a ostatními efekty jednoho z těch stavů, tak si vyberu kostku, protože ta mi to podělá mnohem méně.
Ještě přidám to, že oslepený sesilatel nemůže sesílat některá kouzla (cíl který vidíš v dosahu), a nemožnost se efektivně pohybovat mu znemožní (nebo alespoň zkomplikuje) taktizovat s plošnými efekty kouzel. Nevýhoda k útokům, komplikace pro plošné kouzlení a de facto vyzaření spousty kouzel, co nutí jednoho (či víc) vybraného nepřítele hodit si záchranu. Jako kdybych si měl vybrat mezi přidáním třetí kostky do hodu na útok, a ostatními efekty jednoho z těch stavů, tak si vyberu kostku, protože ta mi to podělá mnohem méně.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: DnD 5E
ShadoWWW+Log 1=0:
Dotaz.
Tyhle věci, co vyjmenováváte, jsou natvrdo (nebo klidně i měkce, ale autorsky) popsány do těch stavů pravidly DnD5E?
Nebo je to ukázka, jak korektně zahrát fiction positioning skrze DnD5E?
Dotaz.
Tyhle věci, co vyjmenováváte, jsou natvrdo (nebo klidně i měkce, ale autorsky) popsány do těch stavů pravidly DnD5E?
Nebo je to ukázka, jak korektně zahrát fiction positioning skrze DnD5E?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti