[5e] D&D 5e - obecná diskuze
-
- Příspěvky: 106
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
[5e] D&D 5e - obecná diskuze
Anotace v databázi
Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)
Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Re: DnD 5E
Přijde mi jako ptákovina, aby někdo, kdo v boji moc nedělá, resp. dělá něco, co jako boj vypadá a jeho výsledky jsou nevalné, popř. v boji vůbec není, dostal stejně, jako ten, co nesl hlavní tíhu boje. Navíc se ta čísla blbě dělí třemi.
-
- Příspěvky: 6299
- Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
- Bydliště: Brno
Re: DnD 5E
Další hráče štve, že někdo by měl mít o 500 expů navrch.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-
- Příspěvky: 2698
- Registrován: 20. 7. 2017, 14:06
Re: DnD 5E
No, z realističtějšího hlediska se v takovém boji víc naučí ten, co nic neumí a spíše jen uhýbá (zkouší si nové věci, lepší učení neexistuje) než ostřílený harcovník, který už tohle dělá po 150 a už to dávno umí. I když ten druhý je nepoměrně platnější a víc toho vykoná.
A podobných nonsensů by se našlo víc (kolik expů dostanu za to, že mne nestvůra porazí/řekněme porazí a nezabije, u inteligentního protivníka klidně reálná možnost/?) Expy prostě nejsou simulační mechanika, spíše ukazatel průchodu dobrodružstvím.
A jejich nerovnoměrné rozdělení jen kazí hru závistí a hádkami.
Nevím, možná jsi můj první koment pochopil jako jízlivost, nebo tak něco, ale já ho myslel spíše vážně. Pokud jste se kdovíproč rozhodli pro tenhle přístup, zvolili jste si nerealističnost a hádky. Pokud o ně nestojíte, tak ti nikdo nemůže poradit nic jiného, než ten přístup změnit. Protože to je prostě důsledek tohohle rozhodnutí, nic víc, nic míň.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
-
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Re: DnD 5E
Taky se často stávají takové věci, jako že někdo hraje podpůrnou postavu a v přímém boji není moc platný, ale hodně skupině pomáhá jinak. Nebo že se dokáže se všema domluvit, ale GM za domluvu dává míň expů, než za boj. Nebo naopak že někdo je na plese akorát pro smích, ale hra je víc společenská než bojová. Nebo že někdo neumí tak dobře systém a tak si postavil slabší postavu. Nebo třeba má i jiné povinnosti a na hru se nedostane tak často.
Leckdo z nich pak může být dost smutný, když zjistí, že kvůli tomu jeho postava bude postupovat úplně jiným tempem.
Leckdo z nich pak může být dost smutný, když zjistí, že kvůli tomu jeho postava bude postupovat úplně jiným tempem.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: DnD 5E
Paul: V tom případě ale hraješ podle svého house rule, které bys měl ustanovit před hrou.
Fritzs: Ano - a to mě právě zaráží, kdyby se mi tohle stalo u stolu, tak jsem z toho dost špatnej. Jako jasně, rpgčka se dají hrát různě, ale takovouhle nepřejícnost mezi spoluhráči bych asi nedal.
Fritzs: Ano - a to mě právě zaráží, kdyby se mi tohle stalo u stolu, tak jsem z toho dost špatnej. Jako jasně, rpgčka se dají hrát různě, ale takovouhle nepřejícnost mezi spoluhráči bych asi nedal.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Příspěvky: 2698
- Registrován: 20. 7. 2017, 14:06
Re: DnD 5E
Tak nepřejícnost je jedna věc. Ale tenhle systém expení má v sobě spirálu smrti. Protože čím víc máš expů, tím rychleji máš nový level, tím spíše zabiješ nepřítele, a tím víc máš expů. Dřív nebo později se levely rozjedou natolik, že se z některých postav může stát "komický doprovod hrdinů". Tedy pokud má herní styl v sobě alespoň trochu "game", což ale většinou mívá. A tomu chápu, že se hráči snaží zabránit.Selhan píše: ↑5. 1. 2018, 10:19 Paul: V tom případě ale hraješ podle svého house rule, které bys měl ustanovit před hrou.
Fritzs: Ano - a to mě právě zaráží, kdyby se mi tohle stalo u stolu, tak jsem z toho dost špatnej. Jako jasně, rpgčka se dají hrát různě, ale takovouhle nepřejícnost mezi spoluhráči bych asi nedal.
Ono to pravidlo zkrátka patří jedině do herního stylu, kde nějaká ta hádka nevadí, spíš se s ní počítá. Což teda jako za mě brr fuj, ale každému dle jeho gusta.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: DnD 5E
No to mně právě teda nepřijde. 500 xp v páté edici je možná zajímavé množství na druhém levelu, ale na jak dlouho? A i na tom druhém levelu ho to posune jen o jednu úroveň výš, to ještě přece není game-breaker, rozhodně to z tebe neudělá nezastavitelný snowball. Kdyby to opravdu mohlo rozbít hru, tak to beru, ale hádat se, kdo se dostane na třetí úroveň o sezení dřív?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Re: DnD 5E
Takhle:
tohle byla první sporná situace. Nikdo by nebyl proti, kdyby si to naházel v boji. Šlo jim o ten způsob.
Jinak hrajeme středověce, jak to tady popsal Shadowww: monster moc není, je to víc o postavách (hostitel, co bránil dům, když postavy dělaly nepořádek, soud a vyhoštění z města- hele, kdy se u vás postavy naposledy dosstaly před soud?) a aggro potvůrkách- skřeti o padesáti expech (tady si nahrabal černokněžník, co má zen drain life a nebál se jít do boje na blízko a k tomu mu padaly kostky).
tohle byla první sporná situace. Nikdo by nebyl proti, kdyby si to naházel v boji. Šlo jim o ten způsob.
Jinak hrajeme středověce, jak to tady popsal Shadowww: monster moc není, je to víc o postavách (hostitel, co bránil dům, když postavy dělaly nepořádek, soud a vyhoštění z města- hele, kdy se u vás postavy naposledy dosstaly před soud?) a aggro potvůrkách- skřeti o padesáti expech (tady si nahrabal černokněžník, co má zen drain life a nebál se jít do boje na blízko a k tomu mu padaly kostky).
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: DnD 5E
Paul: Co třeba dávat expy až za celé dobrodružství místo za jednotlivé potvory? Každopádně je určitě dobrý nápad dávat všem postavám stejně - DnD je skupinová hra.
-
- Příspěvky: 2698
- Registrován: 20. 7. 2017, 14:06
Re: DnD 5E
Selhan:
Nejde o těch 500 expů, jde opravdu o to, že v takovém systému expení mají výhody tendenci se kumulovat. Možná to byla fakt netypická situace, ti ostatní to v pohodě doženou a bude to OK. Ale pokud člověk s dobrými nápady má najednou o level navíc, tak se to sečte, a třeba i ten další bude mít rychleji, atd. A pokud nechci skončit se Silverianou, Paulem a Malým Borisem (pokud nevíte, kdo to je, buďte rádi, nepátrejte po tom, prostě dva überheroové a komická figurka), tak se musím snažit tu výhodu zmenšit. Dělá to z toho kompetitivní hru, která mě nutí být efektivní, protože jinak budu brzy lůzr.
Paul, druhý odstavec.
Pak by to mělo být v pohodě, ale o to míň smyslu mi ten hack dává. Ale jestli vám to tak vyhovuje...
A první odstavec:
Teď to napíšu hodně tvrdě, neber to prosím jako urážku svých spoluhráčů:
Pokud upřednostňujete mechanická řešení před zajímavými nápady ve fikci, tak uděláte lépe, když budete hrát deskovky. Ten "sporný" způsob je lepší snad ve všech stylech, co existují. Hráč by za něj rozhodně neměl být potrestán.
Nejde o těch 500 expů, jde opravdu o to, že v takovém systému expení mají výhody tendenci se kumulovat. Možná to byla fakt netypická situace, ti ostatní to v pohodě doženou a bude to OK. Ale pokud člověk s dobrými nápady má najednou o level navíc, tak se to sečte, a třeba i ten další bude mít rychleji, atd. A pokud nechci skončit se Silverianou, Paulem a Malým Borisem (pokud nevíte, kdo to je, buďte rádi, nepátrejte po tom, prostě dva überheroové a komická figurka), tak se musím snažit tu výhodu zmenšit. Dělá to z toho kompetitivní hru, která mě nutí být efektivní, protože jinak budu brzy lůzr.
Paul, druhý odstavec.
Pak by to mělo být v pohodě, ale o to míň smyslu mi ten hack dává. Ale jestli vám to tak vyhovuje...
A první odstavec:
Teď to napíšu hodně tvrdě, neber to prosím jako urážku svých spoluhráčů:
Pokud upřednostňujete mechanická řešení před zajímavými nápady ve fikci, tak uděláte lépe, když budete hrát deskovky. Ten "sporný" způsob je lepší snad ve všech stylech, co existují. Hráč by za něj rozhodně neměl být potrestán.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
-
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Re: DnD 5E
A teď fakt nevím, kterého Paula jsi myslel.Log 1=0 píše: ↑5. 1. 2018, 17:19 Paulem a Malým Borisem (pokud nevíte, kdo to je, buďte rádi, nepátrejte po tom, prostě dva überheroové a komická figurka
Pokud upřednostňujete mechanická řešení před zajímavými nápady ve fikci, tak uděláte lépe, když budete hrát deskovky. Ten "sporný" způsob je lepší snad ve všech stylech, co existují. Hráč by za něj rozhodně neměl být potrestán.
Takže pokud to chápu dobře, tak ty bys ty expy rozdělil rovnoměrně mezi družinu a autor nápadu by dostal něco navíc?
-
- Příspěvky: 2698
- Registrován: 20. 7. 2017, 14:06
Re: DnD 5E
Neřeš, nepátrej...
Jo, tak nějak bych to řešil.
Jo, tak nějak bych to řešil.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: DnD 5E
Log: Jasně, v podstatě máš pravdu, nechci se s tebou přít o tom, že tohle je zásadní slabina tohohle systému. Ale nám tady o těch 500 xp jde, a 500 xp na druhé úrovni prostě podle mě v 5e tohle nedokáže. 500 xp dá tomu hráči reálnou výhodu opravdu jen toho, že se na 3. úroveň dostane o sezení dřív, čtvrté úrovni ho už zas tak strašlivě nepřiblíží a hlavně vzhledem k tomu, jak se na tomhle místě levelování zpomaluje, tak mají ostatní spoustu času to za férových podmínek srovnat. A byť je třetí úroveň pro spoustu class zajímavý milník, tak se mi vážně nezdá, že by s těmi schopnostmi dokázali za jediné sezení, kdy budou mít o level víc, ostatním úplně "ujet".
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Re: DnD 5E
Není to pak trošku o trochu víc demotivující? Neříká mi to nic nedělej, když se ti nechce, potahaj to spoluhráči?
-
- Příspěvky: 6299
- Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
- Bydliště: Brno
Re: DnD 5E
A může mi někdo vysvětlit proč jsou v 5E pořád expy? V dobách 2E s multiclassy, a různě rychle expícími povoláními to smyls mělo, v 3E už to bylo dobré jenom na výrobu magických předmětů a od 4E a dál je to na nic.
Co takhle kdyby postavy dostaly level když to DM uzná za vhodné, např. po každém dobrodružství...
Co takhle kdyby postavy dostaly level když to DM uzná za vhodné, např. po každém dobrodružství...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!