[5e] D&D 5e - obecná diskuze

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[5e] D&D 5e - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace v databázi

:arrow? Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)

Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.

Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

Log 1=0 píše: 12. 3. 2018, 19:23
Grunt píše: 12. 3. 2018, 12:50 Každopádně koumavý hráč může říct po nalezení receptu, že bude jen vyrábět lektvary, ty prodávat a bohatnout :)
No, jak bylo řečeno, to záleží na dohodě. Ale bráno podle příruček stojí výroba magického předmětu na surovinách stejně jako cena, za kterou se prodává. Přičemž při výrobě může výrobce udržovat střídmý životní styl bez nákladů. Tj, výplata výrobce je už zahrnuta v nákladech a sériovou výrobou itemů si vyděláš zlaťák denně. Kvalifikovaný pracovník si vydělá dvakrát tolik. Tj. pokud postava dává přednost práci před dobrodružstvím, výroba kouzelných předmětů je menší pokušení než normální zaměstnání.
No je třeba si ty pravidla dá do větších souvislostí, takhle to dává smysl :)
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

Zdravím, měl bych ještě jeden dotaz ohledně kouzla na které je třeba se soustředit.
Chápu správně že jediný význam soustředění je v tom, že takové kouzlo můžu mít seslané jen jedno? To znamená že můžu normálně, běhat, kouzlit, útočit ale nesmí mě nikdo zranit (hod na odolnost s DC 10) a nesmím upadnout do bezvědomí/usnout atd...

Díky za odpověď.

//Ještě jeden dotaz. když sešlu nějaké útočné kouzlo, házím si nějak na útok, nebo je zásah automatický (max si cíl dle popisu hodí na záchranu)?

// A ještě jeden. kouzlo za bonusovou akci. Chápu to správně že to znamená že mohu např. vystřelit z luku a zároveň seslat toto kouzlo (max jedno za kolo)?
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Ano. Soustředění slouží jako pojistka, že nemáš více vyvolaných kouzel na soustředění najednou. (Ale některé schopnosti fungují tak, že se na ně taky musíš soustředit stejně jako na kouzlo.) Hlavní je neupadnout do bezvědomí (či neusnout), a když schytáš zranění, tak si musíš hodit záchranu na odolnost, jestli soustředění udržíš.
//Ještě jeden dotaz. když sešlu nějaké útočné kouzlo, házím si nějak na útok, nebo je zásah automatický (max si cíl dle popisu hodí na záchranu)?
To jsou různé druhy kouzel. U některých je napsáno, že cíl si hodí záchranu/záchranný hod na nějakou vlastnost. Když neuspěje, projeví se na něm popsaný účinek. Někdy je v popisu kouzla uvedeno, že částečně funguje, i když uspěje. (Například ohnivá koule popálí cíle ohnivým zraněním 8k6, když neuspějí v záchraně na obratnost, nebo za polovinu, když uspějí.)

Některá kouzla mají uveden v popisu hod na útok. DnD 5E obecně rozlišuje čtyři druhy útoků: 1) Útok zbraní na blízko, 2) útok zbraní na dálku, 3) útok kouzlem na blízko, 4) útok kouzlem na dálku. Například kouzlo tajmený výšleh funguje jako útok kouzlem na dálku. Hodíš si k20 a přičteš opravu své sesílací vlastnosti a zdatnostní bonus. Když hodíš stejně nebo víc než je OČ cíle, zasáhneš ho a způsobíš mu silové zranění 1k10. (Ke zranění při útoku kouzlem se obvykle nepřičítá oprava sesílací vlastnosti, jak je to běžné u útoků zbraní, pokud v popisu kouzla není řečeno jinak nebo na to nemáš zvláštní schopnost.)

Některá kouzla dle popisu působí jen na cíle, které s tím souhlasí (pak je to automatické), například neviditelnost, a pak je tu poměrně ojedinělé kouzlo magická střela, která zasahuje cíle automaticky a jen si házíš na zranění.
// A ještě jeden. kouzlo za bonusovou akci. Chápu to správně že to znamená že mohu např. vystřelit z luku a zároveň seslat toto kouzlo (max jedno za kolo)?
Ano. A když chceš seslat dvě kouzla v jednom kole, tak jedno musí být za akci a druhé za bonusovku a současně aspoň jedno z nich musí být trik.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

ShadoWWW:Díky za osvětlení probelmatiky :)
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

Ještě bych měl dotaz ohledně nenápadnosti, schovávání se a hledání.

Mějme příklad hráč zloděje jde sám do jeskyně, na začátku řekne, že se chce skrýt a nenápadně se plížit. Hodí si na nenápadnost (třeba) 17 a plíží se. Připlíží se až ke strážnici kde dva goblini hrají karty a nedávají přílišný pozor. Jejich hodnota pasivního vnímání je třeba 13, to znamená že si ho nevšimnou. Hráč se rozhodne zaútočit střelbou z krátkého luku. PJ rozhodne, že má čas v klidu zamířit a vypustit šíp na cíl a dá mu výhodu k hodu, to znamená, že spolu s jeho zákeřným útokem prvního goblina zabije. V druhém kole vyhraje iniciativu, má štěstí a zabije i druhého. Prohledá místnost a znovu se skryje a plíží se dál (tentokrát mu padne jen 11). V další chodbě je vězení které hlídá další goblin. Je to snaživec a poctivě stojí a bedlivě kontroluje okolí. Hodí si na všímavost a padne mu 8. To znamená, že si Zloděje nevšimne a situace se může opakovat. V tomto případě mám několik poznámek.

1) Goblin před vězením má horší šanci si něčeho všimnout když se na to soustředí, než kdyby se šťoural v nose a spoléhal na pasivní všímání (vlivem špatného hodu). Je to správně vyhodnoceno?
2) Je dobře vyhodnoceno, že jako PJ dám zloději výhodu když střílí na někoho kdo o něm neví a tudíž může použít sneak?
3) Nebylo by lepší, kdyby si na skrytí házel PJ? Přeci jen když hráč ví že mu padlo málo, je motivovaný schování přerušit a pokusit se o to znovu.
4) Kdyby ''Hráč'' goblina před vězením řekl, že bedlivě sleduje roh chodby zda od tama někdo nepřichází. Dát mu výhodu? Určit že si automaticky zloděje všiml?
5) Chápu správně že v boji se schovat nelze? Pokud někdo na to nemá přímo skill?

Díky za odpovědi.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Než odpovím na otázky, prve trochu okomentuji tvůj popis.
PJ rozhodne, že má čas v klidu zamířit a vypustit šíp na cíl a dá mu výhodu k hodu, to znamená, že spolu s jeho zákeřným útokem prvního goblina zabije. V druhém kole vyhraje iniciativu, má štěstí a zabije i druhého.
Goblini o zloději nevědí, ale ještě je nutné rozhodnout, jestli zloděj na začátku ví o těch goblinech. Pokud ne, zřejmě se překvapí navzájem a bude to stejné, jako by nebyl překvapen nikdo. Pokud o nich zloděj ví a oni o něm ne, tak je překvapí. Když na ně chce zaútočit, vypukne boj: 1) Všichni si hodí na iniciativu. Předpokládejme, že ji zloděj vyhraje. 2) V prvním kole zloděj útočí na jednoho goblina. Goblin o něm neví (zloděj je stále ještě schovaný), a tak má zloděj výhodu a může použít Zákeřný útok. PJ mu nemusí dávat výhodu, ta plyne už z toho, že je skrytý. Zloděj goblina zabije. Pak přichází řada na gobliny, respektive posledního živého goblina. Ten je překvapený, tak nemůže dělat nic (viz stav "překvapený"). 3) Začíná druhé kolo a zloděj je opět na řadě. Se štěstím zabije druhého goblina a to je konec boje.

Ještě poznámka: Jako zloděj by mohl po útoku v prvním kole zaběhnout za nějakou překážku, tam se schovat za bonusovku pomocí své Mazané akce a pak zaútočit na druhého goblina opět s výhodou a Zákeřným útokem, neboť by byl vůči němu schovaný.

A teď k otázkám:

1) Je to správně vyhodnoceno. Pravděpodobnost je stejná (pasivka je hod 10+, což je stejné jako při aktivním hodu), má ale šanci na vyšší výsledek (v 50% případů) a tedy odhalení i toho, co by při pasivním hlídání neměl. Že má šanci i na horší výsledek? Ano má (v 45% případů). Většinu hlídky tvor hlídá pasivně. Aktivně se může soustředit je určitou část doby, než otupí svou pozornost. Jistá osoba by to popsala tak, že v tu chvíli z toho může být tak "zpovykaný", že si kvůli nervozitě nemusí všimnout toho, čeho by si všiml v klidu.

2) To je dáno již pravidly. Viz akce Schováni se a sekce "Nevidění útočníci a cíle" v 9. kapitole.

3) To je otázka, jak dobře tví hráči zvládají role-playing. Hráč ví, že má málo, což může odpovídat tomu, že postava ví, že mu smrdí ponožky nebo šlape neopatrně do kaluží na podlaze, takže je menší šance než obvykle, že ho někdo objeví. Některé hráče baví i popisování nízkých hodů, kdy si umí udělat ze sebe trochu legraci a pobavit ostatní hráče. Hráč může opakovat svůj hod až při změně podmínek. Což může být třeba to, že ho někdo objeví. Pokud ti jde spíš o to, aby hráči nezneužívali své znalosti, že nejsou skrytí moc dobře, pak si buď může házet PJ v zákrytu, nebo hráč jen oznámí, že se snaží plížit, ale nehází si na to, dokud to není důležité (například na začátku boje). Hráč i postava předpokládají, že se plíží skrytě, a jestli je to skutečně tak, se ukáže až ve chvíli, kdy narazí na oponenty. (Což nemusí být nutně boj, hráč se může proplížit kolem oponenta, aniž by boj vyvolal.)

4) Kdyby postava vyšla zpoza rohu, tak si ji goblin všimne, ať by hráč hodil, kolik chtěl (dle pravidel v rámečku Schování v 7. kapitole musí být stále v slabě či hustě zahalené oblasti nebo mimo výhled). Když se skrytý postava dostane do zorného pole tvora, který o něm neví a nejde o zahalenou oblast, tak o své schování automaticky přijde. V tomto případě jde ale o něco jiného.

Goblin o zloději neví. Ví ale zloděj o goblinovi? Pokud ne, pak zloděj vyjde zpoza rohu, oba na sebe v tu chvíli uvidí a nikdo nebude schovaný a ni překvapený (respektive překvapení budou oba, tj. mechanicky stejné jako nikdo). Pokud zloděj o goblinovi ví (tj. hodil si na Vnímání víc, než goblin na Nenápadnost), pak zloděj o goblinovi ví už před tím, než se vynoří zpoza rohu a může na to reagovat. Odehrálo by se to například takto:
PJ: "Blížíš se k vchodu do místnosti/křižovatce a zpoza rohu slyšíš nějaké podivné zvuky. Nejspíš dech nějakého tvora, co tam číhá, kdo se vynoří."
Hráč: "OK. Potichu si připravím svůj luk a zaútočím, pokud bude vypadat nepřátelsky."
PJ: "Nachystáš si luk, velmi opatrně nahlédneš za roh a vidíš goblina, co se bedlivě dívá tvým směrem. Hned jsi ucukl hlavou zpět za roh. Naštěstí si tě nevšiml. Chceš útočit?"
Hráč: "Ne, pokusím se jít jinudy."
(...)
Nebo:
Hráč: "Ano, zaútočím na něj."
PJ: "Dobře. Hoďme si na iniciativu. Goblin o tobě neví, takže je v 1. kole boje překvapený."

5) Zpravidla nedá. Tvorové jsou v boji velmi ostražití. Běžně se to ale dělá tak, že hráč zaběhne třeba za roh a tam se pokusí schovat. Pokud se mu to podaří, nepřítel si může myslet, že utekl pryč. Kdyby stejnou taktiku udělal podruhé, už bych dal hráči házet s nevýhodou. U hráče zloděje bych byl benevolentnější, protože ten je na to trénovaný a má to jako zvláštní schopnost (jako bonusovku v rámci Mazané akce). Hobit zloděj má navíc možnost schovávat se i za větší tvory. Pokud se zloděj neschová dvakrát za stejnou překážku, ale pokaždé za jinou, tak ho nechávám házet bez postihu. Když se pokouší schovat dvakrát za stejnou, tak taky s nevýhodou. Mike Mearls to takto vyhodnocuje, tak to tak taky vyhodnocuji, ale je na každém, jak to bude vyhodnocovat a jestli to bude umožňovat. Oficiální pravidla nechávají podmínky skrytí hodně na rozhodnutí PJ. V 4E to vyhodnocovala striktně pravidla a byla dost komplikovaná, a přesto nemyslela na nějaké zřejmé možnosti. Když pak v době playtestu 5E sepisovali komplexní verzi, tak byla tak složitá, že se rozhodli napsat jednoduchý základ a situační detaily nechat na rozhodnutí PJ.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

Děkuji za obsáhlou odpověď.
Takže pokud to shrnu, tak já jako PJ si řeknu že goblini hrající karty jsou poměrně hluční a jejich DC na odhalení je třeba 10. Skrytý zloděj se plíží a buď řekne ''U těchhle dveří se zastavím a naslouchám'' a proběhne hod a nebo pokud má pasivní vnímání větší než 10, mu PJ sdělí. ''Z poza dveří slyšíš hrdelní zvuky jak se někdo baví''. Pokud by naslouchání nenahlasil a měl vnímání pasivní menší než stanovené DC nakráčel by do místnosti kde by se nestačil divit.

1) Přijde mi to zvláštní. viz příklad výše. Goblini udělají dost velký hluk aby je Zloděj zaslechl i bez nějaké zvláštníh osoustředění. Proto intuitivně by se podle mně měl pro aktivní hledání brát hod K20 jen pokud padne víc než 10. Nebo jinak. Pokud padne hráči méně než 10, říct mu to co zjistil pasivně.
2) Díky, to mi nějak uniklo.
3) Ten postup hodit si až když o něco jde je dobrý. Nebudu poslouchat, že jim to kazím svými hody a zároveň hráč nemá možnost pro metagame.
4) Pokud postava normálně vyjde je vidět a tečka. Co když je ale vidět třeba jen její kousek? Co když tam je třeba sud, přes který je vidět jen od pasu nahoru? Umožnit mu hod s nějakou nevýhodou?
5) Díky za vysvětlení.

Musím říct že se mi Tulák hodně líbí, tohle umožňuje hráči brutální kreativitu. Jen jsem na vážkách z toho bodu 1).
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DnD 5E

Příspěvek od York »

Grunt píše: 14. 3. 2018, 11:44Goblini udělají dost velký hluk aby je Zloděj zaslechl i bez nějaké zvláštníh osoustředění.
Tak na nic neházej a rovnou to popiš.

Nemá smysl házet na dýchání, nebo na to, jestli slyšíš, že vedle tebe někdo mluví.
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

York píše: 14. 3. 2018, 11:49
Grunt píše: 14. 3. 2018, 11:44Goblini udělají dost velký hluk aby je Zloděj zaslechl i bez nějaké zvláštníh osoustředění.
Tak na nic neházej a rovnou to popiš.

Nemá smysl házet na dýchání, nebo na to, jestli slyšíš, že vedle tebe někdo mluví.
Rozhodně nemám v plánu házet si na vše. Upřednostňuju házet co nejméně. Šlo mi o modelovou situaci.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DnD 5E

Příspěvek od York »

Grunt píše: 14. 3. 2018, 14:16 Rozhodně nemám v plánu házet si na vše. Upřednostňuju házet co nejméně. Šlo mi o modelovou situaci.
Chci tím říct, že když ti přijde, že "goblini dělají dost velký hluk aby je Zloděj zaslechl i bez nějaké zvláštního soustředění", tak se jedná o modelovou situaci, kdy se nehází, nikoliv o modelovou situaci, kdy se hází. Takže ti samozřejmě nebude dávat smysl, když na to budeš házet.
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

York píše: 14. 3. 2018, 14:21
Grunt píše: 14. 3. 2018, 14:16 Rozhodně nemám v plánu házet si na vše. Upřednostňuju házet co nejméně. Šlo mi o modelovou situaci.
Chci tím říct, že když ti přijde, že "goblini dělají dost velký hluk aby je Zloděj zaslechl i bez nějaké zvláštního soustředění", tak se jedná o modelovou situaci, kdy se nehází, nikoliv o modelovou situaci, kdy se hází. Takže ti samozřejmě nebude dávat smysl, když na to budeš házet.
Jo ták aha :)
To jo, jen je otázka jak to nastavit na .. tohle slyšíš bez hodu ale na tohle už si házej...
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Šlo mi o modelovou situaci.
Modelově by to bylo asi takto: Pokud prostě jen bereš, že nepřátelé nemají nějaký zvláštní důvod zrovna teď střežit, jestli někdo nepříchází, tak vem jejich pasivní Nenápadnost (tj. jako by jim na Nenápadnost padlo 10). Pokud se právě usilovně snaží o hlídku, tak si hoď k20 a přičti jejich opravu Obratnoti (Nenápadnosti). To pak porovnej s hodem postav na Moudrost (Vnímání), pokud se snaží aktivně naslouchat, nebo s pasivní Moudrostí (Vnímáním), pokud jsou v "běžném módu". Pasivní Moudrost (Vnímání) je i přímo napsaná v deníku postavy.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Ještě k tomu pasivnímu verzus aktivnímu hodu na vlastnost.

Aktivně se hází tehdy, pokud je v sázce vysoké riziko neúspěchu. Nedy když například ti protistrana aktivně oponuje, když se snažíš přeskočit značně široké koryto řeky, když se snažíš vylézt na vysokou skalní stěnu apod. Když budeš mít bonus k hodu +8, ale oponent, který ti aktivně oponuje, má ke svému hodu bonus +6, tak určitě má smysl házet. Když chceš vylézt stěnu, kde Stupeň obtížnosti bude 20 a ty máš bonus +8, tak opět má smysl házet, protože ta stěna pro tebe představuje vysoké riziko pádu.

Oproti tomu pasivní hody byly vymyšleny kvůli tomu, aby lépe simulovaly snadné zkoušky či minimální rizika. Když bude postava přeskakovat potok (který by měl asi malé SO), tak si asi nebude muset házet. Podobně když budou ve skupině samí zloději a půjdou chodbami s pastmi a tajnými dveřmi, nebudou muset stále hlásit "házím si", pokud pro ně budou snadné. Tam se zkrátka použije pasivní hod (vlastnost).

Když třeba stanovíš, že zakrytá jáma v podlaze bude mít SO 10, tak pro postavu s bonusem +6 k Vnímání je to snadná překážka, ale druhá postava v družině může mít opravu Vnímání -1. A ty dopředu nevíš, kdo z nich půjde první. Když půjde první ta první postava, tak si toho všimne, i když nebude dávat nijak zvlášť pozor (pasivka 16). Když půjde jako první ta druhá, tak té pasivka nebude stačit a do jámy spadne. Dá se ale očekávat, že třeba ta méně pozorná si bude svého handycapu vědoma a řekne, že se aktivně rozhlíží, a pak ji necháš hodit.

A co když půjde ostražitě ta více pozorná a hodí 2, a tak tam zahučí? Ano, to je riziko, se kterým pravidla počítají. Postava s bonusem +6 má zkrátka 15% šanci, že zahučí do pasti s SO 10. Kdyby to mělo být 100%, tak by musela mít bonus aspoň +9. Že na pasivku by to dala? To je na rozhodnutí hráče. Když bude aktivně házet, je si vědom, že může hodit málo, ale může hodit i hodně. Pokud si myslí, že překážky jsou snadné, je pro něj lepší vzdorovat pasivně. To je už na rozhodnutí hráče, čeho využije a jak bude hrát.

Je to podobné, jako s hody na životy. Když si jeden hráč bude brát průměr a druhý hráč si bude na životy házet, tak dlouhodobě budou mít oba stejně (se stejnou odolností a Kostkou životů). Druhý hráč může mít krátkodobě, a možná i částečně dlouhodobě, více životů. Ale možná taky míň. Je na hráči, jestli bude riskovat. Ani jeden přístup ale není jednoznačně lepší než druhý. Stejně tak u pasivních vs. aktivních hodů.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt »

ShadoWWW:
Díky za shrnutí. Pěkně jsi to popsal :)
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

V roce 2017 bylo DnD nejprodávanější za celou svou historii. Dokonce víc než v 80. letech minulého století. Pátá edice se tak stala nejúspěšnější edicí v historii. Více informací na Kostce.

Přišel nový zlatý věk stolních RPGček, dokonce ten nejzlatější. A pak že už jsou odepsané a nemůžou soupeřit s MMORPG a ostatními moderními druhy zábavy.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti