[5e] D&D 5e - obecná diskuze

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[5e] D&D 5e - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace v databázi

:arrow? Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)

Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.

Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

Hlubina a Londýn 18. stol v jednom?


Trochu silná káva. Pro mě. Každopádně ten megadung, kde bude každé patro jiné vypadá pěkně (a nutí mě dodělat AiME do listopadu :D ).
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

To mě zas až tak ne, to už jsme tu jednou měli.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

Vida, další recyklovaný produkt.


Ale Xanathar má být jenom v té první knize jako boss, ne?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

I když... jestli si ho zahraju, tak ukápnu nostalgickou slzu. Když jsme hráli v Asterionu, hrozně jsem si přál, aby vydali Derteon, který měl vyjít "někdy v budoucnu". Nevyšel nikdy, ale jeho předlohou byl právě Undermountain, takže v tomto novém dobrodružství se mi po skoro dvaceti letech splní můj dávný dětský sen. ;-)

EDIT: Ano. ale nemusí, je tam možnost dalších tří.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

ShadoWWW píše: 3. 6. 2018, 20:56 EDIT: Ano. ale nemusí, je tam možnost dalších tří.
Já nejsem tak nasáklý FR fluffem, ale první, co mi vyskočí při slově Hlubina je Xanathar (jako boss). Nebo je tam něco zajímavějšáho?
ShadoWWW píše: 3. 6. 2018, 20:56 I když... jestli si ho zahraju
Doslova slintám, zvažuju PbP...
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DnD 5E

Příspěvek od York »

Paul píše: 3. 6. 2018, 21:00Doslova slintám, zvažuju PbP...
Dungeoncrawl není přes pbp moc dobrej, pokud teda hraješ podle pravidel s aspoň trochu klasickým soubojákem a není to v režimu, kde jsou všichni hráči online a můžeš tedy souboje odehrát v reálném čase. Když máš v boji třeba 5 postav a musíš tudíž každé kolo čekat na 5 hráčů, než napíšou, co budou dělat, tak to šíleně zdržuje a může se ti snadno jeden malej souboj natáhnout na několik dní.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

York píše: 4. 6. 2018, 00:41 Dungeoncrawl není přes pbp moc dobrej, pokud teda hraješ podle pravidel s aspoň trochu klasickým soubojákem a není to v režimu, kde jsou všichni hráči online a můžeš tedy souboje odehrát v reálném čase. Když máš v boji třeba 5 postav a musíš tudíž každé kolo čekat na 5 hráčů, než napíšou, co budou dělat, tak to šíleně zdržuje a může se ti snadno jeden malej souboj natáhnout na několik dní.
Uvidíme, vyzkoušíme, podle toho se zařídíme. 8)

Edit: proč první, co mě po nějaké době napadá v souvislost s DotMM, je Prokletí Karaku? :>;o)
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

DnD 5E je v základu dělané pro hraní v jeskyni; tedy typická dobrodružství, jak jsme je znávali v devadesátých letech z DrD 1.5 Pravidel pro začátečníky. Hráčská postava musí vydržet mnoho soubojů, než si musí důkaldně odpočinout.

Co se týče dlouhodobých zranění, ty v dungeonu nechceš, protože v podstatě znamenají, že hráčská postava je do konce jeskyně vyřízená a hráč otrávený, nebo příště už prostě nepřijde. Dlouhodobá zranění můžeš řešit "pod širým nebem", kde nebývá kladen takový důraz na boj. A DnD 5E na to má dokonce dvě mechaniky: Úrazy a Masivní zranění. Tyto mechaniky simulují těžká zranění rozhodně lépe než životy, které jsou spíš o okamžité bojeschopnosti než o té dlouhodobé.
Úrazy
Zranění obvykle nezanechává žádné přetrvávající účinky. Tato možnost zavádí potenciál pro dlouhodo¬bé úrazy.
Je na tobě rozhodnout, kdy si hodit na dlouhodobý úraz. Tvor může utrpět dlouhodobý úraz za následují-cích okolností:
• Když utrpí kritický zásah
• Když se jeho životy sníží na 0, ale není namístě mrtvý
• Když neuspěje v záchranném hodu proti smrti o 5 či více

Pro určení povahy úrazu si hoď podle Tabulky dlouhodobých úrazů. Tato tabulka předpokládá typickou humanoidní fyziologii, ale výsledky můžeš uzpůsobit pro tvory s odlišnými typy těla.

Tabulka dlouhodobých úrazů
----------------------------------------------------------
k20: Úraz
----------------------------------------------------------
1: Ztráta oka. Máš nevýhodu k ověřením Moudrosti (Vnímání) opírajícími se o zrak a k hodům na útok na dálku. Ztracené oko může obnovit magie, jako je například kouzlo regenerace. Utrpíš-li tímto úrazem ztrátu posledního oka, jsi slepý.
2: Ztráta ruky nebo její části. Už nic nemůžeš držet oběma rukama a můžeš držet jen jeden předmět najednou. Ztracenou končetinu může obnovit magie, jako je například kouzlo regenerace.
3: Ztráta nohy nebo její části. Tvoje rychlost po nohách se sníží na polovinu a musíš používat hůl nebo berlu, aby ses mohl pohybovat, pokud nemáš dřevěnou nohu či jinou protézu. Po použití akce Úprk upadneš na zem. Máš nevýhodu k ověřením Obratnosti na rovnováhu. Ztracenou končetinu může obnovit magie, jako je například kouzlo regenerace.
4: Kulhání. Tvá rychlost po nohách se zmenší o 1 sáh. Po použití akce Úprk si musíš hodit záchranný hod na Obratnost se SO 10. Když neuspěješ, upadneš na zem. Magické léčení odstraní kulhání.
5–7: Vnitřní zranění. Kdykoliv se pokusíš o akci v boji, musíš si hodit záchranný hod na Odolnost se SO 15. Když neuspěješ, přijdeš o svou akci a nemůžeš používat reakce do začátku svého příštího tahu. Úraz se vyléčí, pokud strávíš deset dní pouze odpočíváním a ničím jiným.
8–10: Zlomená žebra. Toto má stejný účinek jako Vnitřní zranění výše, ale SO záchrany je 10.
11–13: Hnusná jizva. Jsi znetvořený do té míry, že se rána nedá snadno skrýt. Máš nevýhodu k ověřením Charismatu (Přesvědčování) a výhodu k ověřením Charismatu (Zastrašování). Magické léčení 6. či vyšší úrovně, například uzdrav nebo regenerace, jizvu odstraní.
14–16: Hnisající rána. Tvé maximum životů se sníží o 1 každých 24 hodin, co rána přetrvává. Klesne-li tvé maximum životů na 0, zemřeš. Rána se vyléčí, obdržíš-li magické léčení. Nebo ti někdo může ránu ošetřit. Každých 24 hodin si jednou hodí na ověření Moudrosti (Lékařství) se SO 15. Po deseti úspěších se rána vyléčí.
17–20: Drobná jizva. Jizva nemá žádný nepříznivý účinek. Magické léčení 6. či vyšší úrovně, například uzdrav nebo regenerace, jizvu odstraní.
----------------------------------------------------------
Místo použití účinku popsaného v tabulce můžeš nechat zodpovědnost za znázornění dlouhodobého úrazu na hráči. Hoď si podle Tabulky dlouhodobých úrazů jako obvykle, ale místo aby postava utrpěla účinek popsaný pro daný výsledek, získá novou vadu se stejným názvem. Je na hráči, aby vyjádřil dlouhodobý úraz během hraní, jako jakoukoliv jinou vadu, s potenciálním získáním inspirace, když účinky úrazu ovlivní postavu významným způsobem.
Masivní zranění
Kvůli tomuto pravidlu se tvor snáze skácí pod masivním zraněním.
Když tvor utrpí zranění z jediného zdroje, které je větší nebo rovno polovině jeho maxima životů, musí uspět v záchranném hodu na Odolnost se SO 15, jinak utrpí náhodný účinek daný hodem podle Tabulky otřesu ústrojí. Například tvor, který má maximum životů 30, si musí hodit na tuto záchranu na Odolnost, když utrpí zranění 15 nebo více z jediného zdroje.

Tabulka otřesu ústrojí
----------------------------------------------------------
k10: Účinek
----------------------------------------------------------
1: Životy tvora klesnou na 0.
2–3 Životy tvora klesnou na 0, ale je stabilizovaný.
4–5 Tvor je ochromený do konce svého příštího tahu.
6–7 Tvor nemůže provádět reakce a má nevýhodu k hodům na útok a ověřením vlastností do konce svého příštího tahu.
8–10 Tvor nemůže provádět reakce do konce svého příštího tahu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Bratranec ve svém hraní DnD 5E inspirované středověkou Evropou šel ještě dál sepsal pro své hráče seznam úprav a pokynů:

Krátký odpočinek
Osmihodinový odpočinek, z toho aspoň 6 hodin spánku, vyžaduje utáboření se u ohně.

Důkladný odpočinek
Vyžaduje ubytování v hospodě nebo obdobném stavení na dobu aspoň 3 dnů. Každý den si postava vyléčí 1 + oprava Odolnosti životů (minimálně 1) a odstraní si 1 úroveň únavy a zakaždé 3 dny si obnoví polovinu kostek životů. Kouzlící postavy si mohou obnovit své pozice kouzlel po 3 dnech odpočinku.

Další pokyny:
* Ve světě neexistují teleportační kouzla a hráči se je nemohou naučit
* Kouzlo světlo je kouzlo 1. úrovně
* Nestvůry jsou unikátní a smrtící
* Nestvůry jsou individuální; mohou mít úrovně povolání.
* Legendární nestvůry jsou legendární. Některé bystosti smrtelníci nemohou zabít bez ohledu na jejich úroveň.
* Příběhy v legendách nejsou nutně o zabíjení legendárních nestvůr, polobohů atd.
* Cestování je těžké
* Neexistuje veřejná doprava
* Mapy jsou vzácné a nepřesné
* Svět je neprozkoumaný
* Lidé (a ostatní rasy) nejsou milí
* Lidé (a ostatní rasy) nejsou tolerantní
* Lidé (a ostatní rasy) jsou pověrčiví
* Lidé (a ostatní rasy) jsou podezřívaví
* Lidé (a ostatní rasy) nemají rádi rozdíly. V oblékání, vzhledu, chování, zvycích atd.
* Lidé (a ostatní rasy) nejsou vzdělaní
* Lidé nemají rádi cizince v brnění s velkými meči.
* Magie je vzácná a zakázaná
* Ženy a muži si nejsou rovni
* Děti jsou majetkem
* Rasy se navzájem nemají rády
* Sociální postavení hraje velkou roli
* Sociální postavení je důležitější než úroveň, životy atd.
* Zákon i tresty jsou tvrdé
* Pro šlechtice a prosté obyvatele platí jiné zákony
* V zemích vládnou mocní lidé. Nechtějí žádné soupeře a netolerují vzdor.
* Dobrodruzi jsou obvykle na spodu sociálního postavení. Nevlastní půdu, nemají příbuzné, jsou to obvykle cizinci. Dávejte si na ně pozor.
* Řeší se pravidla pro zvedání a nošení (včetně varianty zatížení) a dbá se na zásoby vody a jídla
* Oblečení se časem obnošuje a ničí
* Hygiena je slabá
* Zdravotní péče neexistuje
* Číst a psát umí jen učenci
* Náboženství je důležité, eteizmus neexistuje
* Bojová střetnutí nejsou vyvážená a nejsou založena na úrovni družiny
* Avšak dobrodružství jako celek bere v úvahu úroveň družiny
* Nelze vyhrát každý souboj
* Družina by vždy měla zhodnotit své možnosti
* Každý (vysoko i nízko postavené osoby) ctí, že na ležící a utíkající osoby se neútočí, pokud na ně nění vydán zatykač. Překročení tohoto pravidla vede k vydání zatykače a všeobecnému pohrdání.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DnD 5E

Příspěvek od eerieBaatezu »

Koukal jsem na AiME a je to tak, že short rest můžu dělat v divočině a long rest jenom na speciálních místech? Protože to pak znamená, že když třeba po souboji použiju všechny svý HD na vyhealení, tak už žádný nemám a pokud nebudu mít long rest třeba celej tejden, tak se mi celej tejden neobnoví HD?! To mi přijde hafo brutální.
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Je to tak. AiME je brutální. Nejbrutálnější je asi souboj v bažině (vyčerpání a postihy jak prase).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Když Wizardi představili v UA mystika jako psionické povolání, dali mu trochu upravený systém "magů" z Průvodce Pána jeskyně. Těšil jsem se, že budeme mít v 5E alternativní systém magie založený na mazích.

Jak je ale vidět u Mikea Mearlse, Wizardi od této myšlenky ustupují a psioniky založí na alternativní "škole magie", která ale taky bude používat klasické pozice kouzel. Proč ustoupili od magů Mike nevysvětlil, ale zdá se, že mystik by byl díky magům vůči kouzelníkovi s pozicemi kouzel mnohem flexibilnější, než by se Wizardům a hráčům bylo bývalo líbílo.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

* Každý (vysoko i nízko postavené osoby) ctí, že na ležící a utíkající osoby se neútočí, pokud na ně nění vydán zatykač. Překročení tohoto pravidla vede k vydání zatykače a všeobecnému pohrdání.
Fjů, musí to mít vliv na bitvy - v podstatě to ještě umocňuje převahu jízdy. Totiž v pozdním středověku takhle pěšáci bojovali - srazili maníka na zem a tam ho nějak dostali (většinou dýkou do očnic zbroje. Nebo mezer ve zbroji.).

K tomu Spelljammeru- jsem myslel, že to je dávno mrtvá idea, nikdo to nehraje a nevyplatí se to vydat...

Jsem se asi splet. Ale pořád nechápu, jak do toho můžou jít.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DnD 5E

Příspěvek od York »

Paul píše: 9. 7. 2018, 15:58K tomu Spelljammeru- jsem myslel, že to je dávno mrtvá idea, nikdo to nehraje a nevyplatí se to vydat...

Jsem se asi splet. Ale pořád nechápu, jak do toho můžou jít.
Taky se divím, že se nepoučili z osudu TSR. Čekal bych, že se budou zuby nehty držet jediného oficiálního settingu.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

Taky se divím, že se nepoučili z osudu TSR. Čekal bych, že se budou zuby nehty držet jediného oficiálního settingu.
Více settingů bych neřešil - ať si udělají malé série produktů a nějak to zaštítí pod jednu značku a pravidla, mě je to fuk. Spíš mi jde o ten Spelljammer.

K tomu jedinému settingu: drželi se ho. Jenom to bylo takové podle mě divné držení - fluff v základní Trojce je FR (nebo víceméně FR), příběhové linie jseou ve FR, deskovky a ostatní věci jsou ve FR. Ale něco, co poisuje FR opravdu pořádně tady není. Teda, je, Dobrodruhův průvodce Mečovým pobřežím, ale když to srovnám s AiME, tak v té knize nic není.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů