[5e] D&D 5e - obecná diskuze

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[5e] D&D 5e - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace v databázi

:arrow? Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)

Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.

Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

York píše: 27. 10. 2017, 18:52 Tak prostě ber kolo jako trochu delší časovej úsek. Zasahovat do bojovejch mechanik, protože se ti to nezdá realistické, není moc dobrej nápad. Můžeš tím snadno docílit toho, že to pak hráče nebude bavit...
To zní jako dobrý nápad.
eerieBaatezu píše: 27. 10. 2017, 18:57
Tak to přestaň hrát DnD. $lol$
To už tak dobrý nápad není. Bys nevěřil, kolik práce mi dalo překecat kluky, aby skončili s DrD2 a hráli tohle.

EDIT: Tuhle hlášku si zarámuju, přeložím a hodím na FB DnD. A pak budu čekat, než Skaven vydá PF 2, abych si mohl zahrát něco jiného. 8)
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pieta »

Paul píše: 27. 10. 2017, 18:48Takže normální tah ve 4e? :D
Normální tah v 5e. Move s provokování opportunity, Attack, Bonus Action Dual Wield attack, Reaction Opportunity Attack.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 »

Že se chytám detailu, 25 km/den je podle tebe moc, nebo málo?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

Už 25 km/den je pro mě docela dost pro pěší družinu bez všeljakých "zrychlení rychlosti na trojnásobek", natož 24 mil za den z pravidel. Uznávám nějakých 20 na den, kde podobný výkon uděláš i druhý/třetí den cesty po jakž takž dobrých polních cestách/ne moc neprostupnou krajinou.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Čekal bych, že to bude asi tak náročné, jako za stejnou dobu uprostřed boje popoběhnout deset metrů, odrazit útoky tří goblinů, zasadit jim na oplátku jednu dvě efektivní rány, dýkou v druhé ruce bodnout šamana, a pak ještě jednou, když se pokusí stáhnout a neopatrně se přitom odkryje. (:
Protože na popisu záleží. Stejná situace (z hlediska herních mechanismů) se dá popsat následovně:

Rozběhneš se k vyhlídnutému šamanovi. Cestou se snažíš vyhýbat třem skřetům, co se po tobě ohánějí svými scimitary. Přiběhneš k šamanovi, bodneš ho dýkou a bleskurychle po něm máchneš i dýkou v druhé ruce. Šaman zařve a snaží se utéct. V nastalém zmatku se po něm oženeš ještě jednou.

Co se týče uvěřitelnosti DnD, je to něco mezi filmem o počítačovou hrou. Ale nejde jen o uvěřitelnost, ale zejména zábavu. Aby to bylo zábavné pro hráče, co takovou postavu hraje, a přitom nebyl trnem v oku ostatním hráčům v družině.

Mimochodem, ten borec z toho videa s rychlou střelbou se na tu úroveň dostal myslím za tři roky tréninku ve volném čase, což u dobrodruha, pro kterého je střelba z luku denním chlebem, může být i dřív. Z hlediska DnD by ten borec byl někde na 3.-5. úrovni.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Některé se překrývají a dá se říci i vykrádají. Na co pak jsou multipovolání, když je lepší projíždět internet (nebo si koupit Xanathara), abych našel subclassu, která se hodí k mému hernímu stylu? Pakt čepele dělá z černokněžníka bojovníka, i když to bojovník není
Černokněžník s paktem čepele je spíš něco mezi bojovníkem a kouzelníkem než jen bojovníkem. Je to koncept občas označovaný jako "swordmage", kterého lze v DnD 5E dosáhnout několika různými způsoby a toto je jen jeden z nich.
Paul píše:ehm, co za ni vlastně ti patroni chcou?
Toto je velmi dobrá otázka a jsem rád, že ses na ni zeptal. Měl by se na ni IMHO ptát každý hráč černokněžníka. Můžeš to nechat být, nebo se se svým PJ domluvit na nějakém konkrétním patronovi a konkrétním cíli, který sleduje. Je to totiž skvělý námět na dlouhodobou příběhovou zápletku. Příklad byl například v Critical Role.

Tam jednu postavu oživila bohyně Havraní královna s podmínkou, že až přijde čas, vezme si zase život postavy zpět.

Po dlouhém dvou a půl ročním tažení se postavy dostaly do závěrečného boje s hlavním záporákem Veknou. Ve skupině byl i bard, který je v 5E funkční kouzlící postavou. Hráči věděli, že se blíží závěr, a hráč barda si speciálně pro tuto příležitost šetřil pozici kouzel 9. úrovně, díky níž může sesílat ta nejmocnější kouzla. Měl ji ale jen jednu.

Vekna se v jednu chvíli chystal teleportovat pryč. A postavy mu v tom chtěli za každou cenu zabránit. Bojovníci na něj útočili zbraněmi a sesilatelé na něj sesílali svá útočná kouzla. Bard vesměs sesílal léčivá kouzla. Když už to vypadalo, že se Veknovi podaří teleportovat pryč a tažení se tak protáhne minimálně o několik týdnů, bard se zeptal: "Jak důležité je zabránit mu se teleportovat?" A družina odpověděla: "Maximálně." Bard tedy na Veknu seslal protikouzlo pomocí pozice 9. úrovně, čímž Veknovi na poslední chvíli zabránil se teleportovat. Díky tomu už nebyl u problém Veknu dorazit a vyhrát. A všichni hráči se radovali a oslavovali! Až na barda. Skupina vyhrála, ale bard, dá se říci, prohrál. Hráčům to neřekl, ale už delší dobu si šetřil tu pozici na seslání kouzla přání, nejmocnějšího kouzla, jaké smrtelník dokáže seslat, aby zabránil Havraní královně vzít život členovi jejich družiny. Družina vyhrála, splnila dlouhodobou kampaň, Havraní královna získala svou cenu z uzavřeného paktu. Úžasná hra.

Co se snažím říct: Pakt, stejně jako cokoli jiného v DnD, nemusí být jen prostá herní mechanika. Všechny herní mechanismy v DnD jsou vějičky, ze kterých se dá budovat suprový příběh. Povolání, obory, rasy, zázemí, odbornosti, kouzla, schopnosti povolání... vše je tu proto, aby se dal vyprávět úžasný příběh a současně aby se hráči během hraní úžasně bavili.

Možná, že všechno nedopadne vždy tak, jak si hráči představovali, viz ten můj popis z Critical Role, ale i tak, nebo spíš právě proto z toho vzniká úžasná hra a dobrodružství.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 »

Paul píše: 28. 10. 2017, 10:18 Už 25 km/den je pro mě docela dost pro pěší družinu bez všeljakých "zrychlení rychlosti na trojnásobek", natož 24 mil za den z pravidel. Uznávám nějakých 20 na den, kde podobný výkon uděláš i druhý/třetí den cesty po jakž takž dobrých polních cestách/ne moc neprostupnou krajinou.
To ovšem moc neodpovídá. Pravidla evidentně vychází z Naismithova pravidla (https://en.wikipedia.org/wiki/Naismith%27s_rule) v rovném terénu (což sedí, nějaké prudké stoupání bych dal jako těžký terén). A to je dělané právě pro turistické pochody a myslím, že i vícedenní. Takže pravidla jsou v rámci možností realistická, pokud předpokládáme dobře trénované osoby. Což by dobrodruzi měli být.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

ShadoWWW píše: 28. 10. 2017, 14:42 Mimochodem, ten borec z toho videa s rychlou střelbou se na tu úroveň dostal myslím za tři roky tréninku ve volném čase, což u dobrodruha, pro kterého je střelba z luku denním chlebem, může být i dřív. Z hlediska DnD by ten borec byl někde na 3.-5. úrovni.
To si nemyslím. Ten borec měl kupu času si nacvičovat přesně to, co tam ukazoval, tj. takové ty věci jako střelba z běhu, střelba ze skoku, střelba bez luku, a kdo ví, co ještě. Normální dobrodruh se na takové věci nespecializuje. Spíš na jednoduché: nabít-zamířit-netrefit kámoše-vystřelit.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

Log 1=0 píše: 28. 10. 2017, 17:41 To ovšem moc neodpovídá. Pravidla evidentně vychází z Naismithova pravidla (https://en.wikipedia.org/wiki/Naismith%27s_rule) v rovném terénu (což sedí, nějaké prudké stoupání bych dal jako těžký terén). A to je dělané právě pro turistické pochody a myslím, že i vícedenní. Takže pravidla jsou v rámci možností realistická, pokud předpokládáme dobře trénované osoby. Což by dobrodruzi měli být.
Jako jo, možná. Jen na dobrých cestách a za dobrého počasí. K tomu připočti občas špatné počasí, kroužkovka, štít a meč na zádech, jídlo na celou dobu pochodu, tábornické vybavení, random encountery a podél prudké paraboly se zakřivující únava a sem tam nějaký ten puchýř, viz cesty džunglí z přístavu do Kokody, ty trvaly vyškoleným nosičům až 8 dní. O tréninku postav by se polemizovat dalo, ale na druhou stranu je tady jedno zlaté pravidlo: kolona se řídí pohybem nejpomalejšího.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pieta »

ShadoWWW píše: 28. 10. 2017, 14:42
Čekal bych, že to bude asi tak náročné, jako za stejnou dobu uprostřed boje popoběhnout deset metrů, odrazit útoky tří goblinů, zasadit jim na oplátku jednu dvě efektivní rány, dýkou v druhé ruce bodnout šamana, a pak ještě jednou, když se pokusí stáhnout a neopatrně se přitom odkryje. (:
Protože na popisu záleží. Stejná situace (z hlediska herních mechanismů) se dá popsat následovně:

Rozběhneš se k vyhlídnutému šamanovi. Cestou se snažíš vyhýbat třem skřetům, co se po tobě ohánějí svými scimitary. Přiběhneš k šamanovi, bodneš ho dýkou a bleskurychle po něm máchneš i dýkou v druhé ruce. Šaman zařve a snaží se utéct. V nastalém zmatku se po něm oženeš ještě jednou.
To jsi popsal stejný tah, jako já, akorát se u toho tváříš objevně, a já vůbec netuším, proč, protože je to evidentně ten samý tah. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW »

Pieta:
1) To je pěkné, že víš, jak se tvářím. ;) Akorát se tak netvářím.
2) Popsat stejnou situaci jiným způsobem bylo účelem mého sdělení.
3) I když... nepopsal jsem úplně stejnou situaci. Můj aktér uběhl jen 9 metrů (30 stop), protože na 10 metrů by už potřeboval akci Pohyb.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pieta »

Furt teda nechápu, proč je tvůj popis lepší příspěvek k debatě o tom, co stihne lučištník za kolo, než můj.

Re: 3) To máš z toho, že hraješ pomalé rasy. :D
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 »

Paul:
Ach jo.
" jídlo na celou dobu pochodu, tábornické vybavení, "
Nemusím, už v tom je.
"kroužkovka, štít a meč na zádech"
Dnešní trekker nenosí středověké zbraně a zbroj, ale má li stejnou nosnost, nabere jinou výbavu, pokud míní, že se bude hodit. Takže to je vlastně taky započteno.
"podél prudké paraboly se zakřivující únava"
Jdu 8 hodin denně, tj. 8 hodin spánku+2 hodny hlídky+půl hodiny pauza po hodině chůze (3,5) a ještě mi zbude 1,5 hodiny na jídlo a tak. O tom si třeba řidič kamionu s pauzou 45 min po 4,5 hodinách může nechat jen zdát. Pokud to nedodržíš, nastupuje únava viz Usilovný pochod.
"Jen na dobrých cestách" "cesty džunglí"
S tím ta tabulka počítá, pro horší terén máš ty čísla podělit dvěma, čímž se dostanou dokonce pod tvůj limit 20 mil, a to i při rychlém tempu. Viz Těžký terén.
"z přístavu do Kokody" "random encountery"
Ta tabulka slouží k odhadu vzdáleností a časů, během kterých se nic zajímavého neděje. Boj a jiné namáhavé věci jsou zajímavé, a nechápu, kdo by mohl předpokládat, že se během té cesty bojuje. Jestli někdo dává postavám 8 hodin+boje, tak ano, je to blbost, ale to nepřijde do hry často, protože hra tvořená z 90% random encauntery (a to by pochod, kdy se stávají moc často) by nebyla moc zajímavá. Krom nakopávačů zadků, ale mám li družinu jen z nich, nebudu je otravovat celodenními pochody. Uznávám, je to úvaha nad samotný text pravidel, ale přijde mi naprosto logická.
" za dobrého počasí. K tomu připočti občas špatné počasí"
Tohle je férová připomínka. Počasí by mělo působit stejně jako těžký terén. Rozhodně to ubírá hře na realističnosti a věrohodnosti. Na druhou stranu, je to kombinace dvou subsystémů, které přichází do hry jen málo. Jestli odehráváte to, že se vám meče plantají pod nohy, odehrát hnusné počasí vám nebude dělat problém.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Paul »

Log 1=0 píše: 28. 10. 2017, 22:23 Dnešní trekker nenosí středověké zbraně a zbroj, ale má li stejnou nosnost, nabere jinou výbavu, pokud míní, že se bude hodit. Takže to je vlastně taky započteno.
A ty hraješ dnešního trekkera, nebo univerzálního člověka známého jako Hrdina? Toho Hrdinu, který prošel skal a stepí divočinou, jen aby zabil draka a přitom tahal kouzelný meč, kroužkovku, jídlo na cestu tam u zpět, tábornické vybavení, kamaráda, kterého sklátila kletba a cestou zpět i kupu zlata.
Lidi, co jdou do Santiaga ujdou denně asi 20 až 25 km podle zdatnosti. A to tahají batoh vážící okolo 10 kg. V družině mám snad jen jednoho hráče, co by se do toho vešel (shodou okolností je to černokněžník, který má nejvíc zbraní, potom je bojovník s 25 kily, kde většinu zabírá drabgeschir, u trpaslíka tuláka si jistý moc nejsem, ale i ten má hodně).
Log 1=0 píše: 28. 10. 2017, 22:23 Jdu 8 hodin denně, tj. 8 hodin spánku+2 hodny hlídky+půl hodiny pauza po hodině chůze (3,5) a ještě mi zbude 1,5 hodiny na jídlo a tak.
Nemyslel jsem únavu za celou dobu cesty. Jen za jeden den. Ale na příští pochod můžeš být hodně rozlámaný, kyž netaháš nějaké to tábornické vybavení. 1,5 h na jídlo a tak... Zajímavé. Pokud si to jídlo nemusiš lovit a taháš ho s sebou. A kde je případné hledání cesty? Je známý jeden případ, kdy během válek v Litvě ve 13. stol ušla skupina zvědů 115 km za devět dní. V lesích a bažináh se tam pokoušeli hledat stezku pro vojsko řádu rychlostí asi 12 km za den. Maximální temto 40 km/den mě snad jen Napoleon, když táhl everním Rakouskem po dobrých cestách a kdy vojáci nesli jen pušku a jídlo si kupovali od místních.

Taková poznámečka pod pomyslnouo čárou: možná by byo dobré, kdyby se v JaD objevilo něco o paktu...
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 »

Paul píše: 29. 10. 2017, 11:22 A ty hraješ dnešního trekkera, nebo univerzálního člověka známého jako Hrdina?
Hrdina s vekým H zvládne víc, než dnešní trekker. Takže udrží pohodlné tempo i při drsnějších podmínkách. Jako, tohle je argument pro to, aby ty postavy vydržely i víc, než se píše v pravidlech.
Paul píše: 29. 10. 2017, 11:22 Lidi, co jdou do Santiaga
Tady můžu použít jen anekdotický příklad z druhé ruky, ale... Ti lidé jsou na náboženské pouti. Nechtějí se dostat do Santiaga, ti jedou vlakem/autem/letadlem, poutníci chtějí do Santiaga dojít. Je to součást cíle. Zážitku, který je obohatí, případně jim změní život. Nevidím důvod předpokládat, že jdou maximálním tempem. Nechtějí se efektivně přesunout do bodu A z bodu B, chtějí putovat, rozjímat a meditovat.
Paul píše: 29. 10. 2017, 11:22 kyž netaháš nějaké to tábornické vybavení.
Takže znova: Naismith byl horolezec. Jeho pravidlo používají horolezci, trekkeři a hikeři pro plánování svých výprav. To pravidlo PŘEDPOKLÁDÁ že s sebou taháš velký bágl se zásobami a výbavou.
Paul píše: 29. 10. 2017, 11:22 Pokud si to jídlo nemusiš lovit a taháš ho s sebou.
Jo, to jsem předpokládal.
Paul píše: 29. 10. 2017, 11:22 A kde je případné hledání cesty?
PPJ strana 111. Ne ta tabulka v PH. Fakt chceš po tom číslu, aby zohledňovalo věci, které jsou zohledněny jiným způsobem.
Paul píše: 29. 10. 2017, 11:22 Je známý jeden případ,
Přesuny vojsk jsou náročné úkoly zahrnující velké množství lidí. Vojsko se hýbe celkem pomalu. Protože ledasco. Stačí aby zbloudila část, ostatní musí čekat, nebo se něco pokazilo. A při téhle kvantitě se něco pokazí prakticky furt. Zvědové se nemůžou hýbat o moc rychleji, protože vojsko potřebuje aktuální informace, kudy jít. S dobrodruhy neporovnatelné, ti mají blíž k těm trekkerům.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů