[5e] D&D 5e - obecná diskuze
[5e] D&D 5e - obecná diskuze
Anotace v databázi
Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)
Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze
Já jsem hrál 4E dva roky jako PJ. I když spoluhráči byli dobří, tak ty zdlouhavé boje byly pro mě hrozně nudné a současně frustrující. Hrávali jsme od 18 hod. Drtivou většinu sezení zabral jeden souboj. Když byl kratší, končili jsme kolem 23 hod. Když byl delší, končili jsme kolem 2:00 ráno.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze
13th Age má hrozně velký rozsah crunche u různých povolání... ranger je zrovna snad nejvíc basic, hrál jsem ho na jednom one-shotu a bylo to docela repeat-until-done. Ale zrovna jsem neměl chuť řešit něco složitého a nepřipadal jsem si slabší oproti ostatním. Ve chvíli kdy člověk jde do 13th True Ways (a dual-classů) se taktičnost a vytváření buildů začne blížit mid-level 4e. A krom toho setting je de facto generický DnD svět, ale s docela zajímavým twistem, a místo handbooků ho dostává do hry skrz příběhovou mechaniku.
Nicméně skutečná 4e 2.0 s bojem na gridu je Lancer RPG.
Nicméně skutečná 4e 2.0 s bojem na gridu je Lancer RPG.
Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze
Tak nějak předpokládáš, že combat as sport znamená, že v tom budou taktické orgie. To nikde není řečeno.
Ostatně, o skutečné taktické megahry není ve skutečnosti zjevně takový zájem. 5E nabízí možnost mít pár soubojů na půl hoďky, co dodají hře ten game feeling, ale zas netrvají moc dlouho, můžeš v něm trochu taktizovat v mechanikách i fikci, ale ani jedno není nijak extrémně náročné a můžeš se stylem hodně posouvat. A to patrně většina hráčů chce.
Samozřejmě, pokud máš preferenci na hodinové boje, je to legit, a rozhodně ti nerozmlouvám návrat ke 4E. Ale to, že není 5E určená na několikahodinové boje je podle mne záměr, a přijde mi nefér jí to vyčítat.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze
Jak je tatakticnost rozdelena mezi "delam si build jako homework" a "delam veci na gridu"?G451 píše: ↑4. 5. 2021, 20:00 13th Age má hrozně velký rozsah crunche u různých povolání... ranger je zrovna snad nejvíc basic, hrál jsem ho na jednom one-shotu a bylo to docela repeat-until-done. Ale zrovna jsem neměl chuť řešit něco složitého a nepřipadal jsem si slabší oproti ostatním. Ve chvíli kdy člověk jde do 13th True Ways (a dual-classů) se taktičnost a vytváření buildů začne blížit mid-level 4e. A krom toho setting je de facto generický DnD svět, ale s docela zajímavým twistem, a místo handbooků ho dostává do hry skrz příběhovou mechaniku.
Nicméně skutečná 4e 2.0 s bojem na gridu je Lancer RPG.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21013
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Tohle poslal G415 na Karlův Discord, přijde mi to vhodné sdílení i tady. Analýza toho, jak bylo D&D 5e nadesignováno s představou toho, že se bude hlavně bojovat, a proč to způsobuje problémy... protože tak skoro nikdo nechce hrát.
The War of Attrition: How WotC Thought We'd Play vs. How We Actually Play
The War of Attrition: How WotC Thought We'd Play vs. How We Actually Play
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21013
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Tam je poučná i ta diskuze a termíny, kterými se lidi o té hře baví:
I have no idea what they are thinking with the gold thing. It's now significantly easier to get +1 plate (available as a tier appropriate drop in T2) than it is to get non-magical plate, which actually means that most people just seek out +1 plate and never buy normal plate. It's very dumb.
They really do hate strength-based martials, huh?
My friend bought 20 scrolls between every session in Tier 4 games with his 6000g / level. You can purchase up to level 5 spell scrolls, iirc. He was a walking library who could hand out a bunch of free casts of stuff to everyone, and my level 20 Cleric always had at least 5 scrolls of Death Ward on him every adventure.
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Well... ty citace sou naprosto obvious problém obsese části Americké herní komunity hrát doslova doslova podle pravidel v knize no matter what - výsledkem pak jsou věci že pouhé doporučení z DMG skončí jako tvrdej guide na to za kolik se dá koupit magický svitky s implicitním US-kapitalistickým předpokladem, že nabídka vždy potká poptávku. Jakože jasně, pokud hraju Eberron, tak asi můžu kupovat magický svitky v rohovejch shopech jak iPhony v applestoru, ale už i v těch profláklejch Forgottenech bych to tak optimisticky rozhodně neviděl.
A Strength-based martials jsou hated poprávu, ten koncept je legacy od nerdů co stranou toho, že dostávali nakládačku na záchodech na střední když odmítli odevzdat svačinu vživotě nebojovali jinak, než kostkama a maj dojem že UFC v televizi je ukázka reálnýho boje. Ne, že by ten koncept nemohl bejt funkční, ale představa, že by měl bejt výchozí je mimo - jak vstoupěj do hry libovolný zbraně, tak okamžitě vsadim na drobnou holčinu s vydrilovanym technickym tréninkem a rychlejma reflexama proti libovolnýmu namakanci z posilky. A to neřikám z titulu nějaké teorie.
A Strength-based martials jsou hated poprávu, ten koncept je legacy od nerdů co stranou toho, že dostávali nakládačku na záchodech na střední když odmítli odevzdat svačinu vživotě nebojovali jinak, než kostkama a maj dojem že UFC v televizi je ukázka reálnýho boje. Ne, že by ten koncept nemohl bejt funkční, ale představa, že by měl bejt výchozí je mimo - jak vstoupěj do hry libovolný zbraně, tak okamžitě vsadim na drobnou holčinu s vydrilovanym technickym tréninkem a rychlejma reflexama proti libovolnýmu namakanci z posilky. A to neřikám z titulu nějaké teorie.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Jinak ten post je pravdivej jen z části - bohužel ta vynechaná část je dost důležitá.
Navrhnout hero-fantasy systém, který má definovanou tvrdost postav v termínech bojových střetnutí, je prostě lepší, protože ten systém pak má jasně definovanou rovnováhu a nástroje, kterými tuto rovnováhu dosahuje (nějaké hodnoty čísel po levelech atp.) V momentě, kdy tato rovnováha - jakákoliv - existuje, je snadné jí posunout podle potřeb - tvořit slabší nebo silnější encoutnery atp. Hráči, kteří o tuto rovnováhu nestojí, jí nepotřebují a obejdou se bez ní. Hráči, kteří ale hrají bojově, jí potřebují. Tj. je to jednoduchá matice (doufám že mě RPG F zas nepošle k čertu s tabulkou...)
Další aspekty, který ten post ignoruje, jsou následující:
Promo eventy - celé Encounters a DnD days atp. se designují mnohem snáz jako bojové sekvence. Vzhledem k povaze těch eventů je relativně jedno, o co v nich jde, na druhou stranu v bojových sekvencích je snazší vzájemné porovnání skupin. Tyhle eventy jsou pro marketing DnD historicky strašně důležité - a byly i při představení 5e. Zejména s přihlédnutím k faktu, že tvorba dobrodružství a příběhových dobrodružství zejména nikdy nebyla u Wizardů zrovna silná stránka, je tohle významné zjednodušení a tím posílení věci.
Legacy - 5e se sice hodně odklonila od brutálně bojové filozofie 4e, ale ta taky nevznikla z ničeho a ten odkaz existuje už minimálně od dob 3e, pamětníci mě kdyžtak opraví, ale osobně bych klidně tvrdil že od doby ADnD nebo od samotného počátku DnD vůbec. Hráči, kterým to nevyhovuje a u DnD (-ish her) zůstali se s tím naučili žít a pracovat po svém. Ostrá změna stylu hry je designově/marketingově fakt shit nápad (jak se Wizardi poučili u 4e a jak jsme to my viděli při příchodu DrDII...)
Mimochodem, za povšimnutí stojí, že i ty "capestones" u povolání má blbě. Nevim jak u Monka, nicméně u Warlocka ty short resty dávají výborný smysl i v momentě, kdy se hraje drsnější styl a řekne se že short rest je přespání a long rest je fakt full rest na víkend - ten koncept se velmi pohodlně škáluje s herním stylem. Celý tenhle problém je hodně o tom, že DnD 5e je vysoce modulární co do stylu a síly a počtu střetnutí skrze nastavení odpočinků, nicméně Wizardi k tomu nedali víc než docela drobnou notičku bokem, takže to minimum hráčů využívá.
(Tohle všechno je v Jeskyních a dracích adresované, mimochodem - tím že jsme doprovodné, návodné a vysvětlovací texty překlopili z DnD-US style do evropského/československého stylu a že jsme se snažili vyjít vstříc mnohem více herním stylům a žánrům se to zahladilo samo.)
Nechci teď kecat, ale mám dojem že v Bleechi byly některé souboje i delší - a to jsem ho viděl "jen" něco přes stovku dílů. (Nebyl náhodou celej ten story-arc útoku na město Shinigami ve snaze zachránit tu holku před popravou jeden velkej asi 20 dílnej mega-battle kde postavy tlachaly jen když přebíhaly mezi combatama? Myslim ten co má ten cool duel Ichiga s Byakuyou kdy mu Ichigo hodí Heavenly Guardian Defense, vodparýruje komplet celej Bankai a skončej v tom dómu kde Ichigovi hrábne Hollow...)
EDIT Markus: Tabulky jsou asi rozbité. Nechám si to tady, ať mám ten kód, a zkusím to opravit.
Navrhnout hero-fantasy systém, který má definovanou tvrdost postav v termínech bojových střetnutí, je prostě lepší, protože ten systém pak má jasně definovanou rovnováhu a nástroje, kterými tuto rovnováhu dosahuje (nějaké hodnoty čísel po levelech atp.) V momentě, kdy tato rovnováha - jakákoliv - existuje, je snadné jí posunout podle potřeb - tvořit slabší nebo silnější encoutnery atp. Hráči, kteří o tuto rovnováhu nestojí, jí nepotřebují a obejdou se bez ní. Hráči, kteří ale hrají bojově, jí potřebují. Tj. je to jednoduchá matice (doufám že mě RPG F zas nepošle k čertu s tabulkou...)
Bojový systém | Nebojový systém | |
Bojoví hráči | + | - |
Nebojoví hráči | + | + |
Promo eventy - celé Encounters a DnD days atp. se designují mnohem snáz jako bojové sekvence. Vzhledem k povaze těch eventů je relativně jedno, o co v nich jde, na druhou stranu v bojových sekvencích je snazší vzájemné porovnání skupin. Tyhle eventy jsou pro marketing DnD historicky strašně důležité - a byly i při představení 5e. Zejména s přihlédnutím k faktu, že tvorba dobrodružství a příběhových dobrodružství zejména nikdy nebyla u Wizardů zrovna silná stránka, je tohle významné zjednodušení a tím posílení věci.
Legacy - 5e se sice hodně odklonila od brutálně bojové filozofie 4e, ale ta taky nevznikla z ničeho a ten odkaz existuje už minimálně od dob 3e, pamětníci mě kdyžtak opraví, ale osobně bych klidně tvrdil že od doby ADnD nebo od samotného počátku DnD vůbec. Hráči, kterým to nevyhovuje a u DnD (-ish her) zůstali se s tím naučili žít a pracovat po svém. Ostrá změna stylu hry je designově/marketingově fakt shit nápad (jak se Wizardi poučili u 4e a jak jsme to my viděli při příchodu DrDII...)
Mimochodem, za povšimnutí stojí, že i ty "capestones" u povolání má blbě. Nevim jak u Monka, nicméně u Warlocka ty short resty dávají výborný smysl i v momentě, kdy se hraje drsnější styl a řekne se že short rest je přespání a long rest je fakt full rest na víkend - ten koncept se velmi pohodlně škáluje s herním stylem. Celý tenhle problém je hodně o tom, že DnD 5e je vysoce modulární co do stylu a síly a počtu střetnutí skrze nastavení odpočinků, nicméně Wizardi k tomu nedali víc než docela drobnou notičku bokem, takže to minimum hráčů využívá.
(Tohle všechno je v Jeskyních a dracích adresované, mimochodem - tím že jsme doprovodné, návodné a vysvětlovací texty překlopili z DnD-US style do evropského/československého stylu a že jsme se snažili vyjít vstříc mnohem více herním stylům a žánrům se to zahladilo samo.)
LOL. Až tomuhle týpkovi někdo představí anime, tak se obávám, že mu kulturní šok zboří celé vidění světaNobody wants to watch A:TLA where they spend 4 episodes just fighting guys nonstop.
Nechci teď kecat, ale mám dojem že v Bleechi byly některé souboje i delší - a to jsem ho viděl "jen" něco přes stovku dílů. (Nebyl náhodou celej ten story-arc útoku na město Shinigami ve snaze zachránit tu holku před popravou jeden velkej asi 20 dílnej mega-battle kde postavy tlachaly jen když přebíhaly mezi combatama? Myslim ten co má ten cool duel Ichiga s Byakuyou kdy mu Ichigo hodí Heavenly Guardian Defense, vodparýruje komplet celej Bankai a skončej v tom dómu kde Ichigovi hrábne Hollow...)
EDIT Markus: Tabulky jsou asi rozbité. Nechám si to tady, ať mám ten kód, a zkusím to opravit.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Jako DnD by asi slo udelal na Shonen-Anime, jenom ki tam chybi jak udelat kdyz nekoho zmlati hlavni hrdina tak jsou pak kamaradi. Mozna by stacil navod pro GMa.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21013
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Tak jsem právě přes Gergonovu recenzi zjistil, že existuje cosi jako „příručky mladého dobrodruha". Eh?
Anotace
Anotace
V tuhle chvíli jsem nerozhodnutý, jestli je to jenom bizár, nebo něco užitečného (někomu jinému, mně rozhodně ne..Monsters and Creatures: A Young Adventurer's Guide je neherní kniha, která má začínajícím hráčům – především těm mladším – posloužit jako úvod do světa Dungeons and Dragons (5e) a seznámit je s jeho fantastickými tvory. Na zhruba 100 hojně ilustrovných stránkách představuje výběr nejznámějších tvorů od kentaurů přes mocné upíry až po bouřné obry a popisuje je ve formě zábavného čtení – bez jakékoli řeči pravidel.
Do série „příruček mladého dobrodruha“ patří ještě knihy Warriors & Weapons (2019), Dungeons & Tombs (2019) a Wizard & Spells (2020).
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Jestli tě to zajímá trochu víc, tak Questing Beast o tom natočil video.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Kdybych pro někoho nutně musel vést tu moderní dnd estetiku (raging barbarian, flirty bard...), tak bych to určitě hrál raději s tímhle (a nějakým minimalistickým systémem), než trpět s pátou edicí.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Mám je všechny. Jsou tam ilustrace, co nenajdeš nikde jinde. A taky pěkný, nový popisy a diagramy, co taky nikde jinde nejsou. Třeba diagram, který se tě ptá na otázky a podle odpovědí ti vybere nejvhodnější rasu nebo povolání.
Děckám, co jsou mladší 12 let, se to líbí víc než klasická pravidla. Ale jinak je to spíš na inspiraci. Neobsahuje to mechaniky.
Děckám, co jsou mladší 12 let, se to líbí víc než klasická pravidla. Ale jinak je to spíš na inspiraci. Neobsahuje to mechaniky.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Mimochodem tyto příručky vydali Britové, stejně jako třeba Dungenology, nejoblíbenější DnD příručku mých dětí. Britové jsou zkrátka mistři v artových DnD příručkách.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21013
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] D&D 5e - obecná diskuze
Tak v tuhle chvíli by měl být v databázi (snad) kompletní přehled všech knih, které Wizardi vydali. Díky všem, kteří se podíleli na přidávání anotací.
Teď už jenom chybí se v nich nějak vyznat a zjistit, které jsou dobré a které ne. Jestli je znáte, četli jste je, hráli... podělte se prosím o své postřehy a hodnocení. Pomůžete tak ostatním se v té nabídce zorientovat. Každé hodnocení se tady cení: v tuhle chvíli vím, že dobré jsou Curse of Strahd a Tomb of Annihilation a že třeba Descent into Avernus se má vyhnout. Ale co všechny ty další kampaně? Proč se o nich nemluví? Nikdo je nehrál?
Přehled oficiálních produktů pro 5e:
https://rpgforum.cz/anotace/vydavatel/wizards-coast
Přehled veškerých produktů pro 5e, včetně od jiných vydavatelů (strašně moc!):
https://rpgforum.cz/anotace/hra/2457/produkty
Teď už jenom chybí se v nich nějak vyznat a zjistit, které jsou dobré a které ne. Jestli je znáte, četli jste je, hráli... podělte se prosím o své postřehy a hodnocení. Pomůžete tak ostatním se v té nabídce zorientovat. Každé hodnocení se tady cení: v tuhle chvíli vím, že dobré jsou Curse of Strahd a Tomb of Annihilation a že třeba Descent into Avernus se má vyhnout. Ale co všechny ty další kampaně? Proč se o nich nemluví? Nikdo je nehrál?
Přehled oficiálních produktů pro 5e:
https://rpgforum.cz/anotace/vydavatel/wizards-coast
Přehled veškerých produktů pro 5e, včetně od jiných vydavatelů (strašně moc!):
https://rpgforum.cz/anotace/hra/2457/produkty
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů