[5e] DnD 5E - obecná diskuze

Diskuze o rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti. Včetně d20 a old school renesance.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 46
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00

[5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum » 9. 1. 2012, 15:36

Obrázek
(anotace)

Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.

Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 22. 10. 2019, 19:19

Zdravím,
měl bych další ze série dotazů.

Jedná se o ověření vlastností. Konkrétně třeba u kouzla "Protikouzlo".
Je mi to jasné, pokud to sešlu jako reakci a někdo sesíla kouzlo lv3 nebo nižší, zruším ho. Pokud někdo sesílá třeba lv5 musím si hodit proti DC 15 na sesílací vlastnost, např inteligenci (dle povolání). Můj dotaz zní, přičítá se k tomuto hodu zdatnostní bonus?

Je nějaký rozdíl mezi hodem na ověření vlastností a záchranným hodem na vlastnost?

Díky za osvětlení.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3259
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 22. 10. 2019, 19:30

1) Ne, nepřičítá. Bere se jen oprava za sesílací vlastnost.

2) Ano, právě tím, že každé povolání uděluje postavě na 1. úrovni zdatnostní bonus k určitým záchr. hodům.

Hezky je to vidět u protikouzla, kde si kouzelník akorát hodí k20 a přičte bonus Inteligence. Ale když sešle ohnivou kouli na tuláka - který díky svému povoláni má zdatnost v záchranách na Obratnost a Inteligenci - tak ten si hodí k20 a přičte bonus Obratnosti i zdatnostní bonus.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 23. 10. 2019, 12:07

Takže jestli to správně chápu, tak když protikouzlí kouzelník na 8 lv s INT20/+5 nebo kouzelník na 20 lv s INT 20/+5 je to vlastně fuk.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3259
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 24. 10. 2019, 12:37

V podstatě ano. Ten kouzelník na 20. úrovni má akorát tu výhodu, že může protikouzlo seslat přes pozici kouzel vyšší úrovně a tím si ten SO snížit nebo úplně zrušit.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Pracující logaritmus
Příspěvky: 776
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus » 24. 10. 2019, 13:06

ShadoWWW píše:
24. 10. 2019, 12:37
ten SO snížit
Pokud vím, tak seslání protikouzla z vyšší pozice, která je ale nižší, než pozice původního kouzla, nemá žádný benefit.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3259
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 24. 10. 2019, 13:30

Log: Jo, máš pravdu, teď se na to dívám. Takže buď všechno (tj. dorovnat úroveň a bez hodu), nebo nic (žádné snížení SO).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Grunt
Příspěvky: 78
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 29. 10. 2019, 14:34

No a vzhledem k tomu, že ty jako protikouzlící nevíš co protivník sesílá, je to dost risk.

Je to tak?

Pracující logaritmus
Příspěvky: 776
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus » 29. 10. 2019, 14:47

To je spíš otázka otevřené/zavřené hry. My si třeba říkali, co kdo na jakém levelu sesílá. A vlastně mi přijde minimálně dobré říct, jaké se sesílá kouzlo (aby člověk mohl nějak reagovat, vybrat si, jestli radši counterspellovat Hapnotický vzor nebo ohnivou kouli).
Ale pokud to někdo chce hrát uzavřeně, jeho věc. Jen to bude o to větší risk. To už je volba.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Sosacek
Příspěvky: 22257
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek » 22. 3. 2020, 17:59

Truchlím nad DnD5.

Warlock a Sorcerer jsou fikčně mnohem mnohem zajímavější nez Wizard. Jsou zároveň mechanicky mnohem slabší a nudnější na hraní.

Warlock a Sorcerer by byli perfektní na hraní postavy, co je obdařená schopnostmi, kterým ne zcela rozumí a bojí se jich a neví, jestli vlastně není hrozba pro své blízké a pro svět ...

... ale to je nahouby, když takovouhle "crazy cosmic power" strčí do kapsy kdokoli kdo studoval magii z knih.

Škoda, nekonečná škoda. Já vím, že DnD se soustředí na boje a dungeony a preclíky a křupky a ne na takovéhle příbehy.

Stejně je to škoda.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face—forever.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1262
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 22. 3. 2020, 18:34

Jsou zároveň mechanicky mnohem slabší a nudnější na hraní.
No, jestli tě fakt baví probírat se bambilionem spellů...

Osobně mi to tak ani nepřijde. Jako jo, kouzelník je univerzálnější, ale že by byl silnější mi ani nepřijde.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Sosacek
Příspěvky: 22257
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: DnD 5E

Příspěvek od Sosacek » 22. 3. 2020, 18:49

Mozna spatne chapu, co umi Warlock a ma ty huste veci schovane nekde jinde, ale

Fireball
Teleport
Meteor Swarm
Ice Storm
Time Stop
Chain Lightning

Sorcerer to ma teda lepsi, teda.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face—forever.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1262
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 22. 3. 2020, 19:24

No, černokněžník nemá tolik mocných kouzel (i když pár špeků má taky), ale hlavně má spoustu věcí, co může dělat furt.
Ono se to totiž nezdá, ale když máš at-will najdi magii a vidíš skrz magikou tmu jako ve dne, tak procházíš dungeonem plným magických pastí jako nůž máslem. Nebo takové věci, jako 6. level souboj s baziliškem v podstatě 1 na 1, který si můžeš dát několikrát za den.
Věř mi, že tyhle věci jsou sakra husté.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7504
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od Quentin » 22. 3. 2020, 19:58

Já jsem si Warlocka nerozehrál specificky proto, že je vybalancovaný na těch šest encounterů denně, zatímco v rozumně atmosférické "příběhové" hře sotva dáváš dva denně. Wizard, který má spelly na den (místo na encounter), není silnější jen v síle kouzel, ale v tom, že se víc hodí do toho formátu hry, co si soska představuje. Tipuju.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1262
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 22. 3. 2020, 20:08

Tak do tohohle formátu se short resty musí propašovávat ještě snáz než do vymlacování dungeonů, ne?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Pracující logaritmus
Příspěvky: 776
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: DnD 5E

Příspěvek od Pracující logaritmus » 23. 3. 2020, 08:36

Btw, ještě jedna věc. Pokud někdo chce hrát jiným stylem, než je deflaut, tak je myslím docela fér říct, že by měl použít jedno z těch volitelných pravidel v zadní části PPJ, od toho tam jsou.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons, d20 a OSR“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti