DnD 5E

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 301
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: DnD 5E

Příspěvek od Vito » 31. 7. 2019, 11:30

Já by jsem asi nejradši šel tou Yorkovou cestou:
"jsi člověk a basta. Tvá kultura není dána biologicky."

Nikdo nechce něčí předky nasrat nálepkou -2 INT. Hlavně ne germány, protože víme co dělají germáni když jsou nasraní. Dost se ty rasy mísili mezi sebou a tito míšenci by měli jaké schopnosti?

Po otci? Nasereš feministky.
Po matce? Okamžitě jsi SJW.
Mix obou? Ve třetí generaci ti vyleze takový miš-maš, že to může být i motýl Emanuel.

Pokud ale vyškrtáme některé backgroundy, protože písař je opravdu pro naše záměry dost wtf... Tak namísto toho můžeme přidat zázemí dle kultur.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 884
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: DnD 5E

Příspěvek od Cor » 31. 7. 2019, 13:58

A to já bych se toho zase nebál. Místo rasa nebo kultura bych tomu tedy říkal "plémě" a klidně i rozhodil nějaké bonusy k vlastnostem nebo schopnosti podle toho, v jakých podmínkách ony národy žijí.
Budou naši "germáni" výbojná a válečnická kultura? Šup tam +1 SIL, +1 ODL, zdatnost s nějakými zbraněmi a jánevimco.
"Římané" zase začnou s +1 INT/MOU a nějakými odbornostmi v lore etc.
Mohylový lid, jako "zdegenerovaní divoši z lesa", klidně větší úlet od normálu - -2 CHA, +1 OBR, +1 ODL, zdatnost s lukem a oštěpem, lepší vidění v šeru a schopnost maskování.


A samozřejmě - nezáleží na tom, kde se postava narodila, ale v jakém kulturním zázemí vyrůstala, tj. narozdíl od elfů a trpošů to nejsou rasy v biologickém smyslu (Narodil ses jako "slovan", ale jako dítě tě pohodili do lesa a vychovali jako svého "kelti"? Tak jsi kelt.).To, že je někdo třeba napůl běs, dítě divoženky nebo jánevímco, na to může být speciální background nebo feat a nebo to může být důvodem pro to, aby postava měla určité povolání (sorcerer?).

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 301
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: DnD 5E

Příspěvek od Vito » 31. 7. 2019, 14:23

Cor píše:
31. 7. 2019, 13:58
...
Jop, to je taky legit přístup. Zní to tak nějak podobně jak jsem navrhoval: dle libosti si přidej 2x +2 a 1x -2 k vlastnostem. Případně pokud to chceme mít napevno k některým plemenům, tak by bylo lepší odstranit to -2. Aby se nemohl cítit nikdo urazený. A pak adekvátně +1 ke dvěma vlastnostem, nebo +2 k jedné. Ale ty speciální schopnosti to chce prostě upravit víc.

Teda alespoň pokud to má být low magic. To by jsem se i s mechanikama pohrál a určitě volil variantu že krátký odpočinek trvá den, a dlouhý odpočinek týden. A nechci být zlý, ale i kostky životů by jsem ubral nebo snížil. Dokonce i maximální level by jsem sám za sebe nastavil na 10, protože low magic a kde má člověk pořád brát ty Zmeje?
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11365
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DnD 5E

Příspěvek od York » 31. 7. 2019, 14:33

Vito píše:
31. 7. 2019, 14:23
A nechci být zlý, ale i kostky životů by jsem ubral nebo snížil.
S tímhle opatrně - schopnosti postav jsou nastavené na určité počty životů, takže když by hráčské postavy bojovaly s nehráčskými, budou při výrazně sníženém růstu životů padat samé oneshoty. Bezpečnější je omezit počet úrovní a rychlost levelování.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3010
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 31. 7. 2019, 15:50

V 5e postihy u hráčských ras nejsou. Jen bonusy a rasové schopnosti. Ohledně životů souhlas s Yorkem.
:think:

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 301
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: DnD 5E

Příspěvek od Vito » 31. 7. 2019, 15:56

ShadoWWW píše:
31. 7. 2019, 15:50
V 5e postihy u hráčských ras nejsou. Jen bonusy a rasové schopnosti. Ohledně životů souhlas s Yorkem.
...ajo. +1
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 279
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: DnD 5E

Příspěvek od Cilapi Márameldon » 14. 8. 2019, 10:13

S těmi kostkami životů a vůbec se "životy" bych to viděl na nějaké přefluffování. Aby to fungovalo i v low magic settingu, nemělo by se jednat doslova o zranění (alespoň ne ve smyslu 8 životů je těžké zranění). Měl by to být jakýsi meta ekvivalent celkové výdrže hrdiny, jakéhosi štěstí, odhodlání, morálky a snad i přízně bohů (jakési "sudby", chcete-li).
Pak by dávalo smysl, že s vyššími levely výrazně stoupá. Prostě bohatýr, který už něco dokázal, je do jisté míry chráněn předky před tím, aby ho zabil první šíp...

Druhá věc je samotný fakt, že low magic a DnD jsou antonyma. Můžeme se snažit vyškrtat nejkřiklavější případy (vidění ve tmě), ale pořád máme jádro, které je všechno jen ne simulace reality. Jedna z možností, jak se k tomu postavit je uchopit ten "low magic" jako báji. Tedy připustíme nadlidské výkony a berserkera, kterého chrání sami bohové, jen to musí zachovat nádech tajemna a nesmí to být příliš.

Postavy od určitého levelu jsou pak už skuteční "bájní šampioni" a celá hra se posouvá za hranice normálnosti. V příručce by mělo být jasně řečeno, že potud je to ještě jakž takž "normální hra", ale od levelu XY jsou to už čiré báje a má to cenu hrát jen, pokud o to družina stojí.

Takové postavy už opravdu cestují do Návi a perou se s běsy a nestvůrami tam (což umožňuje dát větší výzvu, aniž by to zničilo low realitu). Ostatně samo DnD je od některých levelů konstruováno na boj s démony a "šmejdem z jiných vesmírů", případě arcimágy apod. Takže buď bychom, to museli ctít, nebo to teda zastropovat.
"Promiňte, ale vzdor tomu, že obecnou řečí vládnu dobře, neznám z ní ještě všechna slovíčka..."

Mladý elf s nevinnou tváří, optimistickým pohledem a srdcem stejně čistým, jako jeho spodní prádlo.
Je slabě cítit po konvalinkách.

Grunt
Příspěvky: 73
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 15. 8. 2019, 18:41

Zdravím,
měl bych další ze serie Gruntích dotazů na které jsme při hře s družinou narazili.

Nyní mě zajímá jak hrát hody na sociální interakci. Tím myslím jaké jsou ty páry, co proti čemu platí.

např tedy:

přesvědčování x vhled

Cíl se snaží prokouknout, že mu někdo maže medy.

klamání x vhled

Cíl se snaží prokouknout, že ho někdo lakuje.

Zastrašování x ???

Tady máme lehký problém, co proti tomu použít? Také vhled?
A co pro případ mučení? Když je někdo dlouze mučen, téměř jistě povolí.

díky za tipy a názory...

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3010
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 15. 8. 2019, 19:08

Když se nějaká hráčská postava snaží zastrašit nějakou cizí postavu/nestvůru, tak to nevyhodnocuji jako vzájemné ověření, ale jako hod postavy proti SO, které stanovím standardně buď 10, 15, nebo 20, v závislosti na podmínkách.

Pokud bys tam přece jen chtěl zohlednit vlastnosti protivníka, tak bych to vyhodnotil spíš jako záchranný hod na Moudrost, kde SO by bylo číslo, co hodila postava na zastrašení.

Pravidla nemají žádný konkrétní příklad na tuto věc. Autoři zastávají názor, že hráčskou postavu je třeba přesvědčit argumenty, ne hodem. Zastrašování proti postavám vystupuje jen u některých nestvůr jako bojová schopnost nebo kouzlo, kdy se to bere právě jako záchranný hod na Moudrost a výsledkem je maximálně to, že se postava vzdálí a na chvíli neútočí.
A co pro případ mučení? Když je někdo dlouze mučen, téměř jistě povolí.
Hráčské postavy by rozhodně nikdy neměly být mučeny (!!!) a sami by také neměly provozovat mučení (to je vyhrazeno antagonistům, zlým padouchům). Jako PJ bych v takovém případě řekl, že postavy by vzhledem ke své morálce (či přesvědčení) takovou věc nespáchaly.
:think:

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 836
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 15. 8. 2019, 21:45

Napíšu něco trochu jiného než ShadoWWW, byť poselství bude podobné.
Nic z toho, na co se ptáš, není v pravidlech kodifikováno, a není to v nich kodifikováno záměrně.
Je to totiž něco, na čem se musíte dohodnout vy, jako hráči.
ShadoWWW má pravdu, že autoři doporučují ve svých radách na přesvědčování hráčských postav neházet.
Nicméně, pokud by vám to více sedělo, tak systém to zvládne. Sám jsem to tak hrál, i jako začátečník, ale je mi jasné, že ne vždy to sedí a hodí se to (ve smyslu ne každé družině to funguje). Pokud se vám daří tyhle věci roleplayovat, tak se na hody spíše vykašlete.
Ale pokud je tam chcete (nebo si to chcete alespoň vyzkoušet), tak:
U přesvědčování (a vlastně i ostatních věcí) záleží většinou spíše na tom, o čem a v jaké situaci se mluví, než kdo s kým. A i když na osobě záleží, je to jeden z parametrů situace. Takže opravdu spíše stanovit SO na základě úvahy "jak těžké je zařídit tímhle způsobem, aby tohle NPC v této věci šlo PC na ruku?" A hody proti hráčům? Mě se osvědčilo nechat obtížnost stanovit hráče, i s možností říct, že tohle jeho postava nikdy neudělá-koneckonců je to jeho postava, on to musí vědět.

A co se mučení týká, tady vám jako nováčkům (beru, že jste nováčci i celkově) radím se těmhle věcem vyhýbat. Já bych tedy neřekl hráčům, že jejich postavy tohle neudělají, protože myslím, že na to nemám jako PJ právo, ale hru bych natvrdo přerušil, a řekl, že takové věci tam moc nechci. Tady je fakt lepší být předem opatrný a radši vyloučit i "snesitelný" obsah, než někomu hru znechutit. Samozřejmě jsou skupiny, co tyhle věci ve hrách mají, ale je to opravdu vyšší liga, co se týče vztahů ve skupině a znalosti vlastních i cizích hranic a jejich vzájemného respektování.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3010
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DnD 5E

Příspěvek od ShadoWWW » 15. 8. 2019, 22:31

Souhlas s Logem.

Na to mučení fakt pozor. Tyto věci v dlouhodobém horizontu rozbily nejednu herní skupinu.
:think:

Grunt
Příspěvky: 73
Registrován: 14. 12. 2006, 17:51

Re: DnD 5E

Příspěvek od Grunt » 16. 8. 2019, 14:18

Ahoj Díky za rady.

AD Nováčci:

Jsme nováčci v DnD 5e, jinak všichni máme cca 15let zkušeností s drd(1.6,+,2).

AD Mučení:

Své nepřátele mučíme zcela běžně při získávání informací. Nikde není psané že družiny musí být vždy strážci míru. Zrovna teď hrajeme docela hajzlíky.

Jde spíš o to, že se snažím toho o nejvíce odroleplayovat, ale někdy není čas a nálada hrát každý rozhovor v hospodě, nebo komu uřízneme ucho. Proto je lepší to řešit nějakým hodem.

Takže jinými slovy:
PC vs NPC: Hod, DC určí DM na základě obtížnosti někoho přesvědčit, oklamat, vymlátit to z něj.
PC vs PC, nebo NPC vs PC: Čistě RP bez hodu. MAX hod na vhled zda nás někdo nelakuje.

Ono je totiž pak těžké, když se vypustí hody zohlednit to, že některé postavy mají na tohle kupu skillu a v tu chvíli ztrácí výhodu, že něco umí.

A co já považuju za majster skill každého hráče, zahrát dobře něco, čemu věří postava, ale hráč ne.
Například NPC řekne očividnou lež, hráč řekne, to je jasné, on nám kecá. DM na to, hoď si a padne špatně a postava lži uvěří... Vznikají pak docela vtipné momenty...

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 836
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: DnD 5E

Příspěvek od Log 1=0 » 16. 8. 2019, 16:00

Aha, jestli vám hry s mučením fungují 15 let, tak klidně pokračujte. I tak to asi stálo za to napsat, je to sice primárně pro tebe ale čte to spousta dalších.
Ale na co si při něm házet, to fakt netuším. Asi na nic. NPC vyklopí co ví, i co neví, a postavy ať si to přeberou.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host