Rejpave dotazy k DnD

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 7. 7. 2005, 11:53

Vannax píše:
Alnag píše:Ano, i tak se na to můžeš dívat. Na druhou stranu se zdá, že sázky a dostihy už nikoho moc nebavily. Zatímco Člověče nezlob se je pořád cool. $;)
Jo jo. Když nemaj děti na dovče přístup ke kompu, venku chčije a televize není v dosahu, pak i Člověče nezlob se začne být kůl...i pro rodiče! To je ovšem případ krajní nouze. Mám si to tak přebrat i v případě 3E? :lol:
Můžeš si to přebrat jak chceš. Jestli si myslíš, že je pro atomsféru hry a dění v ní lepší, že se zabýváš rychlostí zbraně, elfové nemohou být paladini, všichni nováčci koukaj vykuleně na THAC0 a multiclass a dual-class je noční můrou každého hráče, pak máš nepochybně pravdu, že DnD 3e je případ krajní nouze.
IMO je to ovšem v podstatě na stejnou, zajímá mně jen fakt, že u DnD 3e nemusím tolik dumat a můžu se soustředit na příběh.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Vannax
Příspěvky: 656
Registrován: 16. 10. 2001, 23:00
Bydliště: česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vannax » 7. 7. 2005, 12:05

Proti gustu.... :wink:

Uživatelský avatar
Horacio
Příspěvky: 150
Registrován: 27. 6. 2003, 10:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od Horacio » 7. 7. 2005, 12:12

Vannax píše:Řekl bych, že hranice 10 je dost na místě. Postavy si pak rozmyslí, jestli se budou tahat s halapartnou, obouručákem a těžkou kuší nebo jestli zvolí lehké zbraně. Pak PC nevypadají jako chodící zbrojnice.
Dobře to ještě doplňuje systém dovedností na zbraně. To je taky super věc.
Já systém iniciativy se započtením rychlosti zbraně používám (i se zachováním hranice 10) a ze zkušenosti vím, že je to velice dobrá věc. Hráči rychle přehodnotili co pro ně souboj představuje a z namachrovaných bitkařů se celkem rychle staly normálně uvažující postavy.
IMHO je používání/nepoužívání hranice 10 nicotný detail, který hru nijak neovlivní $;) Musím říct, že přestože takovou hranici nemáme, halapartny ani obouručáky se ve družině nevyskytují 8) - týpek cestující s halapartnou by byl minimálně trochu nápadnej :>;o)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16567
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 7. 7. 2005, 12:27

ne že bych se v tom vyznal, ale tohle forum se jmenuje "rejpavé dotazy", tak co ...

Vannaxi, a nepřijde ti divné, že existuje jistá hranice, kdy je zbraň najednou dvakrát pomalejší než ostatní a tak postavy zbraně přes tuto hranici nenosí, ač to není moc reálné? Běžný život je spojitý, zato tenhle systém je dost nespojitý.
Kromě toho takoví rytíři /kteří si to mohli dovolitú, tahali do boje dva meče, kopí, palcát a možná ještě sekeru, dýka byla samozřejmostí. pro pěšáka jeto dost těžké, ale nikoliv nesmyslné.

Uživatelský avatar
Vannax
Příspěvky: 656
Registrován: 16. 10. 2001, 23:00
Bydliště: česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vannax » 7. 7. 2005, 12:43

Jerson píše:ne že bych se v tom vyznal, ale tohle forum se jmenuje "rejpavé dotazy", tak co ...

Vannaxi, a nepřijde ti divné, že existuje jistá hranice, kdy je zbraň najednou dvakrát pomalejší než ostatní a tak postavy zbraně přes tuto hranici nenosí, ač to není moc reálné? Běžný život je spojitý, zato tenhle systém je dost nespojitý.
Kromě toho takoví rytíři /kteří si to mohli dovolitú, tahali do boje dva meče, kopí, palcát a možná ještě sekeru, dýka byla samozřejmostí. pro pěšáka jeto dost těžké, ale nikoliv nesmyslné.
Nepřijde mi divné, že existuje jistá pomyslná hranice, která odlišuje jedno herní kolo od druhého. To - mám pocit - funguje i v 3E. A tahle desítka právě vystihuje moment kdy končí tohle pomyslné herní kolo.
To že může postava útočit až v druhém kole neznamená, že má tím pádem dvakrát pomalejší zbraň.

Co se týče rytířů o kterých píšeš - klidně je možné, že tolik klumpů do boje tahali. Ale copak každé dobrodružství v DnD je jen a jen boj? Po pravdě u nás k souboji dochází spíš výjimečně (když je hodně nabito , tak i 2x za cca 8 hodin hraní.) Když PC někam půjdou s úmyslem bojovat, pak se pochopitelně vyzbrojí, když někam půjdou například s úmyslem zjistit informace, těžko pak budou tahat sebou arzenál a ještě zbrojnoše s mezkem.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 7. 7. 2005, 16:43

Právě jsem zběžně prolítl PHB a o hranici 10 jsem nenašel ani zmínku, navíc by to bylo divné! Protože už s hodem 10 by jsi vlastně hrál další kolo. Navíc jak by jsi řešil od dalších level upů více útoků za kolo?

Iniciativa se v zásadě řeší hodem 1d10 a k tomu se připočítáva rychlost zbraně nebo doba sesílání kouzla a pak další bonusy a postihy které nemíním vypisovata které nejsou zdalika tak důležité. Na iniciativu se podle pravidel hází každé kolo (což mi přijde logičtější)

Překvapivě ač na ryhlost zbraně hrajeme můj paladin chodil vyzbrojen obouručným mečem do širokých prostor a u pasu měl warhammer na malý prostor, bratrův Rytíř koruny nosil Berdychu a broad sword (u nás braný jako "viking" pádná zbraň, ne jako dlouhý jezdecký meč z přelomu 15 a 16. století tuším.

DnD 2,5E (čili Players Option) řeší iniciativu zcela jinak kdyz braně nemají číselné hodnoty ale jsou určovány podle rychlosti (od very fast do slow a dál) . DnD 2,5E je nejlepší DND EVER!

3E je proti tomu prostě odvar pro jednoduché a rychlé hraní :) Které jde směrem k zjednodušení hratelnosti a power playingu. 2E je přiznávám trochu složitější a hráč má menší kontrolu nad charakterem a jeho tvorbou (ačkoliv po současných zkušensotech s DnD 3E vám můžu říct že rozdíl mezi NWP a Skills je vpravdě minimální, tedy u těch které znáš, pravda je že všeobecné znalosti jako jsou skilly kde některé vlastně fungují odvozeny od ability to 2E neumí). Zase je 2 komplexnejší a alespoň pro mě více splňuje onu realističnost, což je ale mlhavý pojem.

Ovšem proti gustu...

A hlavne pod 2E je Dragonlance lepší než v D20!


BTW k 2E Dual class je trochu složitější, ale multiclass je vyřešen lépe než ve 3E, co se týče rasy vs povolání to je blbost na kterou stejně snad nikdo nehraje totéž jako rasové limity a navíc třebä v DL jsi Elfího paladina měl pravidly povoleného. :>;o)

Uživatelský avatar
Vannax
Příspěvky: 656
Registrován: 16. 10. 2001, 23:00
Bydliště: česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vannax » 7. 7. 2005, 22:24

Po tom, co mne tady Horac taktne upozornil soukromym dotazem, jsem si prohlidnul pravidla a nikde jsem to nenasel pojednani o hranici 10 pri iniciative. Takze se docasne (nez to nekde najdu :>;o) ) omlouvam vsem ktere jsem tady uvedl v omyl.

Jinak samozrejme vse pro rychlost zbrani pri iniciative plati.

Uživatelský avatar
Vannax
Příspěvky: 656
Registrován: 16. 10. 2001, 23:00
Bydliště: česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vannax » 7. 7. 2005, 22:35

Take mam jeden rejpavy dotaz k 3E: Jakym zpusobem se o postavach ve hre mluvi?

Priklad odpovedi v 2E: "Jdete za knezem."

v 3E ale takovehle jasne deleni do trid neexistuje, kazda postava je tvorena souborem featu a skillu, takze priklad odpovedi:

"Jdete za tim poboznym clovekem, ktery je ale i cosi jako felcar a zaroven umi podivna kouzla. (Nevim ale proc mluvi o bohu a snasenlivosti, kdyz jsem ho na vlastni oci videl i bojovat....)"

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16567
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 8. 7. 2005, 07:57

Vannax píše:Take mam jeden rejpavy dotaz k 3E: Jakym zpusobem se o postavach ve hre mluvi?

Priklad odpovedi v 2E: "Jdete za knezem."

v 3E ale takovehle jasne deleni do trid neexistuje, kazda postava je tvorena souborem featu a skillu, takze priklad odpovedi:

"Jdete za tim poboznym clovekem, ktery je ale i cosi jako felcar a zaroven umi podivna kouzla. (Nevim ale proc mluvi o bohu a snasenlivosti, kdyz jsem ho na vlastni oci videl i bojovat....)"
Dám ti příměr - lidi na dílně si řeknou "Jdu za tím klukem, ce sedí za kompem a vyzná se v tom, studoval nějakou školu v Plzni a ví houby o tom co tu děláme", a nebo si řeknou "Jdeme za naším technologem"? To že v systému neexistují povolání jako herní mechanismus ještě neznamená, že povolání jako taková neexistují v herním světě. Ta pochopitelně existují, jen každý člověk může umět něco trochu jiného.

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 8. 7. 2005, 08:10

Vannax píše:Take mam jeden rejpavy dotaz k 3E: Jakym zpusobem se o postavach ve hre mluvi?

Priklad odpovedi v 2E: "Jdete za knezem."

v 3E ale takovehle jasne deleni do trid neexistuje, kazda postava je tvorena souborem featu a skillu, takze priklad odpovedi:

"Jdete za tim poboznym clovekem, ktery je ale i cosi jako felcar a zaroven umi podivna kouzla. (Nevim ale proc mluvi o bohu a snasenlivosti, kdyz jsem ho na vlastni oci videl i bojovat....)"
Ale no tak Vannaxi, začínám mít pocit, že už si vyloženě hledáš záminky, proč je DnD 3e špatná hra. Pochopitelně, že se v 3e říká, jdete za knězem. DnD má přece pořád povolání, to že jsou tato povolání více tvárná a že ne každý kněz je stejný, to, že ne každý rogue (tulák) umí otvírat zámky je podle mně bonusové překvápko.

Ad Dalcor: Promiň, ale tvrzení typu Dragonlance je v D20 horší než v ADnD je argument z řady svět a systém jsou jedno a totéž. Dovolím si nesouhlasit - Dragonlance zůstal takový, jaký byl. Příběh je přece stejný nebo ne? Změnila se pouze interpretace (v podobě příruček) a to je individuální záležitost. I příručku si každý v konečném důsledku interpretuje jinak. Netvrdím, že se mi líbí, jakým způsobem se v poslední době obvykle zachází se světy (vlastně spíš tvrdím, že je to fakt děsné), ale spojovat to se systémem je IMO nepochopení principu kauzality.
Myslíš, že kdyby stále ještě existovalo ADnD 2e jako dominantní systém, ale jinak došlo ke všem událostem ke kterým došlo, např. změna autorského týmu byl by Dragonlance a další lepší? Já si myslím, že ne. Změna podoby příruček je vynucena dobou, která chce stále větší klipovitost a balast.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Sosacek
Příspěvky: 21402
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 10. 7. 2005, 19:25

Vannax: jo, prudi se taklhle: jakej smysl maji HP? $D $D $D

ja svoji odpoved mam, ale zajimala by mne vase. a to jak z hlediska toho co to v systemu dela, tak z hlediska logickeho vysvetleni, proc se nekdo zkusenejsi nezabije padem do propasti a podobne.

ne ze by to asi nekoho zajimalo, ale to ze jsou v 3e vyhozeny rychlosti zbrani mi prijde jako dobrej napad :) pokud to neni ciste bojova hra (ac takovych je vetsina, protoze dnd je urceny ciste pro bojovani) tak maji noze dost vyhod nad obourucnima mecema.

EDIT: to s tema hp neberte vazne, delam si srandu. ale nekdo mluvil o tom ze nektery modifikace hp nemaji, nechcete o nich poreferovat?
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 11. 7. 2005, 10:22, celkem upraveno 1 x.
"Are you man or a woman?" "I'm a villian."
"What gender are you?" "Evil."
"Yeah, but what's in your pans?" "Doom."

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 11. 7. 2005, 06:58

Alnag píše: Myslíš, že kdyby stále ještě existovalo ADnD 2e jako dominantní systém, ale jinak došlo ke všem událostem ke kterým došlo, např. změna autorského týmu byl by Dragonlance a další lepší? Já si myslím, že ne. Změna podoby příruček je vynucena dobou, která chce stále větší klipovitost a balast.
No jasně že ne :)

Ale mě vadí právě D20 příručky, samozřejmě máš ve svém mailu pravdu, tohle bylo jen takové poštouchnutí LOL

Uživatelský avatar
Vannax
Příspěvky: 656
Registrován: 16. 10. 2001, 23:00
Bydliště: česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vannax » 12. 7. 2005, 06:36

Sosacek píše:Vannax: jo, prudi se taklhle: jakej smysl maji HP? $D $D $D

ja svoji odpoved mam, ale zajimala by mne vase. a to jak z hlediska toho co to v systemu dela, tak z hlediska logickeho vysvetleni, proc se nekdo zkusenejsi nezabije padem do propasti a podobne.

ne ze by to asi nekoho zajimalo, ale to ze jsou v 3e vyhozeny rychlosti zbrani mi prijde jako dobrej napad :) pokud to neni ciste bojova hra (ac takovych je vetsina, protoze dnd je urceny ciste pro bojovani) tak maji noze dost vyhod nad obourucnima mecema.

EDIT: to s tema hp neberte vazne, delam si srandu. ale nekdo mluvil o tom ze nektery modifikace hp nemaji, nechcete o nich poreferovat?
HP = všichni se mylně domníváte, že jde o hit points ale přitom jde o horse power. $D
A proč se někdo zkušenější nezabije pádem do propasti? Právě proto, že je zkušenější a ví, že nemá lízt moc k okraji.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 12. 7. 2005, 07:05

HP : Zabije tě škrábnutí? Asi ne, co, pak se nějak musí vyřešit kolik škrábnutí tě zabije :D Horsi je to ze tich škrábnutí může být čím dál víc a čím dal víc hlubších.

Nemyslm si že s rychlostí zbraně se rapidně zvyšuje účinnost dýky oproti obouručnému meči, jen se celkem zprávně předpokládá že dýku máš správou stranou v nepříteli než obouručák.

Uživatelský avatar
Vannax
Příspěvky: 656
Registrován: 16. 10. 2001, 23:00
Bydliště: česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vannax » 12. 7. 2005, 07:17

Jeden ovtopig - uplně bych zapomněl na důležité upozornění, už mě můžete oslovovat Sire. Po takřka 4 letech mravenčí práce a pilného dopisování do CDnD fórum jsem už přesáhl 500 příspěvků.
Gratulace mi budou stačit písemnou formou.

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host