Rejpave dotazy k DnD

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sylvaen
Příspěvky: 916
Registrován: 13. 5. 2004, 10:34
Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sylvaen » 28. 2. 2005, 12:55

Beowulf: Jojo, je.. :-) Ale jen jako home-made-custom-experimental-funny-dark setting.. :-) Více pak v tématu "SciFi > Jak by mohla vypadat Země v roce 2037"
-"What's going on out there!?"
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 28. 2. 2005, 13:19

Jiné téma mi připomělo další patch DnD:

zkušenosti - za zabíjení protivníků 0 XP!!!
Zkušenosti by se přidělovali za roleplaying, alternativní, nečekaná řešení situace, dosahování vytyčených cílů a podle povolání např.:

- fighteři - za uplatnění strategie a taktiky v boji
- kněží - za získávání oveček, hlásání víry
- čarodějové - magické výzkumy a vědomosti
atd.

To by zcela změnilo charakter hry. $:)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 28. 2. 2005, 13:22

TJ jako z 2E přiruček pro povolání, nebo třeba z 2E DL DM Sheetu!

My něco takového aplikujeme v OG, ovšem včetně XP ze zabitých.

Uživatelský avatar
Beowulf
Příspěvky: 117
Registrován: 7. 6. 2004, 13:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Beowulf » 28. 2. 2005, 13:27

ne epickym urovnim: horni limit je 10. uroven (celou kampan je treba rozvrhnout tak, aby se postavy dal v zadnem pripade nedostaly. Nebezpecnost nestvur se nesnizuje, cili ancient dragon je temer automaticka smrt cele druziny a jenom blbec se s nim pusti do krizku)
Mňo desátá, nevim. Nemam zkušenost, takže raději budu mlčet. S tim drakem souhlasim, družina nemá co nojovat s drakem. Né všechny bytosti jsou ve hře, aby se s nimi bojovalo (nedejbožezvítězilo).
reseni problemu zvysovani zivotu: (koncept vitality aka Star Wars d20, myslim ze je to uvedeno i v Unearthed Arcana). V podstate je to polovicate reseni, ale alespon neco. Zivoty = hodnota konstituce, zadne minusove zivoty nejsou, 0 zivotu = smrt, pak je tu vitalita (to je schopnost uhybat zranenim nebo je vstrebavat bez fyzickych projevu... ta se zvysuje tradicne o HD za level). PS - Quasite nesmej se, je to neco jako stesti.
Už jsem zavedl. Souhlasim, že je to polovičatý, ale na druhou stranu je to několikrát lepší než běžný způsob životů. Postavy se zlepšují, ale souboje jsou stále nebezpečné.
sbohem tradicnimu konceptu povolani: (tohle je takove vachrlate), ale libi se mi myslenka tri zakladnich povolani expert, vojak, sesilatel kouzel (viz opet Unearthed Arcana)
Tak tady nevim. Ten systém se mi líbil do tý doby než jsem si ho v Unearthe Arcaně přečet. Je to dost nedodělaný, ale princip mi zcela vyhovuje.
sbohem nahazovani vlastnosti: nejvetsi ferovka je point-buy (moje oblibene cislo je 25, ale to je takova osobni zalezitost)
Nahazovaní je fakt truldovina. Nevim jak jsme to mohli vydržet. Já jsem převzal systém point buy s číslem 22 nad 8 (alá OG) a líbí se mi, že postavy se dobře doplňují a budou nuceny spolupracovat, protože nikdo nevyniká ve všem.
sbohem slotovy system kouzel: V Sovereign Stone kampani je takovy uzasny skillovy system kouzel, bohuzel dost specificky, ale myslim, ze s trochou snahy by se to dalo upravit (proste kouzelnik si pri sesilani hazi na Spellcraft zda se mu kouzlo podari a obtiznost s casem roste az do obnoveni sil).
docela fajn by bylo do toho vic zakomponovat materialni slozky, ale to nevim nevim...
Sovereign Stone??? Kouknu se po tom, zní to zajímavě.
sbohem uchylne epicka prostredi: generickym prostredim by byl Ravenloft :>;o)
Viz moje opakované lkání na FR $lol$
Největším potěšením v životě muže je svlékat ženu a oblékat ragbyový dres.

Sosacek
Příspěvky: 21629
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 28. 2. 2005, 16:28

Beowulf: doporucuju http://www.sjgames.com/gurps/lite/gurpslite.pdf . kdybys chtel zacit jen tak z niceho s uplnejma pravidlama (cca 600 stran) tak by ses zblaznil.

...

Alnag: hmm. jak je to s tim systemem kouzleni? mne se hodne libi system co je v SR - mam jedno kouzlo, muzu ho seslat kolikrat chci, ale obvykle potom sam odolavam stejnymu zraneni jako to kouzlo zpusobuje, jen omracujicimu (a samozrejme jsem jako mag lip vybavenej na odolavani ,,mentalnimu`` poskozeni nez vetsina lidi kolem). to mi umozni seslat slabou variantu kouzla, ktera mne neunavi treba dvacetkrat a silnou variantu ktera mne sice skoro slozi, ale upece mozky vsem v dosahu. a to se tyka nejen kouzel urcenych k boji, kde muzu vybrat jak to jak tezce se tomu odolava, tak to jak silny zraneni to udela (v SR dve veci), ale i treba u neviditelnosti - neviditelnost ktera je snazsi na prokouknuti bude min vysilujici nez neviditelnost ktera prohlidnout nejde.
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 28. 2. 2005, 16:38

Beowulf píše:
sbohem slotovy system kouzel: V Sovereign Stone kampani je takovy uzasny skillovy system kouzel, bohuzel dost specificky, ale myslim, ze s trochou snahy by se to dalo upravit (proste kouzelnik si pri sesilani hazi na Spellcraft zda se mu kouzlo podari a obtiznost s casem roste az do obnoveni sil).
docela fajn by bylo do toho vic zakomponovat materialni slozky, ale to nevim nevim...
Sovereign Stone??? Kouknu se po tom, zní to zajímavě.
uz to mam a ucim se

Uživatelský avatar
Drizzt
Series Freak
Příspěvky: 1347
Registrován: 8. 7. 2002, 07:44
Bydliště: Somewhere around...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drizzt » 28. 2. 2005, 19:51

Alnag píše:- čarodějové - magické výzkumy a vědomosti atd.
Ty s tím nedáš pokoj ani na fóru, co? $D

Jinak já osobně jsem proti nepřidělovní EXP za zabité nestvůry... Když už to chcete omezit, tak přidělovat aspoň za zabitou každou "novou." Protože tím se ta postava učí, ne snad? Ale určitě bych o tom neříkal hráčů, protože potom by hrozilo určité riziko, že budou vraždit na počkání vše, co ještě nikdy a nikde neviděli... :>:o/
Obrázek

Sosacek
Příspěvky: 21629
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 28. 2. 2005, 20:27

Oni budou vrazdit na potkani vsechhno, kdyz se budou pridelovat expy za nestvury. Tohle ma tomu zabranit. Jak moc te obohati to ze nekoho zabijes?
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Vlasák
Administrátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 7. 12. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák » 28. 2. 2005, 20:31

Sosacek: no, tady je taky jeden ze základních kamenů úrazu - boj == zabití, což dává imho false.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Portál do světa RPG - Sigil.cz


Obrázek

Uživatelský avatar
Drizzt
Series Freak
Příspěvky: 1347
Registrován: 8. 7. 2002, 07:44
Bydliště: Somewhere around...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drizzt » 28. 2. 2005, 20:57

Sosacek píše:Oni budou vrazdit na potkani vsechhno, kdyz se budou pridelovat expy za nestvury. Tohle ma tomu zabranit. Jak moc te obohati to ze nekoho zabijes?
Ehm, ještě jsem nepotkal žádného hráče, jehož postava by vraždila na potkání, ale budiž.
Jak mě obohatí, kldyž někoho zabiju? Jeho smrt mě neobohatí, ale budu vědět, jaké finty mám příště použít na jeho rasu, jaké jsou jeho slabiny a podobně > a to jsou právě ty životní zkušenosti...
Obrázek

Sosacek
Příspěvky: 21629
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 28. 2. 2005, 22:50

dobra, dobra, dobra, bez si zabijet nestvury :)
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16990
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 1. 3. 2005, 10:22

A co nedávat zkušenosti za "zabití", ale za "poražení"? I když mám dojem, že zrovna DnD počítá s tím, že tvor bujuje, dokud není mrtev.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 1. 3. 2005, 10:36

nene DnD počítá s defeat monster :) ne kill monster.

Uživatelský avatar
Sylvaen
Příspěvky: 916
Registrován: 13. 5. 2004, 10:34
Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sylvaen » 1. 3. 2005, 10:37

Jerson: To je totéž. Když s něčím/někým bojuješ a porazíš ho (tj. zabiješ, srazíš do propasti, nalákáš do pasti, nebo to přinutíš utéct), počítám to jako vítězství, tedy plné XP.
Navíc, když protivníka porazíš nějakým zajímavým způsobem, jsem velmi nakloněn přidat XP bonus za improvizaci, taktické myšlení a za nápady.

Ještě se nám na OG nestalo, že by skupinka s něčím bojovala a musela naopak utéct. V tom případě bych počítal zkušenosti za boj, ale ne za vítězství.

Podotýkám, že XP za vítězství jsou poměrně malé - pouze 10xCR. Co je důležíté, je samotné střetnutí.
-"What's going on out there!?"
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 1. 3. 2005, 10:48

je to trošku jinak

DnD počítá s Defeated monster/Killed Monster Full XPS - které dělíme mezi družinu
Za účast v boji kde by postavy zdrhly bychom dělily tyto Xp dvěmi

Bojovník který zasadí finílní úder a sejme stvůru dostane za její zabití 10 x její CR navíc k bojovým zkušensotem,

Syle navrhuji těchto 10 x CR přidělovat těm bojovým postavám (Ranger, paladin, Fighter a jejich multiclass) kteří se v boji mimořádně vyznamenají - tj třeba Critical Hit, nebo neotřelá myšlenka

Jinak upozorňuje že je zde celý thread o EXPech

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host