Rejpave dotazy k DnD
... ne ze by se ta diskuse jmenovala dotazy k dnd nebo tak neco ...Pjotr píše:Když to nenavazuje na diskusi nikde jinde, bývá lepší založit nové téma. Potom nedochází k tomu, že uvnitř tématu kritizujícího DnD se začnou řešit dotazy na něj.
anyway, jakej je v adnd2e smysl za dualclass/multiclas a proc je multiclass jen pro nelidsky rasy a podobne? zkousel jsem neco najit v prirucce, ale tam to berou jako naprosto neoddiskutovatelny fakt a nerikaji proc to tak je, a mne, jak uz je mym zvykem, PROC neobycejne znamena.
a druha vec - rychlost zbrani. to je vymysl BG, nebo to je v tech pravidlech popsano? protoze podle toho si muzu vzit mensi, ale rychlejsi zbran (a mit vic utoku) a nebo silnejsi a pomalejsi (a davat vetsi rany), coz pridava variabilitu a prijde mi zvlastni ze by to v 3e rusili.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Vannax
- Příspěvky: 656
- Registrován: 17. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: česká Kamenice
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jestli se to tu řešilo už dříve, nepročítal jsem příspěvky předtím, takže reaguju jen na tenhle tvůj poslední příspěvek. Rychlost zbraně v 2E je záležitost, která se týká iniciativy. Číslo, které vyjadřuje rychlost zbraně se přidá k hodu na iniciativu. Obecně se tedy dá říct, že kdo má lehčí zbraň se kterou se lépe manipuluje, ten má větší šanci, že zaútočí dříve. Největší výhodou jsou tedy zbraně přirozené (ruce, nohy, tlama...) které mají automaticky rychlost 0 a hod na iniciativu nijak dál neovlivňují.Sosacek píše:a druha vec - rychlost zbrani. to je vymysl BG, nebo to je v tech pravidlech popsano? protoze podle toho si muzu vzit mensi, ale rychlejsi zbran (a mit vic utoku) a nebo silnejsi a pomalejsi (a davat vetsi rany), coz pridava variabilitu a prijde mi zvlastni ze by to v 3e rusili.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ehm a nemají náhodou postih za velikost pokud útočíš přirozenými zbraněmi?Vannax píše: které mají automaticky rychlost 0 a hod na iniciativu nijak dál neovlivňují.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
a s poctem utoku to nesouvisi? slo mi o to jestli si muzu v 2e vzit rychlou zbran a mit z toho nejaky vyhody. jednu uz mam, zautocim driv, ale zajimalo by mne jestli tam je jeste neco.
pokud to chapu sravne, tak ve 3e tenhle faktor neni, nebo ano?
a jak je to s tema multiclassama?
pokud to chapu sravne, tak ve 3e tenhle faktor neni, nebo ano?
a jak je to s tema multiclassama?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Vannax
- Příspěvky: 656
- Registrován: 17. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: česká Kamenice
- Kontaktovat uživatele:
Když to vezmu do důsledku, tak čím větší rychlostní faktor zbraň má, tím větší, je šance, že se v daném kole vůbec k útoku nedostaneš. Když součet tvého hodu na iniciativu a různých bonusů a postihů (včetně rychlostního faktoru) přesáhne číslo 10, dostaneš se k útoku až v příštím kole. (Jestli neco takoveho je v 3e to nevim).Sosacek píše:a s poctem utoku to nesouvisi? slo mi o to jestli si muzu v 2e vzit rychlou zbran a mit z toho nejaky vyhody. jednu uz mam, zautocim driv, ale zajimalo by mne jestli tam je jeste neco.
pokud to chapu sravne, tak ve 3e tenhle faktor neni, nebo ano?
a jak je to s tema multiclassama?
Příklad:
Hod na iniciativu = 7
Rychlost zbraně = 5
Výsledek = 12
Znamená to, že v tomto kole jsi bez útoku a v příštím kole je tvoje iniciativa 2.
Co se tyce nasobnych trid, priznam popravde, ze na tvoji otazku odpoved nemam, musel bych se trochu podivat do pravidel. (a mozna ani v zakladnich pravidlech to neni). Vim ze jsme to kdysi v nasi druzine nejak probirali, ale to uz je sakra dlouho a fakt si to nepamatuju.
No vida takhle jsme to nikdy nehráli a k útoku ses dostal i s iniciativou přes 10 Ale my se pravidel nikdy až tak nedrželi (ani nevím, jestli tam něco takového je)Vannax píše:Když to vezmu do důsledku, tak čím větší rychlostní faktor zbraň má, tím větší, je šance, že se v daném kole vůbec k útoku nedostaneš. Když součet tvého hodu na iniciativu a různých bonusů a postihů (včetně rychlostního faktoru) přesáhne číslo 10, dostaneš se k útoku až v příštím kole. (Jestli neco takoveho je v 3e to nevim).
Příklad:
Hod na iniciativu = 7
Rychlost zbraně = 5
Výsledek = 12
Znamená to, že v tomto kole jsi bez útoku a v příštím kole je tvoje iniciativa 2.
Ano. To je podstata posunu od ADnD 2e k DnD 3e. Logika a realističnost ustoupily jednoduchosti, rychlosti a hratelnosti.Vannax píše:V 3E jsou tedy všichni stejně rychlí. Jedno jestli bojuješ lotulisem nebo dýkou.... dyk je to skoro to samý.... Jednoduchost na úkor logice.Alnag píše:Nic takového v DnD 3e není, protože to autoři považovali za moc složité. Hra se má hrát a ne u ní pořád počítat...
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Překročení hranice 10 je dost podezřele, když některé zbraně mají rovnou iniciativu přes deset (obouručák 11) to ani s možností tří útoků za dvě kola by sis ani jednou nesknul. Ale my to s tou hranici 10 nehrajeme.
Dualclass je u lidi umožňuje na určité úrovni přestoupit na jiné povolání a začít v něm znovu. např válečník na páté se stane knězem a je kněz na první. Pokud použije své staré válečnické schopnosti tak za ně nedostává zkušenosti.
multiclass je pro nelidi a umožňuje hru více povolání zároveň, např. kněz-válečník, válečník-zloděj, u elfů dokonce trojpovolání válečník-mág-zloděj atd. Při multiclassu se všechny tři povolání dostávají zvolášť zkušenosti, takže klidně můžete mít jednu věc na páté a ostatní třeba jen na druhé. Pokud v jednom povolání přestoupíte tak třeba životy, co si hodíte se dělí počtem povolání a ty vám přibydou. např dvojpovolání přestoupí válečníkem, hodí deset a přibyde mu 5 životů. Saving a thaco má postava nejlepší číslo z danných povolání, válečník-kouzelník bude mít thaco válečníka a savingy kouzelníka.
Pokud vím bylo dělané nějak v souladu s možností růstu postav, jelikož jedině lidí mají neomezené levely, tak zase nemohou mít multiclass postavy, ale mohou pouze přestoupit na jiné povolání v rámci dualclassu.
Dualclass je u lidi umožňuje na určité úrovni přestoupit na jiné povolání a začít v něm znovu. např válečník na páté se stane knězem a je kněz na první. Pokud použije své staré válečnické schopnosti tak za ně nedostává zkušenosti.
multiclass je pro nelidi a umožňuje hru více povolání zároveň, např. kněz-válečník, válečník-zloděj, u elfů dokonce trojpovolání válečník-mág-zloděj atd. Při multiclassu se všechny tři povolání dostávají zvolášť zkušenosti, takže klidně můžete mít jednu věc na páté a ostatní třeba jen na druhé. Pokud v jednom povolání přestoupíte tak třeba životy, co si hodíte se dělí počtem povolání a ty vám přibydou. např dvojpovolání přestoupí válečníkem, hodí deset a přibyde mu 5 životů. Saving a thaco má postava nejlepší číslo z danných povolání, válečník-kouzelník bude mít thaco válečníka a savingy kouzelníka.
Pokud vím bylo dělané nějak v souladu s možností růstu postav, jelikož jedině lidí mají neomezené levely, tak zase nemohou mít multiclass postavy, ale mohou pouze přestoupit na jiné povolání v rámci dualclassu.
- Vannax
- Příspěvky: 656
- Registrován: 17. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: česká Kamenice
- Kontaktovat uživatele:
To je posun asi takový jako od Dostihů a sázek k Člověče nezlob se. Někomu takovýhle posun k době kamenné možná vyhovuje. Mně ne.Alnag píše:Ano. To je podstata posunu od ADnD 2e k DnD 3e. Logika a realističnost ustoupily jednoduchosti, rychlosti a hratelnosti.
Řekl bych, že hranice 10 je dost na místě. Postavy si pak rozmyslí, jestli se budou tahat s halapartnou, obouručákem a těžkou kuší nebo jestli zvolí lehké zbraně. Pak PC nevypadají jako chodící zbrojnice.Ebon Hand píše:Překročení hranice 10 je dost podezřele, když některé zbraně mají rovnou iniciativu přes deset (obouručák 11) to ani s možností tří útoků za dvě kola by sis ani jednou nesknul. Ale my to s tou hranici 10 nehrajeme.
Dobře to ještě doplňuje systém dovedností na zbraně. To je taky super věc.
Já systém iniciativy se započtením rychlosti zbraně používám (i se zachováním hranice 10) a ze zkušenosti vím, že je to velice dobrá věc. Hráči rychle přehodnotili co pro ně souboj představuje a z namachrovaných bitkařů se celkem rychle staly normálně uvažující postavy.
Ano, i tak se na to můžeš dívat. Na druhou stranu se zdá, že sázky a dostihy už nikoho moc nebavily. Zatímco Člověče nezlob se je pořád cool.Vannax píše:To je posun asi takový jako od Dostihů a sázek k Člověče nezlob se. Někomu takovýhle posun k době kamenné možná vyhovuje. Mně ne.Alnag píše:Ano. To je podstata posunu od ADnD 2e k DnD 3e. Logika a realističnost ustoupily jednoduchosti, rychlosti a hratelnosti.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Vannax
- Příspěvky: 656
- Registrován: 17. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: česká Kamenice
- Kontaktovat uživatele:
Jo jo. Když nemaj děti na dovče přístup ke kompu, venku chčije a televize není v dosahu, pak i Člověče nezlob se začne být kůl...i pro rodiče! To je ovšem případ krajní nouze. Mám si to tak přebrat i v případě 3E?Alnag píše:Ano, i tak se na to můžeš dívat. Na druhou stranu se zdá, že sázky a dostihy už nikoho moc nebavily. Zatímco Člověče nezlob se je pořád cool.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Mag, MarkyParky a 9 hostů