Rejpave dotazy k DnD
Rejpave dotazy k DnD
1) proc jediny kdo ma pristup k lecive magii jsou knezi
2) proc neviditelnsot zmizi kdyz zautocim
3) proc jsou souboje tak nudny? hodit jednou kostkou, rict cislo gm, pockat az mi rekne co se stalo a potom cekat na dalsi kolo neni nic moc. Kam zmizely finty, kam zmizela moznost delat klamy utoky, kam zmizela moznost soustredit se na obranu na ukor utoku (treba kdyz ustupuju, nebo na mne nabihaji tri), kam zmizela moznost soustredit se na utok na ukor obrany? kde tohle vsechno je?
4) proc je system magie tak nevariabilni? predstavujete si mocneho maga jako nekoho kdo ma 10 kouzel na den a potom muze jenom nadavat, pripadne jako nekoho kdo ma 15 kouzel na den, ale umi jich celkem asi 5? proc si mag nemuze vybrat jak silny kouzlo bude kouzlit a vzit si treba misto jednoho silnyho nekolik slabsich? jakej je vubec DUVOD omezit maga poctem kouzel na den? a proc nemaji magove leceni? jakej je duvod delit kouzla na duchovni a arkalni?
5) proc to tak bilancuje mezi singleclass a multiclass? jsou tu classy ktery by se daly rozdelit na vic normalnich classu (treba paladin je jasnej fighter + knez tak 1:1, ranger je fighter a rogue tak 2:1, druid je druh kneze), proc jsou zvlast?
to by zatim stacilo ... asi nme budete chtit zabit
2) proc neviditelnsot zmizi kdyz zautocim
3) proc jsou souboje tak nudny? hodit jednou kostkou, rict cislo gm, pockat az mi rekne co se stalo a potom cekat na dalsi kolo neni nic moc. Kam zmizely finty, kam zmizela moznost delat klamy utoky, kam zmizela moznost soustredit se na obranu na ukor utoku (treba kdyz ustupuju, nebo na mne nabihaji tri), kam zmizela moznost soustredit se na utok na ukor obrany? kde tohle vsechno je?
4) proc je system magie tak nevariabilni? predstavujete si mocneho maga jako nekoho kdo ma 10 kouzel na den a potom muze jenom nadavat, pripadne jako nekoho kdo ma 15 kouzel na den, ale umi jich celkem asi 5? proc si mag nemuze vybrat jak silny kouzlo bude kouzlit a vzit si treba misto jednoho silnyho nekolik slabsich? jakej je vubec DUVOD omezit maga poctem kouzel na den? a proc nemaji magove leceni? jakej je duvod delit kouzla na duchovni a arkalni?
5) proc to tak bilancuje mezi singleclass a multiclass? jsou tu classy ktery by se daly rozdelit na vic normalnich classu (treba paladin je jasnej fighter + knez tak 1:1, ranger je fighter a rogue tak 2:1, druid je druh kneze), proc jsou zvlast?
to by zatim stacilo ... asi nme budete chtit zabit
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Sylvaen
- Příspěvky: 916
- Registrován: 13. 5. 2004, 11:34
- Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rejpave dotazy k DnD
Protože pravidlaSosacek píše:1) proc jediny kdo ma pristup k lecive magii jsou knezi
Protože pravidla. Referuješ o Invisibility. Advanced Invisibility, což je lepší kouzlo, nezmizí.Sosacek píše:2) proc neviditelnsot zmizi kdyz zautocim
Souboje jsou takové jaké si je sám uděláš.Sosacek píše:3) proc jsou souboje tak nudny? hodit jednou kostkou, rict cislo gm, pockat az mi rekne co se stalo a potom cekat na dalsi kolo neni nic moc. Kam zmizely finty, kam zmizela moznost delat klamy utoky, kam zmizela moznost soustredit se na obranu na ukor utoku (treba kdyz ustupuju, nebo na mne nabihaji tri), kam zmizela moznost soustredit se na utok na ukor obrany? kde tohle vsechno je?
Protože pravidla.Sosacek píše:4) proc je system magie tak nevariabilni? predstavujete si mocneho maga jako nekoho kdo ma 10 kouzel na den a potom muze jenom nadavat, pripadne jako nekoho kdo ma 15 kouzel na den, ale umi jich celkem asi 5? proc si mag nemuze vybrat jak silny kouzlo bude kouzlit a vzit si treba misto jednoho silnyho nekolik slabsich? jakej je vubec DUVOD omezit maga poctem kouzel na den? a proc nemaji magove leceni? jakej je duvod delit kouzla na duchovni a arkalni?
Protože pravidla.Sosacek píše:5) proc to tak bilancuje mezi singleclass a multiclass? jsou tu classy ktery by se daly rozdelit na vic normalnich classu (treba paladin je jasnej fighter + knez tak 1:1, ranger je fighter a rogue tak 2:1, druid je druh kneze), proc jsou zvlast?
Tak to máš úplnou pravdu. Stejně tak bych se já mohl začít dotazovat na spoustu evidentních nesmyslů v GURPS... nedělám to, protože akceptuju omezení která ten systém má, a akceptuju pravidla podle kterých se hraje. Tečka.Sosacek píše:to by zatim stacilo ... asi nme budete chtit zabit
-"What's going on out there!?"
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)
Achjo. O to mi neslo. Nemel jsem v umyslu tady prudit lidi pouzivajici dnd tim ze tady budu psat veci cos e mi na systemu nelibi. Ale kdyz ja si ctu nejaky pravidla, snazim se vnitrne si oduvodnit proc tam ty pravidla takhle jsou. Tohle byly veci ktery na dnd nejak neumim vysvetlit a proto jsem se chtel zeptat jak to vidi lidi co uz s dnd neco zazili. Uznavam ze to nebyla nejlepsi formulace, takze znovu.
Proc nemaji magove pristup k lecive magii?
V dnd se, pokud si dobre pamatuju, magie bere z elementarnich (nepamatuju si jestli vnitrnich nebo vnejsich) sfer. Je tam sfera ohne, vody, spousta dalsich (jako treba soli nebo bahna) a mimo jine i sfera negativni a positivni energie. Magove na svoje kouzleni pouzivaji energie s techto sfer. Muzou volne tahat energii ze sfer ohne, ledu, vzduchu a tak, dokonce i ze sfery negativni nergie, ale ne ze sfery positivni energie.
Kdyby byla leciva magie pouzitelna pro knezi, tak bych se nedivil, ale maji k ni pristup vsechna kouzlici povolani krome magu (at uz wizarda nebo sorcika).
Dokazal by mi nekdo vysvetlit proc? Jak to vysvetlujete hracum a jak si to vysvetluji vase postavy?
Proc nemaji magove pristup k lecive magii?
V dnd se, pokud si dobre pamatuju, magie bere z elementarnich (nepamatuju si jestli vnitrnich nebo vnejsich) sfer. Je tam sfera ohne, vody, spousta dalsich (jako treba soli nebo bahna) a mimo jine i sfera negativni a positivni energie. Magove na svoje kouzleni pouzivaji energie s techto sfer. Muzou volne tahat energii ze sfer ohne, ledu, vzduchu a tak, dokonce i ze sfery negativni nergie, ale ne ze sfery positivni energie.
Kdyby byla leciva magie pouzitelna pro knezi, tak bych se nedivil, ale maji k ni pristup vsechna kouzlici povolani krome magu (at uz wizarda nebo sorcika).
Dokazal by mi nekdo vysvetlit proc? Jak to vysvetlujete hracum a jak si to vysvetluji vase postavy?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Rejpave dotazy k DnD
Takze jak bych to vysvětlil já:(upozorňuji že kromě základních pravidel jsem jiná nečet a ani ty jsem nějak důkladně nestudoval takže to s pravidli nemá nic co společného).
Sosacek: 1) proc jediny kdo ma pristup k lecive magii jsou knezi
Zapomeňme na sféry a podobné věci podle mě kouzelnící čerpají z živlů které se normálně vyskytují v okolí a jen duchovní kouzla jsou ti propůjčena vyšší mocí a tím pádem umí i léčit.
Sosacek: 2) proc neviditelnsot zmizi kdyz zautocim
Skrátka prudší pohyb roztrhá magický oblak kterým seš obklopen a kouzlo zkončí.
Sosacek: 3) proc jsou souboje tak nudny?............
Osobně mi nějaká ta finta chybí ale to že není v pravidlech neznamená že ji nemusíš použít. v rámci hraní ji můžeš zahrát a alespoň já docela dost takovýhhle fint uznávám. Zkrátka nedostatek nudnost ale jednoduchost pravidel lze vyvážit dobrým hraním.
Sosacek: 4) proc je system magie tak nevariabilni? ...............
On je mocný. Hrál jsem jiný systém kde kouzelník měl několik set kouzel na den ale jakmile přišel do boje byl zcela bezradný. Proti jeho utočným kouzlům je i magic missile silné kouzlo. Kouzelník je od toho aby logicky uvažoval a aby neplýtval kouzla na každou blbost a nechával ostatní aby si zbojovali. On potom bravurně jednim kouzle dodělá ten zbytek a proto z něj jde starach na kterém by si každej kouzelník měl zakládat. Představ si že je vás šest a jdete na jednoho kouzelníka. víte že dva z vás zabyje než ho stačíte zabít. Nikdo z vás nebude chtít bít mezi těma dvouma a tím se budete dohadovat a nakonec to vzdáte. Strach z kouzelníka vám v tom zabrání. Problem je v tom že to takhle musí cítit hlavně DM a musí vás v tom podporovat.
Sosacek: 5) proc to tak bilancuje mezi singleclass a multiclass?...............
Protože tam tato povolání někdo nacpal. Osobně je neprožívám ale nikomu bych nebránil si je vzít. My například jsme ze stejného důvodu vyškrtli veškerá prestžní povolání.
Sosacek: to by zatim stacilo ... asi nme budete chtit zabit
Nevím proč. Protože pokud děláš DM tak i když hráči vymíšlí cokoliv zabít je nemůžeš (to myslím ty hráče jejich postavičky samozřejmě ano) a měl by ses stále chovat nestraně i když tě jeden štve a druhý ne.
Sosacek: 1) proc jediny kdo ma pristup k lecive magii jsou knezi
Zapomeňme na sféry a podobné věci podle mě kouzelnící čerpají z živlů které se normálně vyskytují v okolí a jen duchovní kouzla jsou ti propůjčena vyšší mocí a tím pádem umí i léčit.
Sosacek: 2) proc neviditelnsot zmizi kdyz zautocim
Skrátka prudší pohyb roztrhá magický oblak kterým seš obklopen a kouzlo zkončí.
Sosacek: 3) proc jsou souboje tak nudny?............
Osobně mi nějaká ta finta chybí ale to že není v pravidlech neznamená že ji nemusíš použít. v rámci hraní ji můžeš zahrát a alespoň já docela dost takovýhhle fint uznávám. Zkrátka nedostatek nudnost ale jednoduchost pravidel lze vyvážit dobrým hraním.
Sosacek: 4) proc je system magie tak nevariabilni? ...............
On je mocný. Hrál jsem jiný systém kde kouzelník měl několik set kouzel na den ale jakmile přišel do boje byl zcela bezradný. Proti jeho utočným kouzlům je i magic missile silné kouzlo. Kouzelník je od toho aby logicky uvažoval a aby neplýtval kouzla na každou blbost a nechával ostatní aby si zbojovali. On potom bravurně jednim kouzle dodělá ten zbytek a proto z něj jde starach na kterém by si každej kouzelník měl zakládat. Představ si že je vás šest a jdete na jednoho kouzelníka. víte že dva z vás zabyje než ho stačíte zabít. Nikdo z vás nebude chtít bít mezi těma dvouma a tím se budete dohadovat a nakonec to vzdáte. Strach z kouzelníka vám v tom zabrání. Problem je v tom že to takhle musí cítit hlavně DM a musí vás v tom podporovat.
Sosacek: 5) proc to tak bilancuje mezi singleclass a multiclass?...............
Protože tam tato povolání někdo nacpal. Osobně je neprožívám ale nikomu bych nebránil si je vzít. My například jsme ze stejného důvodu vyškrtli veškerá prestžní povolání.
Sosacek: to by zatim stacilo ... asi nme budete chtit zabit
Nevím proč. Protože pokud děláš DM tak i když hráči vymíšlí cokoliv zabít je nemůžeš (to myslím ty hráče jejich postavičky samozřejmě ano) a měl by ses stále chovat nestraně i když tě jeden štve a druhý ne.
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Re: Rejpave dotazy k DnD
V dalších příručkách jako Master of the Wild, Defender of the Faith, a desítkách dalších jsem tuším viděl kouzla které lečí a jsou přístupná sorcikům, wizardům, snad všem. Stejně jako knězům vymysleli nějaká ta destruktivní kouzla.Sosacek píše:1) proc jediny kdo ma pristup k lecive magii jsou knezi
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rejpave dotazy k DnD
to je sice pekne, ale v zakladnych priruckach to nie je...Warhammer píše:V dalších příručkách jako Master of the Wild, Defender of the Faith, a desítkách dalších jsem tuším viděl kouzla které lečí a jsou přístupná sorcikům, wizardům, snad všem. Stejně jako knězům vymysleli nějaká ta destruktivní kouzla.Sosacek píše:1) proc jediny kdo ma pristup k lecive magii jsou knezi
- Sylvaen
- Příspěvky: 916
- Registrován: 13. 5. 2004, 11:34
- Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rejpave dotazy k DnD
Protože to není základní schopnost arkánní magie.crowen píše:to je sice pekne, ale v zakladnych priruckach to nie je...Warhammer píše: V dalších příručkách jako Master of the Wild, Defender of the Faith, a desítkách dalších jsem tuším viděl kouzla které lečí a jsou přístupná sorcikům, wizardům, snad všem. Stejně jako knězům vymysleli nějaká ta destruktivní kouzla.
Je propastný rozdíl mezi magií typu Arcane, jak ji prezentuje D&D pro wizardy a sorcerery, a magií božskou (Divine) která platí pro kleriky.
Principielně je to takto: Arkánní magie pracuje se silami které se prolínají z jiných úrovní existence (the Planes). Pojem "Arcane" vychází (nejen, ale hlavně) z Tarotu a hebrejského, potažmo blízkovýchodního mysticismu který představuje arkány jako jiné světy, respektive "jiná místa".
Arcane magic je tedy schopná přímo ovlivnit prvky jako oheň, voda, vzduch, umí pracovat s hrubou energií (Force spells), umí ovlivnit vnímání atd.. ale není schopná jemné manipulace s životní energií, která je zapotřebí k uzdravení. Nebo ještě jinak: nemá k tomuto prostředky, arkánní magie neumí "vytvořit" zdraví a někomu jej dát.
Naproti tomu, Divine magic pochází od bohů. Ti disponují obrovskými znalostmi a mají vládu nad životem a smrtí a tyto své schopnosti propůjčují svým klerikům. Proto klerik v zásadě umí uzdravit nebo zabít, umí identifikovat předměty, umí vyhledat osoby kdekoliv na světě, ale neumí spoustu jiných věcí které přísluší arkánním kouzlům.
Od jisté úrovně výš dokáží Divine magic i Arcane magic suplovat jedna druhou, ale vždy za vyšší cenu. Tak například Cure Light Wounds, který je pro klerika druholevelové kouzlo by mělo být pro wizardy přístupné až třeba jako čtyřlevelové. Důvod je jasný - vytváří efekt který pro jejich zdroj magie není přirozený a proto je toto použití mnohem nákladnější.
Což vysvětluje také, proč tahle "náhražková" kouzla nejsou v základních příručkách.
Druhým argumentem proč tam nejsou je fakt, že editoři rozhodli ve prospěch takového používání kouzel až poté, co vyšly základní příručky. Stěžuješ si snad že v PHB není všech x stovek featů které postupem doby vznikly? Asi stěží.. tak o co jde?
-"What's going on out there!?"
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)
Několik odpovědí už tu padlo, ale pokusím se odpovědět sosackovi ještě podle sebe.
ad 1) proc jediny kdo ma pristup k lecive magii jsou knezi
Jednak to není pravda - léčit mohou i Paladini, Bardi, Hraničáři a Druidi. A pomocí mocných kouzel (typu wish) de facto i kouzelníci a mágové. Za druhé je to podstata toho, že uživatelé mystické magie (většinou) mají mocná útočná kouzla a uživatelé duchovovní magie (většinou) mají mocná obranná a hojová kouzla. Zajišťuje to rovnováhu systému. Za třetí je to z logiky věci - lidský život je věc, kterou ti vdechnou bohové a jakákoliv manipulace s jeho navracením jim tak či onak podléhají. Zatímco mystická magie je manipulace s realitou tak duchovní magie je vyprošený boží zázrak.
ad 2) Opět dva důvody - protože jinak by to bylo moc silné kouzlo pro danou úroveň (je tu improved invisibility, které je o něco výš a které nemizí) a protože kouzlo je křehká záležitost, která nedokáže zamaskovat takovou věc jako je útok a tak se prolomí...
ad 3) souboje nejsou nudné, jsou jednoduché. Této jednoduchosti mohou hráči a DM využít k lepšímu roleplayingu, protože se nemusí soustředit na složité aritmetické úkony. Ne vždy se to však daří a přiznávám, že se to v často zvrhává v bojové manévry po papíře...
ad 4) magie je variabilní zcela dostatečně - a) koncept, který navrhuješ (technicky asi řešitelný jako body energie a cena kouzla) funguje pro psioniku, která může být doplňkem nebo absolutní náhradou magie dle úvahy DMa a je řešena v samostatné příručce. Případně lze zavést alternativní pravidla podobného typu z příručky alternativních pravidel. SOučasný systém spell-slotů má ovšem také svoje kouzlo a půvab, který tě nutí k důkladné úvaze nad vybíranými kouzly. Magie tak není redukována na handlování čísel.
ad 5) souhlasím, že by se teoreticky některá povolání asi dala redukovat na jiná základní i když zrovna tebou navrhované dělení je IMO dost mimo mísu. A i tento koncept je řešen v rámci alternativních pravidel. Na druhou stranu v DnD je zároveň i nastoupena cesta tvorby nových povolání... je zde problém speciálních sil - hraničářův favored enemy, paladinův oř a další božské schopnosti, které ty dělená povolání nemají. Ale dalo by se to pochopitelně řešit i featy. Druhá věc je, že paladin má i určitý kodex, který by třeba fighter + kněz neměli. Povolání není jen věcí čísel a proto to co navrhuješ není tak jednoduché jak to vypadá.
ad 1) proc jediny kdo ma pristup k lecive magii jsou knezi
Jednak to není pravda - léčit mohou i Paladini, Bardi, Hraničáři a Druidi. A pomocí mocných kouzel (typu wish) de facto i kouzelníci a mágové. Za druhé je to podstata toho, že uživatelé mystické magie (většinou) mají mocná útočná kouzla a uživatelé duchovovní magie (většinou) mají mocná obranná a hojová kouzla. Zajišťuje to rovnováhu systému. Za třetí je to z logiky věci - lidský život je věc, kterou ti vdechnou bohové a jakákoliv manipulace s jeho navracením jim tak či onak podléhají. Zatímco mystická magie je manipulace s realitou tak duchovní magie je vyprošený boží zázrak.
ad 2) Opět dva důvody - protože jinak by to bylo moc silné kouzlo pro danou úroveň (je tu improved invisibility, které je o něco výš a které nemizí) a protože kouzlo je křehká záležitost, která nedokáže zamaskovat takovou věc jako je útok a tak se prolomí...
ad 3) souboje nejsou nudné, jsou jednoduché. Této jednoduchosti mohou hráči a DM využít k lepšímu roleplayingu, protože se nemusí soustředit na složité aritmetické úkony. Ne vždy se to však daří a přiznávám, že se to v často zvrhává v bojové manévry po papíře...
ad 4) magie je variabilní zcela dostatečně - a) koncept, který navrhuješ (technicky asi řešitelný jako body energie a cena kouzla) funguje pro psioniku, která může být doplňkem nebo absolutní náhradou magie dle úvahy DMa a je řešena v samostatné příručce. Případně lze zavést alternativní pravidla podobného typu z příručky alternativních pravidel. SOučasný systém spell-slotů má ovšem také svoje kouzlo a půvab, který tě nutí k důkladné úvaze nad vybíranými kouzly. Magie tak není redukována na handlování čísel.
ad 5) souhlasím, že by se teoreticky některá povolání asi dala redukovat na jiná základní i když zrovna tebou navrhované dělení je IMO dost mimo mísu. A i tento koncept je řešen v rámci alternativních pravidel. Na druhou stranu v DnD je zároveň i nastoupena cesta tvorby nových povolání... je zde problém speciálních sil - hraničářův favored enemy, paladinův oř a další božské schopnosti, které ty dělená povolání nemají. Ale dalo by se to pochopitelně řešit i featy. Druhá věc je, že paladin má i určitý kodex, který by třeba fighter + kněz neměli. Povolání není jen věcí čísel a proto to co navrhuješ není tak jednoduché jak to vypadá.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
ok, diky za odpovedi
Plz: co se tyka classu, tak problem je v tom ze kdybych hrabal do dnd ja, tak tam zustane mag, fighter a zlodej a kdo by chtel neco delasiho at si to namixuje a takovy veci jako ze ze se jeho magie bere od boha (knez), ze je zvykej pobejvat venku (ranger) bych nechal na vysvetleni postavy. chtelo by to potom ty classy asi udelat ,,mensi``, treba misto jedny soucasny by byly 4 novy kvuli moznostem kombinovani ... ale to uz by potom skoro ani nebyl class system, ze.
S mocnou magii mas pravdu. DnD magie obsahuje hodne moznosti udelat velky BUM vymenou za to ze to BUM udelam jenom obcas. Spatny je ze si nemuzu vybrat vic omezenejch fireballu misto jednoho velkyho, nebo ze si nemuzu dovolit napriklad spalit celou davku kouzel na den v jedinym, supervrazednym kouzlu.
Se soubojema je problem. Pridelat veci jako soustredeni na obranu - +4 k obrane, ale zadny utoky, soustredeni na utok - +4 k utoku i zraneni, ale -8 k obrane a podobne by urcite slo, ale proc to tam nedali v zakladu? dalsi problem je s HP - chapu ze je to heroicka fantasy, ale prezit napriklad ponoreni do lavy je i na hrdiny moc. pritom nejakej barbar se 150 hp si to klidne muze dovolit - a dalsi roblem je treba v tom ze nemuzu jen tak nekoho zabit i kdyz to neceka, protoze mu proste jednim uderem dost hp nikdy neseberu.
Sylvaen: zni dobre.
Alnag: treba zrovna paladin by mohl fungovat stylem kodex za feat ale chapu co mas na mysli. problem je v tom ze dost tech veci mi pripada dost setting specific a ,sroubovat` je na jiny settingy je problem, navic mas problem, kdyz chces hrat neco nestandardniho - co treba bojovnik v bozich sluzbach, ale bez kodexu? michani povolani je hlavne otzka toho co chce kdo hrat - kdyz chci hrat lucistnika, muzu si vybrat fightera se specializaci na luky (nic moc) a nebo rangera ... ale co kdyz to nema byt ten typ rangera co si nepovida v lese se zviratkama?
s magii - nerikal bych tomu body energie ale unava, coz by vysvetlovalo treba i to proc magove nenosi zbroj, pac tahat na sobe neco by je jeste vic vysilovalo a proc si muzou kouzla obnovit jenom po odpocinku, problem je v tom ze dnd jakozto heroickej system moc unavu neresi, kdo taky kdy videl Hit ... chci rict Legolase se nekde unavit?
s lecenim: to ze ji nemaji jen knezi uz jsem opravil ... ale treba to ze ji ma bard potom malicko nesedi do schemata bohove/arkanum ale vzhledem k tomu jakej je bard holka pro vsechno se tomu ani moc nedivim.
Plz: co se tyka classu, tak problem je v tom ze kdybych hrabal do dnd ja, tak tam zustane mag, fighter a zlodej a kdo by chtel neco delasiho at si to namixuje a takovy veci jako ze ze se jeho magie bere od boha (knez), ze je zvykej pobejvat venku (ranger) bych nechal na vysvetleni postavy. chtelo by to potom ty classy asi udelat ,,mensi``, treba misto jedny soucasny by byly 4 novy kvuli moznostem kombinovani ... ale to uz by potom skoro ani nebyl class system, ze.
S mocnou magii mas pravdu. DnD magie obsahuje hodne moznosti udelat velky BUM vymenou za to ze to BUM udelam jenom obcas. Spatny je ze si nemuzu vybrat vic omezenejch fireballu misto jednoho velkyho, nebo ze si nemuzu dovolit napriklad spalit celou davku kouzel na den v jedinym, supervrazednym kouzlu.
Se soubojema je problem. Pridelat veci jako soustredeni na obranu - +4 k obrane, ale zadny utoky, soustredeni na utok - +4 k utoku i zraneni, ale -8 k obrane a podobne by urcite slo, ale proc to tam nedali v zakladu? dalsi problem je s HP - chapu ze je to heroicka fantasy, ale prezit napriklad ponoreni do lavy je i na hrdiny moc. pritom nejakej barbar se 150 hp si to klidne muze dovolit - a dalsi roblem je treba v tom ze nemuzu jen tak nekoho zabit i kdyz to neceka, protoze mu proste jednim uderem dost hp nikdy neseberu.
Sylvaen: zni dobre.
Alnag: treba zrovna paladin by mohl fungovat stylem kodex za feat ale chapu co mas na mysli. problem je v tom ze dost tech veci mi pripada dost setting specific a ,sroubovat` je na jiny settingy je problem, navic mas problem, kdyz chces hrat neco nestandardniho - co treba bojovnik v bozich sluzbach, ale bez kodexu? michani povolani je hlavne otzka toho co chce kdo hrat - kdyz chci hrat lucistnika, muzu si vybrat fightera se specializaci na luky (nic moc) a nebo rangera ... ale co kdyz to nema byt ten typ rangera co si nepovida v lese se zviratkama?
s magii - nerikal bych tomu body energie ale unava, coz by vysvetlovalo treba i to proc magove nenosi zbroj, pac tahat na sobe neco by je jeste vic vysilovalo a proc si muzou kouzla obnovit jenom po odpocinku, problem je v tom ze dnd jakozto heroickej system moc unavu neresi, kdo taky kdy videl Hit ... chci rict Legolase se nekde unavit?
s lecenim: to ze ji nemaji jen knezi uz jsem opravil ... ale treba to ze ji ma bard potom malicko nesedi do schemata bohove/arkanum ale vzhledem k tomu jakej je bard holka pro vsechno se tomu ani moc nedivim.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Ale pokud vim tak todle je rešeno v základních pravidlech. Za prve odborností střeh což je až +5 obrana a až -5 útok, ale i bez ni je to -4 útok +2 obrana, nebo bez útoku +4 obrana pokud mas akrobacii tak se to ještě zlepšuje. Jedno je popsano u odbornosti střeh a druhé je určitě popsáno u akrobacie.Sosacek píše:Se soubojema je problem. Pridelat veci jako soustredeni na obranu - +4 k obrane, ale zadny utoky, soustredeni na utok - +4 k utoku i zraneni, ale -8 k obrane a podobne by urcite slo, ale proc to tam nedali v zakladu?
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Finta
Podobně doporučuji prostudovat akci Feint a feat Improved Feint (nevím, jak máte v české verzi) v DnD 3e a 3.5e, kdy se používá bluff. Takovýchhle možností je zrovna v soubojovém systém v PHB popsáno docela dost - různé featy i speciální akce. Jen je využívat.Plz píše:Ale pokud vim tak todle je rešeno v základních pravidlech. Za prve odborností střeh což je až +5 obrana a až -5 útok, ale i bez ni je to -4 útok +2 obrana, nebo bez útoku +4 obrana pokud mas akrobacii tak se to ještě zlepšuje. Jedno je popsano u odbornosti střeh a druhé je určitě popsáno u akrobacie.Sosacek píše:Se soubojema je problem. Pridelat veci jako soustredeni na obranu - +4 k obrane, ale zadny utoky, soustredeni na utok - +4 k utoku i zraneni, ale -8 k obrane a podobne by urcite slo, ale proc to tam nedali v zakladu?
Re: Rejpave dotazy k DnD
Protože je to jen iluze.Sosacek píše: 2) proc neviditelnsot zmizi kdyz zautocim
Juj. Tak to se omlouvam. Hledal jsem to v popisu soubojovyho systemu, ne v popisech featu.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Rejpave dotazy k DnD
Taky kdyby tam měli nacpat všechno tak ty příručky mají tisíc stran(daleko více) a neprodávaly by se tak dobře, že?crowen píše:to je sice pekne, ale v zakladnych priruckach to nie je...Warhammer píše: V dalších příručkách jako Master of the Wild, Defender of the Faith, a desítkách dalších jsem tuším viděl kouzla které lečí a jsou přístupná sorcikům, wizardům, snad všem. Stejně jako knězům vymysleli nějaká ta destruktivní kouzla.
Ano, v podstatě máš pravdu a řekl bych, že vývoj jde tímto směrem... I když na druhou stranu, na prestižkách se dá tak dobře vydělávat...Sosacek píše:Plz: co se tyka classu, tak problem je v tom ze kdybych hrabal do dnd ja, tak tam zustane mag, fighter a zlodej a kdo by chtel neco delasiho at si to namixuje
Zřejmě usoudili, že +4 k útoku v případě soustředění, ze sebe může dostat jen specialista a že jsi specialista prokážeš tak, že na to máš feat. Aneb vysvětlit se dá všechno.Se soubojema je problem. Pridelat veci jako soustredeni na obranu - +4 k obrane, ale zadny utoky, soustredeni na utok - +4 k utoku i zraneni, ale -8 k obrane a podobne by urcite slo, ale proc to tam nedali v zakladu?
Hm... ano s tou lávou je problém, ale týpek se 150 hp je holt už polobůh a takovej Herakles si taky mohl dovolit různý výstřelky. Mno a co se týče toho nečekaného zabití - když je bezbranej tak na něj můžeš provést coup de grace a je to doma...Dalsi problem je s HP - chapu ze je to heroicka fantasy, ale prezit napriklad ponoreni do lavy je i na hrdiny moc. pritom nejakej barbar se 150 hp si to klidne muze dovolit - a dalsi roblem je treba v tom ze nemuzu jen tak nekoho zabit i kdyz to neceka, protoze mu proste jednim uderem dost hp nikdy neseberu.
No, fakt je, že DnD je trochu setting specific - resp. výchozím prostředím třetí edice je Greyhawk, máš tam např. na výběr bohy z Greyhawku, byť logičtější by asi byl nějaký univerzální pantheon - slunce, velká matka a takové ty srandy... Takže ano, je to setting specifc, ale ona většina settingů pro DnD je na jedno brďo, takže to ani moc nevadí. Vadí to teprve tehdy, když si děláš vlastní, nestandardní svět, což můžu potvrdit z vlastní zkušenosti.Treba zrovna paladin by mohl fungovat stylem kodex za feat ale chapu co mas na mysli. problem je v tom ze dost tech veci mi pripada dost setting specific a ,sroubovat` je na jiny settingy je problem,
No tak si multiclassneš figthera a clerica, nebo jenom fighter se skilly jako je Knowledge(religion). Bohové mu sice nepopřejí různý aury odvahy a léčení dotykem, ale zese se víc soustředí na samotný boj. Takže tenhle příklad by nebyl úplný problém...Navic mas problem, kdyz chces hrat neco nestandardniho - co treba bojovnik v bozich sluzbach, ale bez kodexu?
Fighter se specializací na luky je IMO lepší volba než ranger, věř mi, takže ani tady bych neviděl problém... Ranger má sice v 3.5 edici i cestu luku, ale když se to vezme kolem a kolem, Fighter na srovnatelné úrovni na tom bude líp...michani povolani je hlavne otzka toho co chce kdo hrat - kdyz chci hrat lucistnika, muzu si vybrat fightera se specializaci na luky (nic moc) a nebo rangera ... ale co kdyz to nema byt ten typ rangera co si nepovida v lese se zviratkama?
Mno a není jedno jak se tomu říká, IMO je podstatné jak to funguje. Fakt ale je, že se únava v DnDčku moc neřeší... I když možnosti tu jsou, ale je to otrava... Mně to připadá jako buzerace hráčů...Magii - nerikal bych tomu body energie ale unava, coz by vysvetlovalo treba i to proc magove nenosi zbroj, pac tahat na sobe neco by je jeste vic vysilovalo a proc si muzou kouzla obnovit jenom po odpocinku, problem je v tom ze dnd jakozto heroickej system moc unavu neresi, kdo taky kdy videl Hit ... chci rict Legolase se nekde unavit?
Ano, bardi jsou taková zvláštní sorta... ale sesílat léčivá kouzla jako arkánní má taky svoje nevýhody... Např. když máš zbroj (a to bard mívá), tak se ti to nemusí povést a taky umí jen nízká léčivá kouzla. Ale chápu na co narážíš...s lecenim: to ze ji nemaji jen knezi uz jsem opravil ... ale treba to ze ji ma bard potom malicko nesedi do schemata bohove/arkanum ale vzhledem k tomu jakej je bard holka pro vsechno se tomu ani moc nedivim.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů