[svět] Dragonlance

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[svět] Dragonlance

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace světa Dragonlance
Dragonlance patří k nejznámějším světům pro hry na hrdiny – i světům literárním. Jde o svět epické fantasy, velkých ideálů, věčného zápasu dobra se zlem. Vznikl z nápadu vytvořit kampaň dobrodružných modulů pro D&D, která bude vyprávět epický příběh. Ta byla odstartována dobrodružstvím Dragons of Despair (1984) a pokračovala jedenácti dalšími. Souběžně s dobrodružstvími začaly vycházet jejich beletrizace, které sklidily ohromný úspěch, a brzy vznikla multimediální značka, dlouhá léta rozvíjená dalšími RPG produkty, beletrií, videohrami atd.

Příběhy Dragonlace se odehrávají na planetě Krynn, na které se (v závislosti na historické epoše) vyskytují draci v hojném počtu, přičemž ústřední je konflikt mezi dobrými „kovovými“ draky a zlými „chromatickými“ draky. Dominantní rasou jsou lidé, ale žijí tu i elfové, trpaslíci, gnómové, kendeři (šotkové) a minotauři. V příbězích často vystupují i armády dračích služebníků „drakoninánů“, kteří vznikají, když se dračí vejce pokazí působením zla.
:arrow? Dragonlance: Fifth Age (1996) - Samostatné RPG ze světa Dragonlance, nezaložené na D&D

Zajímavé odkazy:
:arrow? Archivovaná sekce Dragonlance, dodnes obsahuje spoustu informací.
Uživatelský avatar
kubulinek
Příspěvky: 70
Registrován: 6. 2. 2008, 12:23

Dragonlance 4e

Příspěvek od kubulinek »

Jsou nějaké informace o DL 4e? Může být svět Dragonlance světem příštího roku wizardů (tedy světem, na který se wizardi zaměří)?
(doufám, že nedubluji nějakou jinou diskuzi)
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragonlance 4e

Příspěvek od Jarilo »

Leda tak tu na kostce :D .

Osobně to tipuju spíš na nějakej úplně nový setting, kterej bude stylizovanej právě pro 4E.

Ale třebas nás překvapí a převedou DL do brutal cool dungeon punk epična =)), i když netvrdím, že to je zrovna můj šálek čaje. Někdo na kostce psal, že by to DL ani nepřál, poté, co viděl FR 4E, ty jsem jen zběžně projížděl a tak nějak mi úplně stačilo vidět, jak se změnil vzhledově Elminster =/.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragonlance

Příspěvek od Markus »

Možná je načase provést nekro téhle diskuze, protože vyšla kampaň Dragonlance pro pátou edici...

Obrázek

:arrow? Dragonlance: Shadow of the Dragon Queen
Do světa Krynn se vrátila dračí královna Takhisis. Po celé zemi vedou armády jejích fanatických drakonianů brutální dobývačnou válku. Při pochodu na nepřipravenou zemi Solamnie jim v cestě stojí jen obránci města Kalaman. Ovšem dračí armáda chce víc než jen rozdrtit nepřátele. Jisté prastaré zlo ve službách dračí královny pátrá po magické zbrani, která by dokázala ovládnout Krynn navždy.

Dragonlance: Shadow of the Dragon Queen je adaptace legendárního světa Dragonlace do D&D 5e. Jde o kampaň, která provede dobrodruhy od 1. do 11. úrovně a zapojí je do legendární „války o kopí“, ve které stanou proti dračím armádám. Dobrodružství je doprovázeno obecnými informacemi o světě Dragonlance, včetně pravidel pro tvorbu postav kenderů (šotků), nových původů a kouzelnických subpovolání.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragonlance

Příspěvek od sirien »

...takže sága která končí Raistlinem co sám rozhoduje o osudech celého světa a navazuje legendami ve kterých se staví na roveň bohům...

...dostala 5e adaptaci do 11. úrovně.

Well.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragonlance

Příspěvek od Markus »

To ale není adaptace té ságy, tj. remake původních modulů. Je to úplně jinej příběh, ne?
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragonlance

Příspěvek od sirien »

Tyjo... jakože bohužel sem ze svýho spellbooku asi ztratil Summon Dalcor a přiznám se že ty herní moduly moc neznám ...ale nebyla náhodou pointa té původní kampaně právě ta, že šlo o adventure moduly příběhově shodné (+- njakej ten sáh nebo míle) s původní románovou trilogií? Jakože jak teď listuju na wikipedii jejich plot summaries, tak mi sou krutě povědomé a vybavují se mi přitom pasáže Draků podzimního soumraku (velmi vágně, je to už dávno co sem to čet, ale knížky sem čet, moduly ne a přesto shrnutí modulů mi rozhodně je velmi povědomé).

Also, this: https://en.wikipedia.org/wiki/Dragons_of_Ice
The adventure series version of Dragons of Winter Night, book two of the Dragonlance saga, will follow part of the party from the first book, Dragons of Autumn Twilight. Returning playable characters available are Sturm Brightblade, Flint Fireforge and Tasslehoff Burrfoot and Gilthanas. Laurana and Elistan, previously appearing NPC's, are now also playable as characters.
Ale jako point, i pokud sem se náhodou trefil tak přiznám že si mě nachytal, ve skutečnosti nevim do jakýho levelu šly ty dobrodružství, jen sem to random hádal podle knížek (...u kterých prý existuje speciální edice kde jsou po okrajích tvůrčí poznámky k příběhu in game terms typu "tady Raistlin sesílá fireball, i když na to nemá level, ale příběhově se nám to tu hodí"... Dalcor mi je kdysi slíbil půjčit, ale nikdy sme se k tomu už nedostali.)

EDIT: ...ale co koukám na tu wiki, tak ty Dragons of Ice byly do devítky... a ty korespondujou s Drakama zimní noci, což je polovina ságy, takže... ale ok, publikace 14 končí na levelech 10-14... a pak sou už jen dvě další. Což oprav mě pokud se pletu OSR mastře s počtem levelů ADnDčka se u 5e fakt může mapovat na tu cca 11. úroveň? Takže přiznávám, že sem se asi unáhleně seknul.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragonlance

Příspěvek od Markus »

Dragonlance bylo na původně koncipováno jako série 12 modulů, které vyprávěly epický příběh. V historii RPG jsou výjimečné tím, že zpopularizovaly railroad. Ten se sice začal objevovat už dřív (asi tak od doby, kdy cca na začátku 80. let začali lidi psát moduly, co nebyly jednom jeskyně, ale měly i nějaký příběh), ale v Dragonlance dostal úplně nový level: hráči museli hrát předpřipravené postavy, a nejenže bylo 12 modulů dopředu určeno, co budou dělat – určené jsou i takové věci, jako která postava se ožení s kterou nebo která kdy zemře. V zásadě tě ty moduly umístí do kůže literárních hrdinů v příběhu, který už je ale napsaný.

No a když už to měli tak hezky vymyšlené, napadlo TSR, že by bylo škoda nechat si ten příběh jenom pro dobrodružství, a tak se ho rozhodli beletrizovat. Nejdřív to měli dělat nějací externí autoři, ale výsledek byl nic moc, takže si to Weis s Hickmanem vzali pod sebem a napsali beletrizace vlastních modulů. A ty byly fenomenálně populární a vydělaly TSR straaaaaaaaaašně moc peněz.

Reálně to pak vycházelo víceméně souběžně – knihy měly za moduly tuším jen pár měsíců zpoždění –, ale chronologicky to určitě postupovalo tak, že nejdřív byla dobrodružství a z nich se zrodily beletrizace. Ale jelikož beletrizace vycházely už od prvního roku, kdy bylo venku jen pár dobrodružství, je víceméně jisté, že ty další díly série už byly od začátku vymýšlené zároveň jako dobrodružství i jako kniha. Což by i odpovídalo – já jsem je nečetl, ale ty první moduly jsou prý celkem ještě v pohodě, zatímco nejbrutálnější railroad začne až v těch dalších (které už jsou od začátku pojaté jako knižní příběh).

Nakonec je těch modulů 14, ne 12, nevím, co se tam stalo.

Co se týče úrovní, končí to někde na 10. až 14. úrovni, což je ve starém D&Dčku extrémně vysoká, takže pokud tam Raistlin rozhoduje o osudu světa, nepřijde mi to mimo. Nakolik to odpovídá úrovním v D&D 5e, to soudit nemůžu.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragonlance

Příspěvek od sirien »

Markus píše: 17. 12. 2022, 08:24Co se týče úrovní, končí to někde na 10. až 14. úrovni, což je ve starém D&Dčku extrémně vysoká, takže pokud tam Raistlin rozhoduje o osudu světa, nepřijde mi to mimo. Nakolik to odpovídá úrovním v D&D 5e, to soudit nemůžu.
Fakt? Já myslel že tam se šlo do třicítky, zatimco 5e de jen do dvacítky...

Anyway, 11. level v 5e... jakože neni nízkej, ale "extrémně vysokej" to fakt taky neni - je to takovej ten middle-stage kdy sou postavy už hodně mocné a schopné borderline epic věcí, ale ještě nejsou legendárně mocné. V JaD jsme to popsali prakticky takhle - ta 11. Úroveň padá do toho vyššího rozsahu, ale je dobré si uvědomit že to je nejnižší bod toho rozsahu, takže...
Na 5.–10. Úrovni postavy plně rozvinou své schopnosti a zařadí se mezi mocné obyvatele světa, s nimiž je nutno počítat, ale ke změně významných událostí stále potřebují spojence a/nebo značné úsilí. Kouzla 3. Stupně dokážou vnést zkázu do řad nepřátel a udeřit na mocné netvory, případně poskytnout univerzální řešení pro složitější situace, jako například létání. Kouzla 5. Stupně představují ve většině světů mistrovskou moc.

Od 11. do 16. Úrovně se postavy stávají skutečně významnými – a výjimečnými. Vlastními silami dokážou měnit průběh důležitých událostí a můžou se vydávat vstříc legendárním zlům a nepřátelům (včetně Draků) a navštěvovat jiné Sféry. Kouzla 6. Stupně jsou synonymem destrukce a umožňují obejít nebo zcela odignorovat problémy běžných smrtelníků (jako třeba cestování). Kouzla 8. Stupně pak umožňují plošnou zkázu v rozsahu zničení menších hradů a armád nebo moc na hraně skutečných zázraků.
Nevim, z toho co píšeš by se ta původní DnD jedenáctka až čtrnáctka měla nejspíš mapovat na 5e... šestnáctku? Čttrnáct až sedmnáct? Asi?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Dragonlance

Příspěvek od Passingby »

(OG DL bylo pro ADnD 1e, ne pro DnD. Pak ho aktualizovali pro ADnD 2e, ale jsem línej hledat k tomu podrobnosti.)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dragonlance

Příspěvek od York »

BECMI mělo AFAIR 36 levelů, stejně jako nakonec DrD. V ADnD 2e měli demihumani level capy cca 9-15. Player's Handbook počítal tuším s 20 levelama, ale nebylo to striktně omezený. Elminster ve Fortgotten Realms měl určitě přes 20, ale to bylo, myslím, díky zásahu Mystry.

edit: Narazil jsem na tohle:
Dragonlance has a hard level limit of 18th level. At 19th, the Gods remove you from Krynn. (Dragonlance Adventures for AD&D 1E
Zdroj.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Dragonlance

Příspěvek od Rillae »

@York: Elminster byl v 1e level 26, Khelben 26+, Simbul 27, Sylune 22.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragonlance

Příspěvek od Markus »

Ty levely ve starých verzích D&D sice lezou do astronomických výšin, ale „for all intents and purposes“ jsi na té 10. až 14. úrovni extrémní borec a hrdina a s každou další se ta hra stává víc a víc nehratelnou (a pravděpodobně ji tak skoro nikdo nehraje). A taky už není moc o čem hrát, leda bys chtěl dobývat peklo nebo vraždit bohy, co já vím.

Těch 10. až 14. je taky vrchní rozsah toho, pro co vůbec existují nějaké moduly. Gygaxova drowí série končí na 10. až 14., jediné vyšší mě napadá Isle of the Ape, což je pro 18. úroveň – a je to exces a vzácnost.

Elminstera bych do toho netahal, ten pochází z ještě pozdější doby a je to Mary Sue, nikoli postava s reálným herním významem. To je druhá půlka odmdesátek, kdy už tam ti designéři střílejí čísla naprosto od boku, aniž by to kdokoli kdykoli hrál nebo aniž by to bylo určené jako postava do hry. Tady už se AD&D vzdaluje reálné herní praxi. Jsou to čistá hausnumera bez jakéhokoli významu. Nikdo ty postavy – ani jako NPC – nikdy nehrál, protože to nejde.

Takže pokud Dragonlance v AD&D končí na 10. až 14. úrovni, tak ano, tohle už jsou postavy celosvětového významu, které dokážou tím světem výrazně otřást. Jsou to reálně vysoké, konečné úrovně.

D&D 5e tak dobře neznám, ale mám dojem, že v pětce je tohle spíš střední rozsah úrovní. Úrovně stejně jako všechno prošly inflací. Aby hráči mohly levelovat častěji, tak je jich víc a jsou trochu slabší.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dragonlance

Příspěvek od sirien »

Markus píše: 17. 12. 2022, 16:00vraždit bohy, co já vím
Well, actually... LOL.

Anyway, v tom případě jsme dlouhým obloukem tam kde jsem začal, protože v 5e by to co popisuješ mělo odpovídat cca tomu 16-20. (Ostatně v DL jsou postavy které sešlou Wish, což je v 5e 17. úroveň minimálně.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dragonlance

Příspěvek od York »

Markus píše: 17. 12. 2022, 16:00Elminstera bych do toho netahal
Naopak, Elminster je přesně ten případ extrémně high levelový postavy, která se motá do záležitostí bohů.

Podstatnější je ale asi ta mnou citovaná zmínka, že Dragonlance mělo skrze lore pro smrtelníky nastavený maximum na level 18. Tj. skoro stejně jako 5e.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti