[d20] Pathfinder (1e)
[d20] Pathfinder (1e)
Anotace v Databázi RPG
Pathfinder představuje klasické dobrodružné fantasy RPG postavené na pravidlech 3.5 edičního DnD. Oproti svému předchůdci nabízí veškerá pravidla, včetně rad pro DM, v jedné takřka šesti set stránkové knize. Pathfinder přináší upravená a rozšířená pravidla, nové či vylepšené skilly, kouzla a magické předměty. Systém například umožňuje vybrat si jeden ze tří stupňů rychlosti vývoje postavy.
Na Tvorbě se mimo jiné podílel i Monte Cook, autor další hry vycházející z pravidel 3.5E DnD - Arcana Evolved.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Pathfinder
Jedna z vecí , ktoré mi odmalička vadili na magickom systéme DnD (počnúc ADnD) je na môj vkus nedostatočná špecializácia čarodejov (na rozdiel od napríklad Earthdawnu).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Pathfinder
Co tím mylíš? (A vztahuješ to i na 4E?)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Pathfinder
Tým myslím to, že odhliadnuc od drobných modifikácií voľbou školy v ADnD 2e majú všetci mágovia rovnaký potenciálny súbor kúzel a nijako sa neodlišujú zručnosťami. Nekromant alebo elementálny mág či prírodný mág (nie druid), alebo demonológ, jasnovidec, povolávač, hypnotizér atď. by mohli byť povolaniami (alebo kitmi) s vlastnými sadami kúzel, skillmi a inými zvláštnymi schopnosťami. V trojke to riešili prestižkami (nič moc) alebo novými odfláknutými basic classmi, ale podstata ostala nezmenená - základný wizard v zásade čaruje všetky arcane kúzla a inak nemá vôbec nič (mne to príde munchkin povolanie bez chuti a zápachu).
Samozrejme pri rozumnej skupine sa dá veľa narobiť už len prácou so settingom (napr. nové nekromantské kúzla sa budeš učiť od nekromantov učiteľov a v nekromantských knižniciach, takže nebudeš mať čas chodiť za niekým iným) a hráčskou špecializáciou cez školu, multiclass a featy (acid mage a pod.), ale príde mi to menej lákavé ako mať natvrdo v povolaniach settingovú voľbu že "takto v tejto hre (a v každom svete hranom touto hrou) funguje mágia a preto sa tam vyskytujú tieto 3-4 typy (t.j. povolania) a organizácie mágov".
Samozrejme pri rozumnej skupine sa dá veľa narobiť už len prácou so settingom (napr. nové nekromantské kúzla sa budeš učiť od nekromantov učiteľov a v nekromantských knižniciach, takže nebudeš mať čas chodiť za niekým iným) a hráčskou špecializáciou cez školu, multiclass a featy (acid mage a pod.), ale príde mi to menej lákavé ako mať natvrdo v povolaniach settingovú voľbu že "takto v tejto hre (a v každom svete hranom touto hrou) funguje mágia a preto sa tam vyskytujú tieto 3-4 typy (t.j. povolania) a organizácie mágov".
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Pathfinder
Bifi: problem je ze kdyby ty kouzelniky udelali tak jak rikas, spousta lidi by byla nestastna, protoze si tu konkretni subclassu predstavujou jinak. Pro nekoho je nekromant tvor co povolava duse ze sveta mrtvych tim ze je "premuze" psychickou silou a zakladem je velika charisma, pro druhyho je nekromant rachiticky bledy genius se zakonite tezce podprumernou fyzickou, pro tretiho je nekromant naopak fyzicky a psychicky zdatnejsi nez normalni carodej protoze musi ustat ty procedury atd.
U me by to nakonec stejne dopadlo tezkym houserulovanim, nic pozitivniho by mi to neprineslo, pokud by zrovna ty subclassy nebyly presne podle meho gusta
U me by to nakonec stejne dopadlo tezkym houserulovanim, nic pozitivniho by mi to neprineslo, pokud by zrovna ty subclassy nebyly presne podle meho gusta
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder
V Pathfinderu stejně jako v 2E a 3.4E existují specializase na školy, hráč mága si dokonce "musí" jednu vybrat (i když si může vybrat "specializaci" Universalist, proto ty úvozovky).
Specializace na školu znamená, že mácg sice exceluje v jedné škole, ale s kouzly ze dvou zvolených jiných škol má problémy (na každé takové kouzlo potřebuje dva spell sloty místo jednoho). Mimo to každý druh specialisty postupem po úrovních získá tři unikátní schopnosti (nekromant například na první úrovni může ovládat/zahánět nemrtvé jako klerik a děsit dotekem, abjurer má odolnost vůči elementům a schopnost vytvořit protective ward)...
S tím, že mágové si navíc vybírají mezi dvěma druhy pouta - na předmět (bez kterého se jím kouzlí hůře a mohou skrz něj denně seslat libovolné jim známé kouzlo) či na zvíře (familiar z 3.5) a existuje několik dalších magických povolání s podobnými twisty (Sorcerer má schopnosti vyvěrající ze zvolené bloodline, Witch kromě kouzlení umí různá zajímavá prokletí, Summoner má svého eidolona-společníka a vyvolává monstra a duchy...) je to už docela zajímavé a dá se z toho velmi dobře vycházet při tvorbě settingu...
Řekněme, že altavští mágové jsou všichni specialisté jedné ze čtyř škol, které nejsou zakázané (abjuration, divination, evocation, transmutation), mají pouto k určitému předmětu (obvykle holi či prstenu) a studovali na Univerzitě, která má v Altavě monopol na magii a pronásleduje ostatní druhy kouzelníků. Specialisté zakázených škol jsou zavíráni, případně bolestivě "přeučováni"...
Pathfinder je hodně "crunchy", což se mi docela líbí. Přibylo voleb a variací, je potěšení se tím brouzdat
Specializace na školu znamená, že mácg sice exceluje v jedné škole, ale s kouzly ze dvou zvolených jiných škol má problémy (na každé takové kouzlo potřebuje dva spell sloty místo jednoho). Mimo to každý druh specialisty postupem po úrovních získá tři unikátní schopnosti (nekromant například na první úrovni může ovládat/zahánět nemrtvé jako klerik a děsit dotekem, abjurer má odolnost vůči elementům a schopnost vytvořit protective ward)...
S tím, že mágové si navíc vybírají mezi dvěma druhy pouta - na předmět (bez kterého se jím kouzlí hůře a mohou skrz něj denně seslat libovolné jim známé kouzlo) či na zvíře (familiar z 3.5) a existuje několik dalších magických povolání s podobnými twisty (Sorcerer má schopnosti vyvěrající ze zvolené bloodline, Witch kromě kouzlení umí různá zajímavá prokletí, Summoner má svého eidolona-společníka a vyvolává monstra a duchy...) je to už docela zajímavé a dá se z toho velmi dobře vycházet při tvorbě settingu...
Řekněme, že altavští mágové jsou všichni specialisté jedné ze čtyř škol, které nejsou zakázané (abjuration, divination, evocation, transmutation), mají pouto k určitému předmětu (obvykle holi či prstenu) a studovali na Univerzitě, která má v Altavě monopol na magii a pronásleduje ostatní druhy kouzelníků. Specialisté zakázených škol jsou zavíráni, případně bolestivě "přeučováni"...
Pathfinder je hodně "crunchy", což se mi docela líbí. Přibylo voleb a variací, je potěšení se tím brouzdat
Re: Pathfinder
Nevíte někdo kde se dá sehnat nějaký "konvertor" Pathfinder/3.5? Co jsem se díval na charsheety tak 3.5 má jinak pojmenované skilly a nechce se mi shánět 3.5 a ani nějak zvlášť pročítat. Díky
Life is just a dream on the way to death.
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder
Paizo zadarmo nabízí ke stáhnutí tento conversion guide. Je sice potřeba zaregistrovat se, ale mají na stránkách pár dalších zajímavých ochutnávek (samply bestiářů, test nového povolání...), kvůli kterým se to vyplatí.
Re: Pathfinder
Slyšel jsem, že to tam někde má být, ale tak nějak jsem se na jejich stránkách moc nevyznal. Tak jsem to začal považovat za urban legend
Life is just a dream on the way to death.
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder
Nějak se mi ten PF začíná líbitTen Fun Facts
About Goblins
1: Horse Hate: Goblins excel at riding animals, but they don’t
quite get horses. In fact, their hatred of all things horse is
matched only by their fear of horses, who tend to step on
goblins who get too close.
2: Dog Hate: Although goblins raise horrible rat-faced creatures
called (creatively enough) goblin dogs to use as mounts
(and ride wolves or worgs if they can get them—goblins are
quick to explain that wolves are NOT dogs), their hatred of
plain old dogs nearly matches their hatred of horses. The
feeling is mutual. If your dog’s barking at the woodpile for
no reason, chances are he smells a frightened goblin hiding
in there somewhere.
3: Goblins Raid Junkyards: Garbage pits, gutters, sewers… anywhere
there’s garbage, you can bet goblins are nearby. Goblins
are weirdly adept at crafting weapons and armor from refuse,
and are fond of killing people with what they throw away.
4: Goblins Love to Sing: Unfortunately, as catchy as their lyrics
can be, goblin songs tend to be a bit too creepy and disturbing
to catch on in polite society.
5: They’re Sneaky: An excited or angry goblin is a noisy, chattering,
toothy menace, but even then, he can drop into an
unsettling silence in a heartbeat. This, matched with their
diminutive size, makes them unnervingly adept at hiding in
places you’d never expect: stacks of firewood, rain barrels,
under logs, under chicken coops, in ovens…
6: They’re A Little Crazy: The fact that goblins
think of things like ovens as good hiding places
reveals much about their inability to think plans
through to the most likely outcome. That, and
they tend to be easily distracted, particularly
by shiny things and animals smaller than them
that might make good eating.
7: They’re Voracious: Given enough supplies, a goblin generally
takes nearly a dozen meals a day. Most goblin tribes
don’t have enough supplies to accommodate such ravenous
appetites, which is why the little menaces are so prone to
going on raids.
8: They Like Fire: Burning things is one of the great goblin pastimes,
although they’re generally pretty careful about lighting
fires in their own lairs, especially since goblins tend to live in
large tangled thistle patches and sleep in beds of dried leaves
and grass. But give a goblin a torch and someone else’s home
and you’ve got trouble.
9: They Get Stuck Easily: Goblins have wiry frames but wide
heads. They live in cramped warrens. Sometimes too cramped.
10: Goblins Believe Writing Steals Your Soul: The walls of
goblin lairs and the ruins of towns goblins have raided are littered
with pictures of their exploits. They never use writing,
though. That’s not lucky. Writing steals words out of your
head. You can’t get them back.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Pathfinder
pěkné. Odkud to je?Quentin píše:Nějak se mi ten PF začíná líbitTen Fun Facts
About Goblins
1: Horse Hate: Goblins excel at riding animals, but they don’t
quite get horses. In fact, their hatred of all things horse is
matched only by their fear of horses, who tend to step on
goblins who get too close.
2: Dog Hate: Although goblins raise horrible rat-faced creatures
called (creatively enough) goblin dogs to use as mounts
(and ride wolves or worgs if they can get them—goblins are
quick to explain that wolves are NOT dogs), their hatred of
plain old dogs nearly matches their hatred of horses. The
feeling is mutual. If your dog’s barking at the woodpile for
no reason, chances are he smells a frightened goblin hiding
in there somewhere.
3: Goblins Raid Junkyards: Garbage pits, gutters, sewers… anywhere
there’s garbage, you can bet goblins are nearby. Goblins
are weirdly adept at crafting weapons and armor from refuse,
and are fond of killing people with what they throw away.
4: Goblins Love to Sing: Unfortunately, as catchy as their lyrics
can be, goblin songs tend to be a bit too creepy and disturbing
to catch on in polite society.
5: They’re Sneaky: An excited or angry goblin is a noisy, chattering,
toothy menace, but even then, he can drop into an
unsettling silence in a heartbeat. This, matched with their
diminutive size, makes them unnervingly adept at hiding in
places you’d never expect: stacks of firewood, rain barrels,
under logs, under chicken coops, in ovens…
6: They’re A Little Crazy: The fact that goblins
think of things like ovens as good hiding places
reveals much about their inability to think plans
through to the most likely outcome. That, and
they tend to be easily distracted, particularly
by shiny things and animals smaller than them
that might make good eating.
7: They’re Voracious: Given enough supplies, a goblin generally
takes nearly a dozen meals a day. Most goblin tribes
don’t have enough supplies to accommodate such ravenous
appetites, which is why the little menaces are so prone to
going on raids.
8: They Like Fire: Burning things is one of the great goblin pastimes,
although they’re generally pretty careful about lighting
fires in their own lairs, especially since goblins tend to live in
large tangled thistle patches and sleep in beds of dried leaves
and grass. But give a goblin a torch and someone else’s home
and you’ve got trouble.
9: They Get Stuck Easily: Goblins have wiry frames but wide
heads. They live in cramped warrens. Sometimes too cramped.
10: Goblins Believe Writing Steals Your Soul: The walls of
goblin lairs and the ruins of towns goblins have raided are littered
with pictures of their exploits. They never use writing,
though. That’s not lucky. Writing steals words out of your
head. You can’t get them back.
Life is just a dream on the way to death.
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder
Rise of the Rune Lords
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder
Chápu to správně, že když chce dát paladin lay on hands na sebe jako swift action, tak si nemúže dát fullround attack, protože musí mít jednu ruku volnou? Musí dát útok, schovat zbraň, lay on hands, a další kolo třeba další lay on hands, vytáhnout zbraň a útok?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Choranzanus
- Příspěvky: 182
- Registrován: 18. 7. 2009, 23:32
- Bydliště: Praha
Re: Pathfinder
Quentin: Pokud je to jako v 3.5 tak logicky asi jo, pokud ovšem ten paladin nemá obouruční zbraň, ale má meč a štít.
Chceš-li mít dobré nápady měj hodně nápadů.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pathfinder
Tak to hlavně nikde neroztrubujte
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host