[DnD 4e] Jak vyrobit valku

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3047
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

[DnD 4e] Jak vyrobit valku

Příspěvek od Sparkle » 26. 8. 2009, 01:14

V prubehu moji kampane se na blacklistu druzinky objevilo par statnich utvaru (ruzne silene totalitarni rise). Nektere jim umoznim zlikvidovat pomoci nejake finty (odhalit nejakou fatalni slabinu a tu zneuzit atd.) ale tohle je silene klisoidni a nechci aby timhle zpusobem vyresili vsecko. Chci jim dat moznost jednu z tech zemi si zlikvidovat tim ze si proti ni zorganizujou a provedou regulerni valku.

Predstava je zhruba takova:

- level druzinky cca 20
- klasicky fantasy setting
- cil: dlouhodobe opruzujici sousedni klerofasisticky stat ktery zatim byl povazovan za nedobytny, ale pohar proste pretekl
- nejake armady jsou k dispozici defaultne (ale dobrou diplomacii lze navysit)
- i pri nejlepsim zahrani ze strany druzinky k valce dojde a nekolik tisic lidi tam zarve, tj nelze zcela vyresit pomoci klasickych podniku typu "tajne se dostat do hlavniho mesta - zavrazdit bosse - nastane chaos a vzdaji se automaticky"
- druzinka budou organizatori te valky a jeden z nich bude oficialni velitel (je pocitano s tim ze druzinka ma diplomata, reznika i stratega co se vyzna v manevrech atd.)
- pujde o ofenzivni valku, tj invaze na jejich uzemi s cilem dobyt hlavni mesto a rozprasit cirkev co to tam vede a vymyva lidem mozky. Jestli je realny tam potom udrzet moc se v tuto chvili neresi; pokud vysledek bude ze cilova zeme prestane na dalsich 20 let opruzovat sousedy, bude to uspech
- vyprava se jevi jako hodne troufala a sance na uspech spise mala, ale je velke nadseni a tak nejak uz neni co ztratit
- bude k dispozici mapa a mista s nepratelskymi jednotkami + podrobne mapy mest, ale vsechno ostatni by si meli hraci vymyslet sami
- hraci museji prijit s nadprumernymi napady ci aspon nadprumernymi hody, aby valka byla uspesna


Zajimaly by me vase napady a tipy na to, jak by konkretne melo vypadat to tazeni z hlediska pravidel.
Je mi jasny ze to bude hutny balik skill challengi, ale jaky budou konkretneji, o tom ted premyslim. Bude presun i dobyti konkretni oblasti jedna skill challenge nebo bude zvlast presun, zvlast dobyvani a zvlast udrzba a zasobovani? Mam cilovou zemi rozdelit na nejake oblasti ktera kazda bude trochu jina a budou se tam resit jine problemy a tim padem skill challenge na jine skilly? Nebo nic nerozdelovat a udelat globalni skill challenge jestli obecne zvladli to a ono? Jaky skilly pouzit na veci typu remeslo a odbornost (konstrukce valecnych stroju, tvorba rozpoctu, hledani slabin v hradbach atd), ktery v pravidlech nejsou pokryty? Jak resit druzinku ve fyzickych bitvach? Udelat z toho endurance skill checky nebo regulerni souboje proti spouste minionu nebo nejaky hybrid? Jak koncipovat skill challenge na dobyti hlavniho mesta? Jak udelat finalni bitku aby to nebylo prilis velky klise typu "bitevni vrava 500 nasich vs 500 nepratel, a v ni se prave nase 5clenna druzinka dostala do krizku s 6clennou druzinkou bossu a oddelily se od zbytku a tam se budem mydlit dokud je nezabijem a v tu chvili to vyhrajem celkove"? ...


Verim tomu ze to nejak nakonec dokazu vymyslet, ale bude to narocny a na dlouho. Treba vas k tomu napadne neco zajimavyho. Nebo uz nekdo dobrodruzstvi tohoto typu delal a je nekde na webu?
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16845
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [DnD 4e] Jak vyrobit valku

Příspěvek od Jerson » 26. 8. 2009, 06:35

Než začnu něco vymýšlet, tak jedna otázka na začátek.
Sparkle píše:- hraci museji prijit s nadprumernymi napady ci aspon nadprumernymi hody, aby valka byla uspesna
S nadprůměrnými hody se nedá přijít bez švindlování, takže zbývají nápady - kdo bude posuzovat, jak moc jsou "nadprůměrné"? Ty?

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3047
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [DnD 4e] Jak vyrobit valku

Příspěvek od Sparkle » 26. 8. 2009, 09:51

No jde mi o to aby vymysleli aspon neco nestandartniho nebo se proste snazili vypiplat tam detaily ci vyuzit sve specialni schopnosti. Ze jim nebude stacit prednest standartni hruby plan typu "budeme postupovat dopredu, jedna cast armady pujde zleva druha zprava treti zprostredka, budem plenit vesnice a nenechame se vyprovokovat k rychle akci".

Priklad napadu ktery by me zcela uspokojil: poveze se s sebou deska s mobilnim teleportacnim kruhem, a nas wizard vybaveny letanim + neviditelnosti + quick portalem povede zaskodnickou skupinu ktera vzdycky nekam nabehne / neco provede / quickportne se na mobilni zakladnu.

S tim ze pokud neprijdou absolutne na nic tak jim chci dat este moznost proste si to nahazet ale hody pak budou muset byt nadprumerny. Pokud nedaji ani to, tak druzinka nezhyne, ale proste se invaze nepovede (nebo povede jen castecne) a portnou se domu.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16845
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [DnD 4e] Jak vyrobit valku

Příspěvek od Jerson » 26. 8. 2009, 13:55

Sparkle píše:No jde mi o to aby vymysleli aspon neco nestandartniho nebo se proste snazili vypiplat tam detaily ci vyuzit sve specialni schopnosti. Ze jim nebude stacit prednest standartni hruby plan typu "budeme postupovat dopredu, jedna cast armady pujde zleva druha zprava treti zprostredka, budem plenit vesnice a nenechame se vyprovokovat k rychle akci".
Popravdě, tohle mi zní jako docela dobrý plán. Na zbytek totiž budeš nejspíš potřebovat mraky žetonků a podrobná pravidla pro armády, aby sis vyzkoušel, že jednodušší plány často fungují lépe než nějaké speciality.

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4957
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: [DnD 4e] Jak vyrobit valku

Příspěvek od Naoki » 26. 8. 2009, 14:24

Jak udelat finalni bitku aby to nebylo prilis velky klise typu "bitevni vrava 500 nasich vs 500 nepratel, a v ni se prave nase 5clenna druzinka dostala do krizku s 6clennou druzinkou bossu a oddelily se od zbytku a tam se budem mydlit dokud je nezabijem a v tu chvili to vyhrajem celkove"? ...
Na tohle mám nápad. Co udělat že boj s bossem probíhá přímo uprostřed bitevní vřavy (a ne někde odděleně)? Po hracím pláni by měl rozprostřené nepřátelské dvojice bojujících armád (minioni) a po každém kole na sebe navzájem zaútočí (budeš to mít předem naházené) a budou se přesouvat k jiným vojákům. Mrtvola by mohla být jako těžký terén, nepřátelský voják bude vždy vyhrožovat AoO a pro controllera dobrého přesvědčení to bude peklo hledat skulinku tak aby nezabíjel vlastní vojáky.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3047
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [DnD 4e] Jak vyrobit valku

Příspěvek od Sparkle » 26. 8. 2009, 22:45

2 Jerson: ja ty serepeticky co druzinka vymysli nechci nejak do podrobna odehravat, plan je takovy ze proste kazdopadne se odehraje nejaka velika mela ktera bude mit v zakladu tezka DC a za kazdou serepeticku kterou druzina vymysli se DC te bitky trochu snizi. Vymysleli si zaskodnickou skupinku a plan co ma delat, a je to rozumny ze by to mohlo vyjit? OK, skupinka to udelala, v cili je mensi pocet obrancu. Totez pokud plan bude obsahovat otraveni vodnich zdroju, presuny skrz byvale tunely Underdarku a podobne.

2 Naoki: vyborny napad. Plus nejake hazeni asi na athletics jestli pri missu omylem nezranis vlastniho vojaka popr. perception jak moc dobre v tom mumraji rozeznas kteri jsou nasi?
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [DnD 4e] Jak vyrobit valku

Příspěvek od Aljen » 26. 8. 2009, 23:45

juuuj presne viem co by som spravil ako GM (a co rad hram ako hrac)
na konci po dlhom a tazkom boji by som postavam pekne ukazal
cenu ich kompromisov, slepych akcii a zla v mene dobra co napachali.
A samozrejme ze cely cas kopali za nespravnu stranu a ze umoznili rozrast sa este omnoho vacsiemu zlu v mene svojich slepych ego pohnutok ktore si tak pekne ospravedlnili bojom za vyssie dobro :))

loz skryta za lzou, motiv za motivom a vacsie zlo za mensim
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4957
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: [DnD 4e] Jak vyrobit valku

Příspěvek od Naoki » 27. 8. 2009, 11:17

Plus nejake hazeni asi na athletics jestli pri missu omylem nezranis vlastniho vojaka popr. perception jak moc dobre v tom mumraji rozeznas kteri jsou nasi?
Zase pozor na to aby tam nebylo příliš mnoho věcí. To by se pak hráči mohli ztrácet nebo bitva by trvala zbytečně dlouho. Jinak pokud bys tyto 2 hody chtěla zanechat tak IMO bych ten na athletics dal pouze na natural 1 a perception na začátku a při velkém přesunu jednotek, s tím že pokud si to hodí jeden hráč tak se počítá že to všichní ví. Ale můžeš to nechat i jaks to navrhla.

Každopádně aljenový nápad je také geniální :D
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3047
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [DnD 4e] Jak vyrobit valku

Příspěvek od Sparkle » 27. 8. 2009, 13:55

Aljen píše:juuuj presne viem co by som spravil ako GM (a co rad hram ako hrac)
na konci po dlhom a tazkom boji by som postavam pekne ukazal
cenu ich kompromisov, slepych akcii a zla v mene dobra co napachali.
A samozrejme ze cely cas kopali za nespravnu stranu a ze umoznili rozrast sa este omnoho vacsiemu zlu v mene svojich slepych ego pohnutok ktore si tak pekne ospravedlnili bojom za vyssie dobro :))

loz skryta za lzou, motiv za motivom a vacsie zlo za mensim

Zkusim nastinit pozadi te valky, i kdyz by to nemelo mit vliv na tvorbu tech skill challengi. Mame Hodnou zem (nase) a Zlou zem (oni). Pred 60 lety udelala Zla zem krizovou vypravu do Hodne zeme, protoze fanatickemu klerofasistickemu statu uctivajicimu "princip svetla" se nelibilo, ze v Hodne zemi je nekromancie legalni (muj setting bere nekromancii trochu jinak nez v Open Grave, nemusi byt nutne zla). Krusada zpustosila cast Hodne zeme a pak byla zastavena, ale na odvetu uz nezbyly sily. Od te doby panuje krehky mir a obyvatele obou zemi se nenavidi. Zla zeme obcas prudi nejakymi diplomatickymi vyhruzkami atd., ale zatim nezautocila znova.
Druzinka se stretava s vlivem Zle zeme uz od 3. levlu a taky si k ni vybudovala silne negativni vztah.
Pred nekolika lety se druzinka setkala s jakousi odstepenou sektou, jeste horsi nez oficialni rezim Zle zeme, ktera se pokousela zorganizovat krvavy prevrat ve Zle zemi. Druzinka se musela rychle rozhodnout jestli tomu zabrani a zabranila tomu a znicila tu sektu. Ale nikdo se o tom nedozvedel. Takze od te doby druzinka potkava dalsi dukazy prohnilosti Zle zeme a dukladne ji koupu v pocitech viny a uvazovani jestli tu sektu nemeli onehda nechat.

Mezi tim: pred par lety v Hodne zemi jeden zly warlock zkousel privest na tento svet Monstrum - nehmotnou chaotic evil vec ktera se zivi esenci zmasakrovanych tvoru z valek - a snazil se tam vyvolat mega valku ktera by tu vec (zatim slabou) nazivila. Druzinka toto odhalila a vyresila a Monstrum (puvodem z Feywildu) pak starsi eladrini nekam banishli. Nicmene slaboucka cast Monstra kteoru se nepovedlo banishnout zustala rozptylena v Hodne zemi, je neskodna a behem 10 let by se mela rozplynout uplne ... pokud se na uzemi Hodne zeme mezi tim neudeje nejaka valka, ktera by to mohla zase nazivit. Hodna zeme tedy dostala od eladrinu za ukol aby se v nasledujicich 10 letech vyvarovala jakychkoli krvavosti na vlastnim uzemi stuj co stuj.

Mezi tim: jedna clenka druziny byla dohnana svoji minulosti, protoze zaporaci z jeji rodne zeme (kterym posvinila a utekla do Hodne zeme) vyrobili jakesi "dukazy" o tom ze ona je zakuklena arciknezka Orcusova a chce privest na zem demony. Tyto "dukazy" se dostanou k papalasum Zle zeme a oni zacnou okamzite pozadovat po Hodne zemi vydani teto clenky druziny. A pokud ji Hodna zeme nevyda, bude to dukaz ze podporujou temne sily a bude krizova vyprava.
Kdyz druzinka zapoji diplomacii, dosahne toho ze vedeni Hodne zeme se za ne postavi a vyhruzky odmitne. Zla zeme zacne mobilizovat. Jenomze: v tu chvili se dostavi na scenu archfey eladrinka ktera nenavidi Monstrum (prisla o sve potomky v akci na jeho banishnuti) a ta jim sdeli ze pokud nedokazou odvratit valku na uzemi Hodne zeme, tak ona povola hnev oceanu a celou Hodnou zemi splachne, nez aby dovolila Monstru se zase nazivit. (nemuze splachnout Zlou zem protoze ta je ve vnitrozemi.) Vedeni Hodne zeme dostane bobky a zacne pozadovat po druzince aby vydala svoji clenku do Zle zeme.

No a v tuto chvili bude mit druzinka moznosti 1) vydat svoji clenku na smrt, 2) nekam se zdekovat a zpusobit zniceni Hodne zeme, 3) prenest boj na uzemi Zle zeme tj napadnout ji jako prvni. Dam si zalezet na tom, aby se citili opravdu zoufale, ale mam pocit ze se rozhodnou pro variantu 3 aniz je k tomu budu muset nejak zvlast ponoukat :)

A ted prichazeji na radu ty kompromisy, protoze budou moci ziskat extra armady tim ze se spoji s nekolika pochybnymi existencemi, jako napr. padly demigod ktery kdysi davno viru v "princip svetla" vytvoril a ted se vratil a chce ziskat nadvladu nad Zlou zemi a pak nad celym svetem. Nebo padly exarcha ktery chce znicit Zlou zem (coz je chvalyhodne) ale taky jednoho clena druzinky. Jenomze nebudou mit tak nejak na vybranou. Kdyz valku vyhrajou, tak sice zachrani clenku druziny a zbavi se velkyho trnu v pate, ale jini zaporaci tim posili a druzina se s tim bude muset vyrovnavat.
ta valka - pokud ji vyhrajou - prinese vic dobra nez zla, ale dam si zalezet aby druzinku jeste dlouho pote hlodaly pochybnosti o tomto a pocity viny. Predevsim dama kvuli ktere se valcilo z toho bude muset mit depky jaksvin :)
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Rauksul
Příspěvky: 298
Registrován: 11. 8. 2009, 14:53

Re: [DnD 4e] Jak vyrobit valku

Příspěvek od Rauksul » 22. 9. 2011, 16:55

Hezké, jak to dopadlo?

:-)
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host