Vysátí síly

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Rytíř
Příspěvky: 635
Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Osek, Milevsko
Kontaktovat uživatele:

Vysátí síly

Příspěvek od Rytíř » 25. 9. 2008, 07:53

Potřebujem poradit, už to neumíme ;)
Pravidla 3,5e; máme postavu, které vysál stín veškerou její sílu. Postava má ovšem opasek obří síly +4, ten dává zvyšovací bonus.
Počítá se tenhle bonus do stupňů Síly, kterou musí stín vysát, aby byla postava mrtvá? Anebo na to nemá vliv. Anebo dokonce způsobí, že postava má vždy alespoň Sil 4, protože žádná vlastnost postavy nemůže být poškozena do záporu a vysát bonus předmětu nelze?
Denně se vyskytuju jen na http://www.d20.cz. I když bych rád, víc fakt nestíhám :)

Argonantus
.
Příspěvky: 16214
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Příspěvek od Argonantus » 25. 9. 2008, 11:45

Čistě otázka výkladu. Pochybuji, že to někde je přesně napsáno.

Takže jak rozhodnete; já bych hlasoval pro to, že stín saje i z předmětu; síla jako síla.
Takže postava má sice 4 navíc, ale přesto může klesnout na 0, když je stín velkej savec.

Sosacek
Příspěvky: 21579
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 25. 9. 2008, 11:47

Ja mel za to, ze pokud to neni odolnost tak 0 znamena jen bezvedomi, a jde to spravit pomoci (Lesser|Greater) Restoration?
Sic transit gloria mundi.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5170
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 25. 9. 2008, 11:49

Stín IMHO vysaje prirodzenú silu postavy bez opasku, takže jej klesne na nulu. Je vcelku jedno, že má opasok, ktorý jej dáva +4 enhancement bonus, pretože je mŕtva (bezvedomá?). (Inak by to znamenalo, že opasok priviažeš na mŕtveho koňa a voilá má silu 4.) Z predmetu sa sila vysávať nedá, žiadnu neobsahuje. On len dáva bonus. (Tak by som to oruleoval ako GM bez pozerania do príručiek.)
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Argonantus
.
Příspěvky: 16214
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Příspěvek od Argonantus » 25. 9. 2008, 12:12

Bifi:

Bonus je metagame.
Aby se nějak mohl projevit v umělé realitě hry, v nějaké podobě tam musí existovat.
Tedy - v opasku je z hlediska postav reálná síla; "bonus" nic není.

Hratelná námitka je, že síla tohoto druhu je neživá a Stínu nechutná. Tudíž saje jen tu živou; a pak ovšem síla z opasku nemá na záchranu postavy žádný vliv.
(to mám z toho D20 filosofování).

Rytíř
Příspěvky: 635
Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Osek, Milevsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rytíř » 25. 9. 2008, 13:27

Je to zajímavý, jak se ten přístup liší - mě první co napadlo bylo v podstatě to, co psal Bifi; stín saje jen to, co postava má, reálnou životní sílu, žádný umělý berličky. Souhlasil s tím i hráč postižené postavy, pak ale nad tím začal bádat jinej hráč a zviklal nás :)

Přijde mi, že pravidla to neřeší, ergo počítaj s tím, že se to bere nejjednoduší cestou: počítá se vše, co v daným okamžiku postava má a je fuk za co...

Máme jedno jasný pravidlo - když nevíme jistě, co pravidla říkaj, volíme to, co postavám pomůže (resp. co chtěj hráči). Takže sme zvolili variantu a), trpoš žije díky opasku.
Ale moc s tím spokojen nejsem, je to divný :)
Denně se vyskytuju jen na http://www.d20.cz. I když bych rád, víc fakt nestíhám :)

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host