Je 4e jen a jen dungeon crawl?

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Je 4e jen a jen dungeon crawl?

Příspěvek od Quentin » 23. 9. 2008, 07:50

jonka píše:Jako příklad vezmu třeba DnD jako: jo udělejte si dungeon, tady máte prostor vymunchkinovat a vypowergameřit si postavy, ale hlavně jim neříkejte, že mají hrát HnS.. aspoň ty rady jak to hrát mi v 3.x přišly strašně fádní a obecné.
jonka píše:já jsem schválně zmínil trojku, protože na čtyřce bych argumentačně pohořel, ta snad nejde hrát jinak : )
Jak hrajeme dnd u nas
  • asi nehrajeme uplne as written
  • Na hru je vzdy pripraven jen adventure hook (vetsinou point blank shot na flag - precijen se trochu zname) a nekdy i nejake zachytne body a namety na konce apod.
  • Jedeme jako freeform (zadna pravidla pro cestovani, nalozeni, osvetleni... nikdy)
  • Pokud dojde ke konfliktu, tak DM vyhlasi combat/skill encounter, kde prichazeji na radu pravidla (ponekud ztrestene skill challenge nebo dlouhe wargamingove orgie)
  • Pred vetsinou konfliktu se dohaduji sazky stejne jako pri conflict resolution, tak aby byli oba vysledky zajimave.
  • Hraci maji relativni volnost v popisu, ale ne moc vypravecskych pravomoci, vyjma hadky s vypravecem o vysledky encounteru. Je to stale DMbased hra.
  • ve velke nouzi nebo nude prichazi bang, mountain witch trick nebo good and evil dice
  • expy se rozhazuji odhadem jako v conanovi
  • Kampan se hraje na uzavrene epizody, malinko i podle tohodle clanku o serialovem hrani
  • nikdy jsme (bohuzel?) nevkrocily do dungeonu a presto nas 4e bavi (jakoze skutecne bavi, ne ze to hrajeme, protoze nic jineho nezname!) uz nejakych 15 sezeni
Tak nad tim hned nelamejte hul a nesirte pomluvy :) (ale ne, nejsme zadni dnd misionari, hrajeme i jine hry)

Nebo myslite, ze je to vazne jen o dungeon crawlu a my jsme proste uz moc mimo misu?
Naposledy upravil(a) Quentin dne 9. 11. 2010, 19:29, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 23. 9. 2008, 08:59

Proti gustu žádný dišputát. Co si myslím že na DnD 4e je cool jsou zábavné combat encountery, možná encountery obecně, když todle zachováte a dáte k tomu svoji přidanou hodnotu tak to je good for you. Jinak řečeno, pokud máte talent a invenci do toho strkat další věci byla by škoda využívat DnD jen jako dungeon crawl.
A je taky možné, že v citovaném tvzení nahoře a v threadu předtím, se mýlím já... ,-)
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 23. 9. 2008, 12:18

nenapada vas nejaka mechanika nebo trik, jakym hnat hru dopredu i mimo encoutnery?

(nejake cile, aspekty, klice :-? )
Naposledy upravil(a) Quentin dne 23. 9. 2008, 12:49, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 23. 9. 2008, 12:37

Quentine a ty s timhle vyctem hodlas rikat, ze hrajes DnD 4e?:o) Kolik z tech originalnich pravidel vlastne pouzivate a kolik jich mate z jinych systemu;o)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 23. 9. 2008, 12:56

Jasne, ze hrajem 4e. Vzdyt dnd jsou jen pravidla pro encountery :)

My jen venujeme vic prostoru te casti mezi encounterama(prestoze ty boje zabiraj porad hafo casu) a vic nase pribehy komplikujeme. Ale chtelo by to jeste vic vytunit. Regulerne bych postavam pripsal krom poweru a abilit i nejake pribehove vlastnosti. Chce to ale tak, aby se to nikde nebilo s dndckem.

Trosku potiz je v tom, ze na boj musi bejt dycky cela skupina pohromade, aby to stalo za to (dps, tank, heal) a nikdo se nenudil
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 23. 9. 2008, 13:20

Dal bych postavám klíče z TSoY ty mi připadnou asi nejlepší. V úvahu ještě přichází beliefs a instinkty ale ty mi příjdou moc svazující k DnDčku. Teoreticky pokud by si hrál s fatepointy by postavy mohly dostat i aspekty - tak 4 s tím že by si dali jeden povinně dějový. Ale s těmi aspekty by se to možná bilo s DnDčkem protože se dá rerolovat a rerolovat se dá i za action pointy...možná tak to spojit ,-)
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen » 23. 9. 2008, 13:28

A mozno aj spiritualne atributy z Trosu by sa dali vyuzit.
Nejakym house rule v podobe penalty/bonus pri hodoch, ak hrac riesi a RPckuje tu konkretnu agendu
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
mafist
Příspěvky: 15
Registrován: 1. 10. 2007, 16:36

Příspěvek od mafist » 24. 9. 2008, 07:36

Možná by šlo vymyslet nějaké featy, které by postihovaly povahu postavy a její rěkněme "osud". Projevovaly by se v encounterech jako nějake bonusy nebo postihy a mimo encountery by sloužily jako vodítko pro GM nebo přímo generovali dějové zvraty :).

Otazkou je, jak to zakomponovat navíc k docela svázaným pravidlům levelového/classového DnD. Možná by se dal vymyslet další rozměr nějakých "bodů", za které by se pak tyto specialitky nakupovali.

Rytíř
Příspěvky: 635
Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Osek, Milevsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rytíř » 25. 9. 2008, 07:56

Tyjo Quentine. Myslel jsem, že i když jim nijak moc nehoruju, dokážu se v těch teoretickejch termínech a frcích docela orientovat.. ale u tebe mám fakt problém porozumět tomu, o čem je vlastně řeč a v čem chceš pomoct?

Mě to vcelku zajímá, moh bys to pro mě podat nějak jednodušejc, víc po lopatě a konkrétněji, co se ti na vaší hře nezdá? Třeba mě něco geniálního napadne ;)
Denně se vyskytuju jen na http://www.d20.cz. I když bych rád, víc fakt nestíhám :)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 25. 9. 2008, 09:41

Rytir: Puvodne byl tenhle topic jen jako dukaz, ze dnd neni jen dungeon crawl.

Jenze (ted ve zkratce) v nem chybi jakakoli hru zenouci mechanika, ne ze by to tolik vadilo, ale obcas precijen clovek nema zadnou pripravu a neco takoveho by se hodilo. Neco, co bude zamotavat dej mezi encounterama, ktery se pouzivaj jen k vyhodnoceni konfliktu. A tak tu koumame, jaka pribehova mechanika by se dala napasovat na 4e tak, aby to nedelalo neplechu s originalnimi pravidly.

btw vim, ze se to da hrat i bez toho ... jen me tyhle veci zajimaji
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 26. 9. 2008, 11:56

Quentin - treba hnaci sila muze byt uz jen to, ze "postava opravdu chce neceho dosahnout"

Anebo potom vyuzit krizkovani cilu ze Strepu, pripadne agend z Hot war.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 26. 9. 2008, 13:45

Dal jsem se do cteni pravidel DnD, protoze mam neustale pocit, ze jsem tam jako neco prehledl. Ze to nemuze byt takove, jak to vypada. Dnes jsem napr. narazil na kapitolku o rozdelovani pokladu a se zlzou v oku jsem si vzpomel na grind v MMORPG. Do naseho papiroveho RPG to ale rozhodne nepatri. Prijde mi, ze nam DnD spis haze klacky pod nohy, nez by nasemu stylu hrani nejak pomahalo (viz. debata o dungeon crawlu jinde na foru).
Ale to jsou prece ty veci, ktere jsme v zajmu plynulosti a logiky hry zvesela odignorovali (spolecne s pravidly pro nalozeni a jine zhovadilosti) :wink:


Btw mohli by jsme si s tebou jednou dat treba session FATEu, jak se ti bude libit, hmm?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
mafist
Příspěvky: 15
Registrován: 1. 10. 2007, 16:36

Příspěvek od mafist » 26. 9. 2008, 13:52

Quentin píše:...
Btw mohli by jsme si s tebou jednou dat treba session FATEu, jak se ti bude libit, hmm?
Jsem rozhodne pro. A rikal jsem to i na minulem sezeni. Bohuzel ale ne vsichni souhlasili (Smela) :)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 13. 10. 2008, 13:57

http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 13. 10. 2008, 14:09

A tady je to, co jsem včera nenašel..

Ještě by se daly využít k příběhovému popotahování věci jako démon ze Sorcerera (+ humanity) nebo ďábel z Dust Devils. Jde o věci, které nutí postavy dělat různé věci, respektive chovat se podle svého trošku divného já, což může být příčinou zajímavých situací.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti