Líbí se vám d20?
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15070
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Na D20 mi nejvíc vadí jeho lavinovitost. Řekněme, někdo na mě sešle kouzlo, které mi zvedne sílu o jedna. To znamená, že se mi možná zvednul str bonus. To znamená, že se mi možná zvednul bonus na útok. Taky to znamená, že se mi možná zvedl limit nosnosti. To znamená, že jsem možná přešel do menší kategorie zatížení. To znamená, že jsem možná ztratil postihy za velkou zátěž.
To je prostě moc práce na to, že na mě někdo seslal kouzlo, které vydrží pět kol...
(Omluvte případné systémové chyby, už jsem to pár let neviděl. (: )
To je prostě moc práce na to, že na mě někdo seslal kouzlo, které vydrží pět kol...
(Omluvte případné systémové chyby, už jsem to pár let neviděl. (: )
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
...mno...ehm...my tyhle kouzla ani nepouzivame
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
proto sem tam psal "...mno...ehm..."
(ale mimochodem pricist si +2attack a +2dmg neni zadnej problem a hrat na nalozeni, to me ani nenapadne )
(ale mimochodem pricist si +2attack a +2dmg neni zadnej problem a hrat na nalozeni, to me ani nenapadne )
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
prepisovani toho vseho pri prestupu na lvl je naopak velice oblibena kratochvile
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15070
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Já věděl, že jsem něco důležitýho vynechal. (:Invictus píše:A to se Pieta nezmínil o tom, že ti to afektne ještě tak šestinu skillů.
Já se s tím seznámil v druhé edici SW D20, kde základní použití síly byly sebeboosty - podle výsledku hodu to přidávalo různé bonusy, tyhle boosty byly dva nebo tři... Takže v každým boji jsem měl trochu jiný vlastnosti... Lahůdka, doporučuju. (-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pieta: a je i neco, co se ti na d20 libi?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Vono je to vlastně geniální pro líné,/méně zkušené GM... vono se pak během boje furt počítá, boj pak trvá fěsně dlouho ale, protože se furt něco dělo (tj. počítalo a házelo) budou mít hráči pocit, že se i něco odehrálo a budou spokojený...Pieta píše:Já se s tím seznámil v druhé edici SW D20, kde základní použití síly byly sebeboosty - podle výsledku hodu to přidávalo různé bonusy, tyhle boosty byly dva nebo tři... Takže v každým boji jsem měl trochu jiný vlastnosti... Lahůdka, doporučuju. (-;
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Fritzs: Bohužel máš pravdu. Vlastní zkušenost z počátku hraní DnD, kdy nás GM takhle krásně oblbnul (pro představu, 50% času sezení jsme strávili bojem, 30%kecama mimo, a zbytek samotným hraním), většina to neprokoukla tuším nikdy. A asi jim to ani nevadilo.
Kamarád který hrál lykantropa to řešil rovnou dvěma deníky.Takže v každým boji jsem měl trochu jiný vlastnosti... Lahůdka, doporučuju. (-;
Iron Within
Iron Without
Iron Without
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15070
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
To nemůžeš, najednou na mě vytáhnout takovýhle záludný otázky. (:Quentin píše:pieta: a je i neco, co se ti na d20 libi?
Zvlášť ve starších verzích je sympaticky archetypální. Vycházely pro něj úžasný světy. Vzniká díky němu výbornej herní humor. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- Příspěvky: 634
- Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
- Bydliště: Osek, Milevsko
- Kontaktovat uživatele:
Ta "lavinovitost" je samozřejmě otázka názoru, úhlu pohledu. Pro někoho je to pouze důkazem krásné provázanosti pravidel a celkové propracovanosti systému; a právě tyhle, na první pohled často netušené, provázanosti takové hráče fascinují a baví. Nekecám, jednoho takového znám (a já to nejsem :) ).
Každopádně jsou jenom dvě možnosti - buďto pravidla řeší detailně kdejakou blbost typu nosnosti a vlivu tisíc a jedné okolnosti na výkon postavy, anebo ne. Pokud tak činí, pak se nutně vždycky musí po zvýšení jednoho aspektu postavy změnit vše, kde se projevuje... Je to prostě daň za touhu po velké míře popisnosti již na úrovni pravidel.
Jinak že by zrovna tenhle aspekt Dnd nahrával do karet líným DM, to teda zírám :)) Vážně si to Fritzi myslíš? Jestli jo, tak je to už hodně dlouho, co jsi s někým řešil pravidla Dnd a jejich dopad na hru! :) Mnohem, opravdu mnohem jednodušší je střelit dopad od oka z pozice Vypravěče.
Co je ale pravda, že to je vhodné pro méně zkušené DMy, kteří se právě různé situace bojí určovat sami a potřebují podporu pravidel. Tady jí najdou, stejně jako hráči. A vůbec jim nevadí, kolik času je to stojí, protože jim se vůbec nezdá, že by jím plýtvali... Až si to začnou myslet, budou hrát jinak ;)
Jinak nepřehlednost bonusů a vůbec řady pravidel (tady bych vypíchnul hlavně ty pitomý AoO) je jedna z věcí, co mi na Dnd vadí. Přijde mi, že to jen zbytečně zatěžuje pamatováka, zdržuje hru a boje obzvlášť.
Každopádně jsou jenom dvě možnosti - buďto pravidla řeší detailně kdejakou blbost typu nosnosti a vlivu tisíc a jedné okolnosti na výkon postavy, anebo ne. Pokud tak činí, pak se nutně vždycky musí po zvýšení jednoho aspektu postavy změnit vše, kde se projevuje... Je to prostě daň za touhu po velké míře popisnosti již na úrovni pravidel.
Jinak že by zrovna tenhle aspekt Dnd nahrával do karet líným DM, to teda zírám :)) Vážně si to Fritzi myslíš? Jestli jo, tak je to už hodně dlouho, co jsi s někým řešil pravidla Dnd a jejich dopad na hru! :) Mnohem, opravdu mnohem jednodušší je střelit dopad od oka z pozice Vypravěče.
Co je ale pravda, že to je vhodné pro méně zkušené DMy, kteří se právě různé situace bojí určovat sami a potřebují podporu pravidel. Tady jí najdou, stejně jako hráči. A vůbec jim nevadí, kolik času je to stojí, protože jim se vůbec nezdá, že by jím plýtvali... Až si to začnou myslet, budou hrát jinak ;)
Jinak nepřehlednost bonusů a vůbec řady pravidel (tady bych vypíchnul hlavně ty pitomý AoO) je jedna z věcí, co mi na Dnd vadí. Přijde mi, že to jen zbytečně zatěžuje pamatováka, zdržuje hru a boje obzvlášť.
Denně se vyskytuju jen na http://www.d20.cz. I když bych rád, víc fakt nestíhám
-
- Příspěvky: 634
- Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
- Bydliště: Osek, Milevsko
- Kontaktovat uživatele:
Aha, koukám že jsem ještě minul ty postavy na minulé straně...
Ale abys neřekl, že se vymlouvám, udělám ti radost a prozradím, jak bys to mohl dokázat ;)
Stačí vzít obyčejného commonera z DMG, dát mu 5. úr., minimum žt, max. klíčovou vlastnost, Odl 8, max. body do dovednosti, odbornost Zaměření na dovednost, nějaké body do synergických dovedností... a voila! Máme tu týpka, který jde zabít povedenější ranou dlouhým mečem vojáka na 1. úr. a mistrovské meče ková jak na běžícím pásu (7 žt a Řemeslo +17).
Jako jasný spor se to jeví jen v tom případě, že vezmeš pravidla pro generický svět Dnd, který je silně magický a silně epický. A pokusíš se v něm udělat takovouto postavu. Z hlediska toho světa je totiž nesmyslná. Kdokoliv něco umí na mistrovské úrovni, je v takovém světě výjimečný - a kdo je výjimečný, ten prostě neumírá po první ráně, podívej se na libovolnou high fantasy knížku nebo film ;)Peekay píše:
Uplne staci vypytat si patdesiatnika majstra kovaca, ktory bude:
a) naozaj dobrym kovacom
b) lahko zabitelny priemernym nasratym mladym barbarom
Jasny spor, z principu fungovania d20 systemu a DCciek uvedenych pri Crafte.
Ale abys neřekl, že se vymlouvám, udělám ti radost a prozradím, jak bys to mohl dokázat ;)
Stačí vzít obyčejného commonera z DMG, dát mu 5. úr., minimum žt, max. klíčovou vlastnost, Odl 8, max. body do dovednosti, odbornost Zaměření na dovednost, nějaké body do synergických dovedností... a voila! Máme tu týpka, který jde zabít povedenější ranou dlouhým mečem vojáka na 1. úr. a mistrovské meče ková jak na běžícím pásu (7 žt a Řemeslo +17).
Dokázali, jasně že jo. Nepřipadá mi to o nic těžší než ten kovář o pár řádků výše... Stačí si ujasnit svou představu o síle každé té postavy a pak si dohledat schopnosti, které na ně sedí a jsou popsané mechanikou Dnd. Nebo si je vymyslet. Piplačka, to jo.. ale výzva ve své podstatě veškerá žádná.Fritzs píše: Sice to není přímo fantasy, ale budiž... dokázali byste někdo v d20 dát dohromady následující postavy (od IMHO nejlehčí, do IMHO nemožné):
Lucy (Elfen Lied)
Leliel (Neon Genesis Evangelion)
Immortal God-Emperor of Mankind (Warhammer 40K)
Satan (Bible)
Denně se vyskytuju jen na http://www.d20.cz. I když bych rád, víc fakt nestíhám
Taky přidám svůj příspěvek:
Slabiny DnD (d20): 1) Angličtina. Ne, že bych s ní měl sebemenší problém, ale největší problém RPG dnešní doby je najít spoluhráče. Je tolik druhů jiné zábavy, že ne každému se chtějí číst rozsáhlá pravidla. A když jsou navíc v angličtině a stojí tisíce, tak je to ještě větší problém. Většina lidí pak začne hrát DrD a už u toho zůstanou (nemají čas studovat jiná pravidla, navíc ještě v angličtině). 2) Nevyváženost. Nevyváženost může být v mnoha ohledech: A) přílišná "vyčíslitelnost" - v tomto ohledu vidím jasná pozitiva např. Fate, kde jde hlavně o RP, ne o čísla. B) HP - jejich devalvace. Velký problém i původního DrD. C) C&L - výhoda i nevýhoda. Jsem spíše zastánce C&L, ale pro někoho to může být minus. D) Některé další věci, které tu byly zmíněné - nebudu je už vypisovat.
Silné stránky DnD: A) Monster Manual - Na DnD mě vždycky nevíc fascinovaly krásně propracované Bestiáře. B) Propracovanost - mnohaletý vývoj + prověřeno mnoha hráči. C) Rozšíření: Velká nabídka rozšiřujících příruček, settingů, samostatných dobrodružsví... Žádná jiná hra tomuto nemůže konkurovat.
IMHO mně se nejvíc ze všech systémů líbí DrD+ (které je OPRAVDU hodně jiné než původní DrD). Hodně se mi líbí i Fate.
Slabiny DnD (d20): 1) Angličtina. Ne, že bych s ní měl sebemenší problém, ale největší problém RPG dnešní doby je najít spoluhráče. Je tolik druhů jiné zábavy, že ne každému se chtějí číst rozsáhlá pravidla. A když jsou navíc v angličtině a stojí tisíce, tak je to ještě větší problém. Většina lidí pak začne hrát DrD a už u toho zůstanou (nemají čas studovat jiná pravidla, navíc ještě v angličtině). 2) Nevyváženost. Nevyváženost může být v mnoha ohledech: A) přílišná "vyčíslitelnost" - v tomto ohledu vidím jasná pozitiva např. Fate, kde jde hlavně o RP, ne o čísla. B) HP - jejich devalvace. Velký problém i původního DrD. C) C&L - výhoda i nevýhoda. Jsem spíše zastánce C&L, ale pro někoho to může být minus. D) Některé další věci, které tu byly zmíněné - nebudu je už vypisovat.
Silné stránky DnD: A) Monster Manual - Na DnD mě vždycky nevíc fascinovaly krásně propracované Bestiáře. B) Propracovanost - mnohaletý vývoj + prověřeno mnoha hráči. C) Rozšíření: Velká nabídka rozšiřujících příruček, settingů, samostatných dobrodružsví... Žádná jiná hra tomuto nemůže konkurovat.
IMHO mně se nejvíc ze všech systémů líbí DrD+ (které je OPRAVDU hodně jiné než původní DrD). Hodně se mi líbí i Fate.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů