Inflace magických předmětů

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 18. 5. 2008, 12:57

DnD je IMO systém, ve kterém hodně záleží na tom, jakou výbavu postavy mají. Což je super; poklad potěší o to víc, když v něm najdete kouzelný prsten a meč a...
Pokud vás to štve, tak to lze ošetřit úpravou pravidel. Celkem hezké výsledky jsou vidět například u Conan d20 nebo True20, kde záleží více na úrovni postavy, než na její výbavě.
Také jde zrušit výrobu magických předmětů - dát ji do rukou těch nejmocnějších, udělat z ní zapomenuté umění, dodat extra cenu v nevinných duších atd... čímž efektivně zrušíte magii jako obchodní artikl. House rules jsou skoro tak stará jako DnD, takže bych se nebál experimentovat.

Ebonova poznámka má také velmi smysl: Když už setting omezuje povolání, tak proč ně magické předměty. Všechny magické předměty by měly být buďto "svaté" (tj. vyrobeny pod záštitou církve, dostupné pouze věrným familiares a pochopitelně nepřístupné přes nějaké nízké kupčení) nebo zakázané (za lektvar či svitek bičování, za trvalý předmět deset let v dolech, za zbraň či zbroj hranici... nebo pokutu).
Připojuji se.

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4923
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Příspěvek od Naoki » 18. 5. 2008, 17:51

Problém je, že jakýkoliv zásah (omezení předmětů jen na úzkou skupinu, vydělení hodnoty výbavy atd.) zahejbá i s ostanímy čísly (hlavně CR) a vyvažuje se to špatně. Ono je celkém snadné říct "udělej ty démony slabší" ale jak když mám (např.) družinu na 10. lvlu s výbavou na 6.? A kolik expů by měli dostat?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7069
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 18. 5. 2008, 21:03

Musíš cítit® :)
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 18. 5. 2008, 21:17

NaokiB4U: Jak psal Invict... nebo taky můžeš konvertovat k pravé FATE víře!!!

Nicméně neměl by být žádné zásadní problém to upravovat za chodu v podstatě když ty hodnoty nastavíš tak aby stoprocentně přežili, tak bude potom jednodušší přitvrdit aniž bys je poslal proti nepříteli, keré by je oddělal na fleku... opčný postup nedoporučuju, nechceš je hnedka od začátku náhodou zaříznout...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Rytíř
Příspěvky: 635
Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Osek, Milevsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rytíř » 19. 5. 2008, 08:09

NaokiB4U: Když jsme začali hrát Ardu, taky jsem řekl, že tam bude mag. předmětů málo. A CR netvorů jsem moc neřešil, prostě ty co měli něco spešl (rezistence, imunity, apod.), co se obvykle překoná mg. vybavením, tak měli CR +1 a bylo. Beztak je CR strašně ošemetný, nebezpečnost víc záleží na okolnostech setkání než nějakých číslech ;)

V tom světě co popisuješ by mi taky sedělo pojmout mg. předměty tak, jak navrhoval Ebon.
Navíc k tomu bych ti ale doporučoval dát si trochu práce a udělat pár odborností pro válečníky, který by vyvážily nepřítomnost mg. vybavení a přítomnost mocných démonů :) Prostě rytíř (případně jen upřímný věřící) té správné církve by měli možnost svou víru prakticky využít, i bez zjevné magie poranit démona naplno obyč. mečem, ustát jeho pekelné plameny bez škrábnutí.. atd. A máš to. Magické předměty pak už nejsou pro postavy životní nutností a můžeš si s nimi pohrát.
Denně se vyskytuju jen na http://www.d20.cz. I když bych rád, víc fakt nestíhám :)

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4923
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Příspěvek od Naoki » 20. 5. 2008, 15:06

Vypadá to na nejlepší řešení.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.

Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 14:07
Bydliště: Čertův příbytek

Příspěvek od Ebon Hand » 21. 5. 2008, 16:35

Conlai rád tě tu vidím po dlouhé době. 8)

L_DAMIAN
Příspěvky: 44
Registrován: 20. 4. 2006, 21:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od L_DAMIAN » 23. 5. 2008, 12:04

Další možnost která mně napadla je rozdělit magické zbraně na "běžné magické" a "skutečně magické".

Ve světě, který je prolezlý magií se pak může stávat, že každý xtý meč, mistrovské kvality se podaří +1 - prostě nese to v sobě už ta ruda a stačí, aby i mečíř něco o magii věděl a sem tam se zadaří. Existují potom různé slitiny a vzácné rudy, z nichž se dají vytvářet i zajímavější věci (třeba až +3). Takové vybavení se pak dá brát jako něco na pomezí - i obyčejný meč +0 v sobě ukrývá určitou magii, tyto meče jí prostě mají více. Podobně se dá přistupovat k různým běžným lektvarům a hromadě dalších věcí.

No a potom jsou skutečné, magické předměty. Mezi opravdovým magickým mečem a mečem +1 by měl být asi takový rozdíl, jako mezi magickým předmětem a artefaktem v DrD. Takové věci obvykle nemají jen bonus, ale mají zajímavé schopnosti i nevýhody... Prostě to už je na hru a na nějaké pracné získávání i na vyšších levelech.

Teď odbočím:

v Nwn, což je hra založená na systému DnD a zejména na jejích českých amatérských shardech je patrný výrazný trend omezování magických zbraní, zbrojí a podobně. To vedlo k tomu, že povolání jako je klerik, mág a podobně jsou nepoměrně silnější. Takže v dalším kole to vedlo k oslabování jejich kouzel. Klasická papírová hra DnD řekl bych nebude mít takové národy na vyváženost povolání, ale stejně by tam v určité míře být měla, zvlášť pro hráče, kteří na ta čísla dají a tu postavu si budují.

Třeba já, pokud bych viděl, že DM nějak přehnaně snižuje množství magických předmětů ve hře a nemá to vyvážené s celkovou úpravou povolání, tak pokud budu chtít silnou postavu, zahraju si raději magické povolání. RP může být úplně stejně dobré, ale nebudu mít pocit, že v partě jsem ubožák a mohu se k té silné postavě skutečně dopracovat.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 23. 5. 2008, 14:17

Nejsou masterwork automaticky +1...?

No, pak by mohl být grandmasterwork +2 a už by bylo... vlastně magická zbraň by byla od +3 nahoru a to už IMHO de...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 23. 5. 2008, 15:06

masterwork je jen +1 attack a nestackuje se s magic bonusem.

kazda magicka musi byt masterwork, aby sla ocarovat





nejlepsi zpusob jak nemit kouzelne veci na kazdem rohu je davat poradne itemy. Misto toho abych dal valecnikovi +1 zbroj, +1 zbran, +4str belt, +1 neck mu dam +2/+2 +1d6 fire damage sword.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 24. 5. 2008, 13:09

A hlavně masterwork má nemagické +1, takže stále neprorazí Damage Reduction některých potvor, na které stačí magický +1.

S těmi masterworky jsem si vzpomněl na Black Company, ve které není moc magických předmětů, ale zato o to víc mistrovských prací. Lepší nemagické braně tam mají šest stupňů kvality (dobrý až naprostý meisterstuck), přičemž za každý stupeň může zbraň mít jednu výhodu.
Výhody jsou například Přesnost (+1 zásah), Vyvážená (+1 iniciativa), Skladná (+4 na ukrytí zbraně), Drtivá (+2 subdual poškození), Smrtící (+2 na potvrzení kritického zásahu) nebo Zdobná (+2 Diplomacie, x5 cena)...
Některé výhody (například Přesnost) si lze vzít i vícekrát, potom se jejich bonusy sčítají.

Ebon Hand: Nazdar, nikdy jsem ve skutečnosti neodešel. Jako strážce rozbitých snů však většinu času zůstávám neviděn. :wink:

EDIT: oprava chyby s násobením bonusů.
Naposledy upravil(a) Conlai dne 25. 5. 2008, 02:32, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7069
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 24. 5. 2008, 13:15

Některé výhody (například Přesnost) si lze vzít i vícekrát, potom se jejich bonusy násobí.
Jako 1*1*1*....? To mělo být asi sčítají.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4923
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Příspěvek od Naoki » 24. 5. 2008, 13:54

Různé stupně masterwork zpracování je i v Rolemaster Fantasy. Ale abych pravdu řekl, nikdy jsem nepochopil v čem přesně je rozdíl mezi bonus +2 za práci a +2 za magii (kromě způsobu výroby samoszřejmě).
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 25. 5. 2008, 02:29

Zatraceně, máš pravdu Invicte, bonusy se samozřejmě sčítají. Jdu to opravit... :oops:

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti