Undeads

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Undeads

Příspěvek od Gran » 8. 1. 2008, 16:16

Zdravím =)

Řeším jednu takovou věcičku a potřeboval bych pomoc od nějakého DM/GM či prostě od nějakého DnD bestiáře znalého člověka.
Mám konkrétně dva dotazy:
1) Existuje v DnD Fext?
2) Jak v DnD fungují nemrtví? (např. v DrD+ je (stručně) nemrtvým jen další démon, který se ale rozhodl posednout již zemřelé tělo)

Budu vděčný za jakoukoliv odpověď =)
It's Alive!

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 8. 1. 2008, 21:04

Gran: Nemyslím... pochybuju, že by se WoTC zabývalo středoevropséma bubákama, když může vymyslet podivnost s x chapadlama a y slizkejma hubama během patnácti minut a hráči to pak stejně koupí... tom by každýho odradilo od toho aby dělal research...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 8. 1. 2008, 21:20

Hmm... v tom případě jestli by mi mohl někdo říct, jak to tedy vlastně s nemrtvými v DnD funguje =)

EDIT: A potřeboval bych skutečně spíš principy a teorie než čísla.
It's Alive!

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 8. 1. 2008, 22:10

No, imuní vůčiá strachu, kritičákům, jedům, nemocem a hromadě dalších věcí, nemají konctituci a tudíž nemají fortitude save a tendle save automaticky nehoděj, nemůžou jít s životama do minusu a sou alergičtí na klerouše... to je asi tak všechno...

Jináč, fext ovšem není nemrtvé, on jenom smrti docela dobře vzdoruje...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Rytíř
Příspěvky: 635
Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Osek, Milevsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rytíř » 8. 1. 2008, 22:32

Nemrtvé už jsem nestudoval tak dlouho, že vydolovat nějaké principy nebude lehký :)
Jejich vznik je mám ten dojem ponechán na každém konkrétním světě. Obecně jsou plný černé magie, která jim dává jejich sílu a schopnosti. Jsou tu dvě takové hlavní skupiny nemrtvých: tupci a inteligentní. U nemyslících nemrtvých nemá původní duše obývající za života tělo nic společného s chováním a schopnostmi, počítá se v podstatě jen to tělo a druh magie, která ho oživila.
Inteligentní nemrtví už bývají duše, ale magií pokřivené a/nebo spoutané, aby se nechovali normálně, ale "zle" :)

Jinak fext v Bestiářích skutečně není. Nicméně DM samozřejmě nic nebrání si ho vytvořit..
Denně se vyskytuju jen na http://www.d20.cz. I když bych rád, víc fakt nestíhám :)

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 8. 1. 2008, 22:38

Rytíř: Co já tak vím, tak všichni nemrtví nejsou automaticky "zlí", nicméně sou myšlení jako příšery a proto je jim většinou přiřazeno todle přesvědčení...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 9. 1. 2008, 07:52

fritzs: ja myslel, ze fortitude automaticky hodej
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

LZJ
Příspěvky: 598
Registrován: 25. 8. 2004, 13:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ » 9. 1. 2008, 14:50

Taky bohužel nejsem odporník na nemrtvé.
Fexty američani samozřejmě neznají, ale znají kostlivce, zombie, ghúly, duchy, přízraky, spektry, mumie, upíry, kostěje (liche) a mnoho dalších i zcela nově vymyšlených. Liší se velmi - jsou hmotní i nehmotní, hloupí i inteligentní - prostě podle legendárních vzorů upravené tak, aby proti nim šlo v DnD bojovat.
Spojuje je snad opravdu jen ta negativní/zlá magie potřebná pro vznik. S tím, že snad jen kostěj se přetvoří sám dobrovolně z živého, ostatní normálně vznikají z mrtvých.

Pravidla DnD nejsou primárně simulace světa, takže nemrtví nemusejí mít jednotnou vysvětlující teorii.

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 9. 1. 2008, 18:18

Re Fritzs: Ano, vím, že fext z mytologie není nemrtvý, každopádně znám jedno jediné RPG, které ho k sobě převzalo. A to Dračí Doupě - a tam je fext nemrtvý.

Ostatní:

Mě by právě zajímalo spíš zhlediska mysli než zhlediska těla. Nepotřebuji vědět, jestli jsou alergičtí na stříbro, jestli je negativní energie léčí nebo zraňuje atd. - zajímá mě, kdo za ně myslí. Hovořím tedy o těch inteligentních, ne o těch tupých nemyslících mlýncích na maso .) Tedy - kdo to vlastně jsou? Chycení démoni? Lapené, ztrápené a pokřivené duše? Nebo něco úplně jiného?

EDIT: Resp. např. když někdo udělá z těla zemřelého inteligentního nemrtvého, bude si dotyčný nemrtvý pamatovat ze svého života (i kdyby jen zlomek či i kdyby byla jen určitá šance, že si "vzpomene")? Nebo bude mít jen svůj "neživot"?
It's Alive!

LZJ
Příspěvky: 598
Registrován: 25. 8. 2004, 13:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ » 9. 1. 2008, 21:46

Gran: Zopakuji ještě jednou - v DnD není jednotná teorie nemrtvých, jsou různí a fungují různě. Duší nemívají, ti jednodušší ani žádné vědomí - prostě vykonávají zadaný úkol. Ti lepší si mohou ponechat původní schopnosti a dovednosti těla, nebo získat nové.

Pro technické parametry obecně ti mohu odcitovat blok ze SRD, většinu nemrtvých tam můžeš najít také.
SRD je volně dostupný základ pravidel.

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 9. 1. 2008, 22:13

A nevíš, jaká je teorie nemrtvých ve hře Neverwinter Nights? .)

Co znamená SRD?
It's Alive!

Rytíř
Příspěvky: 635
Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Osek, Milevsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rytíř » 9. 1. 2008, 22:31

Teorii NWN neznám :)
Jinak kromě toho licha, je v Dnd samozřejmě i upír, a to zcela klasický. Tedy taky nevzniká z mrtvoly, ale vysátím z živého člověka (nebo jiného tvora).
Pak je zlej, ale myslím, že se předpokládá, že si všechno pamatuje a navazuje na to. Nicméně, jak pravil LZJ, na tomhle v pravidlech tak moc nestaví, dávají volnost stvořitelům konkrétních světů...

SRD je System Reference Documents, holá pravidla uveřejněná všem a použitelná zcela volně bez nároku na autorskou odměnu tvůrcům.
Překlad najdeš na našich stránkách: http://www.d20.cz/preklady/srd/index.html
Denně se vyskytuju jen na http://www.d20.cz. I když bych rád, víc fakt nestíhám :)

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 9. 1. 2008, 22:33

Gran: všichni nemrtví v DnD kromě kostlivce a zombie mají svojí vlastní vůli. Kostlivce a zombíky někdo vyvolal pomocí kouzla Oživ Nemrtvého, jak vznikají ostatní je otázkou každého nemrtvého, případně ja to uváděno jako pověra. Tady je část nemrtvých, kteří jsou v pravidlech.

ghoul - říká se že vzniká když umře člověk, který ochutná chuť lidské kůže, vyskytují se hlavně na hřbitovech, kde dále můžou pojídat lidskémaso a trápit kolemjdoucí (int 13 wis 14)
mumie - mumie jsou oživovány kouzly temných pouštních bohů, hlídají hrobky nebo kláštery (6, 11)
nightshade - stvořeni z temnoty a čirého zla, podle schopností taková dnd verze upíra (20, 20)
shadow (stín) - bytost živoucího zla, žádné info o vzniku (6, 12)
kostlivec - mají mastera, dokazou jen prijmat rozkazy ne myslet za sebe (-, 10)
spektra - nenávidí všechno živé, loví v místech kde zemřel, vypadá jako nehmotná podobizna toho kdo zemřel (14, 14)
wraith - nehmotná bytost podobná duchovi zrozená z temnoty a zla (14, 14)
zombie - viz skeleton (-, 10)

Toť vše co lze vyzískat z pravidel. Mám dojem že to co hledáš by mohlo být v informacích kde jsou popsány nejrůznejší sféry - což nevím kde je, ale mám dojem že ve FR bylo něco málo, ale možná Book of Vile Darkness (?) Jinak teda DrDko má kolem nemrtváků lepší omáčku, DnD se s tím moc nezabývá, nebo spíš v DnD nemrtví fungují tak nějak samostatně, ono jich je taky trochu více kusů a nemají takovou hierarchii jako v DrDku
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 10. 1. 2008, 10:10

Ok, díky moc lidi =)
It's Alive!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 10. 1. 2008, 10:14

nemam u sebe ted pravidla, abych se podival, ale predpokladam, ze nejakou vyssi teorii tam nenajdes. Naopak bych cekal jen mechanicke hodnoceni a schopnosti. Zpusob vzniku a dalsi zalezitosti by meli byt otazkou settingu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti