conan d20

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

conan d20

Příspěvek od Quentin » 4. 1. 2008, 09:48

co o tom vite? (ja totiz nic :( )
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4972
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 4. 1. 2008, 10:12

Mám druhú edíciu, IMHO je super. Úplne inak je urobená mágia, sú tam podstatné zmeny v boji. Svoje si vyžiada setting - sú tam len ľudské rasy a hodne pomenené povolania. Má to výborné rady a techniky na podporu story-gejming, plus nejaké body osudu. Príde mi to ako dosť dospelý produkt, ktorý na mňa kričí "Hraj ma!" (som si hneď vyskúšal urobiť 12-levelového piktského šamana ako úhlavné NPC). Systém skillov je v zásade bez zmeny, čo je trocha škoda - mohli ho po vzore SW Saga Edition zjednodušiť (aj keď nie až tak veľmi); na DnD mi práve subsystém skillov príde veľmi clunky. Keď chceš, pýtaj sa ďalej.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 4. 1. 2008, 10:19

ja myslim ze je to jedna z tych lepsich d20 hier. a celkom sa im v magii a v boji podarilo v ramci d20 zachytit conanovsky styl..

ale priznam sa ze radsej by som si conana zahral vo wushu :>;o)
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

LZJ
Příspěvky: 598
Registrován: 25. 8. 2004, 13:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ » 4. 1. 2008, 10:43

A nemůžete aspoň naznačit principy boje a magie?

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4972
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 4. 1. 2008, 11:04

Mágia existuje ako "dabbling in magic", čo sa vie naučiť zvodkyňa a šľachtic a ako "skutočná mágia", ktorú môže používať učenec (t.j. šaman, kňaz, mág...). Postava má asi tak 2 až 12 power pointov (to keď je učenec na fakt vysokom leveli a s vysokým Wisdom), pričom kúzla vyžadujú nejaký počet power pointov. Najčastejšie 2, 4, 8 alebo všetky zostávajúce (čo je super nápad), zopár slabších kúzel aj 1. Power pointy sa dajú získavať aj externe - zo spolupracujúcich kúzelníkov alebo vysatím energie zo živých bytostí alebo ich obetovaním - a vtedy môže získať PP do istého násobku maxima.

Postava, ktorá vie čarovať, zvolí, akým spôsobom sa čarovaniu učila - sama (od démona), od majstra alebo v krúžku mágov. Podľa toho si postupne otvára "sorcery styles", čo sú čosi ako školy - kliatby, veštenie, nekromancia a pod. Je ich 9 a každá obsahuje 10 kúzel, z toho jedno protikúzlo (counterspell) a jedno defenzívne kúzlo, ktoré sa dá zoslať ako reakcia, keď je čarodej v úzkych. Potom sa učí jednotlivé kúzla, ktoré majú často rôzne feat a skill prerekvizity.

Útočné kúzla používajú magic attack rolls, čo je obdoba base attack bonus.

Sorcery sa riadi zbierkou pravidiel, ktoré často presahujú čarovanie samotné:
The rule of success (podľa toho, koľko protivníkov čarodej v jednom kole zabil, dostáva v ďalšom bonus na fyzické a magické útoky, kúl)
The rule of impermanence (po smrti čarodeja jeho mágia slabne)
The rule of defence (možnosť zoslať defenzívne kúzlo)
The rule of obsession (čarodejovia sa vedia do niečoho zahĺbiť, ale ak to dosiahnu, vedia sa posilniť)
The rule of the master (váš majster nad vami má istú moc)
The rule of the sorcerer´s soul (ak sami ovládate mágiu, zahľadenie sa do čarodejových očí vám o ňom niečo prezradí)

Magické predmety v zásade neexistujú (okrem nejakých artefaktov) a nedajú sa vyrábať. Existuje ešte duel vôle medzi čarodejmi, nazvaný War of Souls.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

LZJ
Příspěvky: 598
Registrován: 25. 8. 2004, 13:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ » 4. 1. 2008, 11:16

To vypadá zajímavě, díky.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 4. 1. 2008, 11:19

diky.

jeste bych se (krom jineho) zeptal, jak moc(tedy jak podrobne informace) se z knihy clovek dozvi o hyborii - mapy, mesta, npc? nebo jde hlavne o aplikaci pravidel?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4972
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 4. 1. 2008, 11:22

Boj je odlišný v tom, že brnenie neznižuje šancu zásahu, ale znižuje spôsobené zranenie (damage resistance). Od toho sa odvíja, že:
- Existujú dva typy AC - dodge (dex, je potrebné voľné políčko) a parry (str, musí mať v ruke zbraň alebo štít). Tieto sa zvyšujú levelmi podľa povolania.
- Zbrane a mnohé ďalšie damage efekty robia o kúsok väčší damage (napr. existuje špeciálny d8 sneak).
- Nad 10. level už životy nepribúdajú kockou, ale fixným bonusom.
- Zbrane majú navyše armor-piercing štatistiku, ku ktorej sa pripočíta sila postavy. Ak výsledná AP hodnota presahuje DR hodnotu brnenia, spolovičňuje sa DR.
- Dá sa útočiť tzv. finesse útokom, teda o DR hodnotu brnenia prehodiť AC a ignorovať tým DR brnenia pri hádzaní na damage.
- Existuje voliteľné pravidlo na zlomenie zbrane pri párovaní.
- Brnenia sa pri silných útokoch poškodzujú.
- Massive damage threshold je 20 životov, Fort DC 10 + 1/2 damage.
- Prirodzené liečenie je trocha zrýchlené.

Okrem toho existuje asi 15 špeciálnych útokov a bojových manévrov, ktoré majú rôzne skill/feat/BAB prerekvizity (vrátane tých klasických ako Bull Rush), sú tam všelijaké riposty, údery štítom, panterie skoky, zúfalé útoky a pod. A trocha sa pohrali aj s featmi.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 4. 1. 2008, 11:27

v magii je dolezita aj korupcia. nemam pri sebe ale pravidla aby som ju presnesie popisal.

a je tam len minimum klasickych utocny kuziel (par ich je v rozsireni Scrolls of Skelos)

o hyborii je tam toho tusim celkom dost.
Naposledy upravil(a) Corvus dne 4. 1. 2008, 11:28, celkem upraveno 1 x.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 4. 1. 2008, 11:27

co zemepisne informace? mapy, mesta, npc? ma vypravec podrobnou pomoc na cestu hyborii? (jde mi hlavne o objem informaci, jestli je popsane hlavni mesto, nebo vsechny mesta, nebo i vesnice...)

(opakuju se pro pripad, ze by si bifi predchozi otazky nevsiml)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4972
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 4. 1. 2008, 11:41

Hyboria je popísaná výborne, okrem kapitol o rasách, povolaniach, vybavení, mágii, náboženstve, kampaniach a beštiáru (kde je celkom dosť textu o settingu) je tam esej o hyborskom veku od Howarda (15 strán) a skoro 40-stranový Gazetteer. Hlavným lokáciám v danej krajine sa venuje asi tak po odstavci a sú tam aj typické military forces. Podrobný popis ale nečakaj. Základná príručka je Howard-puristická, čo je u mňa o bod viac.

Ešte k tým story game veciam. Okrem všelijakých drobných pravidiel, ktoré svet Conana fakt pekne prenášajú do d20, sú tam:
- body osudu na "left for dead", "mighty blow", "parry or dodge", "reroll", "resist terror", "repentance" a "destiny" s rozprávačskými právomocami
- codes of honor
- príslušnosti (allegiances), ich hierarchia a potenciálne konflikty medzi nimi
- corruption
- reputation
- featy ako Horde, Leadership a Spawn of Dagoth Hill
- kity vybavenia podľa povolania
- otroci
- príslušnosť k organizáciám čarodejov
- rôzne druhy lotosov
- scenario hooks pre jednotlivé oblasti
- príbehové ciele hráčov pre jednotlivé sedenia a odmena v podobe bodov osudu
- techniky in medias res začiatku kampaní v sword and sorcery štýle, vrátane toho, že postavy začínajú prenasledované v pustine, v zajatí a bez predmetov, po úteku, rozdelené, v záhrade pod Vežou Slona a pod.
- príklady opisov boja
- technika spotlight time
- voľné udeľovanie XP
- žánrové usmernenia o Agents and Agendas a konflikte vnútri družiny
- ako v žánri SnS funguje bohatstvo (nikdy dlho nevydrží)
- nejaké rady pre morálne dilemy, česť, heroickú smrť a tak
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 4. 1. 2008, 11:54

mno tedy, zni to lakave

tak nejak se s klukama dohadujeme, co vlastne chceme hrat (vime, ze fate nebo d20, ale setting je porad nejisty)

a tak si rikam - prvni fantasy ktere jsem videl byl conan, prvni kniha, kterou jsem cetl byl conan. Proc bych se k nemu nevratil.

priznavam se, ze mi ho pripomela nadchazejici mmorpg Age of Conan: Hyborian Adventures(kdyz se proklikate k videim, tak napriklad december trailer, coz je myslim ten posledni vypada zajimave)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7241
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 4. 1. 2008, 12:09

copak tohle znamena?
- technika spotlight time
- voľné udeľovanie XP
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4972
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 4. 1. 2008, 12:49

Technika spotlight time je vlastne upozornenie pre GMa, že každá postava by sa mala dostať aspoň raz za sedenie dostať k niečomu svojmu, napr. rozvinúť a uzatvoriť nejakú svoju side-story.

Nie sú žiadne tabuľky pre XP. Odporúča sa prideľovať 1000 až 2000 XP za sedenie.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6861
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 4. 1. 2008, 12:51

Bifi píše:Technika spotlight time je vlastne upozornenie pre GMa, že každá postava by sa mala dostať aspoň raz za sedenie dostať k niečomu svojmu, napr. rozvinúť a uzatvoriť nejakú svoju side-story.
Tak tohle zase zajima me. Muzes to nejak rozvest? Jak to asi funguje? $D
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti