Dnd 4e

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Quentin » 20. 8. 2009, 12:10

PK: za +2 do hodu by se dalo platit tolik, kolik dostává tvůj class za lvl
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay » 20. 8. 2009, 12:26

Hmm... naviazat to na level je dobra idea, aj ked mi ta cena pride vysoka. Takuto sumu by som si predstavoval bud za reroll, alebo za post-roll +5 (trebars).
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4587
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Naoki » 20. 8. 2009, 19:19

Hmm, u obou vidím problém.
Pokud budem bonus vázat ke stejnému číslu pro všechny, tak na tom na konci sice vydělaji defendři, ale několik buildů vyjde zkrátka kvůli málo HP a špatným bonusům z atributu (např. Battle Cleric, Thaneborn Barbarian, Wizard...)
Pokud budem vázat k počtu HP získaných za lvl, tak se v konečném důsledku nic nezmění. Každý class by mohl použít +- stejný počet bonusů, takže zase vydělaj ti s dobrým atributem a hodně skillu zezačátku.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Aljen » 20. 8. 2009, 20:15

vydělaj ti s dobrým atributem a hodně skillu zezačátku
cize ultranemenitelna core mechanika zostane neposkvrnena (v istom heretickom zmysle. Pravoverni dogmatici ma uz len za pomyslenie na zmenu PRAVIDIEL poslali do Tomb of Horrors za Gygaxom)

V inom ponati to znamena ze ti s prirodzenym talentom budu mat vacsie sance na uspech (a neuspech inde)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4587
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Naoki » 22. 8. 2009, 11:37

Vzhledem k tomu, že diskuze o skillech je na mrtvém bodě tak přejdu na něco jiného: Jak byste poupravili pravidla tak, aby šla udělat aréna mezi PC? Současná úprava mi připadá příliš Sudden Death, kdy striker s největší iniciativou vyhraje zápas. Napadla mě zatím jednoduchá úprava, kdy HP budou dvojnásobný a dmg poloviční. Bohužel při této úpravě budou healy velmi silné a postavy co jedou přes bonusy na bloodied posílené. Nějaké návrhy?

Uživatelský avatar
Blaine
Příspěvky: 1018
Registrován: 29. 7. 2009, 16:51

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Blaine » 22. 8. 2009, 13:44

Naoki: pokud chces v DnD 4ed zkouset hrac proti hracovi podle pravidel tvorby postav v PHB, tak nikdy nedosahnes vyrovnaneho souboje. Proste to nejde, kazda postava funguje na jinych principech a v duelu se proste treba takovy cleric nechyta. Pokud neni na dost vysokem lvl a neda takovy ten podivny banish - kdy zase vyhraje vzdycky. Pokud se trefi poprve. PvP v DnD 4ed - prakticky prevod do deskove hry, bych udelal tak, ze kazdy hrac si vytvori celou druzinu treba 4 postav a zkuis porazit druheho hrace se stejne velkou druzinou.
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4587
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Naoki » 22. 8. 2009, 14:04

Jde mi o áreny družina vs. družina, resp. stejná role vs. stejná role. Přesto se mi zdá, že při současných pravidlech je to nevyhovující

Uživatelský avatar
Blaine
Příspěvky: 1018
Registrován: 29. 7. 2009, 16:51

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Blaine » 24. 8. 2009, 09:52

Stejna role vs. stejna role je nerealna.
Nemuzes proste poslat fightera proti paladinovy - nefunguje to. Vyhrana inic samozrejme hraje velkou roli, ale neni to to hlavni. Jde o to, ze paladin ma vyber powers do subleadra a fighter spis do substrikera. Nevim jak to ma paladin v Divine Power, ale v zakladu ma fighter vetsi dmg output a paladin vic pomuze parte. A tohle se opakuje dal a dal. Postava proti postave nefunguje. Parta versus parta je podle me uz mozna. Ale nevim, nevim...
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay » 25. 8. 2009, 08:50

V DnD ma podla mna zmysel robit areny iba medzi 4clennymi teamami - to je totiz atomicka jednotka tej hry.

Ak chces duely postava proti postave, taky Burning Wheel ci Riddle of Steel je omnoho vhodnejsi (a to su zasa hry, kde teamove areny moc nebudu fungovat :D)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4587
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Naoki » 25. 8. 2009, 09:47

ok, tak jak byste upravili pravidla pro arénu 4-členných part? $D (i když IMO by šli i 5-ti členné а bylo by to i zajimavější)

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay » 25. 8. 2009, 11:26

Preco myslis, ze potrebuju upravovat?

(stvorclenne party mi pridu lepsie, lebo to stavia hracov pred zaujimave takticke volby ohladne osob a obsadenia)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4587
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Naoki » 25. 8. 2009, 11:31

Protože se mi zdaj přílíš "Sudden Death"

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Quentin » 25. 8. 2009, 11:48

Staci kdyz ma vic postav z grupy heal. Proste ten, kdo vyhraje inic nekoho dropne no; dokud je vic zvedacu, tak se nic nedeje.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Blaine
Příspěvky: 1018
Registrován: 29. 7. 2009, 16:51

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Blaine » 25. 8. 2009, 13:02

Udelej arenu co nejvic clenenou. Nedelej jenom obycejny kruh. Aby se dalo taktizovat. Pri jednoduche arene nema cenu nijak protezovat ranged classy - melee se dostanou na dosah prilis jednoduse. Pri slozite clenene arene se muze hodne taktizovat s covery.
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3020
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Sparkle » 26. 8. 2009, 00:00

Quentin píše:Je pravda, že jsou všechna povolání bojově vyvážená? Jestli ano, proč má barbarian, ranger i rogue rozdílnej počet skillů, proč nejsou vyvážené i skill challenge?

Mimochodem ability mají na skilly šílený vliv, a přitom se každá váže k jinému počtu, takže musí být hromady znevýhodněných buildů.
Podle me je to proto, ze skillu z str/con/dex je sice malo, ale jsou to ty zasadnejsi ktere pouzivas castejc a v dulezitejsich momentech. Tim by se to melo vyrovnat. Treba endurance vs streetwise: na co se asi v prubehu kampane hazi casteji?.. plus vetsinou je dobrodruzstvi postaveny tak, ze kdyz failnes streetwise tak se to da udelat este nejak jinak, zatimco kdyz failnes enduranci tak zmrznes / umres na nemoc / jsi proste v loji...

Naoki píše:Vzhledem k tomu, že diskuze o skillech je na mrtvém bodě tak přejdu na něco jiného: Jak byste poupravili pravidla tak, aby šla udělat aréna mezi PC? Současná úprava mi připadá příliš Sudden Death, kdy striker s největší iniciativou vyhraje zápas. Napadla mě zatím jednoduchá úprava, kdy HP budou dvojnásobný a dmg poloviční. Bohužel při této úpravě budou healy velmi silné a postavy co jedou přes bonusy na bloodied posílené. Nějaké návrhy?
Toto jsem resila ve sve kampani taky, a byl to opravdu problem... PCcka si obcas chtely dat navzajem po drzce a system na to neni uzpusobeny. Zatim to mam vyreseny tak, ze kazdy postava ma krome "character sheet" verze i "monster"verzi, kterou tam supnu kdyz se mlatej mezi sebou, a ten kdo bitku vyprovokoval ma "character sheet" verzi a ten druhy monster verzi. Nic lepsiho me nenapadlo.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host