[4e] D&D 4e - Obecná diskuze
[4e] D&D 4e - Obecná diskuze
Anotace v Databázi RPG
Hrdinové rozličných fantastických ras a povolání se v této hře vydávají vstříci dobrodružství. Čekají je epické bitvy a zapeklité úkoly. Jak hrdinové vítězí a přežívají různé nástrahy, zlepšují se: postupují po úrovních, získávají rozličné síly a magické předměty. Mohou se tak postavit ještě nebezpečnějším nestvůrám a nástrahám.
4. edice D&D je v rámci rodiny Dungeons & Dragons považována za černou ovci, která se od jiných verzí liší výrazným důrazem na podrobný taktický boj s přehršlem speciálních schopností a efektů. Je hrou, kterou ocení především příznivci taktických bojů na čtvercové mapě, vyváženého systému a postupného zlepšování schopností postav.
Trojici základních příruček tvoří Player's Handbook pro hráče, Dungeon Master's Guide pro pána hry a bestiář Monster Manual.
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [DnD 4e] Příšery
Líbí se mi většina potvor, zvláštní místo mají pavouci (hlavně Deathjump Spider) a draci se svým milonem útoků za kolo (pracka, pracka, dračí dech za akční bod... a ty jsi se nepohnul? tak tu máš ránu ocasem).
Navíc mi přijde děsně kewl možnost upravovat potvory šablonami (templates).
Třeba u těch goblinů jde velmi dobře zařídit, aby dokázali s postavami držet krok více než první dva tři levely a zároveň byli zajímaví a rozliční. Docela dobře si dokážu představit gobliní klan, jehož šamani si hrají s nekromancií (death master s drobnou úpravou, že bude fungovat na gobliny a oživená potvora dostane nemrtvácké zranitelnosti a odolnosti (radiant resp. necrotic damage). No a správný nekromantský šaman samozřejmě musí mít pár bodyguardů (template bodyguard).
Navíc mi přijde děsně kewl možnost upravovat potvory šablonami (templates).
Třeba u těch goblinů jde velmi dobře zařídit, aby dokázali s postavami držet krok více než první dva tři levely a zároveň byli zajímaví a rozliční. Docela dobře si dokážu představit gobliní klan, jehož šamani si hrají s nekromancií (death master s drobnou úpravou, že bude fungovat na gobliny a oživená potvora dostane nemrtvácké zranitelnosti a odolnosti (radiant resp. necrotic damage). No a správný nekromantský šaman samozřejmě musí mít pár bodyguardů (template bodyguard).
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Črtvrtá edice: rok poté
...je název Alnagova článku, který vyšel v novém Drakkaru, a v němž se autor kriticky vrací ke Čtvrté edici s ročním odstupem.
Co si o 4e myslíte rok poté? Už stačilo vychladnout počáteční nadšení? Nebo se vám naopak stále více zadírá pod kůži?
Já odpovědět nedokážu, protože jsem ji hrál právě jednou, a to bylo před tím rokem
...je název Alnagova článku, který vyšel v novém Drakkaru, a v němž se autor kriticky vrací ke Čtvrté edici s ročním odstupem.
Co si o 4e myslíte rok poté? Už stačilo vychladnout počáteční nadšení? Nebo se vám naopak stále více zadírá pod kůži?
Já odpovědět nedokážu, protože jsem ji hrál právě jednou, a to bylo před tím rokem
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Hraji ji pár měsíců. Vylžené počáteční nadšení ochladlo, nastoupila pragmatická kalkulace a přesvědčení, že tento systém mi zůstane velmi dlouho HJaksi mi dává to co potřebuji a zbytek si dělám dle sebe
Re: Dnd 4e
DnD 4E mě stále hodně baví hrát. Na začátku to bylo nadšení z příchodu zajímavě navržené hry. Dnes si tu hru užívám.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Dobre veci z neho som vykradol pre ine hry, co mi umoznilo zahodit tie zle
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Prve tri, co ma okamzite napadli su:
- presunutie "bremena hodu" na aktera - teda zjednotenie vyhodnocovania (viz savovanie proti magickym efektov v 3.5)
- rast vyuzitia konkretneho manevru (teda trebars "grapplovaci build") do sirky namiesto do vysky (v 3.5 ked som grapplovaci build viem robit rovnake spektrum grapplovych efektov, ale s omnoho vacsou sancou na uspech. V 4 ked som grapplovaci build, nemam zvysenu sancu uspiet na grapple, ale ak zagrapplujem robi to viac efektov/dodatocne efekty)
- odmenovanie znalosti bonusom namiesto postihovania neznalosti (viz weapon familiarity v 3.5 a v 4)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Peekay: Jak funguje v předchozích verzích skill encounter? To mě celkem zajímá...
Ten čtyřediční nám celkem fungoval (funguje), co vám na něm nesedí?
Ten čtyřediční nám celkem fungoval (funguje), co vám na něm nesedí?
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Pod skorsimi hrami som nemyslel skorsie verzie DnD - napriklad taky VtM ma Extended Roll uz v prvej edicii z 1991... a ked si precitas priklad, je to uplne jasny socialne zalozeny skill encounter.
4e skill encounter trpi realne presne tymi chorobami, ktorymi trpeli Crepy, kym mali variabilnu dlzku ciela
Teda ked je encounter na 8 vyhier (a teda 4 prehry) a zatial je stav 7/0, znamena to, ze musim vymysliet potencialne az 4 rozlicne sposoby, ako encounter ukoncit. Zaroven ale prehry v tychto sposoboch nemozu znamenat, ze som definitivne prehral (pretoze to je pravda az pri stave 7/3).
Dalej to tiez nie je az take horuce so "zapajanim tichych hracov" (co bola tusim velka proklamovana inovacia s.e.), ani s nemonotonnostou (nic mi nebrani pouzivat najvacsi z applicable skillov, casto sa tak aj opakovane v ramci jednoho encounteru deje - suvisi taktiez s vyssie spominanym problemom).
Dalej je tam take problematicke ono urcovanie, ktory skill je vobec pouzitelny v danom s.e. - cisto podla pravidiel to tusim urcuje GM (a navyse dopredu!!!), hracska kreativita teda nema velmi miesto (co bola dalsia z ohlasovanych inovacii s.e.) - iste, hrac ma vymyslat ako pouzije skill - ale iba z GMom dopredu definovaneho zoznamu.
Boli s tym este dalsie problemy (ktore v podstate suviseli so snahami fixnut vyssie spominane ukazy), ale momentalne z hlavy si nespominam.
4e skill encounter trpi realne presne tymi chorobami, ktorymi trpeli Crepy, kym mali variabilnu dlzku ciela
Teda ked je encounter na 8 vyhier (a teda 4 prehry) a zatial je stav 7/0, znamena to, ze musim vymysliet potencialne az 4 rozlicne sposoby, ako encounter ukoncit. Zaroven ale prehry v tychto sposoboch nemozu znamenat, ze som definitivne prehral (pretoze to je pravda az pri stave 7/3).
Dalej to tiez nie je az take horuce so "zapajanim tichych hracov" (co bola tusim velka proklamovana inovacia s.e.), ani s nemonotonnostou (nic mi nebrani pouzivat najvacsi z applicable skillov, casto sa tak aj opakovane v ramci jednoho encounteru deje - suvisi taktiez s vyssie spominanym problemom).
Dalej je tam take problematicke ono urcovanie, ktory skill je vobec pouzitelny v danom s.e. - cisto podla pravidiel to tusim urcuje GM (a navyse dopredu!!!), hracska kreativita teda nema velmi miesto (co bola dalsia z ohlasovanych inovacii s.e.) - iste, hrac ma vymyslat ako pouzije skill - ale iba z GMom dopredu definovaneho zoznamu.
Boli s tym este dalsie problemy (ktore v podstate suviseli so snahami fixnut vyssie spominane ukazy), ale momentalne z hlavy si nespominam.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Dnd 4e
Mne na s.e. najviac vadí, že je to taká zostrihaná kolážová scéna. Jeden presviedča, druhý lezie, tretí číta zaprášenú knihu v archíve - a voilá, uspeli sme.
Dá sa tomu čiastočne zabrániť tým, že GM určí všelijaké dodatočné podmienky - napríklad ak druhýkrát neuspeješ na Diplomacy, gróf sa nahnevá a nejaký iný skill už nebude fungovať. To ale vyžaduje ohromnú prípravu a opäť to zlyháva na kritériu hráčskej kreativity a prípadne transparentnosti.
Dá sa tomu čiastočne zabrániť tým, že GM určí všelijaké dodatočné podmienky - napríklad ak druhýkrát neuspeješ na Diplomacy, gróf sa nahnevá a nejaký iný skill už nebude fungovať. To ale vyžaduje ohromnú prípravu a opäť to zlyháva na kritériu hráčskej kreativity a prípadne transparentnosti.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
[DnD 4e] Dobrodružství
Zde je pár dobrodružství ke stažení zdarma.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dnd 4e
Dotaz: bere se teleportation jako pohyb?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: Dnd 4e
Naoki: Ano. Je to speciální druh pohybu (např. jde přes překážky a neovlivňuje ho těžký terén). Vzhledem k tomu, že teleportace není nativní pohyb ale speciální (power), jde o vidět i u jeho popisu.
Např. Eladrini mají rasový rys (schopnost) zvanou Fey Step. V popisu schopnosti je vidět, že jde o encounter power (schopnost, kterou jde použít 1x za střetnutí), teleportaci, Move Action (pohybová akce) a Personal (osobní - jde použít jen na sebe).
Např. Eladrini mají rasový rys (schopnost) zvanou Fey Step. V popisu schopnosti je vidět, že jde o encounter power (schopnost, kterou jde použít 1x za střetnutí), teleportaci, Move Action (pohybová akce) a Personal (osobní - jde použít jen na sebe).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dnd 4e
Šlo mi o to, že trpaslíci maji nově feat, který jim dá +1 na útok než se pohnou, tak jsem si říkal jestli by to šlo takhle kombinovat
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: Dnd 4e
Další dotaz: počítá se bonus na saves (třeba ten z featu od humana) i do death saves?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Jezus, radunamlejn a 6 hostů