[4e] D&D 4e - Obecná diskuze

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[4e] D&D 4e - Obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi RPG

Hrdinové rozličných fantastických ras a povolání se v této hře vydávají vstříci dobrodružství. Čekají je epické bitvy a zapeklité úkoly. Jak hrdinové vítězí a přežívají různé nástrahy, zlepšují se: postupují po úrovních, získávají rozličné síly a magické předměty. Mohou se tak postavit ještě nebezpečnějším nestvůrám a nástrahám.

4. edice D&D je v rámci rodiny Dungeons & Dragons považována za černou ovci, která se od jiných verzí liší výrazným důrazem na podrobný taktický boj s přehršlem speciálních schopností a efektů. Je hrou, kterou ocení především příznivci taktických bojů na čtvercové mapě, vyváženého systému a postupného zlepšování schopností postav.

Trojici základních příruček tvoří Player's Handbook pro hráče, Dungeon Master's Guide pro pána hry a bestiář Monster Manual.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [DnD 4e] Příšery

Příspěvek od Conlai »

Líbí se mi většina potvor, zvláštní místo mají pavouci (hlavně Deathjump Spider) a draci se svým milonem útoků za kolo (pracka, pracka, dračí dech za akční bod... a ty jsi se nepohnul? tak tu máš ránu ocasem).

Navíc mi přijde děsně kewl možnost upravovat potvory šablonami (templates).

Třeba u těch goblinů jde velmi dobře zařídit, aby dokázali s postavami držet krok více než první dva tři levely a zároveň byli zajímaví a rozliční. Docela dobře si dokážu představit gobliní klan, jehož šamani si hrají s nekromancií (death master s drobnou úpravou, že bude fungovat na gobliny a oživená potvora dostane nemrtvácké zranitelnosti a odolnosti (radiant resp. necrotic damage). No a správný nekromantský šaman samozřejmě musí mít pár bodyguardů (template bodyguard).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Markus »

Črtvrtá edice: rok poté

...je název Alnagova článku, který vyšel v novém Drakkaru, a v němž se autor kriticky vrací ke Čtvrté edici s ročním odstupem.

Co si o 4e myslíte rok poté? Už stačilo vychladnout počáteční nadšení? Nebo se vám naopak stále více zadírá pod kůži?
Já odpovědět nedokážu, protože jsem ji hrál právě jednou, a to bylo před tím rokem :wink:
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od zrzavec »

Hraji ji pár měsíců. Vylžené počáteční nadšení ochladlo, nastoupila pragmatická kalkulace a přesvědčení, že tento systém mi zůstane velmi dlouho :) HJaksi mi dává to co potřebuji a zbytek si dělám dle sebe :)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od ShadoWWW »

DnD 4E mě stále hodně baví hrát. Na začátku to bylo nadšení z příchodu zajímavě navržené hry. Dnes si tu hru užívám. :D
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay »

Dobre veci z neho som vykradol pre ine hry, co mi umoznilo zahodit tie zle :P
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21019
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Markus »

To by mě zajímalo, které byly ty dobré ukradeníhodné...
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay »

Prve tri, co ma okamzite napadli su:
  • presunutie "bremena hodu" na aktera - teda zjednotenie vyhodnocovania (viz savovanie proti magickym efektov v 3.5)
  • rast vyuzitia konkretneho manevru (teda trebars "grapplovaci build") do sirky namiesto do vysky (v 3.5 ked som grapplovaci build viem robit rovnake spektrum grapplovych efektov, ale s omnoho vacsou sancou na uspech. V 4 ked som grapplovaci build, nemam zvysenu sancu uspiet na grapple, ale ak zagrapplujem robi to viac efektov/dodatocne efekty)
  • odmenovanie znalosti bonusom namiesto postihovania neznalosti (viz weapon familiarity v 3.5 a v 4)
(Ak ste sa pozastavili nad absenciou Skill Encounteru - nejde o omyl. Ten bol realne obsiahnuty uz v skorsich hrach, nejde o ziadnu divoku inovaciu. Navyse v defaultnej 4e implementacii poriadne nefunguje tak, aby by som si to predstavoval)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12367
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Ecthelion »

Peekay: Jak funguje v předchozích verzích skill encounter? To mě celkem zajímá...

Ten čtyřediční nám celkem fungoval (funguje), co vám na něm nesedí?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay »

Pod skorsimi hrami som nemyslel skorsie verzie DnD - napriklad taky VtM ma Extended Roll uz v prvej edicii z 1991... a ked si precitas priklad, je to uplne jasny socialne zalozeny skill encounter.

4e skill encounter trpi realne presne tymi chorobami, ktorymi trpeli Crepy, kym mali variabilnu dlzku ciela ;)

Teda ked je encounter na 8 vyhier (a teda 4 prehry) a zatial je stav 7/0, znamena to, ze musim vymysliet potencialne az 4 rozlicne sposoby, ako encounter ukoncit. Zaroven ale prehry v tychto sposoboch nemozu znamenat, ze som definitivne prehral (pretoze to je pravda az pri stave 7/3).

Dalej to tiez nie je az take horuce so "zapajanim tichych hracov" (co bola tusim velka proklamovana inovacia s.e.), ani s nemonotonnostou (nic mi nebrani pouzivat najvacsi z applicable skillov, casto sa tak aj opakovane v ramci jednoho encounteru deje - suvisi taktiez s vyssie spominanym problemom).

Dalej je tam take problematicke ono urcovanie, ktory skill je vobec pouzitelny v danom s.e. - cisto podla pravidiel to tusim urcuje GM (a navyse dopredu!!!), hracska kreativita teda nema velmi miesto (co bola dalsia z ohlasovanych inovacii s.e.) - iste, hrac ma vymyslat ako pouzije skill - ale iba z GMom dopredu definovaneho zoznamu.

Boli s tym este dalsie problemy (ktore v podstate suviseli so snahami fixnut vyssie spominane ukazy), ale momentalne z hlavy si nespominam.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Bifi »

Mne na s.e. najviac vadí, že je to taká zostrihaná kolážová scéna. Jeden presviedča, druhý lezie, tretí číta zaprášenú knihu v archíve - a voilá, uspeli sme.

Dá sa tomu čiastočne zabrániť tým, že GM určí všelijaké dodatočné podmienky - napríklad ak druhýkrát neuspeješ na Diplomacy, gróf sa nahnevá a nejaký iný skill už nebude fungovať. To ale vyžaduje ohromnú prípravu a opäť to zlyháva na kritériu hráčskej kreativity a prípadne transparentnosti.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

[DnD 4e] Dobrodružství

Příspěvek od ShadoWWW »

Zde je pár dobrodružství ke stažení zdarma.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5471
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Naoki »

Dotaz: bere se teleportation jako pohyb?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od ShadoWWW »

Naoki: Ano. Je to speciální druh pohybu (např. jde přes překážky a neovlivňuje ho těžký terén). Vzhledem k tomu, že teleportace není nativní pohyb ale speciální (power), jde o vidět i u jeho popisu.

Např. Eladrini mají rasový rys (schopnost) zvanou Fey Step. V popisu schopnosti je vidět, že jde o encounter power (schopnost, kterou jde použít 1x za střetnutí), teleportaci, Move Action (pohybová akce) a Personal (osobní - jde použít jen na sebe).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5471
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Naoki »

Šlo mi o to, že trpaslíci maji nově feat, který jim dá +1 na útok než se pohnou, tak jsem si říkal jestli by to šlo takhle kombinovat :)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5471
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Naoki »

Další dotaz: počítá se bonus na saves (třeba ten z featu od humana) i do death saves?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Jezus, radunamlejn a 6 hostů