[4e] D&D 4e - Obecná diskuze
[4e] D&D 4e - Obecná diskuze
Anotace v Databázi RPG
Hrdinové rozličných fantastických ras a povolání se v této hře vydávají vstříci dobrodružství. Čekají je epické bitvy a zapeklité úkoly. Jak hrdinové vítězí a přežívají různé nástrahy, zlepšují se: postupují po úrovních, získávají rozličné síly a magické předměty. Mohou se tak postavit ještě nebezpečnějším nestvůrám a nástrahám.
4. edice D&D je v rámci rodiny Dungeons & Dragons považována za černou ovci, která se od jiných verzí liší výrazným důrazem na podrobný taktický boj s přehršlem speciálních schopností a efektů. Je hrou, kterou ocení především příznivci taktických bojů na čtvercové mapě, vyváženého systému a postupného zlepšování schopností postav.
Trojici základních příruček tvoří Player's Handbook pro hráče, Dungeon Master's Guide pro pána hry a bestiář Monster Manual.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obsidian Skill Challenge System
A Mytkova verze vypada jak?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Obsidian Skill Challenge System
*skrabe sa na hlave* no to by zaujmalo aj mnaQuentin píše:A Mytkova verze vypada jak?
DRD2
"I thrust that you understand it isn't just the Narator's job to make sure everybody's having fun. It's everybody's job to make sure everybody is having fun."
- Jonh Wick, Houses of the Blooded
"I thrust that you understand it isn't just the Narator's job to make sure everybody's having fun. It's everybody's job to make sure everybody is having fun."
- Jonh Wick, Houses of the Blooded
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obsidian Skill Challenge System
Mas povedane DC na finalny hod (ktore je vacsinou dost divoke). Predtym mozes robit kolko hodov uznas za vhodne - kazdy success ti da +2 do finalneho hodu, kazdy neuspech -2 (pripadne -1, to este treba otestovat)*.Quentin píše:A Mytkova verze vypada jak?
Realne to teda funguje tak, ze ides kolecka skill challengu kym hraci chcu (a generuje sa zaujimavy content), potom si povies "finale!" a das ten posledny check. Podla neho sa urci, ci bol challenge vyhraty alebo prehraty.
((podobnost s Crepmi nie je nahodna ))
---------------------------------------------------------------------------------------------------
* - mozno tie plusy a minusy boli aj do nasledujucich hodov v skill challengi, to uz si presne nespominam. Mytko to ale blahej pamati popisoval kdesi na d20.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Obsidian Skill Challenge System
Ty blaho, na to som uz uplne zabudol...Peekay píše:...
Pri poslednej hre (asi pol roka po predposlednej) som hral tak nejak od oka.
Naposledy upravil(a) Mytko dne 13. 8. 2009, 17:26, celkem upraveno 1 x.
DRD2
"I thrust that you understand it isn't just the Narator's job to make sure everybody's having fun. It's everybody's job to make sure everybody is having fun."
- Jonh Wick, Houses of the Blooded
"I thrust that you understand it isn't just the Narator's job to make sure everybody's having fun. It's everybody's job to make sure everybody is having fun."
- Jonh Wick, Houses of the Blooded
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternative Skill Challenge Systems
Ved na to ma mas, aby som ti taketo veci pripominal, nie?
(a este na instalacie obskurnych operacnych systemov)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Este poznamka - zamyslal som sa nad tym a myslim, ze v duchu povodneho skill challenge by bolo taketo nieco (modifikacia predosleho postu):
(a este na instalacie obskurnych operacnych systemov)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Este poznamka - zamyslal som sa nad tym a myslim, ze v duchu povodneho skill challenge by bolo taketo nieco (modifikacia predosleho postu):
- kumulativny modifikator plati na vsetky dalsie hody, nie iba na finalny
- za uspesny (nefinalny) hod je +1, za neuspesny je -2
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Je pravda, že jsou všechna povolání bojově vyvážená? Jestli ano, proč má barbarian, ranger i rogue rozdílnej počet skillů, proč nejsou vyvážené i skill challenge?
Mimochodem ability mají na skilly šílený vliv, a přitom se každá váže k jinému počtu, takže musí být hromady znevýhodněných buildů.
Např Rogue Artful dodger má bez tréninku jen za vlastnosti +4(+9 někde na epic lvlu, coz je větší bonus než samotný trénink) thievery, acrobatics, stealth a +2(+7 na epic lvlu) diplomacy, bluff, intimidate, streetwise a to ještě než si vybere svých 6 trenovaných skillů. Zatímco Rageblood Barbarian má +4(+9) athletics a +2(+7) endurance a má trénink jen ve třech skillech.
Přijde mi to hrozně nefér; fňuk.
Mimochodem ability mají na skilly šílený vliv, a přitom se každá váže k jinému počtu, takže musí být hromady znevýhodněných buildů.
Např Rogue Artful dodger má bez tréninku jen za vlastnosti +4(+9 někde na epic lvlu, coz je větší bonus než samotný trénink) thievery, acrobatics, stealth a +2(+7 na epic lvlu) diplomacy, bluff, intimidate, streetwise a to ještě než si vybere svých 6 trenovaných skillů. Zatímco Rageblood Barbarian má +4(+9) athletics a +2(+7) endurance a má trénink jen ve třech skillech.
Přijde mi to hrozně nefér; fňuk.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
V dnd se za railroad dokonce platiHand of Fate
A ghostly apparition appears to give you basic guidance
about a course of action.
Level: 4
Category: Divination
Time: 10 minutes
Duration: 10 minutes
Component Cost: 70 gp
Market Price: 175 gp
Key Skill: Religion (no
check)
When you perform the ritual, ask up to three questions
about possible courses of action. A translucent blue hand
appears and indicates with a gesture what the most
rewarding course of action is.
If you describe courses of action that refer to directions
or specific objects, then the hand points toward the choice
that bears the greatest reward. If you ask the hand, “Should
we head down the stairs or through the doors?” then the
hand responds by pointing either to the stairs or the doors.
If you ask the hand, “Which of these three levers should
we pull first?” then the hand responds by pointing to a
lever.
If you describe only a single course of action, the ritual
assumes that inaction is your other option. The hand either
beckons you (to indicate that you should proceed) or gestures
for you to halt. For example, the question “Should we
explore the ruins of Solitronia?” results in the hand either
beckoning you or gesturing for you to halt.
The hand can’t assess events in the far future; its judgment
extends only to likely events in the next hour. If the
hand can’t indicate a preference, the ritual has no effect
and expends no components.
There are two drawbacks to using the ritual to aid your
decisions. First, fate values rewards over risk, and this ritual
provides guidance accordingly. It points you toward a high
risk, high reward option before pointing you toward a low
risk, low reward alternative. For example, if one tunnel
leads to a dragon and great wealth and the other tunnel
leads back to town, then the hand points toward the
dragon. However, a high risk, low reward alternative is considered
less rewarding than a low risk, low reward option.
Second, the hand can choose only the most rewarding
course of action relative to the alternatives provided.
That doesn’t mean that the indicated choice is necessarily
a good idea, only that it’s a better idea than the other
options you’ve indicated. In the example above, if all three
levers activate traps, then the hand points toward the lever
that triggers a trap less lethal than the others.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Dnd 4e
pouzi Mytkovu upravu, odstranit zo systemu automaticke zvysovanie vsetkeho mozneho + 1/2 za level.Quentin píše:Přijde mi to hrozně nefér; fňuk.
Nemusis prepisovat dennik a rozdiel nebude ziadny ... kedze aj DCcka a potvory sa zlepsuju rovnako (a ide teda len o opticke levelovanie)
Potom skillfocus dostane iny vyznam aj na episckom leveli
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Aljen: prave, ze se nic nezmeni, ne? To lvlovani je jen opticke, takze kdyz ten klam vyhodis, tak cisla budou sedet porad stejne (vcetne toho skill focusu). Porad budou se zvedajicimi se staty nektera povolani ve vyhode.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Ono je to trochu zlozitejsie s tym zahodenim polky levelu... okrem ineho ti to spravi, ze potvory pod tvojim levelom budu pre teba tazsim encountrom a nad tvojim levelom lahsim (nez v povodnom nastaveni). Takze vlastne trochu vyrovnavas silovu krivku levelovania sa - level 2 potvory budu stale zmysluplne aj pre level 10 manikov - sure, hrdinovia budu mat kopec HP a vela rozlicnych powerov, ale nebudu davat prakticky automaticke hity a nebudu nezasiahnutelni.Quentin píše: Aljen: prave, ze se nic nezmeni, ne?
Naposledy upravil(a) Peekay dne 18. 8. 2009, 11:26, celkem upraveno 1 x.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
PK: to se mi celkem zamlouva, ale nechtelo by se mi na kazdy encounter prepocitavat staty potvoram.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Nepotrebujes. V skutocnosti staci trochu upravit mnozstva XP, ktore za potvory davas. Tym zohladnis prave tento posun narocnosti. Co sa upravovania statov tyka, iba vypustis tu polku levelu odvsadial a si dobry.Quentin píše:PK: to se mi celkem zamlouva, ale nechtelo by se mi na kazdy encounter prepocitavat staty potvoram.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
tak zkouším, jak se tohle bude líbit na d20
http://www.d20.cz/diskuze/pravidla-diskuze/50635.html
zapoměl jsem na něco?
http://www.d20.cz/diskuze/pravidla-diskuze/50635.html
zapoměl jsem na něco?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Dnd 4e
kebyze tam dodas ze je to uprava od odpornej bratislavskej mafie tak by bol flame hned v prvom poste a nie az na druhej strane
Zasah do core rules?
Odstranit mechanizmus ktory ma ... OPTICKY vyznam.
Velke cisielka su super a ked sa este zvacsuju clovek chrochta blahom.
Ale ked clovek na to nema ziadny vplyv (ako v 3.5 pri skiloch) tak je to zbytocny privesok. Aspon pre nasu skupinu.
A kedze sme naposledy dopadli z horiacej vzducholode na ostrov kanibalov ako bohovia po zlikvidovani pocenej posadky, zas AZ taky neepicky lowfantasy to nie je
(Btw. To ze lod zacala horiet, padat, ze boli len 2 lietajuce kridla na 3 postavy a ze doleteli na ostrov kanibalov boli vsetko veci ktore vniesli hraci do hry ... podla uz napisanych pravidiel: komplikacia = +action point pre grupu)
Zasah do core rules?
Odstranit mechanizmus ktory ma ... OPTICKY vyznam.
Velke cisielka su super a ked sa este zvacsuju clovek chrochta blahom.
Ale ked clovek na to nema ziadny vplyv (ako v 3.5 pri skiloch) tak je to zbytocny privesok. Aspon pre nasu skupinu.
A kedze sme naposledy dopadli z horiacej vzducholode na ostrov kanibalov ako bohovia po zlikvidovani pocenej posadky, zas AZ taky neepicky lowfantasy to nie je
(Btw. To ze lod zacala horiet, padat, ze boli len 2 lietajuce kridla na 3 postavy a ze doleteli na ostrov kanibalov boli vsetko veci ktore vniesli hraci do hry ... podla uz napisanych pravidiel: komplikacia = +action point pre grupu)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Docela mi na vynechání lvl/2 vadí, že se nízko a vysokolvlové postavy nebudou téměř lišit ve skillech (už chápu tu tvojí poznámku o významu skill focusu)
Zkusím v sobotu. Měl bych o tom vědět něco víc? (postavy mají vlastní AP podle pravidel nebo méně? Jak musí komplikace vypadat, aby se počítala? Hráč může komplikovat jen skrze netaktické volby postavy, nebo občas dostane i vypravěčské pravomoci?)
tastyboli vsetko veci ktore vniesli hraci do hry ... podla uz napisanych pravidiel: komplikacia = +action point pre grupu)
Zkusím v sobotu. Měl bych o tom vědět něco víc? (postavy mají vlastní AP podle pravidel nebo méně? Jak musí komplikace vypadat, aby se počítala? Hráč může komplikovat jen skrze netaktické volby postavy, nebo občas dostane i vypravěčské pravomoci?)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů