[4e] D&D 4e - Obecná diskuze
[4e] D&D 4e - Obecná diskuze
Anotace v Databázi RPG
Hrdinové rozličných fantastických ras a povolání se v této hře vydávají vstříci dobrodružství. Čekají je epické bitvy a zapeklité úkoly. Jak hrdinové vítězí a přežívají různé nástrahy, zlepšují se: postupují po úrovních, získávají rozličné síly a magické předměty. Mohou se tak postavit ještě nebezpečnějším nestvůrám a nástrahám.
4. edice D&D je v rámci rodiny Dungeons & Dragons považována za černou ovci, která se od jiných verzí liší výrazným důrazem na podrobný taktický boj s přehršlem speciálních schopností a efektů. Je hrou, kterou ocení především příznivci taktických bojů na čtvercové mapě, vyváženého systému a postupného zlepšování schopností postav.
Trojici základních příruček tvoří Player's Handbook pro hráče, Dungeon Master's Guide pro pána hry a bestiář Monster Manual.
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vážná zranění
V Advanced Player's Guide od EXPu byla tahle pravidla pro vážná zranění. V podstatě se jedná o separátní "wound-track" připomínající řešením nemoci z DMG. Pro opravdové drsňáky je tam i možnost zahrnout lokalizovaná zranění (oči, nohy atd).
V DMG tuším je jen zmínka v nápadech na house rules. Ale nechce se mi vstávat od počítače a jít to hledat.
V DMG tuším je jen zmínka v nápadech na house rules. Ale nechce se mi vstávat od počítače a jít to hledat.
Re: Vážná zranění
Parádni mechanika...moji chlapci se mají na co těšit...
Díky Conlaii (a kluci ti taky určitě poděkujou )
Díky Conlaii (a kluci ti taky určitě poděkujou )
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
Re: Vážná zranění
Nepoděkujou :>:o/
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- Fingalen
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vážná zranění
My s tym u Conlaia hrame a nie je to zle. (zatial) Co mmne na tom pride super je, ako sa postava stava opatrnejsou, ked jej healing surges klesnu pod polovicu. Nemyslim, ze by to bola az taka komplikacia a ani ze by to az tak vazne obmedzovalo zranene postavy, ze by sa nedali rozumne hrat. Na druhu stranu ta to nuti stravit viac casu regenerovanim sil, ked uz nejake vazne zranenia pochytas.
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..
I've joined the resistance.
I've joined the resistance.
[DnD4e] Player's Handbook 2
Co říkáte na novou příručku?
Já jsem ji zatím ještě neměl moc času studovat, ale na první pohled se mi ilustrace líbí mnohem víc než v základní PHB. Líbí se mi také nová povolání a rasy. Abych to upřesnil, líbí se mi hlavně z hlediska herních mechanik. Jejich velmi zajímavé a originálně řešené zvláštní schopnosti. Je jich taky docela dost, tak je z čeho vybírat.
V rasách mi trochu chybí víc malých nebo naopak velkých ras. Např. tradiční Skřítci nebo Trolové (Krollové? ). Z povolání mi chybí Kněz (a Alchymista ). Vážně, WotC vymýšlí velmi zajímavé originální rasy. Ale hodně lidí si chce zahrát DnD právě proto, že si chtějí prožít dobrodružství, co četli v nějaké fantasy knize. A pak jsou smutní, že si nemohou zahrát za rasy tradiční pro fantasy literaturu. Toto rozhodně neberu jako mínus. I tak je toho v PHB2 požehnaně. Jen jako jinou možnost. Jaký je váš názor na tradiční vs originální rasy a povolání v RPG? Mělo by RPG obsahovat spíš tradiční rasy fantasy literatury nebo naopak vymýšlet vlastní, nové?
Hodně mě potěšily odkazy na background postavy a role playing. První PHB byl hlavně o uvedení nových hráčů do RPG. Hodně důrazu na bojová setkání a dovednostní výzvy. Prostě to, po čem jdou začínající hráči. Pro zkušenější to byla taky zábava, protože to bylo perfektně vyvážené, jednoduché a zábavné.
V PHB2 se jakoby říká: OK, prošli jste už mnoha bitvami a zvládli jste mnohé zkoušky, pojďme se teď trochu víc pobavit o charakteru vaší postavy, její minulosti a hraní rolí. Ale nemá to být vnitrospyt do morku kostí. Prostě jen tolik, kolik je zábavné. A kolik je zábavné? To ať si každý určí sám.
Celkově mě PHB2 hodně potěšil a nadchnul. Je to vynikající doplňek PHB(1) a splněný sen mnoha hráčů DND.
A nezapomeňte, že tuto sobotu 21.3.2009 se koná DND Day. Tak ať už přijdete na oficiální setkání nebo ne, určitě dejte tento víkend DND šanci a zkuste si zahrát. Třeba vás to chytne.
Já jsem ji zatím ještě neměl moc času studovat, ale na první pohled se mi ilustrace líbí mnohem víc než v základní PHB. Líbí se mi také nová povolání a rasy. Abych to upřesnil, líbí se mi hlavně z hlediska herních mechanik. Jejich velmi zajímavé a originálně řešené zvláštní schopnosti. Je jich taky docela dost, tak je z čeho vybírat.
V rasách mi trochu chybí víc malých nebo naopak velkých ras. Např. tradiční Skřítci nebo Trolové (Krollové? ). Z povolání mi chybí Kněz (a Alchymista ). Vážně, WotC vymýšlí velmi zajímavé originální rasy. Ale hodně lidí si chce zahrát DnD právě proto, že si chtějí prožít dobrodružství, co četli v nějaké fantasy knize. A pak jsou smutní, že si nemohou zahrát za rasy tradiční pro fantasy literaturu. Toto rozhodně neberu jako mínus. I tak je toho v PHB2 požehnaně. Jen jako jinou možnost. Jaký je váš názor na tradiční vs originální rasy a povolání v RPG? Mělo by RPG obsahovat spíš tradiční rasy fantasy literatury nebo naopak vymýšlet vlastní, nové?
Hodně mě potěšily odkazy na background postavy a role playing. První PHB byl hlavně o uvedení nových hráčů do RPG. Hodně důrazu na bojová setkání a dovednostní výzvy. Prostě to, po čem jdou začínající hráči. Pro zkušenější to byla taky zábava, protože to bylo perfektně vyvážené, jednoduché a zábavné.
V PHB2 se jakoby říká: OK, prošli jste už mnoha bitvami a zvládli jste mnohé zkoušky, pojďme se teď trochu víc pobavit o charakteru vaší postavy, její minulosti a hraní rolí. Ale nemá to být vnitrospyt do morku kostí. Prostě jen tolik, kolik je zábavné. A kolik je zábavné? To ať si každý určí sám.
Celkově mě PHB2 hodně potěšil a nadchnul. Je to vynikající doplňek PHB(1) a splněný sen mnoha hráčů DND.
A nezapomeňte, že tuto sobotu 21.3.2009 se koná DND Day. Tak ať už přijdete na oficiální setkání nebo ne, určitě dejte tento víkend DND šanci a zkuste si zahrát. Třeba vás to chytne.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Player's Handbook 2
Musím uznat, že PHB2 je parádní. Skvěle napsaná a dobře doplňující. Nová povolání jsou excelentní a ten počet...a tak krátce po vydání jedničky, na to nejsem zvyklý
Rasy jsou velmi dobré, v první chvíli mě trošku rozhořčilo něco jako "Poloanděl" ale na druhou stranu, je to fantasy a ne žádný pokus o reálný středověk. Bral bych více klasických ras i s backgroundem, ale Half-Orc je můj nejoblíbenější kámoš
Přesně se jim podařilo vystihnout jak to letí - prvních pár hraní byly v našich hrách hlavně boje a boje a boje. Teď už přidávám i příběh, PHB2 je tu včas
Rasy jsou velmi dobré, v první chvíli mě trošku rozhořčilo něco jako "Poloanděl" ale na druhou stranu, je to fantasy a ne žádný pokus o reálný středověk. Bral bych více klasických ras i s backgroundem, ale Half-Orc je můj nejoblíbenější kámoš
Přesně se jim podařilo vystihnout jak to letí - prvních pár hraní byly v našich hrách hlavně boje a boje a boje. Teď už přidávám i příběh, PHB2 je tu včas
- lotrando
- Příspěvky: 586
- Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Player's Handbook 2
Souhlasím, tato příručka se velmi povedla. e to důležité i pro celou značku 4E. Snad konečně všem došlo, že to není náhoda
Z nových ras se mi asi nejvíc líbí shifteři a pak gnómové. Ti se zbavili takového toho dětského nádechu malých skřítků, podobně jako půlčíci své obloustlosti v PHB1. Někoho to asi mrzí, já bych si to konečně snad i zahrál.
Povolání dobře doplňují role, které zatím chyběly s ohledem na power source. Je tu arcana striker, divine striker, arcana leader apod.
erratované skilly jsou konečně po ruce v příručce a ne jako poznámky co se pořád ztrácejí.
teď už jen update character builder příští týden a novou skupinu, ať si zkusím shamana
Z nových ras se mi asi nejvíc líbí shifteři a pak gnómové. Ti se zbavili takového toho dětského nádechu malých skřítků, podobně jako půlčíci své obloustlosti v PHB1. Někoho to asi mrzí, já bych si to konečně snad i zahrál.
Povolání dobře doplňují role, které zatím chyběly s ohledem na power source. Je tu arcana striker, divine striker, arcana leader apod.
erratované skilly jsou konečně po ruce v příručce a ne jako poznámky co se pořád ztrácejí.
teď už jen update character builder příští týden a novou skupinu, ať si zkusím shamana
Petr "Lotrando" Kulda
Re: Player's Handbook 2
Tak napoprvý co jsem phb2 otevřel a narychlo prolistoval jsem si myslel že je nevyvážený, třeba featy +4 k for, will a ref když v phb1 byli +2, řikal jsem si cože? to uplně zahazujou ty starý featy...pak jsem si je pořádně přečetl celý a ty chybi co se my tam nelíbili jsem pochopil (+2 můžete dostat na paragonu, +4 na epicu, počkat dýl a platit lepšíma slotama na featy) a jsem z nich konečně nadšený
Celkově je to parádní příručka, prakticky všechny ilustrace se my fakt líbí (kromě obálky, ta krystaliská sekera a ten divnej obleček na tej shifterce se my fakt nelíbí...)
A když už jsme u toho chci se Vás zeptat na jednu věc co jsem nepochopil, jak by jste vysvětlily tuhle schopnost?
Manifest the Divine (24th level): You can use
each of your Channel Divinity powers once per
encounter. In addition, you can select any Channel
Divinity feat, even if you do not worship the
required god.
Najdete jí na straně 175, plánuju jí totiž za 20 lvlů pro mýho clerika
Jediný co my trošičku chybí je to, že rasy v základních pravidel mají u sebe míň fluffu než rasy "doplňkový" dovydávaný později v Dragonech, tam je toho o nich mnohem víc...a taky sakra čekam na update charakter builderu, nebaví mě dělat postavy na papíře...sem hrozně zlenivěl
Celkově je to parádní příručka, prakticky všechny ilustrace se my fakt líbí (kromě obálky, ta krystaliská sekera a ten divnej obleček na tej shifterce se my fakt nelíbí...)
A když už jsme u toho chci se Vás zeptat na jednu věc co jsem nepochopil, jak by jste vysvětlily tuhle schopnost?
Manifest the Divine (24th level): You can use
each of your Channel Divinity powers once per
encounter. In addition, you can select any Channel
Divinity feat, even if you do not worship the
required god.
Najdete jí na straně 175, plánuju jí totiž za 20 lvlů pro mýho clerika
Jediný co my trošičku chybí je to, že rasy v základních pravidel mají u sebe míň fluffu než rasy "doplňkový" dovydávaný později v Dragonech, tam je toho o nich mnohem víc...a taky sakra čekam na update charakter builderu, nebaví mě dělat postavy na papíře...sem hrozně zlenivěl
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Player's Handbook 2
Ta je dostjednoduchá. :
SMíš každou ze svých channel divinity powers použít jednou za enc (jinak je to asi omezen na jednu, nebo nevím přesně jak). No a hlavně, smíš si brát náboženský featy a nemusíš uctívat to božstvo. Parádní dovednost
SMíš každou ze svých channel divinity powers použít jednou za enc (jinak je to asi omezen na jednu, nebo nevím přesně jak). No a hlavně, smíš si brát náboženský featy a nemusíš uctívat to božstvo. Parádní dovednost
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dnd 4e
Tak se mi dostalo do rukou DnD 4e. Hum. Co to sákryš je?
Nevítě někdo kde jsou u mága iluze a divinerská kouzla a nějaké pěkné alterace? Najít power, kde by se neobjevilo slovo damage nebo attack je zázrak. Pokud vydají nějaké rozšíření, kde udělají z mága mága, tak si myslím, že by to mohlo být hratelné. :o) Vlastně se domnívám, že stačí málo k tomu, aby z toho udělali zase pěkný RP zážitek.
Jinak se mi líbí, že zmizelo memorování tak nízkého počtu kouzel. Na druhou stranu at-will powery jsou druhý extrém. Ale nemám to ještě pořádně načtené, takže se dál nebudu posudkově šířit.
Nevítě někdo kde jsou u mága iluze a divinerská kouzla a nějaké pěkné alterace? Najít power, kde by se neobjevilo slovo damage nebo attack je zázrak. Pokud vydají nějaké rozšíření, kde udělají z mága mága, tak si myslím, že by to mohlo být hratelné. :o) Vlastně se domnívám, že stačí málo k tomu, aby z toho udělali zase pěkný RP zážitek.
Jinak se mi líbí, že zmizelo memorování tak nízkého počtu kouzel. Na druhou stranu at-will powery jsou druhý extrém. Ale nemám to ještě pořádně načtené, takže se dál nebudu posudkově šířit.
Re: Dnd 4e
Kouzla ve 4e byla v zásadě rozdělena do dvou kategorií: útočně laděných powers a rituálů. Pak ještě existují utility powers, které stojí tak trochu na pomezí. Každá z kategorií má trochu specifické používání, jelikož slouží k různým potřebám.eerieBaatezu píše:Tak se mi dostalo do rukou DnD 4e. Hum. Co to sákryš je?
Nevítě někdo kde jsou u mága iluze a divinerská kouzla a nějaké pěkné alterace? Najít power, kde by se neobjevilo slovo damage nebo attack je zázrak. Pokud vydají nějaké rozšíření, kde udělají z mága mága, tak si myslím, že by to mohlo být hratelné. :o) Vlastně se domnívám, že stačí málo k tomu, aby z toho udělali zase pěkný RP zážitek.
Jinak se mi líbí, že zmizelo memorování tak nízkého počtu kouzel. Na druhou stranu at-will powery jsou druhý extrém. Ale nemám to ještě pořádně načtené, takže se dál nebudu posudkově šířit.
Klasické powers mají jasný cíl: stát se kouzelníkovou zbraní, stejně jako rytíř třímá meč. Takže tam spadá Magic Missile, Web, Fireball a další tradiční útočná kouzla, u nichž je žádoucí jediný účinek: zastavit nepřítele tady a teď.
Utility powers jsou pomocné vychytávky, jimiž si kouzelník může zachránit krk v nouzových situacích, kdy je potřeba jednat rychle. Příklady jsou kupříkladu Invisibility, Feather Fall, Expeditious Retreat, Jump a další.
Rituály skrývají většinu nebojových kouzel z D&D 3e, u nichž se obvykle nespěchá se sesláním a mág má dostatek času na důkladnou přípravu, jedná s předstihem. To platí o kouzlech typu Comprehend Languages, Arcane Lock, Detect Object atd. Zde právě najdeš různá věštecká kouzla. Užitečná věc s rituály je ta, že jakmile jej jednou ovládneš, můžeš jej seslat kdykoliv máš dostatek předepsaného času a přísad, nevztahuje se žádné omezení v počtu seslání za den.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dnd 4e
Výborně, díky za nasměrování. Rituály jsou opravdu to, co jsem postrádal.Geralt píše:Rituály skrývají většinu nebojových kouzel z D&D 3e, u nichž se obvykle nespěchá se sesláním a mág má dostatek času na důkladnou přípravu, jedná s předstihem. To platí o kouzlech typu Comprehend Languages, Arcane Lock, Detect Object atd. Zde právě najdeš různá věštecká kouzla. Užitečná věc s rituály je ta, že jakmile jej jednou ovládneš, můžeš jej seslat kdykoliv máš dostatek předepsaného času a přísad, nevztahuje se žádné omezení v počtu seslání za den.
Orientace k bojové části dobrodružství je sice značná (basic builds, paragons,...), přesto se mi zdá, že to čtvrté edici vůbec neubírá. Je dobře, že je důraz na bojová pravidla, protože na zbytek dobrodružství žádná nejsou potřeba, jde už jen o to, jak hráči chtějí hrát a jakou mají fantasii. Je ale dost možné, že přijít k takovým pravidlům ve třinácti letech, tak to asi člověka pěkně zprzní.
Re: Dnd 4e
Bylo zábavné hrát kouzelníka v 3E během bojových střetnutí? NE!
Je zábavné hrát kouzelníka v 4E během bojových střetnutí? ANO!
Jak jsi správně napsal, k hraní mimo boj přesná pravidla ani moc potřebná nejsou (max. skill checky).
A klíč k RP je v pravidlech na několika místech. Např. vytvoření backgroundu (začátek PHB), pak taky něco najdeš v DMG a dost je toho taky PHB2. Jádro vodítek k RP bude podle mě v DMG2.
Je zábavné hrát kouzelníka v 4E během bojových střetnutí? ANO!
Jak jsi správně napsal, k hraní mimo boj přesná pravidla ani moc potřebná nejsou (max. skill checky).
A klíč k RP je v pravidlech na několika místech. Např. vytvoření backgroundu (začátek PHB), pak taky něco najdeš v DMG a dost je toho taky PHB2. Jádro vodítek k RP bude podle mě v DMG2.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dnd 4e
A v arcane power konečně přidají wizarda přes summoning a jak to zatím vypadá je to velmi dobře udělané
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů