[3e, 3.5e] D&D 3e a 3.5e - Obecná diskuze
[3e, 3.5e] D&D 3e a 3.5e - Obecná diskuze
Anotace v databázi
V Dungeons & Dragons postavy představují dobrodruhy, kteří se toulají fantasy světem, sesílají kouzla, používají magické předměty a pomocí svých schopností bojují s monstry a plní složité úkoly. Systém je postaven na úrovních a povoláních, zaměřuje se především na pestré schopnosti postav a nabízí desítky zajímavých schopností, dovedností, odborností, kouzel a magických předmětů. Ideální pro takticky orientované hráče, které baví vymýšlení efektivních kombinací a kteří rádi bojují.
Třetí edice z roku 2000 byla v roce 2003 nahrazena „tříapůltou“ edicí označovanou jako 3.5e, která začlenila řadu drobných úprav, vylepšení a balančních změn na základě zpětné vazby hráčů. Obě edice zůstávají v jádru skoro stejné a kompatibilní. (Pro účely databáze je považujeme za stejnou hru.)
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Bola reč o zverejnení. Ty totiž chceč, aby niekto urobil výpisky, dal ich na net (t.j. zverejnil) a Ty si ich stiahol bez toho, aby si mal originálnu knižku. A to už môže byť porušenie copyrightu.
Výpiskov môžeš mať doma plnú skriňu a nikto a za to trestať nebude, pokiaľ ich nebudeš rozdávať/predávať a tým teoreticky pripravuješ firmu o zisk využívaním jej duševného vlastníctva.
Výpiskov môžeš mať doma plnú skriňu a nikto a za to trestať nebude, pokiaľ ich nebudeš rozdávať/predávať a tým teoreticky pripravuješ firmu o zisk využívaním jej duševného vlastníctva.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Nojo, pravda, trochu jsem sám sebe dostal do pasti. Já už jsem přemýšlel o tom, že si to dělám sám a vy stále přemýšlíte v intencích toho, že by to bylo někde vystavené.Bifi píše:Bola reč o zverejnení. Ty totiž chceč, aby niekto urobil výpisky, dal ich na net (t.j. zverejnil) a Ty si ich stiahol bez toho, aby si mal originálnu knižku. A to už môže byť porušenie copyrightu.
Výpiskov môžeš mať doma plnú skriňu a nikto a za to trestať nebude, pokiaľ ich nebudeš rozdávať/predávať a tým teoreticky pripravuješ firmu o zisk využívaním jej duševného vlastníctva.
80% všech nadstandartních featu (tj, ktomě Php) které se "dají" využít se nacházejí v serii Complete (warior, adventurer, arcane a divine) pokud chceš specifické (tj, pro rasy) tak příručky Races of the (wild, destiny, stone Dragons) plus abnormální featy Book of Vile darknes/ exalted Deer a Libris Mortis.
něco se také šušká o Feat Compendium (a Item Compendium)
něco se také šušká o Feat Compendium (a Item Compendium)
We are the the dragons, your magical and other valuables will be added to our hoard and you will be eaten .... or incinerated.
Resistance id Futile.
Resistance id Futile.
Jojo, vím, o tom už tu psal LZJ.Xeth píše:Pokud jde o seznam featů, tak na stránkách Wizardů je aktualizivaný seznam featů s (velmi) stručným popisem a odkazem na místo (knihu) kde se dá plný feat nalézt. Jinak nepochybuji o tom, že se dříve či později objeví nějaký oficiální Complete Book of Feats....
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
favored enemy
mejte me za rejpala, zabednence nebo cokoli jineho, ale me se proste abilita favored enemy nelibi!
V nasi druzine uz se stalo samozrejmosti, ze si kazdy ranger bere automaticky favored enemy - human.
je to logicka volba, nas svet je plny lidi, jenze postava ktera v duelu porazi nejlepsiho sermire severiho pobrezi, a pak se necha vykuchat orkem, jen proto ze je jine rasy se mi do sveta ani nahodou nehodi.
hledam nejakou nahradu za tuhle abilitu. cokoli co zlepsi hranicare v boji... cokoli, co ho nepostavi nad figthera! ale bude stejne dobre, jen domyslenejsi, nez favored enemy
diky
V nasi druzine uz se stalo samozrejmosti, ze si kazdy ranger bere automaticky favored enemy - human.
je to logicka volba, nas svet je plny lidi, jenze postava ktera v duelu porazi nejlepsiho sermire severiho pobrezi, a pak se necha vykuchat orkem, jen proto ze je jine rasy se mi do sveta ani nahodou nehodi.
hledam nejakou nahradu za tuhle abilitu. cokoli co zlepsi hranicare v boji... cokoli, co ho nepostavi nad figthera! ale bude stejne dobre, jen domyslenejsi, nez favored enemy
diky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Obecně u favored enemy vidím možnost problémů s tím, že se minou představy hráče a DMa.
T.j. bez osobní dohody o budoucí hře může dojít k extrémům - favored enemy vůbec hráči nepotkají nebo s ním nebojují. Nebo, jak bylo popsáno, hráči výhradně bojují proti favored enemy. Přičemž to velmi posouvá relativní sílu rangera.
- Takže řešení může být okolnostní - stavět hráčům různé protivníky, aby se favored enemy projevil jen občas.
- Nebo dovolit hráči jen nějaké favored enemy, případně u lidí třeba jen nějakou podskupinu (podle světa) s typickým způsobem boje a jednání
- Jako náhradu by mohl mít jeden volný fighterský feat místo nového favored enemy, ale to by změnilo vyznění postavy
- A nebo to nechat být. Že někdo zvítězil nad známým šrmířem a nad orkem ne? No tak je opravdu dobrý, ale s orky to tolik neumí. Nebo je bojové štěstí vrtkavé. Ostatně v DnD mají velký vliv i rozdíly úrovní, ale projevuje se i náhoda. Na vyšší úrovni už běžný ork nikoho nevykuchá, a když jsem výš než vyhlášený místní šermíř, tak není divu, že ho porazím. A na nízké úrovni mi +2 zas tolik nepomůže.
EDIT: A jestli je někdo cvičený zabiják lidí, tak taky může být normální, když dostane lidského šermíře.
T.j. bez osobní dohody o budoucí hře může dojít k extrémům - favored enemy vůbec hráči nepotkají nebo s ním nebojují. Nebo, jak bylo popsáno, hráči výhradně bojují proti favored enemy. Přičemž to velmi posouvá relativní sílu rangera.
- Takže řešení může být okolnostní - stavět hráčům různé protivníky, aby se favored enemy projevil jen občas.
- Nebo dovolit hráči jen nějaké favored enemy, případně u lidí třeba jen nějakou podskupinu (podle světa) s typickým způsobem boje a jednání
- Jako náhradu by mohl mít jeden volný fighterský feat místo nového favored enemy, ale to by změnilo vyznění postavy
- A nebo to nechat být. Že někdo zvítězil nad známým šrmířem a nad orkem ne? No tak je opravdu dobrý, ale s orky to tolik neumí. Nebo je bojové štěstí vrtkavé. Ostatně v DnD mají velký vliv i rozdíly úrovní, ale projevuje se i náhoda. Na vyšší úrovni už běžný ork nikoho nevykuchá, a když jsem výš než vyhlášený místní šermíř, tak není divu, že ho porazím. A na nízké úrovni mi +2 zas tolik nepomůže.
EDIT: A jestli je někdo cvičený zabiják lidí, tak taky může být normální, když dostane lidského šermíře.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
dekuji, tohle zni zajimaveCorvus píše:Favored terrain je podla mna fajn nahrada.
ale btw je mozne aby si bral ranger favored enemy vlastnu rasu? tusim musi byt na to zly ci tak nejak.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
dekuji za rady.LZJ píše:Na vyšší úrovni už běžný ork nikoho nevykuchá, a když jsem výš než vyhlášený místní šermíř, tak není divu, že ho porazím. A na nízké úrovni mi +2 zas tolik nepomůže.
jen poznamka...nikdy , ale nikdy nepodcenuj orkske valecniky
btw na 10 urovni kdyz ma dual wield ranger +6 damage, tak uz je to jako srovnavat dreveny mec s excaliburem a podle me je hloupe, kdyz proti nemu stoji dva pirati, jeden elf a druhy clovek a ten rozdil v jeho sile je okate videt.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Ono to tak sice má být, když je ten ranger specialista.Quentin píše:btw na 10 urovni kdyz ma dual wield ranger +6 damage, tak uz je to jako srovnavat dreveny mec s excaliburem a podle me je hloupe, kdyz proti nemu stoji dva pirati, jeden elf a druhy clovek a ten rozdil v jeho sile je okate videt.
Ale když ti to vadí, tak to zruš. Jsem zastáncem úprav pravidel, když je to třeba.
Já třeba ještě nenašel ten správný soubojový systém, který by mi úplně vyhovoval, zatím se mi nejvíc líbí ten z nových SW Saga.
A u systému magie mě vadí nutnost se učit příliš mnoho detailů, ten bych klidně nahradil, kdyby existovala nějaká dostatečně jednoduchá a přitom prověřená náhrada
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Ja by som k tomu pridal aj nejaké fluffové obmedzenie, musí to byť súčasťou backgroundu postavy. Favored enemy podľa mňa vyjadruje, že ranger danú rasu skutočne lovil, stopoval, študoval jej zvyklosti. To nie je len že "proste vie proti nim lepšie bojovať". Ak sa to takto postaví pred hráča, tak to podľa mňa nejde bez toho, aby bol evil.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů