[d20] True 20

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Uživatelský avatar
Beowulf
Příspěvky: 131
Registrován: 7. 6. 2004, 14:22
Bydliště: Plzeň

[d20] True 20

Příspěvek od Beowulf »

True20
Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi RPG

Předem se omlouvám pokud objevuju Ameriku, ale diskutoval se tady už tento systém (True 20)? Narazil jsem na něj asi před dvěma měsícema a musím říct, že naplnil moje představy o jednoduchém a přesto dobrém systému.

Pro ty, kteří se zatím s True 20 nesetkali: ve zkratce řečeno je to systém založený na D20, fungující na spojení class systému s generic systémem využívající pouze jedné (20-ti stěnné) kostky, rps. jednoho principu hodu. (příklad nic neříkajícího popisu $D )

Jeho síla je dle mne především ve velké variabilitě schopností postav, neboť si vlastně hráč vytváří povolání pro svoji postavu sám.

Má někdo zkušenosti s tímto systémem?
Největším potěšením v životě muže je svlékat ženu a oblékat ragbyový dres.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Já jsem narazil akorát na D20 perfect (ten jsem bohužel zatím nestihl přečíst), tak nevím, jestli to má nějakou souvislost. Každopádně to ale vypadá celkem dobře. Pokud je to jednoduchý.
Mohl bys napsat nějaké stručné srovnání, nebo alespoň hlavní výhody oproti klasické D20?
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3686
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag »

Vítej zpět Beowulfe. Už jsem myslel, že jsme tě ztratili nadobro...

True d20: No ležím na compu coby studijní materiál, ale kromě občasného zalistování nemůžu sloužit. Ale můžu dodat, že Seb tvrdí, že dobrou adaptací true d20 je Blue rose. $P
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

true20 mam celkom prestudovane. kopa zaujimavych napadov, par veci sa mi ale nepaci. (skill rank je dany pevne ako level+3, teda ziadne pridelovanie skillpointov). vsetko sa toci okolo featov.
dost som z neho tahal inspiraciu pre svoj system. hlavne skillovy system magie je zaujimavy )
postavy nemaju hitpointy ale ked je postava zasiahnuta hadze si na toughness proti damage a dostava podla toho postihy na dalsi toughness save a nejaku condition. neexistuju attacks of opportunity.
miesto penazi sa sleduje tzv. Wealth score.
existuje tzv. Conviction, nieco ako Fate pointy ktore sa pouzivaju na reroll alebo prezitie smrtelneho zranenia, docasne ziskanie featu a podobne pekne veci.

podla mna je to celkom dobra hra.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Corvus píše:miesto penazi sa sleduje tzv. Wealth score.
Tohle stojí za vypíchnutí. Ten bod mě velmi zaujal. Přemýšlím nahlas:

Vždycky mě strašně štvalo počítat každou minci, abych věděl, kolik ještě mám peněz. Takže jsme to nakonec vždy přestali počítat úplně a prostě se předpokládalo, že postava má vždycky dost peněz na to, co si chce koupit - v mezích rozumu, samozřejmě.

Wealth score... jak to funguje? Jsou to nějaké stupně jako "bohatý-majetný-průměrný-chudý-z ruky do huby-na mizině", po kterých se dá přecházet? Znamená to, že když například koupím něco drahého, klesnu ze stupně "chudý" na "na mizině" a nebudu si moct koupit už vůbec nic jiného?
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

tuto cast pravidiel som moc nestudoval. pouzivam normalne mince. ale funguje to asi tak ze mas nejake cislo X+Cha (true20 pouziva len bonusy -5 +5 ako atributy miesto 3-18) . toto cislo potom vyjadruje ako si na tom

Wealth Score Financial Condition
+0 Impoverished or in debt
+1 to +4 Struggling
+5 to +10 Middle class
+11 to +15 Affluent
+16 to +20 Wealthy
+21 to +30 Rich
+31 or higher Very rich

ak chces daco kupit tak si chodis wealth check proti DC co je cost tej veci. ak prehodis tak si ju mozes dovolit. ak nie tak mas smolu.
ak kupis nieco co ma vacsiu cost ako tvoje wealth score alebo ma cost vacsiu ako 15 tak sa ti znizi wealth score. a funguje to aj naopak, ked predavas veci tak sa ti zvysuje wealth score.... celkom dobry mechanizmus.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Beowulf
Příspěvky: 131
Registrován: 7. 6. 2004, 14:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Beowulf »

Corvus to vystihnul vcelku přesně.

Zkusímještě dodat:
Celý systém funguje na jednom hodu. Check= d20 + modifiers versus Difficulty.

Hráč si při tvorbě postavy vybere jeden ze tří archetypů (v originále "role"), který je jeho představě nejbližší. Jde o Warriora, Experta a Adepta. Tento výběr určuje základní schopnosti postav (počet skillů apod.) a oblast featů, ze které si bude moci postava brát při přestupech. Featy se rozdělují na general, expert, martial a supernatural.

Postava si může při přestupu i přibrat nový archetyp (de facto změna kariéry - "Místo žoldákem budu knězem."). Je dobré, že tenhle mechanismus existuje, ale jeho využití asi bude malé.

U skillů se doopravdy nepřidělují skillpointy. Všechny skilly jsou vlastně vymaxované. Navíc mi přijde, že jsou skilly, tak nějak užitečnější. Pole působnosti je trochu větší.

Conviction jsou jakési fate pointy, či willpower (z WoD), které může hrdina výměnou za bonusy spálit. Znovuzískávání se děje velmi podobným mechanismem jako v nWoD, to jest podleháním svým hříchům a prosazováním svých ctností (navíc ještě pomocí výrazných úspěchů v rámci dobrodružství).

Co se týče featů, chtěl bych říct, že v tom, že tento systém klade na featy velký důraz, je podle mého soudu velký klad. Úpravou featů, jejich přidáváním, či ubírání se dá systém celkem snadno tweakovat do podoby, která bude DM a hráčům vyhovovat.

Skillový (featový) systém magie dává velký prostor pro fantazii hráčů (neplést s nedodělaností :-D). Upravuje jednotlivé schopnosti (např. fire shaping, mind reading) obecně a přesto myslím dostatečně. Uprava je opět velice lehká.

Souboják zmiňoval Corvus. Jen připomenu, že jsem tam našel jednu z mála chyb v systému. Spočívající v tom, že ať už udržela postava jakoukoliv ránu, vždy začala umírat (nenastala okamžitá smrt) a klasicky si házela každé kolo save check na konstituci proti konstantímu DC, dokud se nějakým způsobem nestabilizovala. To jsem vyřešil, tím, že pokud postava u Corvem (Corvusem) zmiňovaného toughness savu (save na odolání ráně) neuspěla o 20 a více nastává instantní smrt a adresát takové rány jde okamžitě ke sv. Petrovi.

Navíc mě přijde, že souboják má více variant akcí (nikoliv jen charge, total defense apod.). Jejich seznam není vyčerpávající, ale je obsažnější, což beru jako malé bezvýznamné plus :-)

V True 20 nexistuje XP. O levelování rozhoduje Narrator a to na základě úvahy a doporučení, že by postavy měli postupovat přibližně každé dva levely. Mňo, to mě moc nevyhovuje, ale budiž. opět zde není problém doplnit nějaký jiný systém z d20 univerza.

True 20 je fungující směsí DnD s přídavky z knihy Unearthed Arcana posypané nějakými mechanismy z nWoD a řádně dlouho pečené. Jak jsem již trochu zmínil, jeho největší předností je podle mě, lehká tweakovatelnost (hezké slovo) k obrazu DMa.
Největším potěšením v životě muže je svlékat ženu a oblékat ragbyový dres.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

este k tomu wealth score...napada ma tam jeden taky logicky problem..

postava si ide kupit vec s DC 10. hodi si neuspeje a nemoze si ju dovolit. tak sa rozhodne ze si kupi nieco ine tiez s DC 10 uspeje.

ako toto poriesit.. ze na jednu vec co stala ma a na druhu rovnako drahu nie...
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3686
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag »

Corvus píše:este k tomu wealth score...napada ma tam jeden taky logicky problem..

postava si ide kupit vec s DC 10. hodi si neuspeje a nemoze si ju dovolit. tak sa rozhodne ze si kupi nieco ine tiez s DC 10 uspeje.

ako toto poriesit.. ze na jednu vec co stala ma a na druhu rovnako drahu nie...
To je jednoduché. Prostě tu první věc nesehnala:
a) protože nebyla k mání
b) protože byla k mání, ale pořádně předražená
c) jiné okolnosti, znemožňující nákup

DC není přímo cenou a tudíž dvě věci s DC 10 nemají totožnou hodnotu. Je to obtížnost s jakou se ti podaří dané zboží pořídit v požadovaném čase a za požadovanou cenu, kterou si můžeš dovolit.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

dik za vysvetlenie :doh:

fakt rozmyslam ze to z toho true20 ukradnem $D

brzdi ma ale este fakt ze by som musel prejst cely cennik a vestky veci ohodnotit...
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
tonydamage

Příspěvek od tonydamage »

Tie skilly (zručností) Corvus si zle pochopil. Maximálny stupeň je 4 + level, ale získané body si môžeš prerozdeľovať ako chceš, aj do nových skillov (zručností). Zručnosti nad maximum môžeš navíšiť pomocou featu (odbornosti) Talented. To čo si ty spomínal, bolo odporúčaný systém na rýchlu tvorbu NPC.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

si si isty?
True20 píše:Skill Rank: This lists the rank a hero has in any known skill. The rank
is equal to the hero’s level + 3.
ziadne pridelovanie bodov do zrucnosti som v pravidlach nezaznamenal. len si zvolis ktore mas ako trenovane a ktore nie.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
tonydamage

Příspěvek od tonydamage »

Som si istý - v kapitole 2 zručnosti je:
Skill Rank
Your rank in a skill indicates how well trained you are with it. You assign ranks from your role and level to skills, and the maximum rank you can have in any skill is your level +3. You can use some skills even if you aren’t trained in them (having no rank). This is known as using a skill untrained.
V preklade:
Tvoj stupeň zručnosti ukazuje ako dobre si trénovaný v danej zručnosti. Stupne, ktoré získaš vďaka role a úrovniam, rozdeľuješ medzi zručnosti. Maximálny stupeň zručnosti je tvoja úroveň + 3. Niektoré zručnosti môžeš použiť, aj keď nie si v nich trénovaný (nemáš žiaden stupeň). Je to netrénované použitie zručnosti.
Viem to, lebo pracujem na preklade pravidiel.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

:eyecrazy:

tak to mame nejake ine pravidla! v mojich tvoja veta urcite nie je.

v kapitole 2 je skill rank definovany:
Skill Rank: Your rank in a skill you know is your level +3. You can use some skills even if you aren’t trained in them (having no rank). This is
known as using a skill untrained.
co vydali daku reviziu alebo co? moja verzia je z roku 2005.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Mozem potvrdit Tonyho verziu, True20 Adventure Roleplaying, @ 2005, 2006

Tam bude asi tvoj pes zakopaný, Corvus 8)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů