ADnD 2e vs DnD 3e (v čem je co lepší)
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
BTW hlavně porovnávat marketing 2E a 3E by byla vtipná věc, když to nikdo nepamatujeme
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Protože pak se tady jeden baví o voze a druhý o koze.Dalcor píše:Alnag: Proč?
To, že je tvůj nebo můj názor subjektivní je jasná věc. Ale na co je to vlastně názor. Např. někdo tady argumentuje tím, že ADnD settingy mají lepší feeling atd. A co vám brání vzít Waterdeep 2e a GURPS a hrát. Nebo vzít Waterdeep 2e a DnD 3e a hrát. Nebo vzít Waterdeep 2e a Window a hrát? Zachováte feeling? Podle mne ano. A jak to souvisí se systémem? Podle mne nijak.Dalcor píše:Kritéria jsou IMHO na jinou debatu, tady je to spíše neobjektivní hodnocení subjektivního názoru a porovnání, čistě všeobecného.
ADnD 2e + Waterdeep 2e mají IMO srovnatelný feeling jako DnD 3e a Waterdeep 2e. A ano, můžeme se bavit o tom, že příručky k DL byly dřív mnohem lepší, protože v nich bylo méně prestižek a víc pokeců. A já souhlasím. Ale přesto to nijak nemění můj názor na ADnD. Protože to IMO s kvalitou systému nesouvisí.
Nebo můžeme vzít úplně jinou kategorii... míra nutných předělávek systému, abych mohl hrát ve svém světě. Kdybych chtěl hrát Creet v ADnD tak můžu škrtnout v podstatě celý systém a napsat si vlastní. Když budu chtít hrát Creet v DnD 3e tak si vystačím s tím, že pár věci (rasy přejmenuju), něco proškrtám (rasy a povolání navíc), doplním z oficiálního rozšíření Unearhed Arcana vitalitu (aby to bylo víc cool) a mírně začachruju s magií (ukradnu ve SW d20) a je to... při nejhorším mi na to stačí kopírka, zabělovač, fixa a jsem hotový za slabou hodinku...
Nebo můžu hodnotit kvalitu obrázků v příručkách... DnD 3e rulez na celé čáře.
Nebo můžu přemýšlet o tom, co stimuluje víc tvořivosti... D20 systém několik víc jak tisíc příruček, stovky netbooků, tisíce doplňků nebo ADnD... hm... které mu nesahá ani po paty.
Rychlá přenositelnost do zcela jiných prostředí... Možnost hrát týpky ze současnosti (viz Soukromé hry) udělané jako postavy z D20 modern ve fantasy (ala DnD).
Možnost poslat rytíře jedi (Starwars D20) chránit dědice rodu Starků (AGOT d20).
Můžete tohle udělat v ADnD bez velké námahy? Opravdu?
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mimochodem, Alnagu pracujeě s něčím co není možné. Kdyby existovala ADnD verze Star Wars RPG, pak by nebyl problém. A IMHO by nebyl problém Star Wars ADnD vytvořit. nemůžeš říct že ADnD není variabilní, dkyž v době vzniku nad variabiltou ADnD nikdo nepřemýšlel, nic ale nebrání tomu an zákaldě současných zkušeností ADnD posnout takovým stylem aby vyhovovalo.
Creet se vyřeší Point Buyem pkdy se nastaví co mohou psotavy nakupovat při tvorbě charakterů (čili Players Option) a Star Wars, prsotě vytvořím Star Wars, když zatím neexistuje. Neohebnost ADnD spočívá v tom že s ní nikdo nepočítá.
Ale opět sám si stěžuješ že se porovnává neporovnatelné a sám s tím přicházíš
Creet se vyřeší Point Buyem pkdy se nastaví co mohou psotavy nakupovat při tvorbě charakterů (čili Players Option) a Star Wars, prsotě vytvořím Star Wars, když zatím neexistuje. Neohebnost ADnD spočívá v tom že s ní nikdo nepočítá.
Ale opět sám si stěžuješ že se porovnává neporovnatelné a sám s tím přicházíš
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 27. 2. 2006, 11:43
- Bydliště: ČB/občas Strahov
- Kontaktovat uživatele:
2 Alnag: Ahaaa, dik Alnagu. To sem nevedel. Ale stejne, kdyz kouknu do PHB, nebo DMG, tak tam jsou spis mece (jako ty normalni), nebo luky a kuse. Neni tam moc del, raket a letadel. Tak nevim...
Myslel jsem ADnD jako ADnD(i ten preklad mluvi vic o dracich a jeskynich, ale nevim - moje anglictina...nic moc).
Myslel jsem ADnD jako ADnD(i ten preklad mluvi vic o dracich a jeskynich, ale nevim - moje anglictina...nic moc).
Reagoval jsem na tvou výzvu, že nemá obtěžovat s kategoriemi a psát svůj subjektivní názor. Tak jsem ho tedy napsal. Pokud bych věděl co s čím se vlastně porovnává, možná by to bylo snazší.Dalcor píše:Ale opět sám si stěžuješ že se porovnává neporovnatelné a sám s tím přicházíš
Mimochodem... to že se u ADnD nikdo nezamýšlel nad variabilitou je právě jedno z mínus tohoto systému, které mi vadí. To, že pracuju s něčím, co není možné u ADnD ale je možné u d20 systému je snad plus pro d20 systém ne?
Samozřejmě, že podle současných zkušeností se dá ADnD předělat. Ale bude to ještě vůbec ADnD? Podle mně to bude jakési ADnD 3e... nebo 2,5e nebo něco takového. Nějaký hybrid. Porovnáváme systémy tak jak jsou a ne jak by mohly být. Ono kdyby tvůrci 3e věděli co vědí dnes tak by taky vytvořili něco jiného...
Creet se nevyřeší point-buyem tak lehce... alespoň nakolik velmi matně si vybavuju co to je.
S neohebností ADnD nikdo nepočítá. A nepočítají s ní hlavně zastánci ADnD na tomto fóru. A IMO je to špatně. Počítat by se s ní mělo. Pokud se DnD 3e může vyčítat špatný feeling tak se ADnD může vyčítat neohebnost a basta. )
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
As you wish master
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Vannax
- Příspěvky: 656
- Registrován: 17. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: česká Kamenice
- Kontaktovat uživatele:
No, prostředí se v zásadě nezměnilo.Dalcor píše:No Vannaxi třeba kdybych porovnával druhoediční a tříediční Dragonlance setting tak bych teda nadával jak špaček, koukám že alespoň u RL se to povedlo podle tvé reakce
Problém nastává u detailů. Např. u jednotlivých vládců bylo dříve naprosto jasné, že třeba se jedná o nekromanta 14. úrovně - nově se popisuje jako bojovník 5./kouzelník 14/kněz 10 či tak nějak podobně.
Dříve by se dalo jednoduše říct "do hospody vešel nekromat" teď bys musel vyjemnovat řadu statistik, aby si každý udělal obrázek o tom, co ta postava je vlastně zač.
Podle reakcí z RL fóra z toho hráči taky příliš nadšení nejsou.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Poslal jsem ti PM abychom tu nespamovali
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
A on se ADnD nekromant nějak pozná na první pohled? :>;o) IMO máš prostě týpka co vejde do hospody popsat jak vypadá a způsob, jakým jsou vygenerované jeho staty je pro RP a vyprávění příběhu absolutně nezajímavé. Takže tento argument mi přijde dost mimo mísu.Vannax píše:Dříve by se dalo jednoduše říct "do hospody vešel nekromat" teď bys musel vyjemnovat řadu statistik, aby si každý udělal obrázek o tom, co ta postava je vlastně zač.
To co mne štve u většiny (všimněte si slova většiny!) 3e příruček je spousta zbytečného materiálu typu nové a nové prestižky (zajímavých jich bylo tak prvních dvacet jestli vůbec), nová kouzla a nové tyhle věci. Zabírají prostor pro zajímavé informace ke hře, rozvíjení příběhu atd. Ale zrovna záměna z Nekromant 14 na Kněz 10/Wizard 10 nebo tak něco mi přijde jako plus. Je to asi otázka zvyku... (BTW: A to jsou na tom RL 3e ještě docela dobře...)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Neohebností myslíš neuniversálnost, nebo těžkou úpravu pravidel?Alnag píše:S neohebností ADnD nikdo nepočítá. A nepočítají s ní hlavně zastánci ADnD na tomto fóru. A IMO je to špatně. Počítat by se s ní mělo. Pokud se DnD 3e může vyčítat špatný feeling tak se ADnD může vyčítat neohebnost a basta. )
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
spíš myslítěžkou úpravu.
Ale když se podívám na rozdíli v D20 Star Wars a D20 DnD ty pravidlo jsou velice odlišná.
Tidíž na ADnD jsem schopen psotavit stejně tak dobře zcela jiný systém při zachování základních mechanik. Neohebnost spočívá v neohebnosti myslí, protože nedokážou akceptovat že když to neexistuje, tak to nejde (jednoduše předělat).
nemyslím si že by oddělení jádra mechanik a aplikování jiných bylo těžké
Ale když se podívám na rozdíli v D20 Star Wars a D20 DnD ty pravidlo jsou velice odlišná.
Tidíž na ADnD jsem schopen psotavit stejně tak dobře zcela jiný systém při zachování základních mechanik. Neohebnost spočívá v neohebnosti myslí, protože nedokážou akceptovat že když to neexistuje, tak to nejde (jednoduše předělat).
nemyslím si že by oddělení jádra mechanik a aplikování jiných bylo těžké
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Neohebností myslím obtížnou upravitelnost pravidel. Neuniverzálnost je pak spíš výsledek toho faktu, že se to těžko upravuje.Qualdezar píše:Neohebností myslíš neuniversálnost, nebo těžkou úpravu pravidel?
Dalcor - tak víš co... tak to udělej. Udělej Advanced Star & Wars (AS&W). Když je ADnD tak úžasnej a kompaktní a ohebnej systém tak to určitě půjde jak po másle a všichni ti jeho hladoví fanoušci po tom skočí... zarobíš velké peníze. )
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 8 hostů