Pracující logaritmus píše: ↑14. 8. 2018, 16:27
No, jestli jsou zrovna TOHLE zásadní rozdíly...
vážnou fóbii z pavouků- vada
kompulzivní čestnost-ideál
iritující osobnost-rys
no, fóbie z pavouků, v takovym Menzoberranzanu nebo Ched Nasad si budeš kazdou chvíli házet na willpower, kompulzivní čestnost, lhát budeš jenom když to bude otázka života a smrti a i jenom na trochu zavádějící informace si musíš hodit na willpower, a iritující osobnost... to je nádhera, na willpower si házíš při sociální interakci, a při failu musíš roleplayovat. Jo, dostaneš to do novejch edicí díky house rules, ale v 2E oplátkou za disadvantages máš extra body na tvorbu postavy. A navíc to tvrdě tlačí do roleplayingu, vem si tu srandu, když máš zbabělýho rytíře purpurovejch draků, nešikovnýho zloděje, a půlku družiny línou jak vši

(a ze strany DM penalizaci na XP když na to kašlou)
Pracující logaritmus píše: ↑14. 8. 2018, 16:27
Můžu se zeptat proč? Opravdu mě nenapadá herní styl, ve kterém je tohle výhoda.
Výhoda to herního stylu to asi fakt neni, ale taky je to naprosto zbytečná změna fluffu, která má podle mýho jedinnej důvod v tom, že bylo strašně cool hrát drizzt-klony
Pracující logaritmus píše: ↑14. 8. 2018, 16:27
OK, tady mě napadá, ale pokud to nemá být jediný styl, tak už to moc víc hrotit nejde. A tohle zrovna jde triviálně zhouseruleovat.
Jo, zhouserulovat de cokoliv, jestli ukecáš hráče, v tomhle případě wizarda. Veterán druhý edice nejspíš problém mít nebude, ale začátečník, co zná akorát 5E ti nejspíš omlátí PHB o hlavu. Nehledě k tomu, že se spíš bude snažit ukecat DM na zhouserulování opačnym směrem, k 3E.