[OSR] Knave

Diskuze o OSR, neurčité množině her, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech, napodobují je nebo je různě přehodnocují pro moderní publikum.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 78
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[OSR] Knave

Příspěvek od RPG Fórum » 15. 2. 2021, 16:38

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi
Druhé RPG od autora Maze Rats, opět psané v oldschoolovém duchu s důrazem na minimalistická pravidla a sandboxové hraní. Na rozdíl od předchozí hry, která stála na odlišeném mechanickém jádru, se tady autor vrací k mechanickému jádru starého D&D, aby hra byla co nejkompatibilnější s OSR produkty.

Pravidla jsou jednoduchá, jen na pár stránkách. Postavy nemají žádné povolání, představují různé kořistníky a dobrodruhy, kteří můžou ovládat meč i magii a dokážou v průběhu hry střídat zaměření – schopnosti postavy jsou totiž určovány především předměty, které má u sebe. Vyhodnocování probíhá podhazováním vlastností dvacetistěnnou kostkou. Nepovinně je možné uzpůsobit pravidla tak, aby na všechno házel jen hráč, nikoli Game Master. Hru doplňuje tabulka 100 kouzel.

Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 1311
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák
Kontaktovat uživatele:

Re: Knave a magie

Příspěvek od Selhan » 16. 2. 2021, 08:03

mrakømrak píše:
15. 2. 2021, 16:38
Ahoj, plánuji dělat takový delší one shot v systému Knave. No a řeším magii. Chtěl bych ji po vzoru DCC nebo např. Symbaroum udělat zajímavější a hlavně nebezpečnější. Máte nějaké tipy na jednoduché řešení? Už jsem různě googlil a docela mě zaujala technika "magických kostek".
Jaké přesně magické kostky myslíš? Knave hrajeme, magické kostky používáme stejně jako ostatní usage dice, je to ok, ale rozhodně "zajímavější a nebezpečnější" magii podle mě dělají trochu jiné věci, než jak si značíš v deníku, kolik ti zbývá many. Zvláště na oneshotu mi nepřijde jako zajímavý výsledek, že už nemůžeš kouzlit.
Hlavní otázkou u zajímavosti magie je jak máš zajímavá kouzla, to se prostě neokecá, a nebezpečnost Knave neřeší vůbec, to budeš muset přidat. Napadá mě třeba, že by ta magická kostka při nízkém hodu dělala nějaké vedlejší efekty, to by mohlo být fajn - ať už z nějaké náhodné tabulky magic mishaps, nebo podle toho, co se zrovna do fikce hodí. Tak jsme to hráli v Dungeon Worldu a různé magické vedlejší efekty u částečných úspěchů, když si kouzelník vybral "put yourself inn the spot", byly super.

Taky bych si s dovolením dovolil jeden trochu mimoběžný postřeh: Když v Knavu každé kouzlo zabírá jeden slot v dost omezeném inventáři, a musíš ho mít v rukou, tak je podle mě opravdu potřeba, aby ta kouzla byla rozumně silná a použitelná, zvlášť jestli si je mají hráči nagenerovat náhodně.
Mohl bych Vám něco říci o Markyho PbtA evangeliu?

Uživatelský avatar
mrakømrak
Příspěvky: 12
Registrován: 24. 10. 2020, 10:13

Re: Knave a magie

Příspěvek od mrakømrak » 16. 2. 2021, 09:45

Selhan píše:
16. 2. 2021, 08:03
Knave hrajeme, magické kostky používáme stejně jako ostatní usage dice
Právě tento systém jsem moc nepochopil - abych pravdu přiznal...

K té nebezpečnosti - právě plánuji něco jako tabulku v DCC - vedlejší účinky atd
Nevím ale zatím jak to pojmout.

Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 1311
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák
Kontaktovat uživatele:

Re: Knave a magie

Příspěvek od Selhan » 16. 2. 2021, 09:49

Máme kostku zdrojů, když na ní padne dva a méně, tak se sníží na menší kostku. Jak to teda myslíš ty?
Mohl bych Vám něco říci o Markyho PbtA evangeliu?

Uživatelský avatar
mrakømrak
Příspěvky: 12
Registrován: 24. 10. 2020, 10:13

Re: Knave a magie

Příspěvek od mrakømrak » 16. 2. 2021, 10:41


Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 1311
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák
Kontaktovat uživatele:

Re: Knave a magie

Příspěvek od Selhan » 16. 2. 2021, 11:37

Jasně, takže normálně jako usage die na bezpečné kouzlení, u kterého neriskuješ katastrofu při neúspěchu. Jo, to zní fajn.
Mohl bych Vám něco říci o Markyho PbtA evangeliu?

Uživatelský avatar
mrakømrak
Příspěvky: 12
Registrován: 24. 10. 2020, 10:13

Re: Knave a magie

Příspěvek od mrakømrak » 17. 2. 2021, 20:28

Pro kněze jsem našel také zajímavý nápad https://www.reddit.com/r/osr/comments/i ... teresting/

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14290
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Knave

Příspěvek od Markus » 8. 3. 2021, 10:32

Založil jsem pro Knave anotaci v databázi a ukradl jsem záhlaví téhle diskuze.

Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů