[ODnD] [OSR] Obecně o starém DnD, jeho pravidlech a klonech

Diskuze o rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti. Včetně d20 a old school renesance.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 40
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00

[ODnD] [OSR] Obecně o starém DnD, jeho pravidlech a klonech

Příspěvek od RPG Fórum » 8. 7. 2015, 15:40

Obecná diskuze o starých verzích DnD a různých jeho klonech. Rozdíly, pravidla, mechaniky...

Obrázek
:arrow? Původní DnD - anotace

Obrázek
:arrow? ADnD 1e - anotace

Obrázek
:arrow? ADnD 2e - anotace

A samozřejmě všechny jejich klony a hacky.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Paul » 1. 4. 2018, 10:44

Jak to je/bylo ve White Boxu, Holmesovi, BECMI a AD&D 1e s AC?

Byl tam ten model, kde každé povolání má svou vlastní tabulku "To hit AC", nebo bylo jedno AC a to se přehazovalo?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od eerieBaatezu » 10. 4. 2018, 09:37

Jedno AC si nevybavuji, že bych někde vůbec viděl. Vybavuji so tabulky pro každé povolání, a v ADnD 2 bylo THAC0, co taky lezlo každému povolání jinak.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12817
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od York » 10. 4. 2018, 10:59

Vypadalo to přesně takhle:

Kód: Vybrat vše

                           Classes                          d20 To Hit Armor Class
Cleric  Dwarf, Fighting-Man and Hobbit   Magic-User     2   3   4   5   6   7   8   9
1-4                1-3                       1-5       17  16  15  14  13  12  11  10
5-8                4-6                       6-10      15  14  13  12  11  10   9   8
9-12               7-9                       11-15     12  11  10   9   8   7   6   5
13-16              10-12                     16-20     10   9   8   7   6   5   4   3
17-20              13-15                     21-25      8   7   6   5   4   3   2   1
21+                16+                       25+        5   4   3   2   1   1   1   1
Při hře měl potom každej hráč na deníku jen jeden řádek odpovídající jeho classe a aktuální úrovni.

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Paul » 10. 4. 2018, 19:22

Dík.

Přijde mi to takové poněkud složité, růst úrovně se může projevit jen bonusem na hod a nebudu muset přepisovat celou škálu.

Teď ještě jestli to tak bylo i v Chainmailu.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12817
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od York » 10. 4. 2018, 19:27

Paul píše:
10. 4. 2018, 19:22
Přijde mi to takové poněkud složité, růst úrovně se může projevit jen bonusem na hod a nebudu muset přepisovat celou škálu.
To je ovšem super nápad! Nechceš se vrátit v čase a poradit to Garymu Gygaxovi? :)

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Paul » 10. 4. 2018, 19:38

Jdu na to. 8)

Mám pozdravovat i Arnesona?

Pozítří bude tohle vlákno hodně jiné... :-)=

A zeptám se ho i na ten Chainmail.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 45
Registrován: 9. 8. 2018, 10:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Rillae » 27. 8. 2018, 18:40

Paul píše:
10. 4. 2018, 19:22
Teď ještě jestli to tak bylo i v Chainmailu.

Mam pocit, že v chainmailu je matrice zbraň vs typ zbroje

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5219
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Bifi » 12. 5. 2019, 09:45

V mojom ostatnom príspevku je mapa retroklonov.
http://divneuhorsko.blogspot.com/2019/0 ... o-sme.html
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5465
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Fritzs » 14. 5. 2019, 12:34

Bifi píše:
12. 5. 2019, 09:45
V mojom ostatnom príspevku je mapa retroklonov.
http://divneuhorsko.blogspot.com/2019/0 ... o-sme.html
Existují retroklony jiných záležitostí než jen D&D např. Shadowrunu, Runequestu apod.?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5219
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Bifi » 14. 5. 2019, 13:13

Hej, existujú. Konkrétne týchto dvoch neviem a nesledujem (tuším, že Shadowrun svoj má.)

Ale existujú pre - námatkovo - WFRP (Zweihänder), Metamorphosis Alpha, Traveller...
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5465
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Fritzs » 14. 5. 2019, 13:48

Zweihänder vlastně znám jenom sem si to nezařadil to správné kategorie. Pokud někdo znáte ten retroklon Shadowrunu 2E-3E, dejte mi prosím vědět.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5219
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Bifi » 14. 5. 2019, 15:25

Hm, tak asi nie je.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10757
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Markus » 30. 5. 2019, 19:50

Prosím vás, jak řešíte utíkání, když mají postavy fixní rychlosti jako 30 stop (plná rychlost), 20 stop (trpaslík) a od toho se odečítají ještě zbroje. Prostě se jen podíváte a řeknete, kdo koho doběhne? Nebo k tomu přidáváte nějaký hod?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7453
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro-clony, OSR, a podobně

Příspěvek od Quentin » 30. 5. 2019, 20:33

Markus píše:
30. 5. 2019, 19:50
Prosím vás, jak řešíte utíkání, když mají postavy fixní rychlosti jako 30 stop (plná rychlost), 20 stop (trpaslík) a od toho se odečítají ještě zbroje. Prostě se jen podíváte a řeknete, kdo koho doběhne? Nebo k tomu přidáváte nějaký hod?
Pokud je to rychlý test a ne full-blown chase sequnce, tak vypravěč jen střelí od oka nějakou šanci na Xz6ti, pravděpodobně v závislosti na těch rychlostech, co uvádíš (trpaslík utíká orkovi, 1z6ti, zloděj utíká orkovi, 4z6ti, trpaslík utíká drakovi 0z6ti...), pak otevře ten hod k diskuzi, a všichni hráči (včetně vypravěče a toho hráče, co bude házet) argumentují proč by to mělo být jinak, případně navrhují, jak by si mohl hráč v tom hodu pomoct (což je ta zábavná kreativní část :) )
  • "Mně stačí pouze dosprintovat k útesu a skočit do řeky."
  • "V téhle bouři musí být mnohem snazší se někomu ztratit."
  • "Začínám s náskokem, takže stačí když překlenu ten startovní sprint, a pak začne moje odolnost/výdrž hrát roli."
  • "V uličkách je hafo vertikality, jako akrobat mi musí všechny ty balkony, stánky, žebříky etc. dát nějakou výhodu."
  • "Gnollové tě vyčmuchají, i když se jim ztratíš z dohledu."
  • "Můžu si zvednout šanci, když zahodím štít a batoh?"
  • "Když podrazím nohy henchmanovi, musím vůbec házet?"
  • "Co když se vrhnu z toho skalnatého kopce? Vyměním nějaký damage do hpček za pořádný náskok."
  • ...
A po téhle diskuzi upravíte tu původně navrženou šanci a hodíte šestistěnkou.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons, d20 a OSR“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host